Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhoitajan kootut ärsyynnykset...

Vierailija
28.03.2006 |

" Meidän Jenna-Johanna on nyt vähän väsynyt tänä aamuna, kun katsoi viime yönä niin myöhään Music Televisonia. Tiedäthän sä nämä lapset, ei näille voi mitään"

- Siis täh? 4-vuotias katsoo yöt MTV:tä eikä vanhemmat muka voi asialle mitään?

" Ei mun oo nälkä kun mä söin jo kotona sipsejä aamupalaksi."

- Ahaa, no ei ihme ettei puuro maistu...

" Kyllä sun pitää laittaa meidän Niilo tekemään läksyt, ne pitää olla tehty kun tulen hakemaan, pidät vaikka sitä tuolissa istumassa niin kauan että ne on tehty."

- Aivan... Mun on tosi helppoa pitää huutavaa ja riehuvaa koululaista tuolilla ja saada vielä tekemään läksytkin ihan itse, kun samaan aikaan pitää pystyä pitämään huoli 5 muusta lapsesta, joista 2 melkein vauvaa vielä.

" Meidän Eetulle pitää sitten olla joka päivä viinirypäleitä ja kalapuikkoja ruuaksi kun ei se suostu syömään mitään muuta."

- Just... Ja muutkinko lapset sitten syövät noita kahta ruoka-ainetta päivästä toiseen?

Kunhan tuuletan, jaksan taas huomenna tehdä töitäni kun saan vähän valittaa. (Nimet ja yksityiskohdat muutettu.)

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsinyt 3 vuotiasta ottaa röntgeniin mukaan kun en olisi tiennyt, miten toimitaan. Röntgenhuoneeseen en olisi voinut pienempää ottaa ja käytävään en olisi uskaltanut yksin jättää.

Kerroin kyllä päiväkodilla, että joudun pikkuveljen tuomaan hoitoon muutamaksi tunniksi, että saan siskolikan käytettyä tutkimuksissa. Jos olisin arvannut, että hoitajat näin paheksuvat ja kitisevät, olisi kai vain pitänyt jotenkin pärjätä yksin.

Vierailija
22/104 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerroin kyllä päiväkodilla, että joudun pikkuveljen tuomaan hoitoon muutamaksi tunniksi, että saan siskolikan käytettyä tutkimuksissa. Jos olisin arvannut, että hoitajat näin paheksuvat ja kitisevät, olisi kai vain pitänyt jotenkin pärjätä yksin.

Ei varmaan kukaan tähän ketjuun kirjoittanut hoitaja ole paheksunut tämän tyyppistä tilannetta, vai onko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No eiks tää oo just näitä " kun ei meidän jenna haluu" -juttuja? Täytyyhän vanhemman pystyä sanomaan lapselleen rajat. Ekalla kerralla on vaikeempaa, mut sitten helpottuu. Laittaa oven kiinni, eikä päästä pienempää temmeltämään isomman sänkyyn. Onnistuu ainakin meidän uhmiksen kanssa. Huusi ekoilla kerroilla, mutta oppi kyllä.

Vierailija:

kun 6 v. on kuumeessa kipeänä. Koitettiin pitää pienempi lapsi kotona, mutta isompi ei saanut rauhassa nukkua ja pötkötellä, kun toinen on leikkiseuraa vailla ja vielä uhmaiässä ja kiusaamishinkuinen. Katsoin parhaimmaksi viedä pienemmän tarhaan virtaansa purkamaan, jotta saan keskittyä sairaan hoitamiseen, sen sijasta että taistelisin pienemmän kanssa leikin rajoista.

Toi marsu-juttu oli kyllä hyvä ja " yöpaita päällä tarhaan" , en tajua miten noin uusavuttomia vanhempia voi olla....

isommalla on tänään todettu keuhkoputkehtulehdus ja pienemmän luonne ja uhmaikä on sen verran raju, että ei mene niin helpolla kuin teillä " ovi kiinni ja ei nyt" . Ei ole aikaa käyttää pienemmän kanssa jäähynurkkaa ja holdingia, kun toinen yskii keuhkojaan pihalle ja itkee äitiä. Suon mieluummin jakamattoman huomioni kipeälle lapselle. Arvasinpa että joku saivartelija, jolla on helppo tapaus, se vaatii minua sankariäidiksi tässäkin. Meidän mukulat ei tosiaan saa mitä ne haluaa - mutta minulla ei ole tässä tilanteessa virtaa pistää uhmaikäistä järjestykseen, normaalitilanne onkin sitten ihan eri juttu. Meillä kun ne raivarit kestää parikin tuntia. Hauskempaa hänellä on olla se 6 tuntia tarhassa leikkikaverien kanssa.

Mitä taas tulee taudin tartuttamiseen ja sairastamiseen pk:ssa, pienempi sairasti taudin jo kuukausi sitten.

Vierailija
24/104 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vain minnekään ilmoittamatta? Edes työpaikalle?

Vierailija:

Lapselle nousee yöllä kuume, korvatulehdus, yms. vaivaa. Pitkän valvomisen ja huutamisen jälkeen perhe nukahtaa aamuyön pikkutunneilla. Kello soittamaan että ehtii ilmoittamaan hoitoon ajoissa... :) .

Vierailija
25/104 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmän lapset. Missä ihmeessä on ihmisten tunneäly???

Vierailija
26/104 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 65

Vierailija
27/104 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

83: tämäkin nähty, 3v hoitoon talvella sandaaleissa.." talvikengät on märät eikä se halunnu laittaa kumppareita" ...toisella kertaa oli ohuet hanskat selvällä rukkaskelillä, " kun ei se haluu" ...

Eli valitettavasti löytyy vanhempia jotka ovat hakoteilla muksun suhteen.

Vierailija
28/104 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

91: Jaksamme hoitaa muksujanne ja olla ihmisiksi kasvokkain kun saamme välillä tuulettaa jotenkin.

T. eräs pph.

Vierailija
29/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän tavalla esim. rotavirus leviää päiväkodeissa? Miettikää sitä!! Törkeää ja ajattelematonta vanhemmilta!

Vierailija
30/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli 2-vuotias lapsi hoitoon ja kysyin, että millä mallilla pottakoulutus on, joko lapsi alkaa olla kuiva. Äiti vastasi, että " ei me olla vielä aloitettukaan kun ajateltiin että kyllä se hoidossa sitten oppii" .

Vierailija
31/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

äiti on kieltänyt kalan syönnin hengenvaarallisen allergian vuoksi eikä koko pk:ssa saa edes tehdä kalaruokia. kuitenkin lapsi kehuu käyneensä isin kanssa kalassa.

Itse olin lapsena allerginen nimenomaan paistetun kalan hajullekin, mutta ei keitetty/uunissa valmistettukaan hyvää tehnyt. Kerran jouduin vaihtamaan pk:ta, kun siellä levisi ruoankäryt liikaa ja sain oireita. Silti kävin isän kanssa kalassa ja irrotin jopa itse kalan koukusta, huuhtelin vain kädet hyvin sen jälkeen.

***Vieläkin ihania muistoja kalareissuilta, allergiasta huolimatta***

Vierailija
32/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulle tuli 2-vuotias lapsi hoitoon ja kysyin, että millä mallilla pottakoulutus on, joko lapsi alkaa olla kuiva. Äiti vastasi, että " ei me olla vielä aloitettukaan kun ajateltiin että kyllä se hoidossa sitten oppii" .

Kuopus on vajaa 2v eikä pottaa vielä " nähnytkään" . Olisiko tämä ongelma hoitopaikan suhteen?

Hoitoonmeno ei ole juuri nyt (vielä) ajankohtaista, mutta kiinnostaisi kuitenkin tietää.

Vierailija
33/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuopus on vajaa 2v eikä pottaa vielä " nähnytkään" . Olisiko tämä ongelma hoitopaikan suhteen?

Hoitoonmeno ei ole juuri nyt (vielä) ajankohtaista, mutta kiinnostaisi kuitenkin tietää.

Lähinnä tuntuu ikävältä se, että vanhemmat jättävät koko kuivaksiopettamisen hoitajan vastuulle. Onhan se nyt paljon helpompaa kun aloitetaan ajoissa ja harjoitellaan sekä kotona että hoidossa.

t: hoitaja joka tästä kirjoitti

Vierailija
34/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin sitä olisikohan se ongelma, jos lapsi ei ole vielä pottaileva vaan sanotaan vaikka vielä 2,5-vuotiaana vaipoissa kokonaan (hoitopäivän ajan)?

Sitä pottailua " harjoittelisimme" , tai no, meidät tuntien vaihdettaisiin kuivia housuja potalle kiidättämisen sijaan, kotona.

t. olikohan se 103

Vierailija
35/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Enemmänkin sitä olisikohan se ongelma, jos lapsi ei ole vielä pottaileva vaan sanotaan vaikka vielä 2,5-vuotiaana vaipoissa kokonaan (hoitopäivän ajan)?

Vierailija
36/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla asiantuntijana ainakaan kasvatus- /hoitoalalla. Väitän silmät kirkkaina, että hoitajat tekevät paljon tärkeämpää työtä kuin nämä asiantuntijat ja jopa vaativampaa, kun pitää jokaista koulutettua ja kouluttamatonta lastensa " asioidentuntijaa" miellyttää.

Vierailija
37/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi useasti lapsia hoitoon liian vähäisissä vaatteissa (talvella), esim. yhdellä lapsella oli kovilla pakkasilla päällä kevät takki jossa hihat liian lyhyet ja alla vain t-paita, jalassa lenkkarit, sukat ja liian lyhyet collari-housut..ei hattua tai hanskoja..=((! Ikinä ei palauttanut päiväkodista lainaksi saamiaan vaatteita tai kehotuksista huolimatta pukenut lapsilleen asiallisesti! Ruokaa lapset eivät kotona saaneet, ei ainakaan tarpeeksi..kerran toi lapset hoitoon klo.14.00 (vuoropäiväkoti) ja kertoi naureskellen, ettei lapset ollut syöneet vielä muuta kuin suklaata..nuorin lapsista oli silloin 10kk!

Vierailija
38/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meillä on monta lasta ja kaikilla on joskus ihan mohdottomia aamuja,

Vierailija
39/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla hukassa asiat kun arki niin kiireistä, ettei keritä jokaka kaavaketta töyttämään, ja edes lomista puhumaan. Molemmat yrittäjiä ja työaika ei ole normaali. Varavaatteetkin voivat joskus puuttua ja päikyn vaatteissakin lapset ovat. Kaipa mun täytyy skarpata vähän..Tärkeintä kai kuitenkin lienee, että rakastan lapsiani täydestä sydämestäni.

t. nimim. hajamielinen

Vierailija
40/104 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua. Kuka nyt sellaista tekisi??Ja naureskelisi päälle? Jos on totta on päiväkodin asia puuttua siihen.

Toinen, että itse olen sitä mieltä, että jokainen meidän lapsistamme on oppinut potalle 3v. mennessä ilman minkäälaista opetusta ja rituaaleja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän