SOTELI esivalintakoe 2017
Miten meni? Ennakkomateriaaliin liittyvät kysymykset mielestäni hankalia, englannin ja suomen luetunymmärtäminen helppo.
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Sain laskettua varmaksi 52,3 pistettä ja muutamien kohdalla en muistanut vastausta varmaski. Onkohan mahdollista saada kutsua Lamkiin sh pääsykokeisiin? Viime keväänä alin kutsuttujen pisteraja oli 58,5 ja syksyllä 32. Miten ne määrittelee ton pisterajan aina?
Syksyllä tuloksia ei skaalattu, joten raja oli 32/80.
Keväällä raja oli 58,5/106,7
Jos vastaat väärin esim ennakkomateriaali kysymykseen missä on -0,3 pistettä väärästä vastauksesta. Ni eikö se lasketa -1,3 pistettä? Menettäähän siinä sen 1 pisteen myös mikä ois tullut jos vastaa oikein. Mulla meni 7 väärin ennakkomateriaalista eli siitä tuli 1,3*7=9,1 pistettä miinusta? Korjatkaa jos oon ihan väärässä. Toivon totta kai olevani niin sais enemmän pisteitä!
Vierailija kirjoitti:
No 143, minä joka hain th:ksi sain n. 53 pistettä, mutta en kertonut sitä millään kertoimella.
Mä sain mun laskujeni mukaan 56,3.
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, mutta edelleen se viime vuoden koe oli aivan naurettavan helppo. Mm. kaksi kertaa vähemmän ennakkomateriaalia.
Muistan kuinka viime vuonna ctrl + f:ää painamalla löysi jokaiseen ennakkomateriaali -tehtävään jonkinlaisen järkevän vastauksen, tänä vuonna vain muutamaan.
Itse en lukenut viime vuonna ja sain silti 70 pistettä, mikä oikeutti kutsuun vaikka minne soveltuvuuskokeisiin. Tänä vuonna laskeskelin saavani 35 pistettä ja voin sanoa, että ei ole taidot viime vuodesta karttuneet. (Olen työelämässä kaupan kassalla :D)
Koe oli tänä vuonna paljon pahempi, mikä johtuu siitä, että
A) Kokeensuunnitelijat saivat palautetta viime vuodelta
B) ctrl + f käyttäjät on nyt oikeasti saatu paremmin kuriin
C) Ennakkomateriaalia oli viime vuonna vain 4 ar
tikkeli, nyt 7.
Vaikka artikkeleita oli tällä kertaa enemmän niin eikö kokonaissivumäärä kuitenkin ollut suunnilleen sama kuin muinakin kertoina?
Tuota pistekerrointa on turha alkaa vielä miettiä kun se ei ole verrannollinen mitenkään. Noita kokeitahan nytkäytetään niin et minimimäärä pisteitä on 1. Sit sen näkee kun tulee pisteet perille. Niihin on yksi mennyt pari viikkoa.
Mitä toi skaalaaminen tarkottaa?
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan Helsinkiin, metropoliaan terveydenhoitaja on tarvinnut 44,5 pistettä!
http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Syksy_2016/…
Mikä tää sit on? Täällähän rajat selvästi korkeammat. http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Kev%C3%A4t_…
Apuaaa kirjoitti:
Jos vastaat väärin esim ennakkomateriaali kysymykseen missä on -0,3 pistettä väärästä vastauksesta. Ni eikö se lasketa -1,3 pistettä? Menettäähän siinä sen 1 pisteen myös mikä ois tullut jos vastaa oikein. Mulla meni 7 väärin ennakkomateriaalista eli siitä tuli 1,3*7=9,1 pistettä miinusta? Korjatkaa jos oon ihan väärässä. Toivon totta kai olevani niin sais enemmän pisteitä!
Sinä et varmaan saanut pisteitä matematiikan osiosta?
Hei oletteko jo saaneet pisteenne sähköpostiin?
Hei oletteko jo saaneet tuloksenne sähköpostiinne?
Noin 35 pistettä tais tulla. Hain Tampereelle eli varmaan saan suosiolla unohtaa koko opiskelun :D
Mulla jäi 35min aikaa. Ja oli helppo !:)
Milloin pisteet tulevat sähköpostiin? Kenelläkään tietoa?
Ei tosiaan ollut helppo koe, älytöntä p*askaa
2016 SOTELI keskustelusta kopsattu:
Jos lasket täydestä 80 pistemäärästä väärät pois, silloin vähennät tietysti sen - 1,5 tai - 1,3. Siksi koska vastatessasi väärin menetät ensin sen pisteen minkä olisit saanut vastatessasi oikein, eli - 1 täydestä määrästä, ja sen jälkeen saat väärästä vastauksesta vielä miinusta sen - 0,3 tai - 0,5 pistettä, eli tämän takia jos vähennät täydestä määrästä niin väärästä tulee se - 1,3 tai - 1,5. Ymmärsitkö? Ylipäänsä kyllä mielestäni jos ei näin selkeää asiaa käsitä EDES vaikka kuinka monen selityksen jälkeen niin ei pitäisi päästä mihinkään kouluun...
Sitten jos lasket oikeista vastauksista pisteet niin lasket vaan - 0,5 tai - 0,3 siitä väärästä. Eli oikein =1piste, 10 oikein on kymmenen pistettä. Mutta 9 oikein ja yksi väärin on joko 8,7 tai 8,5 pistettä. Koska sen lisäksi ettet saa väärästä pistettä niin menetät joko - 0,3 tai - 0,5 pistettä niistä oikeista vastauksista jo saamistasi pisteistä.
Nyt en osaa enää paremmin selittää ja jos tätä ei ymmärrä joku niin ei taatusti ole päässyt peruskouluakaan läpi...
ite sain jotai 30-35. onkohan mahdollisuuksia fyssari alan valintakokeeseen...? Ja kauankoha menee s-postiin saada pisteet...
Ketkä oikeesti pääsevät kouluun jos pääsykokeisiin pääsemisen pisterajat ovat nostettu niin helvetin korkealle? Viime vuonna pisterajat Laureassa olivat n. 65-70 pisteen luokkaa
Tuleeko pisteet vielä tänään spostiin?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko pisteet vielä tänään spostiin?
Mitäpä lottoot?
Milloin omat pisteet saa tietää? Olen flunssassa ja kuumeessa enkä muista kokeesta enää mitään :D Ei hajuakaan mitä omat pisteet voisi olla kun katselin noita oikeita vastauksia.