Vaatekaupassa asioivat, teette myyjän työn PALJON helpommaksi, jos
1. Viette vaatteet takaisin OIKEILLE paikoilleen. Minun täytyy usein rampata jatkuvasti sovituskoppien ja vaateosastojen välillä, sillä vaatteet on joko jätetty sovituskoppiin tai lähimpään vaaterekkiin, johon vaate ei kuulu.
2. Jos tutkitte vaatepinoa, laitatte vaatteet takaisin jonkinlaiseen pinoon. Turhauttaa, kun pöytä, jossa oli vähän aikaa sitten kauniisti viikattuja vaatepinoja, onkin yhtäkkiä kasa vaatteita sikin sokin.
3. Ette roskaa kauppaa. Ihan ihmeellisiä tavaroita ja roskia löytyy aina kaupoista.
myyjä
Kommentit (208)
Ihan asiallisia toiveita. Lupaan toimia jatkossa ohjeidesi mukaan.
Onneksi automaatit ja netti syrjäyttävät nämä kitisevät myyjät.
Näistä myyjien avautumisista jää useimmiten käteen se, että asiakkaan tehtävä on kävellä myymälään, etsiä itse sopiva malli ja koko, ottaa selvää pienellä painetuista lappusista edes jotain tietoa materiaalista, etsiä itse sovituskoppi, tarkistaa arvaamalla, onko koppi vapaa, sovittaa vaatetta ihan helvetin ahtaassa kopperossa, jonne joku sadisti on asentanut mahdollisimman kammottavan valaistuksen, kailottaa muille sisään pyrkivile, että tää koppi on varattu, palauttaa sopimattomat vaatteet takaisin, HUOM. oikeille paikoilleen. "Palvelevan" henkilön tapaa sitten ensimmäisen kerran kassalla, sinne voi maksaa jopa ihan rahalla tai sitten rahastaa itse itsensä maksulaitteella. Pavelushenkilön ainoaksi hommaksi asiakkaan hyväksi jää sen hälytysmötikän irroittaminen, jos hän muistaa. Aika usein ei muista ja asiakas pysäytetään näyttävästi kun hälärit alkaa ulvomaan portilla. Tämä näytös on silkkaa hupia muile onnettomille liikkeeseen eksyneille.
Miksiköhän tilaan kaikki netissä?
P.S. Oon joskus nähnyt amerikkalaisissa elokuvissa, kun asiakas istahtaa liikkeen mukavalla sohvalle ja myyjät kiikuttavat toiveiden mukaisia asuja katsottavaksi. Noo, ne on tietysti niitä hyvin kalliita liikkeitäm mutta ei ne vaatteet näissä 100% itsepalveluissakaan ilmaisia oe.
hihi. Ja muistakaa kun menette terkkarin vastaanotolle, niin teette työni paljon helpommaksi, jos laitatte verenpainemittarin itse kiinni ja lähtiessänne otatte paperisen vuodesuojan pois ja laitatte uuden tilalle.
Ei myöskään haittaa, jos pyyhkäisette vähän mopilla lattiaa lähtiessänne. Tekisitte työni näin paljon helpommaksi. Kiitos.
Terkka
Mun mielestä on ihan itsestäänselvää, että sovitetut vaatteet palautetaan paikalleen, ja olen ihan hämmentynyt kun niin moni on täysin eri mieltä asiassa. :D
Mutta nuo paita- ym. pinot ovat tosiaan todella ahdistavia, tosi ikävä rikkoa kauniisti viikattu pino ja yrittää saada se vaatteen löytymisen jälkeen edes jotenkuten vastaavaan kuntoon. Tulee myös ihan turhaan lähmittyä useampia vaatteita käsillä, joilla on koskettu kauppareissun aikana ties mihin ovenkahvoihin ja tavaroihin. Pöydillä voisi olla esittelykappaleita ja myytävät tuotteet sitten rekissä.
Niin, kinkki olemme täällä astorissa, oletko s mustasukkainen ja muutenkin näyttää siellä riepovan moni asia.
Niin, kinkki olemme täällä astorissa, oletko s mustasukkainen ja muutenkin näyttää siellä riepovan moni asia.
Vierailija kirjoitti:
Käyn vain sellaisissa kaupoissa, joissa vaatteet jätetään erilliseen rekkiin sovituskoppien luokse ja myyjä vie ne paikalleen.
Mikäköhän siinä on, että se vaate jaksetaan kyllä ottaa sieltä telineestä mukaan mutta sitä ei jakseta viedä sinne takaisin? Vai onko tämäkin sitä kotoa opittua uusavuttomuutta jossa äiti vie puhtaat vaatteet kaappiin ja kerää lattialta taas pesuun niin ei ole itse totutta viemään vaatteita takaisin paikoilleen?
SINÄ olet siellä töissä. Nuo asiat ovat SINUN työtäsi. Siitä SINULLE maksetaan palkkaa. T. Asiakas, vittuako mulla teetät työsi?
Naiset nöyryyttävät toista naista, sitä palvelevaa, se on luontoa. Olen hämmästellyt ilmiötä vaate- ja kenkäkaupoissa. Tekstiilit pengotaan ja jätetään myttykasoiksi ja kokeillut kengät jäävät hujanhajan lattialle. Mutta eipä ole astianpesukoneenkaan täyttö saati hammastahnatuubin puristaminen helppoa naisille.
Vierailija kirjoitti:
SINÄ olet siellä töissä. Nuo asiat ovat SINUN työtäsi. Siitä SINULLE maksetaan palkkaa. T. Asiakas, vittuako mulla teetät työsi?
Toivottavasti et käyttäydy typerästi esim. ruokakaupassa ja perustele käytöstäsi sillä, että siellä on ihmisiä töissä sitä varten?
Vanhemmat! Teette työni paljon helpommaksi jos hoidatte lapsenne kotona ettekä tuo päiväkotiin. Tai jos opetatte lapsenne täysin itsenäiseksi ennenkuin tuotte päiväkotiin. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn vain sellaisissa kaupoissa, joissa vaatteet jätetään erilliseen rekkiin sovituskoppien luokse ja myyjä vie ne paikalleen.
Mikäköhän siinä on, että se vaate jaksetaan kyllä ottaa sieltä telineestä mukaan mutta sitä ei jakseta viedä sinne takaisin? Vai onko tämäkin sitä kotoa opittua uusavuttomuutta jossa äiti vie puhtaat vaatteet kaappiin ja kerää lattialta taas pesuun niin ei ole itse totutta viemään vaatteita takaisin paikoilleen?
Voi tätä suomalaista palvelukulttuuria. Kansa viikkaa vaatekaupoissa ja hakee itse a la carte -annoksensa ravintoloissa.
Odottelen, koska joku keksii että hotellihuone pitää siivota itse. Samalla vaivalla sen imuroi kuin kotonakin. Ja sitten mammat voivat kyräillä, että tuo ei pyyhkinyt peiliä eikä imuroinut kynnysmaton alta, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on 1-2 paitaa niin ehkä sitten, jos on 3 paitaa, 2 housut, 1 mekko ja takki niin alkaa olla jo sellaista kaupan ympäri suhaamista että löytää oikeat paikat. Ja mistä sitä tietää missä on oikea paikka jos vaikka joku on jättänyt sen paidan alunperinkin väärään paikkaan? Kyllä se on kaikkien kannalta paras että myyjä vie vaatteet oikeille paikoilleen rekiltä, näkyy jos joku vaate on ihan paskainen, mennyt rikki jne. Ja myyjä osaa viedä vaatteet oikeille paikoille. Kiva kun se ainoa XS koon paita on asiakkaan toimesta palautettu väärään paikkaan etkä siis löydäkään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset nöyryyttävät toista naista, sitä palvelevaa, se on luontoa. Olen hämmästellyt ilmiötä vaate- ja kenkäkaupoissa. Tekstiilit pengotaan ja jätetään myttykasoiksi ja kokeillut kengät jäävät hujanhajan lattialle. Mutta eipä ole astianpesukoneenkaan täyttö saati hammastahnatuubin puristaminen helppoa naisille.
Tarkoitit varmaankin, että naisten pitäisi mukisematta tehdä tauotonta metatyötä sekä kotona että kodin ulkopuolella, jotta illuusio itsestään järjestyksessä pysyvästä maailmasta säilyisi.
Käyttäjä4255 kirjoitti:
Aika yllättävää kuinka paljon täällä on väkeä, joka ei vie vaatteita paikoilleen. Ilmeisesti laiskuus on yleistä.
Itse palautan vaatteet yleensä paikoilleen, koska vaateliikkeet ovat yleensä pieniä, eikä minulla mitään kauheita vaateläjiä ole, jolloin paikalleen palauttaminen liian työlästä.
Jos vaatekauppa on iso, niin silloin en välttämättä palauta kaikkia paikoilleen, mutta vien takaisin ne, jotka ovat matkan varrella kassalle.
Tämä ei ole mielestäni pelkästään kysymys siitä, että mikä kuuluu asiakkaan velvollisuuksiin, mutta seuraavan asiakkaankin kannalta on mukavampi, että edellisen asiakkaan vaatteita ei ole kopissa. Olisi myös jokseenkin järjetöntä, että myyjä tyhjentäisi kopin jokaisen asiakkaan jälkeen. Työntekijämäärää ei ole mitoitettu tällaista varten. Etenkin jossain Hulluilla päivillä kopit ovat niin täynnä vaatetta, että joutuu laittamaan omat vaatteet lattialle sovituksen ajaksi tai repiä muita vaatteita lattialle, jotta voi laittaa omat naulaan.
Ei minusta ole paljoa sellaisia viestejä, joissa suoraan sanottaisiin, että ei viedä vaatteita paikoilleen. Kaikki eivät ole omaa toimintaansa kommentoineet, vaan lähinnä myyjän asennetta omaan työhönsä.
Toki aloittaja on oikeassa. Hänen työnsä olisi helpompaa, jos kaikki asiakkaat toimisivat kuten hän toivoo. Me asiakkaat - myös minä, joka vien useimmiten kaikki vaatteeni juuri sinne mistä ne otin - kuitenkin olemme monet sitä mieltä, että vaatteiden viikkaus ja järjestely ja paikoilleen vienti kuuluu viime kädessä ja pitkälti myös ensi sijassa myyjälle, joka koko työpäivän siellä kaupassa viettää ja parhaiten vaatteiden oikeat paikat tuntee.
Vierailija kirjoitti:
No jos on 1-2 paitaa niin ehkä sitten, jos on 3 paitaa, 2 housut, 1 mekko ja takki niin alkaa olla jo sellaista kaupan ympäri suhaamista että löytää oikeat paikat.
Tietysti jos osaisit ajatella niin tajuaisit ettei kannata ottaa niin montaa vaatetta mukaan jos niitä ei osaa enää palauttaa takaisin paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä suomalaista palvelukulttuuria. Kansa viikkaa vaatekaupoissa ja hakee itse a la carte -annoksensa ravintoloissa.
Odottelen, koska joku keksii että hotellihuone pitää siivota itse. Samalla vaivalla sen imuroi kuin kotonakin. Ja sitten mammat voivat kyräillä, että tuo ei pyyhkinyt peiliä eikä imuroinut kynnysmaton alta, hyi.
Palvelu on muutakin, kuin juoksemista vain itseään ajattelevien pillin mukaan.
Kai sinä sentään paskannat hotellissakin sänkyyn sieltä lähtiessäsi ja perustelet tätä sillä, että siellähän on siivoja töissä ja siivoaminen on hänen työtään?
Tiettyjä alkeellisia tapoja luulisi pystyvän sinunkin noudattamaan vaikak oletkin varmasti näitä "Vain oikeuksia ei lainkaan velvollisuuksia" ikäryhmän lapsia.
Tee muille kuten toivoisit itsellesi tehtävän.