Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatekaupassa asioivat, teette myyjän työn PALJON helpommaksi, jos

Vierailija
14.05.2017 |

1. Viette vaatteet takaisin OIKEILLE paikoilleen. Minun täytyy usein rampata jatkuvasti sovituskoppien ja vaateosastojen välillä, sillä vaatteet on joko jätetty sovituskoppiin tai lähimpään vaaterekkiin, johon vaate ei kuulu.
2. Jos tutkitte vaatepinoa, laitatte vaatteet takaisin jonkinlaiseen pinoon. Turhauttaa, kun pöytä, jossa oli vähän aikaa sitten kauniisti viikattuja vaatepinoja, onkin yhtäkkiä kasa vaatteita sikin sokin.
3. Ette roskaa kauppaa. Ihan ihmeellisiä tavaroita ja roskia löytyy aina kaupoista.

myyjä

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tästä myös eri mieltä.

Tuo roskaaminen, joo, se ei kuulu minnekään, mutta muuten: kauppaan on palkattu myyjiä jotka notkuvat siellä kassan luona ja hypistelevät kynsiään ja pukukopissa lukee "viethän kokeilemasi vaatteet takaisin paikoilleen"- no en vie. Minulle ei siitä makseta ja saa olla kauppa kohtuullisen tyytyväinen, että ainakin toistaiseksi olen ollut valmis maksamaan ekstraa hinnassa ja tulemaan paikan päälle kokeilemaan miltä vaatteet näyttävät - enkä tilalle niitä netistä. Sorry, myyjä, olet ammattisi valinnut ja siihen nyt vaan kuuluu kaupan myyntiartikkeleiden siistinä ja houkuttelevana pito.

T. Ent kaupan vaatemyyjä (viime vuosituhannelta), jolle kyllä tuolloin vielä ihan opetettiin koulutuksessa, että vaatteiden palauttaminen hyllyihin ja hyllyjen siistiminen kuuluivat toimenkuvaan.

Vierailija
42/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole juurityötäsi myyjänä? Mutta ok, voin tehdä työsi niin helpoksi, etten edes tule liikkeeseesi. Sano vain välttettävän liikkeen nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän liikkeessä on sovareilla rekki mihin voi jättää vaatteet, paljon helpompaa isossa myymälässä näin.

Tottakai vaatepinot menee sotkuun jos etsitään kokoja, sehän tarkoittaa sitä että tuote myy. Pelkästään posiriivista siis ! ;)

Roskaamista on aika vähän meidän myymälässä, ehkä jossain hm:ssa sitä on enemmän.

T.myyjä

Vierailija
44/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä itsekkäitä asiakkaita, naisia oletettavasti kaikki. Ei minkäänlaisia käytöstapoja, minäminäminä, teen mitä haluan, sillä minä olen ASIAKAS ja joko maksan tai vien rahani mielenosoituksellisesti muualle :D

Mutta onhan se nähty ihan jo kirppikselläkin että ihmisillä ei ole mitään kohteliaisuutta enää toisia kohtaan, ei käsitystä siisteydestä. Ihan maalaisjärjellä ajateltuna ja lapsellenikin olen tämän opettanut: kun käyt kaupassa katselemassa ja ostamassa, pidä huoli että hyllyt näyttää jäljiltäsi samanlaisilta tai paremmilta kuin tullessasi. Eli voit samalla katsellessa vaikka vähän järjestellä hyllyä. Paidan viikkaamiseen menee kaksi sekuntia, ei sen tarvitse olla just samalla lailla kuin myyjä sen on laittanut mutta edes sinnepäin ja ei kääritä nyrkin ympärille mytyksi ja sullota laarin nurkkaan. Jos vaate putoaa hengarista, voit sen nostaa ylös jos kohdalla olet, vaikka se ei sinun vuoksesi sieltä pudonnutkaan. Sanotaan että asiakas on kuningas, mutta se ei tarkoita sitä että voi käyttäytyä ääliömäisesti. Kuninkaalliset käyttäytyy yleensä kohteliaasti toiset huomioiden. Kyllä tuollaiset asiakkaat varmaan mielellään toivottaakin:" tervemenoa verkkokauppaan tai muualle". Jokainen huonosti kohdeltu vaatekappale joka menee poistoihin (likainen, rikkinäinen), sen joudut maksamaan ostamassasi tuotteessa. Ja ei en ole koskaan myynyt vaatteita, mutta sivusta olen tätä tyttöjen ja naisten asiointia seurannut. Nainen olen itsekin.

Vierailija
45/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin jätän sovitetut vaatteet sovituskoppien luo enkä ala raahaamaan niitä takaisin omille paikoilleen. Ei huvita ravata koko kauppaa läpi palauttelemassa vaatteita. Eikä ole mun asia tehdä myyjien työtä, josta he saavat palkkaa. Myyjien työtä on myös viikata vaatteet ja järjestellä hyllyt ja rekit.

Roskaamisesta en tiedä, koska roskani vien itse roskikseen.

Katsokaapas huviksenne sovituskoppeihin jätettyjen vaatteiden kokomerkintöjä: melkein poikkeuksetta kokoja L tai XL. Harvemmin XS tai S  tai sitten tosi isoja kokoja. Mistähän tämä kertoo? :)

Mua huvittaa tämmöset vatipäät jotka yrittää vihjailemalla läskiksi saada ihmiset toimimaan toisella tapaa ja ainoa mitä saa aikaiseksi on se että antaa hyvän esimerkin alhaisesta äo:sta

No eipä taida olla sinunkaan äo:ssa hurraamista, kun luetun ymmärtämisesi on tuota tasoa.

Mutta ilmiselvästi olet kokoa L tai XL ja jätät vaatteet sovituskoppiin. :D

Vierailija
46/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie. Kaupassa on joku ihme sekamelska, enkä muutenkaan meinaa löytää sieltä mitään, koska rekit ovat liian tiheässä ja liian täynnä, ja vaatteet putoilevat henkareista tai on köytetty niihin. Joudun keräilemään asua pitkin kauppaa, en edes muista enää mistä tämäkin jakku oli. Pakko ottaa paljon kerralla, koska joudun jonottamaan koppiin, koska niitä on liian vähän.

Lisäksi minulla oli jo alun perin kiire, ja ajattelin että juuri ehdin katsoa ja sovittaa nämä. Jos lähden järjestelemään, aika ei riitä ostamiseen, minkä luulin olevan se teidän varsinainen tavoite.

Ehkä minäkin sitten ostan vaan enemmän netistä. Saan sovittaa rauhassa kotona, niiden vaatteiden ja korujen kanssa johon ne ajattelinkin.

Eikä ole kukaan pakkomyymässä ja väittämässä, että se makkarankuori pukee minua.

Vierailija
47/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin jätän sovitetut vaatteet sovituskoppien luo enkä ala raahaamaan niitä takaisin omille paikoilleen. Ei huvita ravata koko kauppaa läpi palauttelemassa vaatteita. Eikä ole mun asia tehdä myyjien työtä, josta he saavat palkkaa. Myyjien työtä on myös viikata vaatteet ja järjestellä hyllyt ja rekit.

Roskaamisesta en tiedä, koska roskani vien itse roskikseen.

Katsokaapas huviksenne sovituskoppeihin jätettyjen vaatteiden kokomerkintöjä: melkein poikkeuksetta kokoja L tai XL. Harvemmin XS tai S  tai sitten tosi isoja kokoja. Mistähän tämä kertoo? :)

Mua huvittaa tämmöset vatipäät jotka yrittää vihjailemalla läskiksi saada ihmiset toimimaan toisella tapaa ja ainoa mitä saa aikaiseksi on se että antaa hyvän esimerkin alhaisesta äo:sta

No eipä taida olla sinunkaan äo:ssa hurraamista, kun luetun ymmärtämisesi on tuota tasoa.

Mutta ilmiselvästi olet kokoa L tai XL ja jätät vaatteet sovituskoppiin. :D

Yritätpäs epätoivoisesti paikkailla sanomaasi

Vierailija
48/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun maksutapahtuman automatisoituminen vie kaupan alalta muutaman tuhatta työpaikkaa, nämä samat myyjät oikein rukoilevat, että tulkaa tänne sotkemaan pinkkoja.

Vierailija
49/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä varten ne vaatepinot siellä kaupassa on? Sinua vai minua? Hilaa se perseesi nopeammin paikalle, niin voit etsiä minulle oikean koon siitä pinosta. Muuten räjäytän sen pinon itse, enkä todellakaan viikaile niitä vaatteita. Ja ne silkkipaperit pinoissa olevien vaatteiden välissä, ne saa mun puolesta leijailla lattialle.

Vierailija
50/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niitä myyjiä jotka kävelevät asiakkaan perässä oikomassa jokaisen vaatteen kaksi sekuntia sen jälkeen kun siihen on koskettu?

Vierailija
51/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien lähes aina vaatteet takaisin alkuperäiselle paikalleen. Joskus kun on kiire tai joku aivan perhanan iso vaatekauppa, niinku vaikka forumin h&m, saatan jättää sinne tankoon sovituskoppien luona, vaikka mulle tulee aina hirveen syyllinen olo, jos joku työntekijä (tai välillä asiakas) näkee mut laittamassa vaatteita siihen.

Enkä roskaa missään muuallakaan, miten se on niin vaikeaa ihmisille löytää roskiksia?

Vierailija
52/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo roskaaminen, joo, se ei kuulu minnekään, mutta muuten: kauppaan on palkattu myyjiä jotka notkuvat siellä kassan luona ja hypistelevät kynsiään ja pukukopissa lukee "viethän kokeilemasi vaatteet takaisin paikoilleen"- no en vie. Minulle ei siitä makseta ja saa olla kauppa kohtuullisen tyytyväinen, että ainakin toistaiseksi olen ollut valmis maksamaan ekstraa hinnassa ja tulemaan paikan päälle kokeilemaan miltä vaatteet näyttävät - enkä tilalle niitä netistä. Sorry, myyjä, olet ammattisi valinnut ja siihen nyt vaan kuuluu kaupan myyntiartikkeleiden siistinä ja houkuttelevana pito.

T. Ent kaupan vaatemyyjä (viime vuosituhannelta), jolle kyllä tuolloin vielä ihan opetettiin koulutuksessa, että vaatteiden palauttaminen hyllyihin ja hyllyjen siistiminen kuuluivat toimenkuvaan.

Maailma on muuttunut sitten sinun aikojesi. Itse en ole ikinä ollut myyjä, mutta jo maalaisjärki sanoo, että kaupassa asioidaan kunkin liikkeen sääntöjen mukaisesti. Jos haluaa parempaa palvelua, sitten menee kalliiseen kivijalkakauppaan ketjumyymälöiden sijaan. Sinä varmaan jätät myös tarjottimen pöytään sellaisessa kahvilassa, jossa jälkiesi siivoaminen ei kuulu hintaan. Et sinä määritä myyjän toimenkuvaa kuin siinä tapauksessa, että olet kyseisen myyjän esimies.

Vierailija
53/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä olin vaatekaupassa töissä ja etenkin hiljaisina iltoina oikein toivoin mielessäni, että asiakkaat jättäisi vaatteita sovituskoppeihin tai sotkisivat pinoja. Ihan vaan että olisi jotain järkevää tekemistä sen "pitää näyttää kiireiseltä" -tekemisen eli niiden pinojen uudelleen viikkamista, mihin kukaan ei ole oikeasti koskenut.

Vierailija
54/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo roskaaminen, joo, se ei kuulu minnekään, mutta muuten: kauppaan on palkattu myyjiä jotka notkuvat siellä kassan luona ja hypistelevät kynsiään ja pukukopissa lukee "viethän kokeilemasi vaatteet takaisin paikoilleen"- no en vie.

Olet minusta törppö, jos et voi noudattaa ohjeita, ja kaiken lisäksi yrität vedota omakeksittyyn "työhösi kuuluu se-ja-se homma". Sellaisessa kaupassa, jossa on kyseinen lappu pukukopissa, vaatteiden vieminen rekkeihin ei kuulu myyjälle. Eivät ne myyjät ole sitä sinne laittaneet esimiehensä tietämättä. Se on kyseisen kaupan oma linja ja jos sinä et tykkää, voit olla asioimatta siellä.

Ajatteletko aina nähdessäsi kieltolapun, että "lälläslää, teen just päinvastoin"? Kuulostat jokseenkin nilkiltä, jos haluat kostaa myyjille asian, joka ei heidän päätettävissään ole.

Vierailija
55/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteet on pinossa sekalaisessa koko järjestyksessä niin ei todellakaan ole asiakkaan tehtävä viikata kaikkia tyhmästi pinottuja vaatteita.

Ymmärrän kyllä että jotkut sotkevat muuten vaan mutta nuo vaatepinot erikoon vaatteista ovat kyllä ihan myyjän idioottimaisuutta.

Vierailija
56/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun maksutapahtuman automatisoituminen vie kaupan alalta muutaman tuhatta työpaikkaa, nämä samat myyjät oikein rukoilevat, että tulkaa tänne sotkemaan pinkkoja.

Kyllä hymyilyttää noin yksinkertaiset ihmiset. Ei ole myyjien päätettävissä montako palkataan, johto pitää huolen, että myyjien määrä pideetään minimissä ja asiakkaiden jälkien siivoamiseen ei tuhlata resursseja, koska se ei tuota mitään.

Vierailija
57/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on muuttunut sitten sinun aikojesi. Itse en ole ikinä ollut myyjä, mutta jo maalaisjärki sanoo, että kaupassa asioidaan kunkin liikkeen sääntöjen mukaisesti. Jos haluaa parempaa palvelua, sitten menee kalliiseen kivijalkakauppaan ketjumyymälöiden sijaan. Sinä varmaan jätät myös tarjottimen pöytään sellaisessa kahvilassa, jossa jälkiesi siivoaminen ei kuulu hintaan. Et sinä määritä myyjän toimenkuvaa kuin siinä tapauksessa, että olet kyseisen myyjän esimies.

Kaupat jossa käyn useimmiten (Suomessa) ovat Stockmann ja Turun Wiklund, sekä Helsingin Mark's&Spencer. Olet oikeassa, enääritä myyjän toimenkuvaa, mutta jos siellä EI toimenkuvaan kuulu vaatteiden järjestely ja siitä huolehtiminen, että ne ovat paikoillaan, en voi muuta sanoa, kuin että kyllä kuuluisi kuulua. Mutta voinhan minä aina sitten etsiä ne kaupat joiden myyjien toimenkuvaan tuo yhä kuuluu (esim Turussa Pellavakauppa Mimi ja Jokinen kävelykadulla) - en tosin usko että Stockan/Wikken tulosvastuulliset johtajat olisivat siitä yhtä tyytyväisiä kuin nuo työhönsä kyllästyneet myyjät.

Vierailija
58/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 jatkaa - jos käyn vaikkapa Hesellä / ABClllä niin ymmärrän kyllä siivota jälkeni, enkä levittele kaupoissakaan roskia, turha mustamaalata.

Vierailija
59/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo roskaaminen, joo, se ei kuulu minnekään, mutta muuten: kauppaan on palkattu myyjiä jotka notkuvat siellä kassan luona ja hypistelevät kynsiään ja pukukopissa lukee "viethän kokeilemasi vaatteet takaisin paikoilleen"- no en vie.

Olet minusta törppö, jos et voi noudattaa ohjeita, ja kaiken lisäksi yrität vedota omakeksittyyn "työhösi kuuluu se-ja-se homma". Sellaisessa kaupassa, jossa on kyseinen lappu pukukopissa, vaatteiden vieminen rekkeihin ei kuulu myyjälle. Eivät ne myyjät ole sitä sinne laittaneet esimiehensä tietämättä. Se on kyseisen kaupan oma linja ja jos sinä et tykkää, voit olla asioimatta siellä.

Ajatteletko aina nähdessäsi kieltolapun, että "lälläslää, teen just päinvastoin"? Kuulostat jokseenkin nilkiltä, jos haluat kostaa myyjille asian, joka ei heidän päätettävissään ole.

Ei, mutta minun mielestäni kunnon kaupassa asiakaspalveluun kuuluu myös palvelu, ei vain rahastus, ja kysyisinkin mielelläni esim Stockmannin myymälävastaavalta, haluaako hän että asioin toisaalla, koska minä haluan löytää ne kaupat, joissa saan sen palvelun, mistä haluan kaupalle myös maksaa - itsepalvelua osaan harrastaa netissäkin.

Jos tämä tekee minusta nilkin niin olkoon sitten niin.

Vierailija
60/208 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjien esimies voi yrittää ulkoistaa myyjien tehtävän minulle, mutta minun ei tarvitse ottaa sitä työtä vastaan, kun se ei näy esim halvempana hintana. Myyjä- rakkaat, ymmärtäkää myös se, että se että me asiakkaat teettäneet teillä työtä pitää teille ne työpaikat. Minä asiakas olen kyllästynyt olemaan se välttämätön paha, ja voin kyllä viedä euroni muuallekin, mutta kiire kaupassa tarkoittaa teille turvattua työpaikkaa. - ja ei, minä en käy huvikseni heittelemässä niitä vaatteita ympäriinsä ja huvikseni kanniskele niitä ympäri kauppaa hankaliin jemmoihin - käyn vaatekaupassa vain kun haluan/tarvitsen jotain ja AINA palaan kotiin myös ostosten kanssa, eli tavallaan minun shoppailuni on sinun leipäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan