Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumatkin miehet koetaan viehättäväksi, jos jutut ovat hyviä – naisilla tilanne on monimutkaisempi, selvisi viehätysvoimatutkimuksessa

Vierailija
29.04.2017 |

JOS mies ei ole kovin komea, hän voi korvata puutteen olemalla nokkelaälyinen. Nainen sen sijaan ei välttämättä hyödy nokkeluudestaan. Se voi jopa vähentää hänen viehätysvoimaansa.

Epäreiluilta kuulostavat löydökset ovat peräisin tuoreesta tutkimuksesta, jossa selvitettiin fyysisen viehätysvoiman ja luovuuden välisiä yhteyksiä.

KOKEISSA esitettiin molempaa sukupuolta edustaville arvioitsijoille kuvia hyvännäköisistä ja ei niin hyvännäköisistä miehistä ja naisista. Kuvien ohessa oli tulkintoja taideteoksesta – René MagrittenRakatavaiset -maalauksesta – tai auton renkaan käyttötarkoituksista. Jotkin tulkinnoista olivat nokkelampia tai luovempia kuin toiset.

Nokkeluudella oli selvä vaikutus siihen, miten viehättävänä arvioitsijat pitivät kuvan henkilöä.

Mies hyötyi kaikissa tapauksissa oivaltavista jutuistaan, oli hän hyvännäköinen tai ei. Ulkonäöltään vaatimaton mies sai luovalla taiteen tulkinnalla jopa yhtä hyvät viehätyspisteet kuin komea mutta kuivahko kaveri.

NAISTEN OSALTA TUTKIMUSTULOKSET EIVÄT OLLEET YHTÄ SELVIÄ, MUTTA TILANNE EI VAIKUTA TASAVEROISELTA.Tutkimuksessa tehdystä kolmesta kokeesta naisella vaikutti olevan huonommat mahdollisuudet korvata ulkoisen viehätyksen puutteita oivaltavalla älyllä.

Naisten viehätysvoima riippui lähinnä tämän ulkonäöstä, eikä nokkeluus tehnyt kaunista naista yhtään vetävämmäksi. Jos taas nainen ei ollut ulkoisesti viehättävä, nokkeluus jopa vähensi hänen viehätysvoimaansa.

Tutkimuksen tehnyt Abertayn yliopiston psykologian tutkija Christopher Watkins arvioi, että epäviehättäviä naisia jollain tavalla rangaistaan nokkeluudestaan.

Samanlaisia huomiota ovat muutkin tutkijat tehneet, muistuttaa The Atlantic -lehti. Vaikka miehet kertovat pitävänsä itseään älykkäämmistä naisista, todellisuudessa nämä viehättävät vähemmän. Naisen huumorintajunkin on todettu laskevan hänen vetävyyttään.

UUDEN tutkimuksen yksi koe antaa kuitenkin toivoa tasa-arvoisesta maailmasta. Siinä luova äly lisäsi niin miesten kuin naistenkin vetovoimaa, vaikka ulkonäössä ei olisi ollut kehumista.

Tutkimuksen julkaisi Royal Society Open Science.

http://www.hs.fi/tiede/art-2000005188004.html

Kommentit (452)

Vierailija
21/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut yllättävä lopputulos. Perusjamppa haluaa naisen koristeeksi ja pitämään kodin kunnossa ja ruuan hellalla. Naisia kiinnostaa luonne enemmän. Jos mies on hauskaa seuraa ja herrasmies, ulkonäkö ei ole niin tärkeää.

Ei! En tarvitse ketään pitämään kotia kunnossa enkä tekemään ruokaa. Osaan ne itsekin. Nyt eletään vuotta 2017 hei. Haluan omaan silmääni kauniin naisen, koska se yksinkertaisesti viehättää silmääni ja saa seksuaaliset haluni myös heräämään. Hyvin yksinkertaista. Kunhan luonne on mukava ja älykkyys ihan perus, niin se on siinä.

Tässä todistit tutkimusta. Sinä haluat kauniin naisen herättämään halut. Naiset tarvitsevat älykkään miehen herättämään ne. Suhteeseen kumpikin tarvitsee kumppanin jonka kanssa voi puhua.

Vierailija
22/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun puhutaan jännämiehistä ei se tarkoita mitään adonista vaan nokkelaa miestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut yllättävä lopputulos. Perusjamppa haluaa naisen koristeeksi ja pitämään kodin kunnossa ja ruuan hellalla. Naisia kiinnostaa luonne enemmän. Jos mies on hauskaa seuraa ja herrasmies, ulkonäkö ei ole niin tärkeää.

Ei! En tarvitse ketään pitämään kotia kunnossa enkä tekemään ruokaa. Osaan ne itsekin. Nyt eletään vuotta 2017 hei. Haluan omaan silmääni kauniin naisen, koska se yksinkertaisesti viehättää silmääni ja saa seksuaaliset haluni myös heräämään. Hyvin yksinkertaista. Kunhan luonne on mukava ja älykkyys ihan perus, niin se on siinä.

Tässä todistit tutkimusta. Sinä haluat kauniin naisen herättämään halut. Naiset tarvitsevat älykkään miehen herättämään ne. Suhteeseen kumpikin tarvitsee kumppanin jonka kanssa voi puhua.

Niin todistinkin. Olen samaa mieltä tutkimuksen kanssa. En tosiaan tarvitse mitään kodinhoitajaa, enkä myöskään mitään erityisen älykästä seuraa. Normaali riittää.

Vierailija
24/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille naisen pään sisällöllä taas ei vaikuta olevan väliä. Mitä olen sivusta seurannut, kaunis, yksinkertaisen kuvan itsestään antava, jopa todella ärsyttävä nainen saa miesten huomion ja hänen seuraansa hakeudutaan, koska miehet osaavat hyvin sulkea korvansa naisten puheilta. Ei heitä kiinnosta kuitenkaan kuunnella, mitä naisella on sanottavaa. Älykäs nainen vähemmän viehättävällä ulkonäöllä ei kiinnosta, koska tosiasia on, että ei miehiä kiinnosta kuunnella mitä sieltä suusta tulee.

Pitää paikkansa korkeintaan siinä tapauksessa että mies etsii pelkkää yhden yön panopuuta.

En todellakaan alkaisi seurustelemaan minkään vatipään kanssa oli tämä miten hyvännäköinen tahansa.

Terv: Fiksun naisen kanssa seurusteleva mies.

Ihastuitko ensin naisen ulkonäköön vai siihen mitä tuli suusta?

No joo hölmö kysymys. Itse me harvat kerrat kun olen ihastunut se on tullut jossain keskustelussa jota olen käynyt. Ei ulkonäöllä pitkälle pääse.

Kyllä ulkonäöllä pääsee pitkälle, vaikkei se yksinään riitäkään.

Vierailija
25/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun puhutaan jännämiehistä ei se tarkoita mitään adonista vaan nokkelaa miestä?

Jännämiehen tärkein ominaisuus on nokkeluus ja itsevarmuus. Siihen yleensä lisäksi hyvä ulkonäkö, niin naiset ei voi vastustaa.

Vierailija
26/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin todistinkin. Olen samaa mieltä tutkimuksen kanssa. En tosiaan tarvitse mitään kodinhoitajaa, enkä myöskään mitään erityisen älykästä seuraa. Normaali riittää.

Ihan näin huvikseen onko sinulla nyt tai ollut parisuhdetta ja osaatko arvioida omaa älyäsi puolisoon verrattuna?

Itse voisin myöntää että miehelläni leikkaa nopeammin kuin minulla. En itse ole tyhmä mutta ajatukset harhailee.

Exäni oli suoraan tyhmä, ei sen kanssa jaksanut puhua. Yksi syy miksi suhde ei kestänyt.

Vierailija
27/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät pidä naisista, jotka eivät osoita minkäänlaista mielenkiintoa tai alistumista heitä kohtaan. Normaali junttieinari suuttuu naisen riippumattomuudesta. 

Vierailija
28/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei eli miehet haluaa parisuhteeseen nokkelan naisen kanssa tai edes perusälykkään. Mutta missä vaiheessa se äly alkaa merkitä? Tutkimus kuitenkin sanoo että nokkeluudesta voi olla naiselle haittaa.

Vierailija
29/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan näin huvikseen onko sinulla nyt tai ollut parisuhdetta ja osaatko arvioida omaa älyäsi puolisoon verrattuna?

Itse voisin myöntää että miehelläni leikkaa nopeammin kuin minulla. En itse ole tyhmä mutta ajatukset harhailee.

Exäni oli suoraan tyhmä, ei sen kanssa jaksanut puhua. Yksi syy miksi suhde ei kestänyt.

Minulla on ollut pitkä parisuhde. Se loppui monen ikävän tapahtuman summana.

Koen olleeni vähän älykkäämpi kuin puolisoni. Hän oli ihan normaali. Joissain asioissa mielestäni hölmö. Useimmista asioista pystyimme puhumaan, mutta ei ihan kaikista.

Vierailija
30/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mihin sitä naista tarvitsee. Jos haluaa naisen katseltavaksi, ulkonäkö tietenkin on ykkönen. Älykäs pitkäaikaisen parisuhteen haluava mies harvoin tyytyy pelkkään ulkonäköön, koska tajuaa, että vuosien saatossa tylsämielisyys on todella rasittavaa.

Vierailija
31/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo ole rumaa nähneetkään. Ihan nollatutkimus. Miksi eivät valinneet oikeasti rumia miehiä ja tutkineet vastauksia sitten?

Vierailija
32/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille naisen pään sisällöllä taas ei vaikuta olevan väliä. Mitä olen sivusta seurannut, kaunis, yksinkertaisen kuvan itsestään antava, jopa todella ärsyttävä nainen saa miesten huomion ja hänen seuraansa hakeudutaan, koska miehet osaavat hyvin sulkea korvansa naisten puheilta. Ei heitä kiinnosta kuitenkaan kuunnella, mitä naisella on sanottavaa. Älykäs nainen vähemmän viehättävällä ulkonäöllä ei kiinnosta, koska tosiasia on, että ei miehiä kiinnosta kuunnella mitä sieltä suusta tulee.

Pitää paikkansa korkeintaan siinä tapauksessa että mies etsii pelkkää yhden yön panopuuta.

En todellakaan alkaisi seurustelemaan minkään vatipään kanssa oli tämä miten hyvännäköinen tahansa.

Tämä. Noin puolet tapailuista olen lopettanut siihen, että nainen ei ollu tarpeeksi älykäs

Vierailija
33/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Noin puolet tapailuista olen lopettanut siihen, että nainen ei ollu tarpeeksi älykäs

Entä jos nainen olisikin se fiksumpi osapuoli, syntyisikö suhdetta?

Vierailija
34/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei eli miehet haluaa parisuhteeseen nokkelan naisen kanssa tai edes perusälykkään. Mutta missä vaiheessa se äly alkaa merkitä? Tutkimus kuitenkin sanoo että nokkeluudesta voi olla naiselle haittaa.

Varmaan sitten, kun nainen on älykkäämpi kuin mies.

Vierailija
35/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkin on tehty omat juttunsa kuinka, etenkin nuoret, alentavat älyään puhuessaan miehille. Ehkä tämä jää päälle kuten moni mies ei tuo sitä omaa persoonansa ja älykkyyttä esille ensivaikutelmassa.

Nämä havinnot nyt perustan ihan vain omiin tuttuihin jotka ovat +-20 vuotta.

Vierailija
36/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos nainen olisikin se fiksumpi osapuoli, syntyisikö suhdetta?

Se olisi vain plussa. Usein olen kiinnostunut naisista, jotka ovat mua älykkäämpiä

Vierailija
37/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sitten, kun nainen on älykkäämpi kuin mies.

Olisko täällä yhtään miestä joka arvioi puolison älykkäämmäksi kuin itse? Miten se on vaikuttanut suhteeseen tai naisen viehättävyyteen?

Vierailija
38/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas viihdyn hyvin naisen seurassa, jos hän on älykäs ja hauska. Ehkä tämä on itsetuntoon liittyvä asia myöskin.

Mies

Vierailija
39/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun pohdin tuota tyhmää exääni niin tämä saatoi ihan suuttua siitä jos osoitin että hän on väärässä. Luonteessa oli monia muita vikoja joiden takia ei osannut ottaa kritiikkiä vastaan. Nyt kun olemme ystäviä saattaa hän soittaa minulle tarvitessaan neuvoja. Paha lähteä arvioimaan etten älykkäänpänä sopinut hänelle suhteeseen vai onko onnistunut kehittämään luonnettaan.

Vierailija
40/452 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulen parhaiten toimeen jos nainen on äärimäisen älykäs ja jos hänellä on tolkuton huumorintaju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä