Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avustaja teki rikosilmoituksen: Kansanedustaja juoksutti hakemaan sukkahousuja Sokokselta ja poltti loppuun

02.05.2017 |

Kansanedustaja Leena Meren (ps) avustaja Petri Lehtinen on tehnyt esimiehestään rikosilmoituksen työpaikkakiusaamisen ja kunnianloukkauksen vuoksi. Kansanedustaja kiistää.

Petri Lehtisen mukaan syyt rikosilmoituksen taustalla lähtivät vyörymään eteenpäin lähes heti sen jälkeen, kun Lehtinen ryhtyi tuoreen kansanedustajan eduskunta-avustajaksi keväällä 2015.
- Puoli vuotta meni kivasti, kun siinä oli kesätauko. Siitä alkoi systemaattinen kiusaaminen, Lehtinen kertoo.
Lehtisen mukaan kiusaaminen on ollut "jatkuvaa, systemaattista ja loukkaavaa".
Eduskunta-avustaja on ollut sairauslomalla viime vuoden huhtikuusta lähtien. Lehtisen mukaan neljän eri lääkärin lausunto on tyly: sairausloman pääsyy on työskentely Meren alaisuudessa.
- Kaikki sairauteni, verenpainesairauteni, kaikki on todettu aiheutuneen tästä huonosta kohtelusta. En olisi ikinä joutunut kuntoutukseen, jos minulla olisi ollut asiallinen kohtelu alun perinkin. En ole katkera: olen pettynyt ja järkyttynyt.

Lehtisen mukaan hän on ollut kiusaamisen lisäksi myös pahasti ylityöllistetty ennen kuin jäi sairauslomalle viime vuoden huhtikuussa.
- Tulin aamulla aikaisin Eduskuntaan ja lähdin aika usein iltamyöhään. Syömään en päässyt oikeastaan koskaan.
Lehtinen kyllä leimasi valtion kellokortilla itsensä syömään, mutta sitten alkoivat erikoiset ja ajoittain hyvinkin epäselvät työmääräykset.
- Haetko salaattibaarista salaattia, Lidlistä lähdevettä tai sukkahousuja Sokokselta? Tällaista kaikkea, mikä ei millään tavalla liity valtiopäivätoimiin - ja siis verovaroin korvattaviin työtehtäviin.
Lehtinen sanoo olleensa "umpiväsynyt työtaakkansa alle".
- Kansanedustaja Meri sanoi minulle, kun itkin työhuoneessani, että itke, itke vaan, mutta itke täällä työhuoneessa tai vessassa, mutta älä itke tuolla käytävillä. Minä koin sen niin, että itkeminenkin oli minulta kielletty. Jos viisikymppinen kundi itkee, niin silloin saa olla jo aika väsynyt.

http://m.iltalehti.fi/politiikka/201705022200117552_pi.shtml

Kommentit (406)

Vierailija
201/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työssäni olin asiakaspalvelun tyttö, jota tämä Lehtinen kyykytti todella inhottavalla tavalla. Hän vaati sellaista palvelua, jota kyseinen firma ei tuottanut, eikä suostunut uskomaan, kun kauniisti selitin hänelle tilanteen. Hän sanoi, että hän on asiakas ja minä asiakaspalvelija, joten minun on järjestettävä hänelle pyytämänsä palvelu.

Hyvää hyvyyttäni koitin sitten googlesta etsiä hänelle kyseistä palvelua tuottavaa tahoa, mutta en onnistunut. Siitähän Lehtinen suivaantui ja alkoi pitää niin pitkää monologia, että jouduin jättämään hänet saarnaamaan itsekseen. Lopulta pomoni joutui esittämään hänelle anteeksipyynnön, erittäin pitkin hampain tosin. 

Tämän tarinan ansiosta en jaksa uskoa yhteenkään tämän miehen kiusaamisväitteistä. Eiköhän Lehtinen ole itse se kiusaaja.

Anestesialääkäri, kirvesmies ja nyt asiakaspalvelun tyttö. Monenlaista osaamista näyttää löytyvän. :D

Ad hominem jatkuu, kosket vieläkään pysty vastaamaan asioihin ja faktoihin, joita muut tuottaa.

Olet pelkkä trolli, eikä mene läpi kellekään, makaat kotona sosiaalitukiaisilla ja sulla on aikaa kirjoitella vihervasemmistolaista aatetta tänne.

Nyt vaan menit halpaan, sillä Petri Lehtinen on Persujen ehdokas, että silleen.

PS Kommentoippa esitettyihin faktoihin, et pysty, olet hävinnyt tämän taistelusi!

PS2 LUUSER!

Kirvelvä tappio ja naurunalaiseksi joutuminen näyttää tuntuvan ikävältä. Voi sinua, reppanaa.

Luuser!

-Hanki koulutus ja mene töihin, ei susta oo edes trolliksi, jota yrität. Trollilla täytyy olla tietoa ja faktoja esittää, sulla ei ole mitään.

Pelkkä vihervasemmsitolainen aate ei sua työllistä, koita hakeutua johonkin koulutukseen.

Voisit olla hyvin vaikka koiranpaskan kerääjä tms.

Jännä, että kysyt kun taidat kuitenkin tietää vastauksen. Ehkä se ajanmyötä helpottaa. Toinen vaihtoehto on että se muuttuu koko ajan vain pahemmaksi ja liut syvälle psykoosiin.

Vierailija
202/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti pamahti mieleen, että ent. risteilyisäntä ja mitä muuta kaikkea olikaan, on pyrkimässä tk-eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen anelääkäri teho-osastolla ja kyllä täytyy todeta että palaisin niin loppuun jos pitäisi käydä lounastauolla keskustassa ja Sokoksella vielä sukkahousukaupassa. Paljon kivempi on täällä juoksennella paikasta toiseen ja pelastaa henkiä, välillä työntää leipä kurkkuun seisaaltaan ja juoda potilashuoneessa kahvinsa.

Teetkö sinä työssäsi paljonkin sellaisia tehtäviä, mitkä eivät sinulle kuulu, kuten haet esimiehen käskystä hänelle lounassalaattia kesken työpäiväsi?

Käyn usein pomon käskystä kaupassa ja ostan mitä tarvitaan, eikä ole varsinainen työkuvani, koska olen kirvesmies. Kun työmaalta puuttuu jotakin, sen joku joutuu hakemaan. Olen myös ostanut pomolle rautakaupasta työvaatteita, enkä kokenut mitenkään alistamiseksi. Työssä pitää joustaa, varsinkin jos olet jonkun avustaja.

Ja silloin kun käsky käy, haen tavaraa, ihan normaalia minusta.

Teidän mielestänne Lehtisen olisi pitänyt istua kahvilassa ja Meren toimittaa nämä asiat, oletteko ihan sekaisin? -Meri on kansanedustaja, ja hänelle henk koht avustajaksi oli palkattu Lehtinen.

Ei liene kysyttävää.

PS Lehtistä puolustelevat, missä oikein olette töissä, jos saatte itse valita, mitä noudatatte ja teette?

Kerropa lisää kirvesmiehen työnkuvasta?

Mikset vastaa tekstissä esittettyihin?

-Aivan koska kaikki on totta, et pysty. Ehkä tajusit itsekin, että olet väärässä.

Ad hominem -hyökkäyksesi todistaa väitteeni oikeiksi.

Ei todista. Logiikkasi ontuu ja copy-paste-harjoitukset olisivat paikallaan.

Et vieläkään pysty vastaamaan mihinkään, koska esittämäni on faktaa ja sinä olet vain harhainen vihervasemmistolainen trolli. 

Ad hominem hyökkäyksesi vain jatkuu, muttet itse ymmärrä, mistä on kyse.

Vastaa esitettyihin jos pystyt trolli.

Sitten oletko edes töissä? -Jos olisit, tietäisit että välillä saattaa joutua oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Jos ei nappaa, pitää vaihtaa työtä, eikä yrittää eläkkeelle, kuten Lehtinen tässä.

Oletko muuten Petri itse, sen verran harhaista juttua?

Tyhjät ja merkityksettömät päivät seuraavat toinen toistaan. Kaikki mihin ryhdyit epäonnistui ja nyt ei ole enää muuta kuin nämä aloitukset ja nekin lässähtävät.

Vierailija
204/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työssäni olin asiakaspalvelun tyttö, jota tämä Lehtinen kyykytti todella inhottavalla tavalla. Hän vaati sellaista palvelua, jota kyseinen firma ei tuottanut, eikä suostunut uskomaan, kun kauniisti selitin hänelle tilanteen. Hän sanoi, että hän on asiakas ja minä asiakaspalvelija, joten minun on järjestettävä hänelle pyytämänsä palvelu.

Hyvää hyvyyttäni koitin sitten googlesta etsiä hänelle kyseistä palvelua tuottavaa tahoa, mutta en onnistunut. Siitähän Lehtinen suivaantui ja alkoi pitää niin pitkää monologia, että jouduin jättämään hänet saarnaamaan itsekseen. Lopulta pomoni joutui esittämään hänelle anteeksipyynnön, erittäin pitkin hampain tosin. 

Tämän tarinan ansiosta en jaksa uskoa yhteenkään tämän miehen kiusaamisväitteistä. Eiköhän Lehtinen ole itse se kiusaaja.

Anestesialääkäri, kirvesmies ja nyt asiakaspalvelun tyttö. Monenlaista osaamista näyttää löytyvän. :D

Ad hominem jatkuu, kosket vieläkään pysty vastaamaan asioihin ja faktoihin, joita muut tuottaa.

Olet pelkkä trolli, eikä mene läpi kellekään, makaat kotona sosiaalitukiaisilla ja sulla on aikaa kirjoitella vihervasemmistolaista aatetta tänne.

PS Kommentoippa esitettyihin faktoihin, et pysty, olet hävinnyt tämän taistelusi!

PS2 LUUSER!

Kirvelvä tappio ja naurunalaiseksi joutuminen näyttää tuntuvan ikävältä. Voi sinua, reppanaa.

Luuser!

-Hanki koulutus ja mene töihin, ei susta oo edes trolliksi, jota yrität. Trollilla täytyy olla tietoa ja faktoja esittää, sulla ei ole mitään.

Pelkkä vihervasemmsitolainen aate ei sua työllistä, koita hakeutua johonkin koulutukseen.

Jännä, että kysyt kun taidat kuitenkin tietää vastauksen. Ehkä se ajanmyötä helpottaa. Toinen vaihtoehto on että se muuttuu koko ajan vain pahemmaksi ja liut syvälle psykoosiin.

Niin, ongelmahan on sulla, kun et pysty esittämiäni faktoja kiistämään, koska kaikki faktaa.

Ja se todellisuus ei puolla sinun mielipidettä, jota pidän täysin mitättömänä roskana, koska et perusta mitään tunnettuihin faktoihin, ne faktat on sua vastaan.

Muut esittää faktat väitteidensä tueksi, sä et pysty, tiedät sen itsekin.

-Kuten senkin, että aatteesi perustuu valheelle.

Olet täynnä vihaa, koska olet niin mitätön ja todellisuus ei ole mitä kuvittelet ja muut tietää tämän.

Ainoa mitä olet edes yrittänyt, on lapselliset ad hominem-hyökkäysyrityksesi, joka kuitenkin tiedetään jo roskaksi.

Hakeudu lääkäriin jos psykoosi uhkaa. Psykoosisi saattaa johtua todellisuuden kieltämisestä, se kuormittaa sun olemattomia aivoja.

Hanki koulutus ja mene töihin!

Vierailija
205/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Kansanedustaja Meri antoi asiasta tiedotteen tällä viikolla.

- Lehtisen väitteiden perusteella asiaa tutkittiin jo kerran työnantajan eli eduskunnan toimesta. Hallintojohtaja Pertti Rauhion 1.3.2017 tekemän kirjallisen muistion lopputulemana oli, ettei työnantajan tietoon ole tullut häirintää tai muutakaan epäasiallista kohtelua, Meri totesi tiedotteessaan.

Meren mukaan esitutkinta-aineistossa on mm. työsuojeluviranomaisen eli AVI:n lausunto sekä työnantajan edustajien lausunnot, jotka eivät Meren mukaa tue väitteitä työturvallisuusrikoksesta tai kunnianloukkauksesta."

"Lehtinen sanoo olleensa niin kovilla, että nyt hän odottaa sairauseläkkeelle pääsyä. Lehtinen on 50-vuotias."

Tuota samaa aggressiota hyödyntävää maneeria käyttävät usein epävakaasta lapsuudestaan vielä aikuisuudessaankin kärsivät henkilöt. Ilmeisesti se on jo lapsuudessa opittu malli, jonka käyttökelpoisuus pohjautuu sen käyttäjän omiin kokemuksiin aggression kohteena olemisesta sekä sen aiheuttamasta hämmennyksestä ja hätäännyksestä.

Onhan se kanssaihmisille myös äärimmäisen vaivaannuttavaa.

Vierailija
206/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS2 LUUSER!

Luuser!

Niin, ongelmahan on sulla, kun et pysty esittämiäni faktoja kiistämään, koska kaikki faktaa.

Ja se todellisuus ei puolla sinun mielipidettä, jota pidän täysin mitättömänä roskana, koska et perusta mitään tunnettuihin faktoihin, ne faktat on sua vastaan.

Muut esittää faktat väitteidensä tueksi, sä et pysty, tiedät sen itsekin.

-Kuten senkin, että aatteesi perustuu valheelle.

Olet täynnä vihaa, koska olet niin mitätön ja todellisuus ei ole mitä kuvittelet ja muut tietää tämän.

Ainoa mitä olet edes yrittänyt, on lapselliset ad hominem-hyökkäysyrityksesi, joka kuitenkin tiedetään jo roskaksi.

Hakeudu lääkäriin jos psykoosi uhkaa. Psykoosisi saattaa johtua todellisuuden kieltämisestä, se kuormittaa sun olemattomia aivoja.

Hanki koulutus ja mene töihin!

Kansanedustajaksi? :D

Vierailija
207/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangaistava kansanedustajaa jotenkin, mutta ei avustajan tuolla varjolla pitäisi sentään päästä eläkkeläkkeelle!

Vierailija
208/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rangaistava kansanedustajaa jotenkin, mutta ei avustajan tuolla varjolla pitäisi sentään päästä eläkkeläkkeelle!

Miksi pitäisi rangaista, kun mitään ei ole tapahtunut, eduskunta ja AVI tutkineet jo?

-Haluat muuten vain rangaistuksen kansanedustajalle, jonkun vääriksi todettujen väitteiden perusteella?

-Väitteiden, jotka ovat pohjana miehen eläkehakemuksessa?

Nyt poliisi tutkii tämän kolmanteen kertaan ja uskon että tulee samaan tulokseen kuin muutkin.

Miksi siis rangaistus?

Jos esitän sinusta perättömiä väitteitä, kuuluuko sinulle silloin rangaistus???

Tässähän on kyse vain Petrin halusta päästä eläkkeelle, yrittää tällaista keinoa nyt sitten.

Vierailija
209/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi rangaista, kun mitään ei ole tapahtunut, eduskunta ja AVI tutkineet jo?

-Haluat muuten vain rangaistuksen kansanedustajalle, jonkun vääriksi todettujen väitteiden perusteella?

Nyt poliisi tutkii tämän kolmanteen kertaan ja uskon että tulee samaan tulokseen kuin muutkin.

Miksi siis rangaistus?

Tässähän on kyse vain Petrin halusta päästä eläkkeelle, yrittää tällaista keinoa nyt sitten.

Roolileikkeihin pohjautuva kommentointisi on yllättävän ohutta ja lähinnä kirjo opittuja maneereja ja huolella harjoiteltuja vuorosanoja. Tilanteissa, joissa vastausta ei löydy lukuisten valmiiksi harjoiteltujen joukosta, jäädyt täysin tai poimit satunnaisen ja melko ympäripyöreän mutta aggressiivisen vastakysymyksen, jonka taakse sitten hädissäsi käperryt. Joskus tuo strategia toimii, joskus ei. Surullista.

Vierailija
210/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siis rangaistus?

Roolileikkeihin pohjautuva kommentointisi on yllättävän ohutta ja lähinnä kirjo opittuja maneereja ja huolella harjoiteltuja vuorosanoja. Tilanteissa, joissa vastausta ei löydy lukuisten valmiiksi harjoiteltujen joukosta, jäädyt täysin tai poimit satunnaisen ja melko ympäripyöreän mutta aggressiivisen vastakysymyksen, jonka taakse sitten hädissäsi käperryt. Joskus tuo strategia toimii, joskus ei. Surullista.

Ei mun tartte leikkiä, mulla on faktaa puheiden taakse, tässä nyt tähän aiheeseen liittyvä, kumoaa koko sinun esittämän, kiistäppä tämä:

- Lehtisen väitteiden perusteella asiaa tutkittiin jo kerran työnantajan eli eduskunnan toimesta. Hallintojohtaja Pertti Rauhion 1.3.2017 tekemän kirjallisen muistion lopputulemana oli, ettei työnantajan tietoon ole tullut häirintää tai muutakaan epäasiallista kohtelua.

Vierailija
211/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oli myös eduskunta-avustajana pari kautta sitten. Juoksi rahaa automaatilta, haki eväitä, vastaili sähköposteihin ja otti vastaan vieraita. Palkka oli 2000 euroa/kk. Ei hän sitä pitänyt kiusaamisena, vaan assistentin hommana. Palkkakin oli ihan linjassa vaativuuteen nähden, tosin maisterin koulutuksen kanssa ehkä ei, mutta ekana työnä ihan hyvä.

Mutta tekikö hän tuolla palkalla töitä aamusta iltaan ilman ruokataukoja? Näinhän Lehtinen väittää tehneensä. Joku satunnainen sukkahousujen haku ei tuetenkään ole kiusaamista. Vaikeaa tietää, mitä siellä on tapahtunut. Mielestäni verovaroin ei kuitenkaan pitäisi kansanedustajille maksaa henkilökohtaista palvelijaa.

Vierailija
212/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hakenut kansanedustajan avustajaksi, tosin ihan eri puolueeseen, ja silloin toimenkuvaksi ilmoitettiin poliittisen sihteerin työt. Oli tarkoituksena tehdä taustatyötä puheita varten, kirjoittaa niitä puheita, olla mukana puolueen tapahtumissa, ja toki huolehtia edustajien (se oli kahden edustajan yhteisen avustajan paikka) aikatauluista jne. Kävin haastattelussakin, ja siellä nimenomaan painotettiin, että kyseessä ei ole henkilökohtaisesti edustajan avustaminen, vaan työ tehdään etunenässä puolueen hyväksi. Silloin oli vaalit edessä ja muistutettiin myös siitä, ettei vaalityökään ole avustajan tehtävä, vaan avustaminen liittyy ainoastaan eduskuntatyöhön. Palkkakaan ei ole kovin suuri, silloin se olisi ollut noin 2400.

Tuntuu erikoiselta, että täällä verrataan jonkun yrityspomon "apulaisen" työtä eduskunta-avustajan työhön. Eduskunnassa ollaan erittäin julkisessa työssä, jossa työskennellään verorahoilla. Jos jollakulla on yrityksessä varaa maksaa "apulaisille", asia on ihan ok, mutta sellaista mandaattia ei kansanedustajalle ole myönnetty. Avustaja työskentelee asioiden parissa, ei todellakaan yksittäisen ihmisen apulaisena. Sitä en tiedä miten persut ovat asian edustajilleen avanneet, mutta todellakaan ei ole tarkoitus, että kansa maksaisi heillekään mitään omaa palvelijaa juoksutettavaksi.

Ja hei, älä enää laita kymmenennettä kertaa tuota samaa lainausta siitä, että Meren mukaan asia on jo tutkittu. Meillä Suomessa kun työnanataja ei voi ihan vaan itsekseen todeta, että ei kiusattu, vaan asian saa punnita myös oikeudessa.

Vierailija
213/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi sukkisjuttu on paras. Siis sehän on ihan asiallinen tehtävä avustajalle. Se on eri asia, jos soittelisi illalla kotoa, että haethan mulle muuten huomista varten sukkahousut. Mutta jos ollaan töissä ja työtehtävät kesken, ja tarvii ehjiä sukkahousuja, niin tottakai se avustaja ne hakee. Pitäisikö teidän mielestä kansanedustajan jäädä pois esim. valiokunnasta sen takia, ettei avustajan vaan tarvi hakea sukkiksia ja voi vetää lonkkaa työhuoneessaan? Avustaja on vähän kuin ennen vanhaan johdon sihteeri, auttaa päämiestään selviämään työtehtävistä joka sektorilla. Ja on ehdottomasti joutavampi hakemaan salaatit ja sukkauhousut hätätilanteessa kuin pomonsa.

Vierailija
214/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hakenut kansanedustajan avustajaksi, tosin ihan eri puolueeseen, ja silloin toimenkuvaksi ilmoitettiin poliittisen sihteerin työt. Oli tarkoituksena tehdä taustatyötä puheita varten, kirjoittaa niitä puheita, olla mukana puolueen tapahtumissa, ja toki huolehtia edustajien (se oli kahden edustajan yhteisen avustajan paikka) aikatauluista jne. Kävin haastattelussakin, ja siellä nimenomaan painotettiin, että kyseessä ei ole henkilökohtaisesti edustajan avustaminen, vaan työ tehdään etunenässä puolueen hyväksi. Silloin oli vaalit edessä ja muistutettiin myös siitä, ettei vaalityökään ole avustajan tehtävä, vaan avustaminen liittyy ainoastaan eduskuntatyöhön. Palkkakaan ei ole kovin suuri, silloin se olisi ollut noin 2400.

Tuntuu erikoiselta, että täällä verrataan jonkun yrityspomon "apulaisen" työtä eduskunta-avustajan työhön. Eduskunnassa ollaan erittäin julkisessa työssä, jossa työskennellään verorahoilla. Jos jollakulla on yrityksessä varaa maksaa "apulaisille", asia on ihan ok, mutta sellaista mandaattia ei kansanedustajalle ole myönnetty. Avustaja työskentelee asioiden parissa, ei todellakaan yksittäisen ihmisen apulaisena. Sitä en tiedä miten persut ovat asian edustajilleen avanneet, mutta todellakaan ei ole tarkoitus, että kansa maksaisi heillekään mitään omaa palvelijaa juoksutettavaksi.

Ja hei, älä enää laita kymmenennettä kertaa tuota samaa lainausta siitä, että Meren mukaan asia on jo tutkittu. Meillä Suomessa kun työnanataja ei voi ihan vaan itsekseen todeta, että ei kiusattu, vaan asian saa punnita myös oikeudessa.

SEN TUTKI EDUSKUNTA SEKÄ AVI, EI SIIS MERI ITSE:

www.iltalehti.fi/politiikka/201709282200425689_pi.shtml

Koitappa nähdä vähän suurempia kokonaisuuksia, kuten sekin, että se avustaja on nimenomaan AVUSTAJA, ei edustaja, jonka avustaja on.

Avustajat otettiin nimenomaan edustajien ajan säästämiseksi, eli avustaja hoitaa vähäpätöiset työt ja asiat, joita edustaja ei ehdi. Jos edustaja hoitaisi, menetettäisiin edustajan työaikaa, edustajan jonka kansa valinnut. Kansa ei valinnut avustajaa päättämään asioista.

Ja on aivan normaalia, että kiire tilanteessa avustaja hakee uudet sukkahousut rikkoutuneiden tilalle, jotta edustaja voi edustaa, tehdä työnsä.

Olette tässä tehneet Lehtisestä, avustajasta todella tärkeän henkilön, jolla pitäisi itse olla oikeus päättää mitä töitä huvittaa tehdä, mitä ei.

Nähkää kokonaisuus asiassa, koittakaa päästä yli siitä, että meri on Persu, se on se todellinen syy miksi vaahtoatte.

Se vain että Lehtinenkin on Persu!

PS Edustustehtävä edessä, sukkahousut repesivät. Lähteekö uudet hakemaan edustaja joka valmistautuu edustamaan, vai avustaja?

-Aivan, avustaja hakee.

PS2 Minunkin pitää päästä sairaseläkkeelle, vaimo on pakottanut muutamia kertoja ostamaan tamppooneita kaupasta. Olen täysin työkyvytön.

Vierailija
215/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petri Lehtisellä ei ole kaikki inkkarit kanootissa eikä muumit laaksossa. Meren kaltaiselle älykölle voi olla haastavaa kommunikoida avustajana toimivan höpönassun kanssa asiallisesti, jos toinen ei ymmärrä alkuunkaan mistään mitään. Varmaan Meren ärsyyntyminen on näkynyt ja Lehtinen poikkeuksellisen ohutnahkaisena ei osaa laittaa sitä kontekstiin, eli etsiä vikoja omasta sekavasta toiminnastaan. Joten kaikki on kiusaamista ja epäasiallisuutta. Lehtinen pyrkii siis rankaisemaan Merta tämän älykkyydestä.

Vierailija
216/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitappa nähdä vähän suurempia kokonaisuuksia, kuten sekin, että se avustaja on nimenomaan AVUSTAJA, ei edustaja, jonka avustaja on.

Avustajat otettiin nimenomaan edustajien ajan säästämiseksi, eli avustaja hoitaa vähäpätöiset työt ja asiat, joita edustaja ei ehdi. Jos edustaja hoitaisi, menetettäisiin edustajan työaikaa, edustajan jonka kansa valinnut. Kansa ei valinnut avustajaa päättämään asioista.

Ja on aivan normaalia, että kiire tilanteessa avustaja hakee uudet sukkahousut rikkoutuneiden tilalle, jotta edustaja voi edustaa, tehdä työnsä.

Olette tässä tehneet Lehtisestä, avustajasta todella tärkeän henkilön, jolla pitäisi itse olla oikeus päättää mitä töitä huvittaa tehdä, mitä ei.

Nähkää kokonaisuus asiassa, koittakaa päästä yli siitä, että meri on Persu, se on se todellinen syy miksi vaahtoatte.

PS Edustustehtävä edessä, sukkahousut repesivät. Lähteekö uudet hakemaan edustaja joka valmistautuu edustamaan, vai avustaja?

-Aivan, avustaja hakee.

PS2 Minunkin pitää päästä sairaseläkkeelle, vaimo on pakottanut muutamia kertoja ostamaan tamppooneita kaupasta. Olen täysin työkyvytön.

Uli uli.

Vierailija
217/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, jos Lehtisen konkreettiset esimerkit työpaikkakiusaamisesta ovat sitä, että kansanedustaja lähetti avustajan hakemaan sukkahousut Sokokselta, niin koko juttu kuulostaa lähinnä huomion hakemiselta.

No, eihän tuo ole mies eikä mikään jos töiden tekemisestä rupeaa itkemään.

Se, että pyydetään hakemaan sukkikset ja ruokaa ja vesipullo ei ole kiusaamista.  Saattaa olla siinä ohjeistuksen paikka kansanedustajille mitä töitä saadaan avustajilla teettää.  Jos on liian pitkää päivää teetetty niin siitä voi ottaa yhteyttä varmaan sinne työsuojeluvaltuutettuun joka eduskunnassakin lienee.  

Vierailija
218/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että tässä tapauksessa avustaja on ollut soveltumaton työhön. En tiedä mikä tämän Lehtisen koulutus on, mutta voisin kuvitella, että aiemmat risteilyisännän työtehtävät eivät ole kovinkaan vaativia tai verrattavissa eduskunta-avustajan tehtäviin?!

Assarin hommat useimmiten ovat toisten auttamista ja palvelemista. Monesti myös erilaiset aikataulut ja deadlinet painavat päälle ja vaativat tekijältään priorisointikykyä. 

Ihmetyttää, että miksi tämä Lehtinen on edes palkattu avustajaksi? Millä meriiteillä? Onko eduskuntatyöskentely verrattavissa Cinderellan risteilyyn vai miksi näin epäsopiva henkilö on edes otettu ko. tehtävään. Ehkä Lehtisellä erittäin huono stressinsietokyky ja ylipäätänsä hän ei vain sovellu tuohon avustajan tehtävään?

Vierailija
219/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kansanedustaja tarvitsee sukkahousut edustuspukeutumiseen, avustaja on se joka juoksee ne kaupungilta. Tietenkin.

Jos kansanedustaja ei älyä hankkia varasukkahousuja, niin ymmärtääkö hän kansakunnan tulevaisuudesta yhtään enempää kuin sukkahousujen kestävyydestä?

Vierailija
220/406 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Aivan, avustaja hakee.

Uli uli.

Miksi roikut keskustelussa, kun sulla ei ole mitään sanottavaa, teet vain itsestäsi pellen!

-Vastaa nyt esittämiini faktoihin, kun esitit ensin asian, joka ei ole totta. Et myöskään ole lukenut juttua, johon aloitus perustuu, muuten olisit hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan