SOTELI esivalintakoe 2017
Miten meni? Ennakkomateriaaliin liittyvät kysymykset mielestäni hankalia, englannin ja suomen luetunymmärtäminen helppo.
Kommentit (386)
Palautinhan kokeen jos olin tallentanut ja aika loppui? En kerennyt painamaan nappulaa jossa sanottiin "palauta koe".
Juu,ennakkomateriaaliosio oli ehdottomasti haastavin, etenkin ne missä piti tietää(itsellä meni tosin arvailuksi), missä artikkelissa oli mikäkin väittämä.
Ennakkomateriaali oli taas ihan kauhea, meni aika arvalla suurinosa. Joitain yritin etsiä niistä materiaaleista. Matikka oli suurimmaksi osaksi aika helppoa, kuten myös äidinkieli. Englannin kanssa jostain syystä takkusi vähän enemmän. Oli aika tylsä aihe, ei jaksanut lukea niin ajatuksen kanssa. Noh, katsellaan. Viime vuonna en päässyt pääsykokeisiin asti, jospa tänä vuonna!
Aika loppu täysin kesken... En tajua kuka tekee tuon kokeen helposti ajan sisään. Myös tosi fiksu kaverini oli sitä mieltä että aikaa ollut tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Palautinhan kokeen jos olin tallentanut ja aika loppui? En kerennyt painamaan nappulaa jossa sanottiin "palauta koe".
Viimeisin tallennus jäi voimaan kohdallasi.
Ennakkomateriaali hankala ja vei paljon aikaa. Luetunymmärtäminen helppo, mutta aikaa ennakkomateriaaliosion jälkeen liian vähän...
Luovutin ja laitoin kaikkii matikkakohtii en tiedä, enkkuun en enää jaksanut perehtyä. Minulla taitaa olla joku lukivaikeus tms :/
aikaa oli aivan liian vähä ja ennakkomaterilaaliosio oli älyttömän hankala. aikaa ois saanu olla puoli tuntia enemmän nii ois kerenny ajatuksen kanssa tehä tehtävät loppuun.
Matikka ja äidinkieli oli kyl helppoja. Englannissa oon ny aina ollu huono, joten jätin vastaamatta aika moneen ja ne ennakkomateriaalikysymyksetki meni aika arvalla.
Yllätyin kuinka helppo koe oli! Mikä ihmisiä vaivaa. Aikaa jäi yllinkyllin. Olen niin helpottunut että se on nyt ohi! Pääsykoekutsua odotelleasa! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin tallennus jäi voimaan kohdallasi.
huh, viimeisen 10 sekunnin aikana huomasin että oli mahdollista myös painaa "palauta koe" ja pelästyin että koe ei mennyt perille kun en kerinnyt ohjeita pahemmin lukemaan. Oliko taas niin että väärästä sai miinus pisteitä mutta vastaamatta jättämisestä myös?
Luin vain pari esivalintamatskuista läpi ennen koetta ja nekin muistin huonosti, joten aika vastausten etsimisille loppui jossian kysymyksen 25 kohdalla. Loput, harmi vaan, meni sitten arvaamalla. Englanti ja matikka helppoja. Kielenymmärtämisessä oli jokunen päänraapimista aiheuttava tulkintajuttu.
"Mikä ihmisiä vaivaa". Ja olet hakeutumassa ihmisläheiselle alalle. No vitsivitsi. Onnea jatkoon :) terveisin "mulla ei mennyt niin hyvin"
Millon tulee tulokset ja millonkohan voisi olla sitten kokeet jos pääsee jatkoon?
Jos olen hakenut kolmeen eri kouluun, käynkö kaikkien niiden kokeissa vai vain yhdessä kokeessa?
Heitin ihan arvalla ennakkomateriaalikysymykset loppua kohden, kun meinasi aika loppua 😂 Toivottavasti nyt pääsisin kuitenkin pääsykokeisiin....
Täytyy myöntää, etten lukenut ennakkomateriaalia kovin huolella. Kerran lukaisin jokaisen luottaen typerästi siihen että muistan sieltä täältä asioita ja osan ehdin hakea kokeen aikana. No eihän se niin mennyt, ja heitin oikeastaan arvalla lähes joka kohtaan vastauksen. Ei ole ollenkaan varma olo nyt...
Matematiikka oli ihan jees, vaikka kolmeen jätin vastaamatta ihan koska tiesin ettei aika riitä jäädä takkuamaan niiden kanssa. Englanti oli aika helppo, äidinkielessä taas vähän piti miettiä joihinkin mutta helppo sekin lopuksi oli.
Vierailija kirjoitti:
"Mikä ihmisiä vaivaa". Ja olet hakeutumassa ihmisläheiselle alalle. No vitsivitsi. Onnea jatkoon :) terveisin "mulla ei mennyt niin hyvin"
Siis tälle kirjoittajalle: Yllätyin kuinka helppo koe oli! Mikä ihmisiä vaivaa. Aikaa jäi yllinkyllin. Olen niin helpottunut että se on nyt ohi! Pääsykoekutsua odotelleasa! :)
Ennakkomatskuosio oli haastava, mutta meni ihan ok. Olin päntännyt sitä hulluna ja laputellut sivuja jotta olisi helpompi löytää tutkimukset yms.
Matikkaan vastasin suurimpaan osaan en tiedä.
Luetunymmärtämiset olivat vaikeampia kuin viimeksi mutta menivät ihan ok.
Viimeksi en päässyt itse pääsykokeeseen, ehkä tänä vuonna sitten?
Koe oli juuri sellainen kuin ajattelin sen olevan eli helppo. Aika riitti hyvin ja ehdin tarkastaa kokeen useampaan otteeseen. Uskon, että pisteet riittävät haluamaani pääsykokeeseen. Jäipä helpottunut olo =)
Ennakkomateriaalian pohjalta tehdyt kysymykset oli vaikea löytää vaikka olikin perehtynyt tekstiin hyvin.Enkun ja suomen kielen tekstit olivat sopivan lyhyitä.Matikka oli helppo.