Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konflikti teinin kanssa - Ei suostu lähtemään juhannukseksi mökille!

Vierailija
20.06.2017 |

14-vuotias on päättänyt ettei aio mökille lähteä meidän kanssa! Sanoo, että aikoo hukuttautua järveen jos sinne joutuu. Haluaa olla kotona juhannuksen ja se tietenkin tarkoittaa kavereita kylään ja bileitä. En halua oikein että teini on yksin monta päivää koska jotain voi sattua, esim. tulee kutsumattomia vieraita tai tulipalo. Pitääkö minun vaikka maksaa teinille että lähtee? On tällä hetkellä huoneessaan ja aloittaa hullun raivoamisen jos sinne yritän mennä.

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on trolli, mutta harhaluuloisuus nuoren selviytymisestä ei tarkoita, että rakastaa lastaan enemmän, kuin riskit suhteellisesti näkevä henkilö. Kyllä 13-vuotiaan voi jättää viikoksi kotiin jos hän kokee selviytyvänsä itse ja en myöskään miten nuoret saadaan sinne mökille jos ovat sitä vastaan. Jos olette lapsenne kasvattaneet hyvin mahdollisuus jollekin kamalalle on olemattomat.

Hahaha! Eli että jos olette kasvattaneet lapsenne hyvin, niin ei voi tulla esim tulipaloa tai taloa ei tulla ryöstämään, kun teini on siellä yksin? Tai viikon aikana teini ei voi esim satuttaa itseään niin pahasti, että pitäisi viedä terveysasemalle? Siinäpä itse välinpitämättömyys,sinähän olet sen yläpuolella, että jotain odottamatonta saattaisi tapahtua. Noh, lykkyä tykö sun kasvatusmetodeillesi.

Vierailija
182/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain oman nukkumaanmennessäkin mökillä kun olin teini. Luin vaan mökissä tai laiturin nokassa. Kyllä se teini lähtee,ei se kotiinkaan voi jäädä. Mä sain jäädä vasta 17-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakotat vaan sen teinin mukaan. Todellisuudessa hän testaa rakastatko häntä. Jos nyt lupaat että saa jäädä kotiin, sisimmässään hän tuntee itsensä hylätyksi. Kun pakotat mukaan hän tajuaa että todella välität hänestä. Nämä kuuluvat irtautumiseen. Tämän selityksen luin joskus lastenpsykiatrin tekstistä jostain lehdestä.

Onpahan paskaa. Mut pakotettiin mukaan ja vituttaa asia näin 10 vuotta myöhemmin. Ei todellakaan tullut mitään välittämisen fiilistä vaan epäluottamusta

Sunko mielestä koko perheen täytyy nyt istua kotona koko juhannus sen takia, että teinillä ei huvita lähteä mökille?

Ettei vaan tule harmitusta teinille, eihän lapsille saa sanoa ei?

Vierailija
184/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden parhaita juhannuksia teininä oli, kun sain jäädä yksin meidän omakotitaloon. Varovaisesti uskalsin kysyä vanhemmilta, käykö. Ei mitään bileitä. Valvoin aamunkoittoon, join jotakin tyyliin limpparia, pikkusnäksiä ja katsoin vanhoja Suomi-leffoja telkkarista. Ihan mahtava itsenäistymisen tunne. Tämää oli vielä lankaverkkoaikaa puhelimien kanssa, joten sain olla ihan rauhassa.

Vierailija
185/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

186 jatkaa. Tuolloin olin ehkä 13-14 -vuotias. Kyllä siitä keskustelut käytiin, mutta meihin luotettiin aina, että tehdään järkeviä päätöksiä, kun niin on kasvatettukin. Toimii näin keski-iässä edelleen.

Vierailija
186/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on trolli, mutta harhaluuloisuus nuoren selviytymisestä ei tarkoita, että rakastaa lastaan enemmän, kuin riskit suhteellisesti näkevä henkilö. Kyllä 13-vuotiaan voi jättää viikoksi kotiin jos hän kokee selviytyvänsä itse ja en myöskään miten nuoret saadaan sinne mökille jos ovat sitä vastaan. Jos olette lapsenne kasvattaneet hyvin mahdollisuus jollekin kamalalle on olemattomat.

Hahaha! Eli että jos olette kasvattaneet lapsenne hyvin, niin ei voi tulla esim tulipaloa tai taloa ei tulla ryöstämään, kun teini on siellä yksin? Tai viikon aikana teini ei voi esim satuttaa itseään niin pahasti, että pitäisi viedä terveysasemalle? Siinäpä itse välinpitämättömyys,sinähän olet sen yläpuolella, että jotain odottamatonta saattaisi tapahtua. Noh, lykkyä tykö sun kasvatusmetodeillesi.

Sinulleko noita taitoja ei opetettu jo lapsena, miten toimia? Mikäli tilanne osuu kohdalle? 13-vuotiaan pitäisi tietää jo varsin hyvin perusasiat näissä. Ihme hyysäriporukkaa. Ennen jo 6-vuotiaat paimensivat yksin karjalaumaa. Pari pykälää ylempänä hoitivat sisarensa ja vaihtoivat niiden rättivaippoja.

Vierailija
187/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulleko noita taitoja ei opetettu jo lapsena, miten toimia? Mikäli tilanne osuu kohdalle? 13-vuotiaan pitäisi tietää jo varsin hyvin perusasiat näissä. Ihme hyysäriporukkaa. Ennen jo 6-vuotiaat paimensivat yksin karjalaumaa. Pari pykälää ylempänä hoitivat sisarensa ja vaihtoivat niiden rättivaippoja.

Ai 13-vuotiaan pitää tietää miten toimia, jos taloon murtaudutaan samalla kun hän on siellä? Järki käteen nyt hyvä ihminen. Tai jos 13-vuotias joutuu vaikka pyöräonnettomuuteen, niin pitää itse osata raahautua terveysasemalle? Siinä olisi nopeasti kuule lastensuojeluviranomaiset sun perässä.

Vierailija
188/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista ottaa joku kaveri mökille mukaan?

Ei ole, sillä autoon ei mahdu.

Ap

Ja mökki on semmoisessa paikassa ettei sinne pääse esim. Bussilla?

Ymmärrän teiniä...en minäkään teininä jaksanut vanhusten kanssa hullua mökillä. Boeing.

Boeing? Jos ei autolla tai bussilla pääse niin tuskin Boeingnkaan sinne lentää?

Vierailija
189/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä edes asettua sen teinin asemaan.

Näin saadaan tehtyä lisää lellittyjä lapsia joille jokainen peinikin vastoinkäyminen aiheuttaa "masennuksen".

Vierailija
190/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan vaan, ei sillä munaa oo itsaria tehdä kuitenkaan :D kunhan uhoaa, osta sille vaikka uudet kalavehkeet niin pääsee niitä testaamaan, itse olisin ollut helvetin tyytyväinen tuollaiseen diiliin vaikkakaan sitä en olisi myöntänyt

Vierailija
191/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse 15 vuotias tyttö, ja en todellakaan oo kiinnostunu ryyppäämisestä yms. Eikä pojatkaan kyllä mitenkää erikoisen kiinnostavia ole. Mökillä on muuten vaan tylsää, kun siellä ei voi tehä samoja juttuja kuin kotona.

Vierailija
192/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai 13-vuotiaan pitää tietää miten toimia, jos taloon murtaudutaan samalla kun hän on siellä? Järki käteen nyt hyvä ihminen. Tai jos 13-vuotias joutuu vaikka pyöräonnettomuuteen, niin pitää itse osata raahautua terveysasemalle? Siinä olisi nopeasti kuule lastensuojeluviranomaiset sun perässä.

Kyllä 14-vuotias pärjää ja nykyään on kännykät ja voi soittaa neuvoja. Itse jäin kotiin kaikki viikonloput 13-vuotiaana, vanhemmilla ei ollut edes puhelinta mökillä. Tuosta terveyskeskuksesta: minä otin salaa korvareiät 14-vuotiaana ja yhden kanssa koru meni korvan sisään. Onnistuin hyvin hoitaa koko keikan vanhemmilta samaa terveyskeskuksen päivystyksessä. Bussilla menin. Eikä ollut mitään puheita mistään lastensuojeluilmoituksista. 15v:n asioita ei saa edes kertoa enää vanhemmille jos kieltää. Eikai sen teinin persettäkään voi pyyhkiä ikuisesti. En ymmärrä miksi pitää kasvattaa laiskoja ja avuttomia lapsia ihan tahalleen.

Vierailija
193/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruuden parhaita juhannuksia teininä oli, kun sain jäädä yksin meidän omakotitaloon. Varovaisesti uskalsin kysyä vanhemmilta, käykö. Ei mitään bileitä. Valvoin aamunkoittoon, join jotakin tyyliin limpparia, pikkusnäksiä ja katsoin vanhoja Suomi-leffoja telkkarista. Ihan mahtava itsenäistymisen tunne. Tämää oli vielä lankaverkkoaikaa puhelimien kanssa, joten sain olla ihan rauhassa.

Sama, tosin joka viikonloppu. Söin mitä huvitti, missä huvitti ja katselin tv:tä kissan kanssa. Kävin 13-vuotiaana k16 elokuvissa.

Vierailija
194/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse 15 vuotias tyttö, ja en todellakaan oo kiinnostunu ryyppäämisestä yms. Eikä pojatkaan kyllä mitenkää erikoisen kiinnostavia ole. Mökillä on muuten vaan tylsää, kun siellä ei voi tehä samoja juttuja kuin kotona.

Mut elämä ei ole aina kivaa ;) Voi tehdä myönnytyksiä puolin ja toisin. Jos vanhemmat haluavat juhannuksena mökille eivätkä halua jättää nuorta yksin, niin nuori voi mennä mukaan vanhempien mieliksi. Vastapainoksi vanhemmat voisivat tehdä sitten jotain teinin mieliksi. Ja varmasti tekevätkin. Ei palvelus palveluksesta vaan joustamista rakkaudesta :)

Vierailija
195/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me oltiin juuri viikko Kreikassa, ja teini 13-v ilmoitti jo matkaa varatessa, että hän ei sitten tule mukaan (matkan aikaan oli 14-v. ). Vannotettiin, että bileitä ei tule sitten järjestää, eikä sitä sorttia olekaan. Hyvin meni viikko, lämmitteli itselleen ruokaa ja kävi kaupassa täydennystä hakemassa. Vei roskat, pesi tiskit, kasteli kukat. Jääkaapissa olleet kaksi kaljatölkkiäkin olivat koskemattomina, kun palasimme.

Ja sinä nielit tämän purematta:) varmasti oli käyty viihteellä viikonloppuna, vaikkei kotibileitä olisi ollutkaan. Tokkopa oluet kelpaa tuon ikäiselle. "Limuviinaa" tai siideriä ne juo.

Vierailija
196/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkää kaikki kotiin mutta myös teini kökkii koko juhannuksen sisällä. EI kavereille koko juhannuksena.

Vierailija
197/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily teininä oli perseestä! Oi autuutta kun sai olla yksin kotona. Omat teinit on saaneet jäädä kotiin, väkisin ei olla mökille viety. Naapurit ja lähellä asuvat isovanhemmat on pitäneet silmällä.

Vierailija
198/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 15-vuotias tyttö ja itselleni ei tulisi mieleenkään pitää mitään bileitä, jos yksin jäisin. Ei kiinnosta. Joten älkää nyt jaksako ajatella, että kaikki teinit järkkäävät kotibileet heti kun vanhempien silmä välttää.

Vierailija
199/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkää kaikki kotiin mutta myös teini kökkii koko juhannuksen sisällä. EI kavereille koko juhannuksena.

Miksi tästä pitää tehdä tällainen rangaistus? Kostoksiko?

Vierailija
200/214 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla tulipalo, mutta mahdollisuus on olematon ja palokunta sen hoitaa kuitenkin. Jos ei terveysasemalle itse pääse voi soittaa 112 ja talon ryöstäminen on todennäköisempää jos siellä ei ole ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi