Vaatekaupassa asioivat, teette myyjän työn PALJON helpommaksi, jos
1. Viette vaatteet takaisin OIKEILLE paikoilleen. Minun täytyy usein rampata jatkuvasti sovituskoppien ja vaateosastojen välillä, sillä vaatteet on joko jätetty sovituskoppiin tai lähimpään vaaterekkiin, johon vaate ei kuulu.
2. Jos tutkitte vaatepinoa, laitatte vaatteet takaisin jonkinlaiseen pinoon. Turhauttaa, kun pöytä, jossa oli vähän aikaa sitten kauniisti viikattuja vaatepinoja, onkin yhtäkkiä kasa vaatteita sikin sokin.
3. Ette roskaa kauppaa. Ihan ihmeellisiä tavaroita ja roskia löytyy aina kaupoista.
myyjä
Kommentit (208)
Aika vaikea on niitä liruja puseroita millintarkasti saada viikattua, kun itsellä on käsilaukku ja muutamia ostoskasseja jo.
Yksi mitä ihmettelen vaatekauppojen myyjien työssä on se, miksi puserot ja takit pitää aina napittaa ylhäältä alas sovitusten välissä? Olisi seuraavallekin sovittajalle helpompaa, että olisi vain esim. ylin nappi kiinni niin että vaate pysyy henkarissa. Mutta ei. Kaikki nyörit ja vetskarit ja napit pitää runkata edestakaisin ja johan ne kuluvat ja napit ovat jo irtoamispisteessä, kun joku viimein tuotteen ostaa.
Olin pitkästä aikaa Aleksin Zarassa viime viikolla. Hurjaa, numerolappuja sovituskoppiin oli antamassa tyttö, joka ei puhunut sanaakaan suomea. Minusta se on jo huonoa palvelua, että vain englannilla mennään, Suomessa. Muutaman fraasin luulisi voivan suomeksi opetella, jos kerran Suomessa on töissä.
Onko muuten Zarassa tavoite, että myymälähenkilökunta ona mahdollisimman espanjalaisen näköistä? Suomalaisetkin myyjät olivat kovin tummia ja kiharapäisiä. No, ei kuulu aiheeseen, kunhan ihmettelin.
Tavoitteeni vaatekaupassa käynnissä ei ole tehdä myyjän työtä helpommaksi, vaan saada hankittua tarvitsemiani vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
1. Viette vaatteet takaisin OIKEILLE paikoilleen. Minun täytyy usein rampata jatkuvasti sovituskoppien ja vaateosastojen välillä, sillä vaatteet on joko jätetty sovituskoppiin tai lähimpään vaaterekkiin, johon vaate ei kuulu.
2. Jos tutkitte vaatepinoa, laitatte vaatteet takaisin jonkinlaiseen pinoon. Turhauttaa, kun pöytä, jossa oli vähän aikaa sitten kauniisti viikattuja vaatepinoja, onkin yhtäkkiä kasa vaatteita sikin sokin.
3. Ette roskaa kauppaa. Ihan ihmeellisiä tavaroita ja roskia löytyy aina kaupoista.myyjä
Eikö tämä kuulu sun työhön ihan? Saat siitä palkkaa?
Huonosti käyttäytyvää porukkaa näköjään suurin osa tässä ketjussa. Saastaa. Viikkaamiseen en kyllä ota kantaa... mutta peruskäytöstavat on vaan löydyttävä, piste.
Voin kuvitella, että ap on sellainen nyrpeä pissis-myyjä, jota häiritsee asiakkaiden olemassaolo ja se, että puhelimen ränkäämisen lisäksi joutuu välillä tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin jätän sovitetut vaatteet sovituskoppien luo enkä ala raahaamaan niitä takaisin omille paikoilleen. Ei huvita ravata koko kauppaa läpi palauttelemassa vaatteita. Eikä ole mun asia tehdä myyjien työtä, josta he saavat palkkaa. Myyjien työtä on myös viikata vaatteet ja järjestellä hyllyt ja rekit.
Roskaamisesta en tiedä, koska roskani vien itse roskikseen.Katsokaapas huviksenne sovituskoppeihin jätettyjen vaatteiden kokomerkintöjä: melkein poikkeuksetta kokoja L tai XL. Harvemmin XS tai S tai sitten tosi isoja kokoja. Mistähän tämä kertoo? :)
Että sovitukseen on otettu mukaan myös liian isoja ja sitten ostettu se pienempi koko, mikä on otettu mukaan?
En vie. Se on sun työtä. Mitä oikein tekisit sen ajan mikä nyt menee järjestelyyn? Aivan, olisit työtön.
Terv. Itsekin vuosia Vero Modassa töitä tehneenä tiedän tasan mistä kirjoitan.
Minunkin työtäni helpottaisi tosi paljon, jos asiakkaat käyttäisivät omaa aikaansa minun töitteni tekemiseen. Minä vain laskuttaisin heitä työstä, jonka he itse juuri tekivät. Voi olla, että vaatekauppa toimii noin, mutta minun alallani ei tulisi kuuloonkaan.
Ääh... en jaksa opiskella mitään ohjesääntöjä vaatekauppaan vaan tilaan netistä. Kaikille helpompaa. Rauhallista kesää ap:lle.
Minusta sen verran voi huomioida myyjiä, että ei tahallaan roskaa tai myllää niitä vaatepinoja. Jos ehtii/pystyy vie sovitetut vaatteet takaisin sinne, mistä ne otti. Normaalia toisten ihmisten huomioimista, jota minä ainakin teen.
Senhän takia sä siellä töissä olet että saat siivota asiakkaiden jälkiä??? En uhallanikaan laita vaatteita paikoilleen jatkossa, niinkuin en ikinä aikaisemminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin jätän sovitetut vaatteet sovituskoppien luo enkä ala raahaamaan niitä takaisin omille paikoilleen. Ei huvita ravata koko kauppaa läpi palauttelemassa vaatteita. Eikä ole mun asia tehdä myyjien työtä, josta he saavat palkkaa. Myyjien työtä on myös viikata vaatteet ja järjestellä hyllyt ja rekit.
Roskaamisesta en tiedä, koska roskani vien itse roskikseen.Katsokaapas huviksenne sovituskoppeihin jätettyjen vaatteiden kokomerkintöjä: melkein poikkeuksetta kokoja L tai XL. Harvemmin XS tai S tai sitten tosi isoja kokoja. Mistähän tämä kertoo? :)
Mua huvittaa tämmöset vatipäät jotka yrittää vihjailemalla läskiksi saada ihmiset toimimaan toisella tapaa ja ainoa mitä saa aikaiseksi on se että antaa hyvän esimerkin alhaisesta äo:sta
Mulla oli tapana viedä aina vaate takaisin sinne mistä sen hain. Viimeksi kun näin tein, myyjä tuli hiukan närkästyneen oloisena ilmoittamaan että vaatteita ei kuulu viedä takaisin telineisiin vaan ne kuuluu jättää myyjille.
Vaatekaupassa oli niin tylsää olla töissä, että olin aina iloinen kun oli uudelleen järjestettäviä pinoja tai paikoilleen vietäviä vaatteita. Se kun oli mun työ.
Minä en asioi vaatekaupassa siksi, että tekisin myyjän työn mahdollisimman helpoksi. Asioin siellä siksi että haluan jonkin rätin päälleni ja myyjän tehtävä on kaikin tavoin avittaa minua siinä asiassa tai painua vittuun jos niin haluan.
Näin se vaan menee; asiakas.
Ne vaatepinot ovat aivan äärettömän turhauttavia. Minua ihan oikeasti asiakkaanakin stressaa tuhota se särmä pino, kun kaivelen mieleistä kokoa sieltä pohjilta. Samaan aikaan kädessä saattaa olla muita vaatteita, niin ei se takaisin viikkauskaan oikein onnistu, jos edes osaisin viikata ne samaan tyyliin takaisin.
Luulen että myyjät pääsisivät kaikista helpoimmalla, jos kaikki vaatteet vaan saisi jättää sovituksen jälkeen johonkin rekkiin. Joskus ei nimittäin millään enää löydä sitä paikkaa, mistä sen tuotteen alunperin otti. Olisi mielestäni myös hyvää asiakaspalvelua olla juoksuttamatta asiakasta ympäri kauppaa palauttamassa niitä kahdeksaa vaatetta takaisin paikoilleen.
Näin äkkiseltään luulisi, että se on myyjän hommia pitää ne vaatekasat ojennuksessa asiakkaiden jäljiltä. Korvaus siitä myyjälle on se palkaksikin mainittu raha, joka kilahtaa tilille kerran tai kaksi kuukaudessa. Asiakas niinku maksaa myyjälle siitä vaatteiden viikkaamisesta ja muusta ostaessaan sen halvalla valmistetun ylihintaisen rytkyn.
Mitä ne myyjät sitten tekee, kun on hiljaista, esim. arkipäivinä? En ole ikinä ennen kyllä kuullut, että asiakkaan pitäisi viikata vaatteet. Eikä niitä pinojakaan saa samanlaiseksi. Anteeksi, en tiennyt, että niihin ei saa koskea. Varmaan pitää olla samassa järjestyksessä kuin alunperin. Ja samaa mieltä pinoista, kun itse on sitä kokoa S ja saa penkoa koko pinon läpi. Tuu etsimään mulle itse se vaate, niin ei tartte mun penkoa. Ai niin, sun työtä piti helpottaa, sun ei kuulu tulla auttamaan.
Katsokaapas huviksenne sovituskoppeihin jätettyjen vaatteiden kokomerkintöjä: melkein poikkeuksetta kokoja L tai XL. Harvemmin XS tai S tai sitten tosi isoja kokoja. Mistähän tämä kertoo? :)