Miksi "kasin pojat" pärjäävät myöhemmin paremmin kuin "ysin ja kympin tytöt"?
Tottakai pojat suuntautuu enemmän "rahakkaimmille aloille". Vai johtuuko se vain siitä, että tytöt saa enemmän mielistelyllä ja kiltteydellä numeroita peruskoulussa. Pojat ovat yhtä fiksuja mutta saavat huonompia numeroita. Kummallista, että tämä sama linjaus on ollut aina havaittavissa.
Kommentit (248)
Onhan meillä yks seiskan tyttö joka pärjönnyt kohtalaisen hyvin.
Meidän luokalla ei sinakaan ollut yhtään kympin tyttöä. Kaikki oli siinä kasin ysin oppilaita ja kaikki on pärjänneet elämässä hyvin. Meillä oli tyttövaltainen luokka. Emme olleet kilttejä ja hiljaisia.
Vierailija kirjoitti:
No mites sitten, jos tyttö on kympin keskiarvon omaava, todella sosiaalinen, puolensa pitävä ja reipas, paljon harrastava, hankkinut jo 15-vuotiaana kesätyöt ja kaiken itse. Onko mahkuja ketjun mielestä? Tunnen tämmöisen tytön. Miksi luodaan väärää mielikuvaa, että kympin tyttö on joku nössö. Omassa lähipiirissäni on vain menestyneitä kympin tyttöjä. Niitä, jotka valmistuvat lääkkiksestä, oikkiksesta, kauppatieteellisestä, insinööritieteistä jne.
Mä tunnen muutaman. Jostain syystä kaikista tuli lääkäreitä tai hammaslääkäreitä. Kauppatieteellisessä pärjää aika hyvin keskinkertaisetkin. Insinööri olen itse, en mikään kympin tyttö mutta hyvä matemaattisissa aineissa ja minulla on hyvä looginen päättelykyky. Lapsena olin ujo, nykyään en.
Miehet nyt ovat joka suhteessa parempia kuin naiset ja sitä paitsi tytöstä tulee nainen kun sillä alkaa kuukautiset. Ja silloin se pitäisi antaa miehelle palvelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisena kasin tyttönä tiedän syyn. Pojat saavat niitä kaseja tekemättä koulun eteen paljon mitään, luontaisella lahjakkuudella. Kympin tytöt ja taas puurtavat ja lukevat ja saattavat saada jostain aineesta kympin edes ymmärtämättä asiaa. Itse olen niitä, jotka olisivat saaneet kymppejä, jos olisin viitsinyt puurtaa, mutta tekemällä tehtävät ja lukemalla kerran koealueen läpi sain kaseja, matikasta aina 9-10. Minusta ei tullut menestyjää, mutta olen pärjännyt ihan ok.
Tuo on pelkkää perusteettoman yleistyksen argumentaatiovirheeseen perustuvaa mutu höpinää.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin kasin poika meni peruskoulusta ammattikouluun lukemeen eloktroniikka-asentajaksi. Minä ysin tyttönä DI:nä pärjään paremmin.
Mutta armeijaa et ole käynyt , tai edes siviilipalveluksena auttanut vanhuksia laitoksessa. Ihmeesti se tasa-arvo unohtuukin.
Se ei paljoa taitoja tuo että opettelee kouluaikana nippelitietoa ulkoa
Vierailija kirjoitti:
Huh huh mitä viestejä langassa. Feministeillä nähtävästi viiraa päässä pahemman kerran, kun kuvittelevat naisten olevan syrjittyjä, vaikka nainen on nykyään nimenomaan se, joka syrjii miehiä.
No, jos katselet faktoja, huomaat, että miehet on edelleen yhteiskunnassa vallassa. Presidentti on mies, pörssiyhtiöiden johtajat ovat enimmäkseen miehiä jne. jne. Teillä palstaöyhöillä ei toki ole valtaa, mutta, sitä ei ole vienyt nainen vaan ihan toinen valkoinen heteromies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin kasin poika meni peruskoulusta ammattikouluun lukemeen eloktroniikka-asentajaksi. Minä ysin tyttönä DI:nä pärjään paremmin.
Mutta armeijaa et ole käynyt , tai edes siviilipalveluksena auttanut vanhuksia laitoksessa. Ihmeesti se tasa-arvo unohtuukin.
19 v poika menee armeijaan ja 19 v tyttö tekee välivuotta kaupan kassalla (tai opiskelee ja tekee fuksikesänä töitä kesäkahvilan tarjoilijana.
Luuletko, että kun aletaan puhua oikeista työpaikoista, niin että pomoja kiinnostaa keskustella niistä tytön kesäkahvilakokemuksista? Luuletko, että niistä on sitten aikuisena jotain etulyöntiä?
Joo, me kaikki tiedetään, että armeijasta ei saa kysyä. Mikähän lienee totuus. Ainakin meidän alalla RUK on yhtä kuin "Synnynnäistä Johtaja-ainesta".
Joka tapauksessa ei sinunkaan tarvitsisi olla hirveän kateellinen siitä, että et päässyt 19-vuotiaana pienellä palkalla passaamaan muita. Keskiverto pamppu arvostaa sitä sinun kokemustasi ihan taatusti enemmän, jos siitä vaan tulee puhe.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole opetellut yhtä ainoaa nippelitietoa. Sain kaseja ja ysejä, koska olen hyvä hahmottamaan laajoja asiakokonaisuuksia ja asioiden yhteyksiä toisiinsa. Ennen kaikkea kuitenkin, koska mua kiinnosti ne opetettavat asiat. Sama yliopistossa.
Samaa mieltä kuin Ap.
Luulen, että pojat/miehet ottavat rennommin koulut ja jää paukkuja työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkostoituminen ja rohkeus. Kasin pojat ovat noissa usein etevämpiä kuin kympin tytöt.
Koulussa pärjää pitkälle olemalla hiljaa. Nykyajan työelämässä pitää tuoda esille omia onnistumisiaan ja mielipiteitään, mikä on tosi vaikeaa hiljaisille tytöille.
Vanhana ja hiljaisena entisenä kympin tyttönä en ole voinut olla huomaamatta, että nykyinen esimies suhtautuu meitsiin kuin vähäpätöiseen varjoon. Vuosien puurtaminen ei näytä merkitsevän, eikä varmaan merkitsekään.NO EI KYLLÄ PÄRJÄÄ! Itse olin hiljainen kuutosen tyttö.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se ei vaadi mitään, miksi kaikki eivät tee samaa? Kun kympeistä kuitenkin yleensä hyötyy jatkossa.
Johtuu testosteronista. Pojat ja miehet ovat paljon röyhkeämpiä ja itsevarmempia kuin estrogeeni-tytöt/naiset.
Vierailija kirjoitti:
Poikien uravalinnat ja miesten työkulttuuri on sellainne, että tienaa paremmin ja ei tarvitse olla tehokas. Naisvaltaisilla aloilla vaaditaan tehokkuutta ja tulemaan toimeen minimimäärällä työntekijöitä. Miksi? Koska naiset eivät pidä puoliaan.
Mitä? Meinaat että vientialoilla ei vaadita tehokkuutta? Aivan aivan...
Vierailija kirjoitti:
Tällaisena kasin tyttönä tiedän syyn. Pojat saavat niitä kaseja tekemättä koulun eteen paljon mitään, luontaisella lahjakkuudella. Kympin tytöt ja taas puurtavat ja lukevat ja saattavat saada jostain aineesta kympin edes ymmärtämättä asiaa. Itse olen niitä, jotka olisivat saaneet kymppejä, jos olisin viitsinyt puurtaa, mutta tekemällä tehtävät ja lukemalla kerran koealueen läpi sain kaseja, matikasta aina 9-10. Minusta ei tullut menestyjää, mutta olen pärjännyt ihan ok.
Siinäpä kliseitä kliseiden perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh mitä viestejä langassa. Feministeillä nähtävästi viiraa päässä pahemman kerran, kun kuvittelevat naisten olevan syrjittyjä, vaikka nainen on nykyään nimenomaan se, joka syrjii miehiä.
No, jos katselet faktoja, huomaat, että miehet on edelleen yhteiskunnassa vallassa. Presidentti on mies, pörssiyhtiöiden johtajat ovat enimmäkseen miehiä jne. jne. Teillä palstaöyhöillä ei toki ole valtaa, mutta, sitä ei ole vienyt nainen vaan ihan toinen valkoinen heteromies.
Jooo, viisikko unohtui hassusta slurristasi. Sattumaako?
Miesvaltaisilla aloilla on paremmat paikat ja nuoria naisia ei palkata koska raskaussyrjintä.
Testosteroni on syy miesten pärjäämiseen. Jokaisella naisella sitä on murto-osa miesten teston määrästä.
No mites sitten, jos tyttö on kympin keskiarvon omaava, todella sosiaalinen, puolensa pitävä ja reipas, paljon harrastava, hankkinut jo 15-vuotiaana kesätyöt ja kaiken itse. Onko mahkuja ketjun mielestä? Tunnen tämmöisen tytön. Miksi luodaan väärää mielikuvaa, että kympin tyttö on joku nössö. Omassa lähipiirissäni on vain menestyneitä kympin tyttöjä. Niitä, jotka valmistuvat lääkkiksestä, oikkiksesta, kauppatieteellisestä, insinööritieteistä jne.