Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten mahdollisuudet muihin Eurooppalaisiin nähden, niitä ei ole. Miksi?

Vierailija
05.04.2026 |

Veljeni on urheilulajissaan Euroopan viidentoista parhaan joukossa. Hänellä ja muilla suomalaisilla ei ole mitään mahdollisuutta kiertää kilpailuja ja panostaa samalla tapaa uraan kuin muiden maiden kilpaurheilijoilla. Vaikka laji on pieni, niin Italian, Ruotsin, Saksan, Liettuan, Puolan, Ranskan, Englannin, Kroatian, Belgian jne. kansalaisilla, jotka ovat maassa viiden parhaimman joukossa (vaikka eivät olisi Euroopan kärkeä), on mahdollisuus elää lajia ja kiertää kymmeniä kilpailuja vuodessa ja leireillä ulkomailla. Käytännössä nämä muut asuvat ja kiertelevät ulkomailla. Suomalaisilla ei ole mitään mahdollisuuksia tällaiseen toimintaan. Mistä tällainen ero voi johtua, että Suomi on selkeästi ainoa maa, jossa ei voi tätä toteuttaa tasavertaisesti muiden maiden kansalaisiin nähden? Minulla on silmät auennut täysin siihen, että me emme todellakaan ole etuoikeutettuja kun olemme Suomalaisia. Me joudumme pärjäämään ja tyytymään kun muualla ihmiset jolla on kykyä, voivat elää täyttä elämää. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pettynyt Suomeen ja tässä on yksi hyvä esimerkki siitä. Kasvoin maassa, jossa Suomea hehkutettiin ja ihmiset aidosti koki elävänsä mahtavassa maassa, jossa asiat hoidetaan hienosti. Nykysuomi on kaikkea muuta. Olemme se Latvia ja Liettua, joka oli olemassa myös 30 vuotta sitten ja joka oli kaukana Suomen tasosta. Hävettää, että on elänyt ja uskonut valheisiin. Nyt eletään sitä autuutta, että olemme maailman onnellisin maa. Höpö höpö. Onnellisuutta ei mitata bruttokansantuotteella eikä koulutuksella ole väliä jos se johtaa kortistoon ja köyhyyteen. Edes se korkeasti koulutettu, jolla on työ, ei saa nauttia menestymisestään, kiitos verotuksen ja kalliin maan. Lapseni kasvatan ymmärtämään tosiasian enkä uskomaan valheisiin. 

Vierailija
2/6 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo jo näy arvokisojen menestyksessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoit maassa, joka oli vauras Pohjoismaa Nokian ansiosta. Nykyään eletään köyhän itäblokin maan todellisuutta. 

Vierailija
4/6 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään häpeä jos joutuu menemään hulluuslääkärille kun pää on ihan ding dong viri viri tööt tööt.

Vierailija
5/6 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi maksaa? 

Vierailija
6/6 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös uskoin valheisiin, että Suomi on maailman paras maa. Sittemmin olen tajunnut että terveydenhuolto ei toimi lainkaan, palkat laahaavat pahasti muuta Eurooppaa jäljessä, työttömyys on Euroopan suurinta, huumeongelma on Euroopan suurin ja velkaongelma on yksi Euroopan pahimmista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän