Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avustaja teki rikosilmoituksen: Kansanedustaja juoksutti hakemaan sukkahousuja Sokokselta ja poltti loppuun

02.05.2017 |

Kansanedustaja Leena Meren (ps) avustaja Petri Lehtinen on tehnyt esimiehestään rikosilmoituksen työpaikkakiusaamisen ja kunnianloukkauksen vuoksi. Kansanedustaja kiistää.

Petri Lehtisen mukaan syyt rikosilmoituksen taustalla lähtivät vyörymään eteenpäin lähes heti sen jälkeen, kun Lehtinen ryhtyi tuoreen kansanedustajan eduskunta-avustajaksi keväällä 2015.
- Puoli vuotta meni kivasti, kun siinä oli kesätauko. Siitä alkoi systemaattinen kiusaaminen, Lehtinen kertoo.
Lehtisen mukaan kiusaaminen on ollut "jatkuvaa, systemaattista ja loukkaavaa".
Eduskunta-avustaja on ollut sairauslomalla viime vuoden huhtikuusta lähtien. Lehtisen mukaan neljän eri lääkärin lausunto on tyly: sairausloman pääsyy on työskentely Meren alaisuudessa.
- Kaikki sairauteni, verenpainesairauteni, kaikki on todettu aiheutuneen tästä huonosta kohtelusta. En olisi ikinä joutunut kuntoutukseen, jos minulla olisi ollut asiallinen kohtelu alun perinkin. En ole katkera: olen pettynyt ja järkyttynyt.

Lehtisen mukaan hän on ollut kiusaamisen lisäksi myös pahasti ylityöllistetty ennen kuin jäi sairauslomalle viime vuoden huhtikuussa.
- Tulin aamulla aikaisin Eduskuntaan ja lähdin aika usein iltamyöhään. Syömään en päässyt oikeastaan koskaan.
Lehtinen kyllä leimasi valtion kellokortilla itsensä syömään, mutta sitten alkoivat erikoiset ja ajoittain hyvinkin epäselvät työmääräykset.
- Haetko salaattibaarista salaattia, Lidlistä lähdevettä tai sukkahousuja Sokokselta? Tällaista kaikkea, mikä ei millään tavalla liity valtiopäivätoimiin - ja siis verovaroin korvattaviin työtehtäviin.
Lehtinen sanoo olleensa "umpiväsynyt työtaakkansa alle".
- Kansanedustaja Meri sanoi minulle, kun itkin työhuoneessani, että itke, itke vaan, mutta itke täällä työhuoneessa tai vessassa, mutta älä itke tuolla käytävillä. Minä koin sen niin, että itkeminenkin oli minulta kielletty. Jos viisikymppinen kundi itkee, niin silloin saa olla jo aika väsynyt.

http://m.iltalehti.fi/politiikka/201705022200117552_pi.shtml

Kommentit (406)

Vierailija
401/406 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Helsingin käräjäoikeus hylkäsi kansanedustaja Leena Merta (ps.) vastaan esitetyt syytteet. Meren eduskunta-avustaja Petri Lehtinen syytti oikeudessa Merta kunnianloukkauksesta ja vaati Merelle sakkorangaistusta. Oikeus hylkäsi rangaistusvaatimuksen näyttämättömänä ja perusteettomana.

Asiasta uutisoi Aamuposti, jonka mukaan Lehtinen joutui maksamaan Merelle korvaukseksi oikeudenkäyntikuluista noin 24000 euroa.

UM 2019

Ei korppi korpin silmää ja niin edelleen.

Vierailija
402/406 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkahousujen ostoon Sokokselle :D

Mitähän kokoa tai denieriä olisi pitänyt ostaa? Mikä oli haluttu sävy ja oliko merkillä väliä?

Olisiko pitänyt olla takapuolta nostavat, tukisukkaominaisuudet tai mahdollisesti silmäpaoton ominaisuus?

Jospa olisikin haluttu vatsaa litistävä ominaisuus sukkapöksyihin. Kai tuon taakan alle sortuukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/406 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukkahousujen ostoon Sokokselle :D

Mitähän kokoa tai denieriä olisi pitänyt ostaa? Mikä oli haluttu sävy ja oliko merkillä väliä?

Olisiko pitänyt olla takapuolta nostavat, tukisukkaominaisuudet tai mahdollisesti silmäpaoton ominaisuus?

Jospa olisikin haluttu vatsaa litistävä ominaisuus sukkapöksyihin. Kai tuon taakan alle sortuukin.

Vieläkin voi mennä pieleen. Rouva mnsteriltä täytyy lisäksi varmistaa haluaako kiiltävät vai mattapintaiset sukkahousut.

Vierailija
404/406 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
405/406 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kansanedustaja tarvitsee sukkahousut edustuspukeutumiseen, avustaja on se joka juoksee ne kaupungilta. Tietenkin.

Kyllä aikuisen, oikeustoimikelpoisen, tulee ihan itse varautua pitämään niitä työhuoneessaan varalla. Niinhän muutkin tekevät.

Vierailija
406/406 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ompa rankka duuni.

Kyllä mä tolla liksalla hakisin vaikka sadat sukkahousut sokokselta.

Tuossa on haettu sitä pointtia, että on miehelle nöyryytys hakea tietynlaisia naisille tarkoitettuja sukkahousuja keskellä kylää olevasta kaupasta. Moni on voinut ajatella julkisuudesta tutun ostavan niitä itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän