SOTELI esivalintakoe 2017
Miten meni? Ennakkomateriaaliin liittyvät kysymykset mielestäni hankalia, englannin ja suomen luetunymmärtäminen helppo.
Kommentit (386)
6846 kirjoitti:
32,4 :(
Matikka ja äidinkieli meni hyvin, muut hepreaa. Onkohan mitään mahdollisuuksia Xamk ja sairaanhoitaja, Kotka?
Varmasti pääset tuolla. Ei riittäisi ehkä isommille paikkakunnille.
Ei se haittaa jos meni huonosti, juuri tiedotettiin, että tämän vuoden haku on peruttu :)
Vierailija kirjoitti:
Ennakkomatskuosio oli haastava, mutta meni ihan ok. Olin päntännyt sitä hulluna ja laputellut sivuja jotta olisi helpompi löytää tutkimukset yms.
Matikkaan vastasin suurimpaan osaan en tiedä.
Luetunymmärtämiset olivat vaikeampia kuin viimeksi mutta menivät ihan ok.
Viimeksi en päässyt itse pääsykokeeseen, ehkä tänä vuonna sitten?
Hei ihmiset ihan oikeesti :D jos teidän mielestä osiot meni ihan ok, niin ette todennäköisesti pääse. Ok ei riitä. Kaikkien osioiden on pitänyt mennä hyvin, jotta voitte toivoa saavanne pääsykoekutsun :D. Realistisuutta nyt tähän.
Hyvät pisteet! hain itse myös terveydenhoitajaksi ja kaikkiin hakemiini paikkoihin on viime vuonna päässyt alle 45 pisteen :)
Tuleeko viralliset pisteet kuinka nopeasti, sivuilla lukee vaan myöhemmin? Ei pysty kaikkia arvalla heitettyjä muistaan ulkoa.
Kalosen Massu kirjoitti:
Eikös ennakkomateriaaliin perustuvien tehtävien tehtävänannossa ollut että väärästä vastauksesta 0 pistettä, eikä 0,3 ??
Esivalintakokeen osiosta sai myös väärästä vastauksesta -0,3p
Siis en nyt ymmärrä? 80p oli maksimipistemäärä kokeesta? Eikö niin? Miksi sitten joissain se nousee jonnekkin yli sataan?
Vierailija kirjoitti:
Ei se haittaa jos meni huonosti, juuri tiedotettiin, että tämän vuoden haku on peruttu :)
Hehe, juuri näin.
Siis oon varmaan tyhmä tai jotain.. Mutta jos sain 36 pistettä, kokeesta niin pitääkö sille laskea vielä joku kerroin vai täh mitääääää... auttakaa
Vierailija kirjoitti:
Hyvät pisteet! hain itse myös terveydenhoitajaksi ja kaikkiin hakemiini paikkoihin on viime vuonna päässyt alle 45 pisteen :)
Tähän ei varmaan lukeudu isot seudut kuten esimerkiksi Jyväskylä ja Helsinki :D
tyhmä kirjoitti:
Siis oon varmaan tyhmä tai jotain.. Mutta jos sain 36 pistettä, kokeesta niin pitääkö sille laskea vielä joku kerroin vai täh mitääääää... auttakaa
Kerroin pisteille lasketaan näin...
Viime vuonna maksimi kertoimen kanssa oli 106,7 pistettä.
Jaa nyt saamasi pistemäärä kokonaispistemäärä 80llä. Esim 60/80=0,75.
Kerro saadulla lukuarvolla tuo 106,7 pistettä.
106,7x0,75= 80,025
Pistemääräsi on 80/106,7
Mitä mieltä ootte englannin 7. kysymyksestä: "survivors" in the New England centenarian study had all suffered from critical health conditions, jonka oikea vastaus olisi muka true? Omasta mielestä siinä tekstissä sanottiin, että ne selviytyjät oli nimenomaan välttyneet sairauksilta tai jotain sellasta??
Tietääkö joku paljon esivalintakokeessa tarvitsee saada pisteitä, jotta saa kutsun terveydenhoitaja-pääsykokeeseen? Olen hakenut Metropoliaan, Laureaan, Diakiin ja Tampereelle.
Vierailija kirjoitti:
106,7x0,75= 80,025
Pistemääräsi on 80/106,7
Etc
Siis tuleeko tuo kerroin aina? vai vain joissain tapauksissa? En oikein ymmärrä tätä systeemiä :D Eli jos sain 54p kokeesta (54/80= 0.675x106,7) se olisi kertoimen kanssa 72p? ja tuo 72 on se pistemääräni?
Olipas ovelasti rakennettu tuo koe. Selvästi hankalin ja pisin osuus oli laitettu listassa ensimmäiseksi, jotta saataisiin osa jekutettua aloittamaan siitä. Sen jälkeen englanti, johon saattoi huonolla kielitaidolla tuhraantua melko pitkä aika. Matikka taas oli tasoa palikka ja äidinkieli mielestäni tarkoitettu niille, jotka eivät puhu sitä äidinkielenään.
Niin monet hakee terveydenhoitajaksi ja valmistuttuaan itkevät, kun joutuivat tekemään sh-hommia vanhustenhoidossa.
Otin niin paljon turhii miinuksia matikassa. Vissii neljä vaa oikein. Ois pitäny laittaa "en tiedä" hitto et ärsyttää kun menin riskillä :(
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ootte englannin 7. kysymyksestä: "survivors" in the New England centenarian study had all suffered from critical health conditions, jonka oikea vastaus olisi muka true? Omasta mielestä siinä tekstissä sanottiin, että ne selviytyjät oli nimenomaan välttyneet sairauksilta tai jotain sellasta??
Ei, vastaus oli nimenomaan true. Survivors tarkoitti juuri sitä, että he olivat selviytyneet noista kriittisistä sairauksistaan.
Vierailija kirjoitti:
tyhmä kirjoitti:
106,7x0,75= 80,025
Pistemääräsi on 80/106,7
Nojoo, mutta edelleen se viime vuoden koe oli aivan naurettavan helppo. Mm. kaksi kertaa vähemmän ennakkomateriaalia.
Muistan kuinka viime vuonna ctrl + f:ää painamalla löysi jokaiseen ennakkomateriaali -tehtävään jonkinlaisen järkevän vastauksen, tänä vuonna vain muutamaan.
Itse en lukenut viime vuonna ja sain silti 70 pistettä, mikä oikeutti kutsuun vaikka minne soveltuvuuskokeisiin. Tänä vuonna laskeskelin saavani 35 pistettä ja voin sanoa, että ei ole taidot viime vuodesta karttuneet. (Olen työelämässä kaupan kassalla :D)
Koe oli tänä vuonna paljon pahempi, mikä johtuu siitä, että
A) Kokeensuunnitelijat saivat palautetta viime vuodelta
B) ctrl + f käyttäjät on nyt oikeasti saatu paremmin kuriin
C) Ennakkomateriaalia oli viime vuonna vain 4 ar
tikkeli, nyt 7.
n35p kun vähennetään väärinmenneet....syksyllä taas :/