Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi "kasin pojat" pärjäävät myöhemmin paremmin kuin "ysin ja kympin tytöt"?

Vierailija
04.06.2017 |

Tottakai pojat suuntautuu enemmän "rahakkaimmille aloille". Vai johtuuko se vain siitä, että tytöt saa enemmän mielistelyllä ja kiltteydellä numeroita peruskoulussa. Pojat ovat yhtä fiksuja mutta saavat huonompia numeroita. Kummallista, että tämä sama linjaus on ollut aina havaittavissa.

Kommentit (248)

Vierailija
161/248 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
162/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien kokemusteni mukaan näillä kympin tytöillä näin yleistetysti on todella huono stressin- ja paineensietokyky. Pienetkin epäonnistumiset, vastoinkäymiset ym. saavat itkemään.

Minä en ole kympin tyttö, mutta kuitenkin introvertti ja urheilussa lahjaton, joka osasta lukuaineista sai hyviä arvosanoja. En allekirjoita väitettäsi. Aika kovista jutuista kuitenkin selvinnyt. Mutta kun on nössön tyylinen, niin helposti joutuu näiden urheilijoiden tai muiden egohirviöiden simputuksen ja kiusaamisen maaliksi. Sitäkö tarkoitatat huonolla paineensietokyvyllä? Vai mistä se paine tulee? 

Vierailija
164/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistisella alalla, jolla miehiä on tosin vähän, silti usein työpaikkaan otetaan mies. Myös pomoissa on yllättävän paljon miehiä. Nämä miehet eivät ole mitenkään ylivertaisen päteviä hommassaan, mutta silti saaneet sen ohi yhtä hyvien naisten. Olen paljon miettinyt, miksi näin tapahtuu.

Myös monella muulla alalla, jolla miehiä on vähän opiskelijoissa, on heitä silti yllättävän paljon työntekijöissä. 

Vierailija
165/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se siinä mielessä raadollista, että lastenteko on biologisesti naisen tehtävä. Ja naista sitten rangaistaan siitä. Mielestäni kotiäitiyden pitäisi olla palkallinen ura ihan samalla tavalla kuin perhepäivähoitajalla. Eli noin 800 euroa kuussa per lapsi palkkaa yhteiskunnalta, jos hoitaa omat lapsensa kotona. Ja jos mies ei osallistu tasaveroisesti kotitöihin niin mies velvoitetaan maksamaan  palkkaa kotitöistä (ellei sitten nurkumatta anna koko palkkaansa perheen yhteiseksi rahaksi).

Vierailija
166/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu sopii tyttöjen vahvuuksiin. Työelämä poikien vahvuuksiin.

Vierailija
167/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se siinä mielessä raadollista, että lastenteko on biologisesti naisen tehtävä. Ja naista sitten rangaistaan siitä. Mielestäni kotiäitiyden pitäisi olla palkallinen ura ihan samalla tavalla kuin perhepäivähoitajalla. Eli noin 800 euroa kuussa per lapsi palkkaa yhteiskunnalta, jos hoitaa omat lapsensa kotona. Ja jos mies ei osallistu tasaveroisesti kotitöihin niin mies velvoitetaan maksamaan  palkkaa kotitöistä (ellei sitten nurkumatta anna koko palkkaansa perheen yhteiseksi rahaksi).

Miksi naisten ratkaisut ovat aina tällaisia pakottamisia. Taitaa puuttua oikeaa ongelmanratkaisukykyä kun vastaus on aina jokin totalitaristinen systeemi missä ihmiset ovat onnettomia yhteiskunnan orjia vasten tahtoaan.

Vierailija
168/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on turhaakin turhempia mietintöjä

Vierailija
169/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se yleisistä asenteista kumpuaa. Ei ole yksi tai kaksi opejen kevätkokousta, kun on puhuttu siitä, että olisi parasta antaa parhaan oppilaan saama stipendi jollekin hyvälle tyypille. Käytännössä tämä on usein tulonsiirto tytöiltä pojalle. Toinen tyypillinen ehdotus on antaa parhaan oppilaan sijaan tsempparipalkinto jollekulle, joka on viimeiset kaksi kuukautta käyttäytynyt melkein hyvin eli tosi paljon paremmin kuin ennen. Edes koulu ei siis kannusta kympin tyttöjä.

Vierailija
170/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio lukea tätä keskustelua, koska olen 99 % varma, että tää on jotain "ne tytöt on neuroottisia pänttääjiä, jotka ei kestä TosiElämää".

Mun ainut anti tähän keskusteluun:

Olen Kasin Tyttö ja viettänyt opiskeluissa ja työelämässä aikaa näidän poikien / miesten kanssa ja analysoinut heidän toimintatapojaan.

En koe pärjänneeni uralla kovin hyvin. Vaikka olen kilpailuttanut itseäni aktiivisesti, saan aina koulutukseeni nähden pientä palkkaa ja pientä vastuuta. Olen Kasin Tyttö. Siis sellainen, jolla on stereotypisesti muutakin kuin sitä "täydellistä kirjaviisautta". Ja en silti pärjää niin kuin ne Kasin Pojat.

Tässä ei ole kyse mistään kouluarvosanoista.

Vierailija
171/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti koulussa pärjäävien poikien ylistäminen olisi syytä lopettaa. Huono koulumenestys on tutkitusti suuri riski rikollisuuteen.

Vierailija
172/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei arvosteta älyä vaan röyhkeyttä. Siksi. Narsisteja ihaileva maa.

Vierailija
173/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkostoituminen ja rohkeus. Kasin pojat ovat noissa usein etevämpiä kuin kympin tytöt.

Koulussa pärjää pitkälle olemalla hiljaa. Nykyajan työelämässä pitää tuoda esille omia onnistumisiaan ja mielipiteitään, mikä on tosi vaikeaa hiljaisille tytöille.

Vanhana ja hiljaisena entisenä kympin tyttönä en ole voinut olla huomaamatta, että nykyinen esimies suhtautuu meitsiin kuin vähäpätöiseen varjoon. Vuosien puurtaminen ei näytä merkitsevän, eikä varmaan merkitsekään.

NO EI KYLLÄ PÄRJÄÄ! Itse olin hiljainen kuutosen tyttö.

Vierailija
174/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei edelleenkään ole tasa-arvoinen maa. Mies on oletusarvoisesti pätevä mutta nainen ei ole ennen kuin hän on sen osoittanut. Monella esimiehellä on alaisenaan huomattavasti itseään fiksumpia ja pätevämpiä naisia mutta heitä ei ole ylennetty kun heillä ei ole munia. En sano että tämä kaikki tapahtuisi välttämättä tietoisesti. Jokainen voi itse miettiä että jos työnantajanne ilmoittaisi että on valittu uusi johtaja, kuinka monella ensimmäinen mielikuva olisi että sen on nainen.

Vierailija
175/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei edelleenkään ole tasa-arvoinen maa. Mies on oletusarvoisesti pätevä mutta nainen ei ole ennen kuin hän on sen osoittanut. Monella esimiehellä on alaisenaan huomattavasti itseään fiksumpia ja pätevämpiä naisia mutta heitä ei ole ylennetty kun heillä ei ole munia. En sano että tämä kaikki tapahtuisi välttämättä tietoisesti. Jokainen voi itse miettiä että jos työnantajanne ilmoittaisi että on valittu uusi johtaja, kuinka monella ensimmäinen mielikuva olisi että sen on nainen.

Ja kun työelämässä korkeassa asemassa oleva mies tekee virheen, hän voi oppia siitä ja olla ensi kerralla parempi. Kun vastaava nainen tekee virheen, hän on lopultakin osoittanut "epäpätevyytensä" kaikille.

Asiasta sivuun, muistan ikuisesti, kun menin elämäni ensimmäiseen ja toistaiseksi viimeiseen esihenkilötehtävään. Olin insinööri, jolla jo muutaman vuoden työkokemus. Olin ensimmäisiä viikkoja töissä ja hädin tuskin vielä edes jättänyt nimeni ihmisten mieleen, kun alihankkijan päällikkö oli todennut pomolleni, että "tuo x on meidän mielestä liian kokematon".

Asian voisi ymmärtää objektiivisena mielipiteenä JOS alihankkijan päällikkö itse ei olisi palkannut omaan tiimiinsä leadereiksi pelkkiä minun ikäisiäni poikia suoraan duunaririvistä.

Hän ei tiennyt taustastani mitään, mutta hänelle olin "liian kokematon".

Vierailija
176/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisena kasin tyttönä tiedän syyn. Pojat saavat niitä kaseja tekemättä koulun eteen paljon mitään, luontaisella lahjakkuudella. Kympin tytöt ja taas puurtavat ja lukevat ja saattavat saada jostain aineesta kympin edes ymmärtämättä asiaa. Itse olen niitä, jotka olisivat saaneet kymppejä, jos olisin viitsinyt puurtaa, mutta tekemällä tehtävät ja lukemalla kerran koealueen läpi sain kaseja, matikasta aina 9-10. Minusta ei tullut menestyjää, mutta olen pärjännyt ihan ok. 

Vierailija
177/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeys, naisilta puuttuu kun on kasvatettu huomioimaan muita koko elämä 

Vierailija
178/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole ajatellut asiaa.

Vierailija
179/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyhkeys, naisilta puuttuu kun on kasvatettu huomioimaan muita koko elämä 

En sano, etteikö itsetunto ja omanarvontunto olisi tärkeää, mutta ikävä kyllä ei se maailma niinkään toimi, että "kunhan nainen vaan älyää pyytää sen 5000 € palkkaa, niin hän sen saa". Ehei...

Okei liioittelin hieman. Mun tapauksessa kyse olisi 3200-3500 € palkkatoiveesta, mutta enpä ole vielä ollut sen arvoinen. En minä huvkseni tee alle 3k bruttopalkalla töitä enkä myöskään vain siksi, etten osannut pyytää. Jossain vaiheessa vaan tulee nälkä ja on pakko tehdä jotain, vaikkapa sitten niitä sihteeritöitä.

Vierailija
180/248 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä keskusteluketju on vääristynyt eikä pohjaudu tutkimustuloksiin. Ensinnäkin koulumenestys korrelloi vahvasti älykkyyden kanssa. Koulussa menestyneet pärjäävät mainiosti palkansaajina myös. Eihän esimerkiksi lääkikseen tai oikikseen edes pääse nykyään juuri ilman huippupapereita. Iso osa otetaan sisään yliopistotutkintotodistuksella.