Vieläkö joku harrastaa postcrossausta?
Löytyi vino pino kortteja vanhan harrastuksen jäljiltä ja mielessä kävi ajatus josko herättäis tämän kiinnostuksen uudestaan henkiin. Löytyykö täältä harrastajia vai kenties entisiä sellaisia?
Kommentit (8)
Minä olen postcrossannut reilut kaksi vuotta. Tilini on tosin ollut nyt pari kuukautta tauolla, jotta saan tasoitettua lähetettyjen ja vastaanotettujen korttien suhdetta. Laittaessani tilini tauolle vastaanotettuja kortteja oli 15 enemmän kuin mitä lähetettyjä. Asiaan on varmasti vaikuttanut se, että sain kortteja suurimmaksi osaksi Euroopan nopean postin maista, kuten Saksasta, Hollannista ja Puolasta. Lähettämäni kortit taas menivät suurimmaksi osaksi Venäjälle, Kiinaan ja muihin ns. hitaisiin maihin. Varsinkin Venäjä on ollut viime aikoina poikkeuksellisen hidas, Postcrossing-foorumillakin moni on maininnut asiasta.
Kiitos postin alati nouseiven postimaksujen, en enää harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on postcrossaus? :)
Lyhyesti, perinteisten postikorttien lähettämistä ja vastaanottamista pitkin maailmaa, tuntemattomilta ihmisiltä. Virallinen sivusto https://www.postcrossing.com/ antaa parempaa lisätietoa. Suomeksi voi lukea tästä esim. yhdistyksen sivuilta http://www.postcrossingyhdistys.fi/
Nuo postimaksut ovatkin yksi syy epäilevään kantaani, kannattaako herätellä harrastus uudestaan eloon.
Kyllä! Nyt korona-aikaan posti kulkee entistäkin hitaammin, mutta onpa jotain jännitystä aina päivissä, kun postiluukku kolahtaa.
Mä olen ollut mukana pari vuotta ja lähetellyt harvakseltaan kortteja. On ihan hauska harrastus, vaikkakin hintava, mutta juuri mietin, että kannattaako nyt mitään lähettää. Meneekö ne kortit ylipäätään edes perille?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut mukana pari vuotta ja lähetellyt harvakseltaan kortteja. On ihan hauska harrastus, vaikkakin hintava, mutta juuri mietin, että kannattaako nyt mitään lähettää. Meneekö ne kortit ylipäätään edes perille?
Saksaan ainakin ihan muutamassa päivässä mennyt perille (sinne saa nyt entistäkin enemmän osotteita :D), toisaalta Venäjälle ja Kiinaan yms. kestää nyt ihan tuhottoman kauan ja moneen maahan kortit jumittaa. No kärsivällisyys kasvaa!
Juu. Tosin nyt on menossa ns. kuiva kausi, kohta sitä taas innostuu :) Sitte taas kyllästyy ku tulee 10 korttia peräkkäin Venäjältä tai Hollannista.