SOTELI esivalintakoe 2017
Miten meni? Ennakkomateriaaliin liittyvät kysymykset mielestäni hankalia, englannin ja suomen luetunymmärtäminen helppo.
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Jos tekstissä sanotaan että spesialistimallissa verkostoituminen on löyhää niin eikö se silloin meinaa sitä että se ei ole tärkeää? Just asking.
Jep, samoin päättelin minäkin...
Paljonkohan terveydenhoitaja-koulutukseen alin pistemäärä, jolla saa pääsykoekutsun, sitten on... kauheaa jos se on se 74 kuten siinä yhdessä tiedostossa oli :( sain omien laskujen mukaan tosiaan 53 pistettä (vähensin miinuspisteet). Tehdäänkö gallup, paljon saitte pisteitä omien laskujen mukaan?
En tiedä kestänkö, jos tulevat opiskelutoverini ovat sellaisia älykköjä, niin kuin osa täällä.
Älä pelkää, ei nää mihinkään kouluun pääse. Oikeat älyköt ei tuhlaa aikaansa vauva.fi palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Älä pelkää, ei nää mihinkään kouluun pääse. Oikeat älyköt ei tuhlaa aikaansa vauva.fi palstalle.
No voihan *****... Sinäpä sen sanoit. Taitaa olla turha kenenkään meistä unelmoida mistään opiskelupaikasta. 😂
No, se oli kaunis kupla niin kauan kuin sitä kesti.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan terveydenhoitaja-koulutukseen alin pistemäärä, jolla saa pääsykoekutsun, sitten on... kauheaa jos se on se 74 kuten siinä yhdessä tiedostossa oli :( sain omien laskujen mukaan tosiaan 53 pistettä (vähensin miinuspisteet). Tehdäänkö gallup, paljon saitte pisteitä omien laskujen mukaan?
Älkää pliis noita pisteitä verratko viime vuoden hakuihin! Ne suhteutetaan vielä niin että minimipisteet kokeesta on 1. Viime vuonna oli kans 80pts alussa, mut suhteutuksen jälkeen max pistemäärä oli 106. Eli ei voi nyt tietää mitään omista lopullisista pisteistä.
Vierailija kirjoitti:
Pisteet on vähän eritavalla laskettu aina. Vuosi sitten keväällä sain 71-72p, kun taas syksyllä sain muistaakseni jotain 47p(?) oli siis eri tavalla laskettu pisteet, joten ei kannata vertailla omia pisteitä aiempiin esivalintakoepisteisiin. :)
T: nykyään terkkariksi opiskeleva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pisteet on vähän eritavalla laskettu aina. Vuosi sitten keväällä sain 71-72p, kun taas syksyllä sain muistaakseni jotain 47p(?) oli siis eri tavalla laskettu pisteet, joten ei kannata vertailla omia pisteitä aiempiin
esivalintakoepisteisiin. :)T: nykyään terkkariksi opiskeleva
No mä juuri katoin että ainakin tampereelle oli viime keväänä terveydenhoitajalle alin pistämäärä ollu 83,1 että morjes :D
kauanko siinä sitten meni kun ne tulivat s-postiin ne pisteet?
Katsoppa itse.
Vastaamatta saa -0.5, mutta En tiedä on 0!
Valitettavasti vastaamatta jättämisestäkin sai miinuspisteitä.. ois kannattanu ees yrittää arvata:D
Miten pisteet OIKEESTI lasketaan??
Vierailija kirjoitti:
Miten pisteet OIKEESTI lasketaan??
Jos lasket täydestä 80 pistemäärästä väärät pois, silloin vähennät tietysti sen - 1,5 tai - 1,3. Siksi koska vastatessasi väärin menetät ensin sen pisteen minkä olisit saanut vastatessasi oikein, eli - 1 täydestä määrästä, ja sen jälkeen saat väärästä vastauksesta vielä miinusta sen - 0,3 tai - 0,5 pistettä, eli tämän takia jos vähennät täydestä määrästä niin väärästä tulee se - 1,3 tai - 1,5. Ymmärsitkö? Ylipäänsä kyllä mielestäni jos ei näin selkeää asiaa käsitä EDES vaikka kuinka monen selityksen jälkeen niin ei pitäisi päästä mihinkään kouluun...
Sitten jos lasket oikeista vastauksista pisteet niin lasket vaan - 0,5 tai - 0,3 siitä väärästä. Eli oikein =1piste, 10 oikein on kymmenen pistettä. Mutta 9 oikein ja yksi väärin on joko 8,7 tai 8,5 pistettä. Koska sen lisäksi ettet saa väärästä pistettä niin menetät joko - 0,3 tai - 0,5 pistettä niistä oikeista vastauksista jo saamistasi pisteistä.
Nyt en osaa enää paremmin selittää ja jos tätä ei ymmärrä joku niin ei taatusti ole päässyt peruskouluakaan läpi...
Viime vuonna tuli valintakoekutsu jo ennen niitä pisteitä että älkää nyt henkeä pidätelkö..
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään, joka olisi hakenut rikosseuraamusalan sosionomiksi?
Minä!
Mä sain about 43-45/80 p. Onkohan noilla mahdollista päästä Seinäjoelle tai peräti Vaasaan? Oli kyllä muutama "kompakysymys" missä olin laittanut just väärän niistä omasta mielestä useasta sopivasta vaihtoehdosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain about 43-45/80 p. Onkohan noilla mahdollista päästä Seinäjoelle tai peräti Vaasaan? Oli kyllä muutama "kompakysymys" missä olin laittanut just väärän niistä omasta mielestä useasta sopivasta vaihtoehdosta.
Ja Vaasaan siis terkkariksi ja röntgenhoitajaksi, Seinäjoelle sairaanhoitajaksi.
Onko kaikki samaa mieltä ennakkomateriaalin viimeisen kysymyksen oikeasta vastauksesta? Kysymyksessä puhuttiin 75% ja mun mielestä taulukossa 74%? Vastasin sen perusteella, ei mikään.
Ja jos joku asia toimii löyhästi niin se ei ole sama kuin ettei se ole tärkeää. Ei ole vain parasta toimintamallia käytössä, mutta se on kuitenkin huomioitu.
Vääristä vastauksista sai - 0,3p, matikan osiosta - 0,5p. Matematiikan osio oli ainoa jossa "En tiedä" vaihtoehdosta ei saanut miinus pisteitä.