Miksi "kasin pojat" pärjäävät myöhemmin paremmin kuin "ysin ja kympin tytöt"?
Tottakai pojat suuntautuu enemmän "rahakkaimmille aloille". Vai johtuuko se vain siitä, että tytöt saa enemmän mielistelyllä ja kiltteydellä numeroita peruskoulussa. Pojat ovat yhtä fiksuja mutta saavat huonompia numeroita. Kummallista, että tämä sama linjaus on ollut aina havaittavissa.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Olin lukiossa just ja just kasin tyttö. Kokeisiin en juurikaan lukenut, koska murrosikä. Olin Hanakka kyseenalaistamaan ja tekemään omaa selvittelyä eri aiheista. Osaa koulun opettajista ärsytin, koska en pysynyt tunnollisen, myötäilevän tytön ruodussa.
Yliopistoon pääsin helposti sisään pääsykokeella eikä opiskelussa ollut ongelmia koska kas! oma ajattelu olikin se, mistä yliopistossa palkittiin. Monet kympin ja ysin keskiarvolla tulleet sen sijaan olivatkin pulassa, koska heillä oli väärä tankkaava tapa opiskella.
Kyse ei ole sukupuolen ominaisuuksista vaan stereotypioista: koulussa opettajat palkitsee hyvin numeroin tottelevaisia ja nöyriä tyttöjä. Se asenne ei ole aikuiselle ihmiselle hyväksi.
En lukenut kokeisiin tai nöyristellyt, sain kymppejä koska olin fiksu. :)
Vierailija kirjoitti:
Poikien uravalinnat ja miesten työkulttuuri on sellainne, että tienaa paremmin ja ei tarvitse olla tehokas. Naisvaltaisilla aloilla vaaditaan tehokkuutta ja tulemaan toimeen minimimäärällä työntekijöitä. Miksi? Koska naiset eivät pidä puoliaan.
Eivät tosiaan pidä, ja sen takia me kaikki olemme heikossa asemassa.
Naisethan vain tottelevat, tekevät ja toistavat. Nainen ei kykene rohkeaan, kriittiseen ja innovatiiviseen ajatteluun. Miehet porskuttavat, kokeilevat uutta, haalivat valtaa samaan aikaan kun miljonäärinainenkin vaihtaa nimen, pyllistää, hoivaa lapsia ja on ihan samanlainen keskinkertainen ajattelija kuin kuka tahansa nainen. Edes autistiset, "huippuälykkäät", neuroepätyypilliset naiset eivät kykene tekemään erilaisia valintoja, jatkamaan nimeään tai saamaan mitään valtaa itselleen perheessä.
Naisen ainoa taito on alistuminen, kanamaisuus ja keskinkertaisuus. Naiset omistavat itsensä miehille vaikka miehet vihaavat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Työelämä on täysin toisenlaista kuin koulumaailma, erilaiset ominaisuudet painavat työelämässä paljon kuten tietyt sosiaaliset kyvyt. Monet 7:n pojat menestyvät myöhemmin työelämässä erittäin hyvin ja taas 10:n arvosanat eivät takaa mitään menestystä. Pojat eivät myöskään usein itse pidä koulumenestystä kovin tärkeänä asiana. Monille naisille taas urakehitys ei ole kuitenkaan elämän tärkein asia kun taas monille miehille urakehitys on tärkeä asia. Eli moni asia vaikuttaa.
"Naisten työt" ja työpaikat sekä yleinen työkulttuuri tai ilmapiiri on vastenmielisiä. "Miesten töissä" rennompaa, parempi palkka ja osin helpommat työtehtävät. Naiset orjuuttavat itseään, enkä todellakaan ymmärrä miksi.
T. Outsider
Miehet vihaavat naisia, naiset vihaavat itseään. Milloin tämä loppuu, olis vaan kiva tietää.
miehet saa rahakkaampia hommia, miesten rahakkaat työt: ahtaaja, putkimies...miehet on agressiivisempia vaatimaan parempaa palkkaa, ja tietysti kun oot mies, niin paremmat mahdollisuudet
Vierailija kirjoitti:
Miehet vihaavat naisia, naiset vihaavat itseään. Milloin tämä loppuu, olis vaan kiva tietää.
Elät aika oudossa kuplassa, tule pois sieltä.
Huvittaa miten olin itse kutosen tyttö, en päässyt edes lukioon. Ei kiinnostanut opiskella koulussa koska koin sen määräilevänä ja autoritäärisenä. Kympin tytöt aina pilkkaamassa, he kun tekivät kiltisti kaiken mitä opettaja käskee. Ei kyseenalaistamista. Jos nainen "kyseenalaistaa", tekee hän senkin naisellisen alistumisen piirissä. Nainen kyseenalaistaa suojellakseen luontoa, miehiä, poikia, eläimiä, veganismia, ulkomaalaisia jne. Koskaan nainen ei kykene kritisoimaan omaa rooliaan tai puolustamaan itseään. Samat naiset jotka kirkuvat rasismia vastaan ja huutavat miten poikien asiat ovat tärkeitä ovat niitä jotka katsovat miehiltä sairaalloisen itsekästä käytöstä ja sovinismia.
Naiset tekevät yksipuolista työtä eivätkä saa ikinä mitään uutta aikaiseksi. 200 000e vuodessa tienaava Suzanna vaihtaa nimeä, on miehensä rouva eikä omaa edes omaa identiteettiä. Nainen ei minkäänlaisen valistuksen, sivistyksen ja pääomankaan jälkeen kykene valitsemaan eri tavalla. Jokainen nainen on miehen omaisuutta oleva identiteetitön kasa luita joita mies voi sitten panna.
Miehillä on esikuvinaan kaikkea muinaisista sotureista New Yorkin meikkihomoihin. Naisten kirjo sitten? Äiti, vaimo, äiti, vaimo, äiti, vaimo, äiti, vaimo. Ja nimikin on sen vaimoroolin mukaan. Kaikki koulutus ja kympit, ettekä osaa edes pelastaa itseänne sovinistiselta tavalta jonka takia tyttöjä ei haluta syntyvän :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työelämä on täysin toisenlaista kuin koulumaailma, erilaiset ominaisuudet painavat työelämässä paljon kuten tietyt sosiaaliset kyvyt. Monet 7:n pojat menestyvät myöhemmin työelämässä erittäin hyvin ja taas 10:n arvosanat eivät takaa mitään menestystä. Pojat eivät myöskään usein itse pidä koulumenestystä kovin tärkeänä asiana. Monille naisille taas urakehitys ei ole kuitenkaan elämän tärkein asia kun taas monille miehille urakehitys on tärkeä asia. Eli moni asia vaikuttaa.
"Naisten työt" ja työpaikat sekä yleinen työkulttuuri tai ilmapiiri on vastenmielisiä. "Miesten töissä" rennompaa, parempi palkka ja osin helpommat työtehtävät. Naiset orjuuttavat itseään, enkä todellakaan ymmärrä miksi.
T. Outsider
Miesten töissä sitä ahdistelua ja sovinismia vasta piisaa. Viime aikoinahan joutui poliisikin puuttumaan kun miehet eivät oikein osanneet käyttäytyä. Se on kumma miten naisvaltaisia aloja saa aina demonisoida ja yleistää, sen sijaan miesten raaka, laiton kiusaaminen työpaikalla saa akatkin vain kiljumaan vitsiä ja suojelemaan tekijöitä.
Naiset toki orjuuttavat itseään, tehän annatte miehille suvussa kaiken kunnian vaikka jokainen perheen velvollisuus on naiselle. Ei vaihda miehet nimiä, eivät he käytä huivea ollakseen naisen omaisuutta samalla kun nainen vetelee vapaasti uusia kumppaneita.
Naisvaltaisilla aloilla palkat on huonot historiallisista syistä. Yhtä pätevistä hakijoista palkataan mies. Miehet etenee urallaan nopeammin.
Kaikkiin näihin on syynä naisen perinteinen rooli perheessä.ja menestyksen mittaaminen perinteisten miehisten mittareiden mukaan.
Mun tuntemat kympin tytöt on lääkäreitä, juristeja jne. Kasin pojat perusduuneissa. Elänkö kuplassa?
Maailma on nyt naisten käsissä. Mennään kaikki kaduille ja lopetetaan tämä miesten maailman kurjuus. Sen kuin tulevat vaikka tappamaan ja raiskaamaan.
Ei ei kun niitä sotahulluja ukkoja vaan mielistellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lukiossa just ja just kasin tyttö. Kokeisiin en juurikaan lukenut, koska murrosikä. Olin Hanakka kyseenalaistamaan ja tekemään omaa selvittelyä eri aiheista. Osaa koulun opettajista ärsytin, koska en pysynyt tunnollisen, myötäilevän tytön ruodussa.
Yliopistoon pääsin helposti sisään pääsykokeella eikä opiskelussa ollut ongelmia koska kas! oma ajattelu olikin se, mistä yliopistossa palkittiin. Monet kympin ja ysin keskiarvolla tulleet sen sijaan olivatkin pulassa, koska heillä oli väärä tankkaava tapa opiskella.
Kyse ei ole sukupuolen ominaisuuksista vaan stereotypioista: koulussa opettajat palkitsee hyvin numeroin tottelevaisia ja nöyriä tyttöjä. Se asenne ei ole aikuiselle ihmiselle hyväksi.
En just nyt muista monta ysin ja kympin tyttöä, joilla olisi ollut vaikeuksia yliopistossa. Missä yliopistossa opiskelit ja mitä ainetta? Miten nämä monet tytöt olivat vaikeuksissa sinuun verrattuna?
Ratkaisevia tekijöitä lienevät
ensiksikin persoonaliset piirteet ja tekijät, kuten
kiinnostus kokonaisuuksiin asiassa kuin asiassa,
olennaiseen keskittyminen kaikissa toimissa
selkeys ja selkeyteen pyrkiminen kaikessa, ajattelussa, viestinnässä, toiminassa jne.
päämäärätietoisuus
tahto
organisointikyky
kiinnostus alaan
hyvä oppimiskyky.
Toiseksi halu ottaa haasteita vastaan
halu edetä ja kehittyä
kiinnostus johtamiseen, johtamistaito tai synnynnäinen johtajuus.
Muita vaikuttavia tekijöitä lienevät
esimerkkien ja mallioppimisen kautta oppiminen lapsena ja nuorena, asenteet ja tavoitteiden asettaminen yms.
ammattitaidon hankkiminen koulutuksen kautta ja varsinkin toimiminen ammatissa ovat perusedellytyksiä ja kantavat pidemmälle pitkään kestävään uraan ja monipuoliseen osaamiseen ja laajempiin näköaloihin ja näkemyksiin.
Koulumenestys korreloi huonosti työelämän menestymisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En just
Niiden vaikeudet alkaa työelämässä.
Tämä nyt on vain kettu ja pihlajanmarjat - tason juttua. Pojat ja huonommin menestyneet tytöt puukottavat kympin tyttöjä, mutta noloa että sama jatkuu vielä aikuisenakin. Hakisitte perustelunne asioille jostain muualta kuin teinikaunasta. Meille kympin tytöille ne kouluarvosanat ovat kaukaista menneisyyttä, eikö teille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien uravalinnat ja miesten työkulttuuri on sellainne, että tienaa paremmin ja ei tarvitse olla tehokas. Naisvaltaisilla aloilla vaaditaan tehokkuutta ja tulemaan toimeen minimimäärällä työntekijöitä. Miksi? Koska naiset eivät pidä puoliaan.
Eivät tosiaan pidä, ja sen takia me kaikki olemme heikossa asemassa.
Naisethan vain tottelevat, tekevät ja toistavat. Nainen ei kykene rohkeaan, kriittiseen ja innovatiiviseen ajatteluun. Miehet porskuttavat, kokeilevat uutta, haalivat valtaa samaan aikaan kun miljonäärinainenkin vaihtaa nimen, pyllistää, hoivaa lapsia ja on ihan samanlainen keskinkertainen ajattelija kuin kuka tahansa nainen. Edes autistiset, "huippuälykkäät", neuroepätyypilliset naiset eivät kykene tekemään erilaisia valintoja, jatkamaan nimeään tai saamaan mitään valtaa itselleen perheessä.
Naisen ainoa taito on alistuminen, kanama
Ei tämä miesten "innovoima" nykymaailma kovin ihmeellinen ole. Sanoisinko jopa, että melko paha maailma.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vihaa itseäni. Olen todella onnellinen, että olen nainen. Koska arvostan henkistä lempeyttä ja moniulotteista älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on vain kettu ja pihlajanmarjat - tason juttua. Pojat ja huonommin menestyneet tytöt puukottavat kympin tyttöjä, mutta noloa että sama jatkuu vielä aikuisenakin. Hakisitte perustelunne asioille jostain muualta kuin teinikaunasta. Meille kympin tytöille ne kouluarvosanat ovat kaukaista menneisyyttä, eikö teille?
Tämä! Say it louder to the people in the back!! 👏👏👏
Vierailija kirjoitti:
Ja "kympin pojat" todennäköisesti pärjäävät myöhemminkin. Niin ammatillisetsi kuin muutenkin. Kympin tytöistä moni päätyy matalapalkka-aloille tai lyhyeen koulutukseen jne. ( En tarkoita että se ainoastaan kertoisi elämässä onnistumisesta) mutta kuitenkin
Tämäpä se. Tytöt eivät edes hakeudu parempi palkkaisille aloille ja ehkä vielä tärkeämpi seikka, eivät yritä luoda ja kehittää mitään millä voisi tienata. Mennään vaan jonkun toisen palkolliseksi. Innovaatiot ovat edelleen miesten, jos ei yksinoikeus, niin ainakin 80% hallinnassa. Tästä on turha miehiä syyttää.