Avustaja teki rikosilmoituksen: Kansanedustaja juoksutti hakemaan sukkahousuja Sokokselta ja poltti loppuun
Kansanedustaja Leena Meren (ps) avustaja Petri Lehtinen on tehnyt esimiehestään rikosilmoituksen työpaikkakiusaamisen ja kunnianloukkauksen vuoksi. Kansanedustaja kiistää.
Petri Lehtisen mukaan syyt rikosilmoituksen taustalla lähtivät vyörymään eteenpäin lähes heti sen jälkeen, kun Lehtinen ryhtyi tuoreen kansanedustajan eduskunta-avustajaksi keväällä 2015.
- Puoli vuotta meni kivasti, kun siinä oli kesätauko. Siitä alkoi systemaattinen kiusaaminen, Lehtinen kertoo.
Lehtisen mukaan kiusaaminen on ollut "jatkuvaa, systemaattista ja loukkaavaa".
Eduskunta-avustaja on ollut sairauslomalla viime vuoden huhtikuusta lähtien. Lehtisen mukaan neljän eri lääkärin lausunto on tyly: sairausloman pääsyy on työskentely Meren alaisuudessa.
- Kaikki sairauteni, verenpainesairauteni, kaikki on todettu aiheutuneen tästä huonosta kohtelusta. En olisi ikinä joutunut kuntoutukseen, jos minulla olisi ollut asiallinen kohtelu alun perinkin. En ole katkera: olen pettynyt ja järkyttynyt.
Lehtisen mukaan hän on ollut kiusaamisen lisäksi myös pahasti ylityöllistetty ennen kuin jäi sairauslomalle viime vuoden huhtikuussa.
- Tulin aamulla aikaisin Eduskuntaan ja lähdin aika usein iltamyöhään. Syömään en päässyt oikeastaan koskaan.
Lehtinen kyllä leimasi valtion kellokortilla itsensä syömään, mutta sitten alkoivat erikoiset ja ajoittain hyvinkin epäselvät työmääräykset.
- Haetko salaattibaarista salaattia, Lidlistä lähdevettä tai sukkahousuja Sokokselta? Tällaista kaikkea, mikä ei millään tavalla liity valtiopäivätoimiin - ja siis verovaroin korvattaviin työtehtäviin.
Lehtinen sanoo olleensa "umpiväsynyt työtaakkansa alle".
- Kansanedustaja Meri sanoi minulle, kun itkin työhuoneessani, että itke, itke vaan, mutta itke täällä työhuoneessa tai vessassa, mutta älä itke tuolla käytävillä. Minä koin sen niin, että itkeminenkin oli minulta kielletty. Jos viisikymppinen kundi itkee, niin silloin saa olla jo aika väsynyt.
http://m.iltalehti.fi/politiikka/201705022200117552_pi.shtml
Kommentit (406)
olisit edes tehny jäynää ja tuonnut Pirkka sukkikset
Entisessä työssäni olin asiakaspalvelun tyttö, jota tämä Lehtinen kyykytti todella inhottavalla tavalla. Hän vaati sellaista palvelua, jota kyseinen firma ei tuottanut, eikä suostunut uskomaan, kun kauniisti selitin hänelle tilanteen. Hän sanoi, että hän on asiakas ja minä asiakaspalvelija, joten minun on järjestettävä hänelle pyytämänsä palvelu.
Hyvää hyvyyttäni koitin sitten googlesta etsiä hänelle kyseistä palvelua tuottavaa tahoa, mutta en onnistunut. Siitähän Lehtinen suivaantui ja alkoi pitää niin pitkää monologia, että jouduin jättämään hänet saarnaamaan itsekseen. Lopulta pomoni joutui esittämään hänelle anteeksipyynnön, erittäin pitkin hampain tosin.
Tämän tarinan ansiosta en jaksa uskoa yhteenkään tämän miehen kiusaamisväitteistä. Eiköhän Lehtinen ole itse se kiusaaja.
Ja sitten avustaja itkee että pitäisi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle!!??
Mulla on 2 vakavaa kipusairautta, selkä paskana, kärsin unettomuudesta (yli 30v), kipujen aiheuttamasta vakavasta masennuksesta, olen tehnyt 35v enemmän tai vähemmän stressaavaa työtä (mm parin narsistisen esimiehen kanssa). Kahvitunteja ei ole koskaan ollut ja ruokatuntikin piti ajoittaa esimiehen palaverin ajaksi ja lomat samoille viikoille kuin hän. Eikä toivoakaan päästä eläkkeelle...
Voi ressua... tuosta sen taas näkee että miehet ei vaan kestä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä työssäni olin asiakaspalvelun tyttö, jota tämä Lehtinen kyykytti todella inhottavalla tavalla. Hän vaati sellaista palvelua, jota kyseinen firma ei tuottanut, eikä suostunut uskomaan, kun kauniisti selitin hänelle tilanteen. Hän sanoi, että hän on asiakas ja minä asiakaspalvelija, joten minun on järjestettävä hänelle pyytämänsä palvelu.
Hyvää hyvyyttäni koitin sitten googlesta etsiä hänelle kyseistä palvelua tuottavaa tahoa, mutta en onnistunut. Siitähän Lehtinen suivaantui ja alkoi pitää niin pitkää monologia, että jouduin jättämään hänet saarnaamaan itsekseen. Lopulta pomoni joutui esittämään hänelle anteeksipyynnön, erittäin pitkin hampain tosin.
Tämän tarinan ansiosta en jaksa uskoa yhteenkään tämän miehen kiusaamisväitteistä. Eiköhän Lehtinen ole itse se kiusaaja.
Anestesialääkäri, kirvesmies ja nyt asiakaspalvelun tyttö. Monenlaista osaamista näyttää löytyvän. :D
Kaveri oli myös eduskunta-avustajana pari kautta sitten. Juoksi rahaa automaatilta, haki eväitä, vastaili sähköposteihin ja otti vastaan vieraita. Palkka oli 2000 euroa/kk. Ei hän sitä pitänyt kiusaamisena, vaan assistentin hommana. Palkkakin oli ihan linjassa vaativuuteen nähden, tosin maisterin koulutuksen kanssa ehkä ei, mutta ekana työnä ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli myös eduskunta-avustajana pari kautta sitten. Juoksi rahaa automaatilta, haki eväitä, vastaili sähköposteihin ja otti vastaan vieraita. Palkka oli 2000 euroa/kk. Ei hän sitä pitänyt kiusaamisena, vaan assistentin hommana. Palkkakin oli ihan linjassa vaativuuteen nähden, tosin maisterin koulutuksen kanssa ehkä ei, mutta ekana työnä ihan hyvä.
Itsellä sama tilanne päällä. Seuraava työpaikkani on sitten anestesialääkäri tai kirvesmies. En ole ihan varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama tilanne päällä. Seuraava työpaikkani on sitten anestesialääkäri tai kirvesmies. En ole ihan varma.
Mitä sekoilet? Kaveri oli VTM, joten ei ollut lääkäri tai kirvesmies. Vai oletko av-mammatyyliin harhainen ja luulet minua joksikin muuksi kirjoittajaksi? Ihan oli eka viesti tähän ketjuun...(ja tämä siis toka, jos et osaa laskea).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen anelääkäri teho-osastolla ja kyllä täytyy todeta että palaisin niin loppuun jos pitäisi käydä lounastauolla keskustassa ja Sokoksella vielä sukkahousukaupassa. Paljon kivempi on täällä juoksennella paikasta toiseen ja pelastaa henkiä, välillä työntää leipä kurkkuun seisaaltaan ja juoda potilashuoneessa kahvinsa.
Teetkö sinä työssäsi paljonkin sellaisia tehtäviä, mitkä eivät sinulle kuulu, kuten haet esimiehen käskystä hänelle lounassalaattia kesken työpäiväsi?
Kyllä.
Työnantajahan voi määrätä mitä töitä minun pitää tehdä, hän sen palkankin maksaa.höpöö höpö. Jos olet ottanut vaikka lääkärin viran vastaan, ei mikään työnantaja voi määrätä sinua menmmään siivoamaan lastensa paskoja hänen kotnsa lattioilta tms. Tätähän tää laiska nainen yritti tai muuta samna kaltaista sontaa.
Hyvin vedetty:
Lääkäri-siivoamaan paskat työnantajan kotoa on sama kuin pyytää avustajaa ostamaa sukkahousut.
Sekin vielä, että avustajan tehtävä on ostaa ne sukkahousut, jos edustaja ei itse ehti/pysty esim työtehtävien takia.
Petri yrittää vain eläkkeelle ja tämä on se juna jolla sinne pyrkii. Sääli vain että eduskunta tutki jo, eikä mitään löytynyt. Nyt Petri joutuu etsimään lääkärin, joka kirjoittaa sairaslomaa ja eläkepaperit, riippumatta mitä on oikeasti tapahtunut, lääkärillä vain Petrin lausuma asiasta, eli eivät voi tietää mitä oikeasti ollut.
Hyvä, että Leena pisti sen vetelyksen itkemään! Laura 2018!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen satavarma, että olet sosiaalituella oleva loinen, etkä tule koskaan työllistymään tai saavuttamaan mitään, olet pelkkä nolla, joka purkaa pahaa oloaan täällä.
Tiedät itsekin olevasi vääässä ja ketjussa on se osoitettu moneen kertaan.
Koko olemassaolosi perustuu täällä kiukutteluun, kun et muuta voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sekoilet? Kaveri oli VTM, joten ei ollut lääkäri tai kirvesmies. Vai oletko av-mammatyyliin harhainen ja luulet minua joksikin muuksi kirjoittajaksi? Ihan oli eka viesti tähän ketjuun...(ja tämä siis toka, jos et osaa laskea).
Luulin sinua PETRIKSI! Mutta Petri ei olekaan anestesialääkäri-kirvesmies-asiakaspalvelun tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petri-kulta, noihin töihin vaaditaan koulutus, joten se siitä.
Mee vaan takaisin laivalle peppua pyörittään, se on sun homma.
Summasummarum:
Valitsetko kansanedustajaksi henkilön joka tarvitsee avustajan hankkiakseen sukkahousunsa (sokokselta)?
Kansa maksaa.
Aika tulla julki mihin niitä avustajia tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anestesialääkäri, kirvesmies ja nyt asiakaspalvelun tyttö. Monenlaista osaamista näyttää löytyvän. :D
Ad hominem jatkuu, kosket vieläkään pysty vastaamaan asioihin ja faktoihin, joita muut tuottaa.
Olet pelkkä trolli, eikä mene läpi kellekään, makaat kotona sosiaalitukiaisilla ja sulla on aikaa kirjoitella vihervasemmistolaista aatetta tänne.
Nyt vaan menit halpaan, sillä Petri Lehtinen on Persujen ehdokas, että silleen.
PS Kommentoippa esitettyihin faktoihin, et pysty, olet hävinnyt tämän taistelusi!
PS2 LUUSER!
Kirvelvä tappio ja naurunalaiseksi joutuminen näyttää tuntuvan ikävältä. Voi sinua, reppanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omista virheistäsihän tuo eristäytyminen ja yksinäisyytesi johtuu ja ymmärrät sen joskus itsekin, mutta sinusta on epäreilua, että muilla elämä kulkee eteenpäin ja itse juutuit paikallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ad hominem jatkuu, kosket vieläkään pysty vastaamaan asioihin ja faktoihin, joita muut tuottaa.
Olet pelkkä trolli, eikä mene läpi kellekään, makaat kotona sosiaalitukiaisilla ja sulla on aikaa kirjoitella vihervasemmistolaista aatetta tänne.
PS Kommentoippa esitettyihin faktoihin, et pysty, olet hävinnyt tämän taistelusi!
PS2 LUUSER!
Hoet näitä samoja juttuja päivästä päivään ja yrität saada aikaan tunnelman, että niissä olisi kysymys jostain muusta kuin pakkomielteisestä toiminnastasi. Kukaan ei enää jaksanut kuunnella niitä livenä, joten tämä on sinulle ainoa mahdollinen toimintaympäristö. Onneksi pakko-oireista voi parantua lääkityksellä ja riittävän pitkällä terapiajaksolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PS2 LUUSER!
Kirvelvä tappio ja naurunalaiseksi joutuminen näyttää tuntuvan ikävältä. Voi sinua, reppanaa.
Luuser!
-Hanki koulutus ja mene töihin, ei susta oo edes trolliksi, jota yrität. Trollilla täytyy olla tietoa ja faktoja esittää, sulla ei ole mitään.
Pelkkä vihervasemmsitolainen aate ei sua työllistä, koita hakeutua johonkin koulutukseen.
Voisit olla hyvin vaikka koiranpaskan kerääjä tms.
"
Kansanedustaja Meri antoi asiasta tiedotteen tällä viikolla.
- Lehtisen väitteiden perusteella asiaa tutkittiin jo kerran työnantajan eli eduskunnan toimesta. Hallintojohtaja Pertti Rauhion 1.3.2017 tekemän kirjallisen muistion lopputulemana oli, ettei työnantajan tietoon ole tullut häirintää tai muutakaan epäasiallista kohtelua, Meri totesi tiedotteessaan.
Meren mukaan esitutkinta-aineistossa on mm. työsuojeluviranomaisen eli AVI:n lausunto sekä työnantajan edustajien lausunnot, jotka eivät Meren mukaa tue väitteitä työturvallisuusrikoksesta tai kunnianloukkauksesta."
"Lehtinen sanoo olleensa niin kovilla, että nyt hän odottaa sairauseläkkeelle pääsyä. Lehtinen on 50-vuotias."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen anelääkäri teho-osastolla ja kyllä täytyy todeta että palaisin niin loppuun jos pitäisi käydä lounastauolla keskustassa ja Sokoksella vielä sukkahousukaupassa. Paljon kivempi on täällä juoksennella paikasta toiseen ja pelastaa henkiä, välillä työntää leipä kurkkuun seisaaltaan ja juoda potilashuoneessa kahvinsa.
Teetkö sinä työssäsi paljonkin sellaisia tehtäviä, mitkä eivät sinulle kuulu, kuten haet esimiehen käskystä hänelle lounassalaattia kesken työpäiväsi?
Käyn usein pomon käskystä kaupassa ja ostan mitä tarvitaan, eikä ole varsinainen työkuvani, koska olen kirvesmies. Kun työmaalta puuttuu jotakin, sen joku joutuu hakemaan. Olen myös ostanut pomolle rautakaupasta työvaatteita, enkä kokenut mitenkään alistamiseksi. Työssä pitää joustaa, varsinkin jos olet jonkun avustaja.
Ja silloin kun käsky käy, haen tavaraa, ihan normaalia minusta.
Teidän mielestänne Lehtisen olisi pitänyt istua kahvilassa ja Meren toimittaa nämä asiat, oletteko ihan sekaisin? -Meri on kansanedustaja, ja hänelle henk koht avustajaksi oli palkattu Lehtinen.
Ei liene kysyttävää.
PS Lehtistä puolustelevat, missä oikein olette töissä, jos saatte itse valita, mitä noudatatte ja teette?
Yritä nyt päättää oletko kiireinen anestesialääkäri vai kiireinen kirvesmies päivystämässä vauvapalstalla?
Yritä edes vastata tekstiini, ad hominem kun ei mene mulle läpi, jos edes tiedät, mitä tarkoittaa.
Trollina et pysty vastaamaan asiaan, koska olen oikeassa. Niin ja olen kirvesmies, en lääkäri, kuten väität. Vastasin vain typerään väitteeseesi, johon et ole pystynyt vastaamaan, kaikki näkee kun avaa ketjun.
Olet työtön, sosiaalituella elävä vihervasemmistolainen trolli.
Häpeän puolestasi, kun et itse ymmärrä, PETRI. Haluat eläkkeelle mutta oletko miettinyt kuinka röyhkeää tuo on niitä kohtaan, jotka ovat opikeasti työkyvyttömiä, eivätkä pääse eläkkeelle?
Häpeä, PETRI.
Kannattaa hankkia apua ennenkuin alat räyhätä ihmisille muuallakin kuin näillä palstoilla.
Tärkeä mies tuo Lehtinen, niin tärkeä ettei töihin taivu.