Vaatekaupassa asioivat, teette myyjän työn PALJON helpommaksi, jos
1. Viette vaatteet takaisin OIKEILLE paikoilleen. Minun täytyy usein rampata jatkuvasti sovituskoppien ja vaateosastojen välillä, sillä vaatteet on joko jätetty sovituskoppiin tai lähimpään vaaterekkiin, johon vaate ei kuulu.
2. Jos tutkitte vaatepinoa, laitatte vaatteet takaisin jonkinlaiseen pinoon. Turhauttaa, kun pöytä, jossa oli vähän aikaa sitten kauniisti viikattuja vaatepinoja, onkin yhtäkkiä kasa vaatteita sikin sokin.
3. Ette roskaa kauppaa. Ihan ihmeellisiä tavaroita ja roskia löytyy aina kaupoista.
myyjä
Kommentit (208)
Kylläpä on laiskoja possuja tässä ketjussa! Todennäköisesti niitä samoja, jotka kahviloissa ja pikaruokapaikoissa jättävät tarjottimet, likaiset astiat ja roskat pisin pöytiä ja lattioita vaikka olisi paikka mihin viedä koska "ei ole mun työ".
Kiva aiheuttaa ylityöllistetyille ja alipalkatuille työntekijöille lisähommaa ja rumentaa toimipiste meille muille asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sen verran voi huomioida myyjiä, että ei tahallaan roskaa tai myllää niitä vaatepinoja. Jos ehtii/pystyy vie sovitetut vaatteet takaisin sinne, mistä ne otti. Normaalia toisten ihmisten huomioimista, jota minä ainakin teen.
Minä myös toimin näin. Joskus jos minulla ei ole kiirettä, jään oikomaan pinoa tai ohikulkiessa nostan henkarilta pudonneen vaatteen, olipa se kyseisessä liikkeessä myyjän tehtävä tai ei. Olen itse ollut vaatekaupassa töissä ja tiedän, että myyjällä on paljon muutakin taustalla tapahtuvaa tekemistä kuin pelkkä siistiminen.
Vierailija kirjoitti:
Ap pyysi vain jättämään pinossa olleita vaatteita JONKINLAISEEN pinoon. Ei edes senttimetriviivottimella, mutta kunhan edes johonkin pinon tapaiseen - ei lattialle, ei myttynä piilotettuna jonnekin toiseen laariin, ei sinnetänne minne sattuu huvittamaan.
Myyjät voivat sitten viikata sen pinon nätimmin.
Vierailija kirjoitti:
2. Jos tutkitte vaatepinoa, laitatte vaatteet takaisin jonkinlaiseen pinoon. Turhauttaa, kun pöytä, jossa oli vähän aikaa sitten kauniisti viikattuja vaatepinoja, onkin yhtäkkiä kasa vaatteita sikin sokin.
myyjä
Itse teen sillä tavalla, että nostan sen muun pinon siksi aikaa sivuun, jos en löydä heti oikea kokoa. Myyjien tulisi myös viikata vaatteet siten, että koko on helppo vilkaista mylläämättä koko pinoa. Huomaavainen asiakas ei jätä jälkeensä sotkuista läjää vaikka se kuinka olisi myyjän työtehtävä.
Yleensä käyn kaupoissa, joiden sovituskopin edessä on rekki sovitetuille vaatteille. Sitä pidemmälle en lähde palauttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle opetettiin että se on ihan perus käytöstapoja joten vien sovittamani vaatteet takaisin mistä otin ja yritän viikata jokseenkin nätisti jos otin pinosta. Vituttaahan se jos olet juuri saanut nätin pinon tehtyä ja 5 min myöhemmin se on räjäytetty levälleen asiakkkaiden toimesta.
Juuri näin. Suurimmalla osalla täällä ei näytä olevan lainkaan viitseliäisyyttä saati huomaavaisuutta myyjiä kohtaan. Kuvitelkaa itse olevanne myyjän tehtävissä ja juoksemassa jatkuvasti siivoamassa jonkun itsekään idiootin jälkiä.
Mä vien aina sovittamani vaatteet takaisin paikoilleni. En ole niin flegmaattinen itsekäs plösö että jättäisin ne lojumaan minne sattuu. :)
Miksi muuten vaatekaupoissa ne rekit on tungettu niin täyteen vaatteita, ettei sieltä saa pois vaatetta tai laitettua takaisin mitään? Yritä sitten kattoo jotain farkkujen kokoa, kun siihen 10 cm väliin on tungettu 50 farkut ja sit ne "pidikkeet" on vielä sotkeutunu toisiinsa.
Se on sun duunia. Munkin duuni olisi helpompaa, jos ihmiset toimisivat toisin. Mutta kun ne ei vaan tajuu.