Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummallisia asioita, joita lääkäri on teistä kirjoittanut lausuntoon tms.?

Vierailija
20.04.2017 |

Tänään tuli B-lausunto postissa. Siinä luki mm. "ulkoisesti huoliteltu, ikäistään nuoremman näköinen". Olen 33, joten pitäisi varmaan olla otettu. Mutta miksi tuollaisia tarvitsee lääkärintodistukseen kirjoittaa?

Mitäs erikoisuuksia teidän lausunnoistanne on tullut vastaan?

Kommentit (379)

Vierailija
121/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin väliaikaista asuntoa vaikla olevaan ystäväni kanssa samassa asunnossa ja meillä oli aika harvinainen sama etunimi. Lääkärissä kerroin miten se toverini sanoi jotain lääkäriin lähtiessä miten minun pitää muistaa joku asia.

No myöhemmin ilmenikin että tämä lääkäri ( viinaan menevä) oli täräyttänyt kirjoittaa että :

MIeli jakautunut puhuu itsestään ohjeitten antajana kuin ulkopuolisesta henkilöstä.

Ei jumalauta että säikähdettiin tosissaan tuota vaikka sittemmin naureskeltiin asialle.

Eikä aavistustakaan onko asiaa korjattu sillä tein aika selväksi lääkärille myöhemmin että kyllä se asuintoveri oli ihan lihaa ja verta oleva henkilö!

Hirvittää kyllä jos nämä lääkärit olisivat vaikka siltainssejä että moniko siltä olisi pystyssä tämänkin palstan tarinoitten mukaan?

122/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Profiili kirjoitti:

"Hiukset laittamatta". Ne oli laitettu kyllä ja pestykin, muttei sitten vissiin tarpeeksi hienosti, kun en osaa.

"Psykomot. jähmeä ja ilmeetön, niukkasanainen". Ilveilläkö pitäisi ja varmaan rv 35 saatoin jo olla vähän fyysisesti jähmeä. Mitäs sitä jaarittelemaan.

"Ei riisu talvitakkia/ talvitakki päällä". No anteeksi.

Sitten on ollut juuri noita, että "siisti", "hänen kanssaan pääsee nopeasti hyvään vuorovaikutukseen" jne. Mutta nuo ensiksi mainitut kyllä ärsyttää ja loukkaa. Ne tuntuvat täysin epäoleelliselta arvostelulta ja sellaista ei B-lausunnon tulisi sisältää.

Psykiatrian lausunnoissa nämä on ihan olennaisia asioita ja kuvaavat myös toimintakykyä

Pitää vääntää rautalangasta! Eihän noissa "mitään" mutta mm. se on silkka vale, ettei hiuksia ole laitettu jos ne on jumalauta pesty ja laitettu siistille nutturalle kuten lähes AINA.

Toiselle lääkärille se on "siisti olemus" ja toiselle "hiuksia ei ole laitettu". Ymmärrätkö nyt??? Kun toinen lääkäri kirjoittaa toista ja toinen toista, vaikka näkevät saman.

Silloin se on loukkaavaa ja myös epäolennaista. Ei harhaisuutta, hyvin orientoitunut paikkaan ja aikaan jne.; näistä kaikki ymmärtääkin jotain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin polvikivun takia lääkärissä, omakannasta luin että "potilaan kaulan iho punoittaa herkästi". Voisko joku valaista mitä tuolla tiedolla tehdään?

Vierailija
124/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kävin polvikivun takia lääkärissä, omakannasta luin että "potilaan kaulan iho punoittaa herkästi". Voisko joku valaista mitä tuolla tiedolla tehdään?

Lääkäri teki vain huomion reaktioistasi . Tuo ei ole paha.

Vierailija
125/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvallani (8kk) oli lääke, jonka sivuvaikutuksena oli unettomuus. Tiesin, että vaivaan on olemassa vaihtoehtoisia lääkkeitä. Lähdin siis lääkäriin hakemaan apua. Kerroin, että vauva nukkuu 5 tuntia yössä, jos annan lääkkeen iltapäivällä tai illalla, mutta jos annan aamupäivällä, hän saattaa nukkua jopa 7 tuntia. Lääkäri kirjoitti reseptin uudelle lääkkeelle, ja käski antaa uutta lääkettä aamulla ja sitä vanhaa, valvottavaa lääkettä illalla juuri ennen nukkumaanmenoa. En noudattanut ohjetta, vaan annoin ainoastaan uutta lääkettä, joka tehosi yksistäänkin, eikä aiheuttanut sivuoireita.

Vierailija
126/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun luin tuota omakantaa,  niin löysin toisenkin hauskan. :D

"Liukastui koiraan", tosin tässä meillä oli kielimuuri välissä. Olin trimmannut koirani ja lattialla oli iso karvakasa, johon liukastuin ja taitoin nilkkani. Luulisi, että pelkkä "liukastui" olisi riittänyt...

t. 118

Jos vastaanotolle tulee potilas, joka kerran joutuu hevosen mukiloimaksi ja toisen kerran koiran kaatamaksi, alkaa varmaan miettimään onko kyseessä perheväkivaltatapaus.

Vierailija
127/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista leikkiä kokonaisilla ihmisten elämillä kyllä vetävät nämä virheitä tekevät lääkärit . Huh huh .

Jotenkin ihan kauheata tämä kaikki. Olisiko sama mahdollista missään muussa ammatissa?

Vierailija
128/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein persoonallisuustestin, jota läpikäydessämme psykologi sanoi, että narsisti en ainakaan ole, vaan kaukana siitä. Kuitenkin kirjallisessa lausunnossa luki että minulla on narsistisia piirteitä. Ajatusvirhe vissiin tullut hänellä... Onhan kaikilla toki tietyn verran myös narsistisia piirteitä mutta ei niin paljoa että pitäisi lausuntoon kirjata. Noh ei mikään vakava juttu eikä sitä kovin moni nähnyt.

Vierailija
129/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi tarkemmin kertoa, sillä tuttavat tunnistaisivat. Mutta muistatteko jutun miehestä, jonka työ oli jongleerata moottorisahoilla tai jotain? Jota lääkäri ei uskonut passittaen tämän hoitoon... Minulle lääkäri itse oli keksinyt jostain tällaisen täysin ABSURDIN työn, josta en ollut koskaan kuullutkaan! Oli niin pimeää settiä, että mietin, minkähänlaisen lääkityksen lääkäri on itselleen määrännyt...

Kerran harmitti, kun olin valittanut lääkärin määräämän lääkkeen aiheuttavan hikoilua. Tämä oli yleinen haittavaikutus. Lääkäri kirjasi potilaan kärsivän hikoilusta, joka johtuu luultavasti alkoholin käytöstä. Raivostuttavaa, sillä en juonut mitenkään paljon. Paljasti myös sen, miten vähän lääkärit kuuntelevat potilasta ja edes tutustuvat määräämiensä lääkkeiden vaikutuksiin.

Joo... Eikös tämä tai sinä jos olet se moottorisaha jongleeri eli heitellä ees taas ees käynnissä olevia moottorisahoja. Myös ole aika kova kiukaaseen ulostaja? Ihan kuin jotain sellaista liikkuu... Onko se miten terveen ihmisen merkki?

Vierailija
130/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun luin tuota omakantaa,  niin löysin toisenkin hauskan. :D

"Liukastui koiraan", tosin tässä meillä oli kielimuuri välissä. Olin trimmannut koirani ja lattialla oli iso karvakasa, johon liukastuin ja taitoin nilkkani. Luulisi, että pelkkä "liukastui" olisi riittänyt...

t. 118

Jos vastaanotolle tulee potilas, joka kerran joutuu hevosen mukiloimaksi ja toisen kerran koiran kaatamaksi, alkaa varmaan miettimään onko kyseessä perheväkivaltatapaus.

Sitten koira viedään kasvatuskenneliin. Hevonen hevoskuiskaajalle. Kummatkaan eivät saa enää lähestyä perhettä missä ovat suorittaneet nämä teot.  :(

Vierailija
131/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen noista väärälle henkilölle kirjatuista diagnooseista mieleen, että kenenkähän nimiin ne minun labra- ja poliklinikkalähetteet on mahdettu laittaa. Olen tässä jo pari viikkoa odottanut ja kysellyt, joko voin mennä sinne verikokeisiin. En viitsi mennä turhaan jonottamaan, ennen kuin siellä on ne lähetteet valmiina.

Vierailija
132/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadwiga kirjoitti:

Pyydän anteeksi jos luokaannut tästä, mutta miehesi, vaikka olisi kuinka diploomi-insinööri (mikä sinänsä ei ole mikään todiste korkeasta älykkyysosamäärästä, kuten eivät myös yleensä ns korkeat koulutukset, vaikka ihmiset näyttävät kuvittelevan niin), ei kyllä kuulosta kovin fiksulta, ainakaan tilannetaju ja empatiakyky eivät näytä olevan hänen vahvinta puolta.. minulla olisi palanut hermot niin perusteellisesti etten olisi halunnut nähdä enää ikinä!

Toivottavasti synnytys meni hyvin siitä huolimatta.

En suinkaan, arviosi osuu ihan oikeaan. Mieheni on siis matemaattisesti todella lahjakas, mutta nimenomaan tilannetaju ja jossain määrin sosiaaliset taidot eivät kyllä ole samassa suhteessa kehittyneet (on fyysikko-/matemaatikkopiireissä melko yleistä, ainakin oman kokemukseni mukaan). Yleensä mua ei haittaa että hän suhtautuu kaikkeen tosi analyyttisesti ja saattaa ulosannilta olla hieman suora, mutta silloin synnyttäessä alkoi pinna kiristyä vaikka tiesinkin että tarkoitus oli hyvä. Taisin luvata kuristaa hänet omilla kiveksillään jos ei ole jo hiljaa ja anna mun synnyttää rauhassa:D

Ja kiitos, synnytys meni kyllä muuten hyvin, samoin kuin seuraavat kaksi kunhan opittiin tästäkin asiasta kommunikoimaan etukäteen:D Näistä tapahtumista on jo melkein kymmenen vuotta aikaa, ja nykyään jo yhdessä naureskellaan niille:)

T. Se kiukkuinen synnyttäjä

Vierailija
133/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan tekstissä luki "osaa hyvin kohdistaa katseensa tutkijaan, jotta voisi vielä lisää pelätä ja parkua" :D

Vierailija
134/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hoikka, kaunis, siro, ikäisensä oloinen, huoliteltu"

Kylläpäs sulle sateli alapeukkuja :D 

Vierailija
135/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein persoonallisuustestin, jota läpikäydessämme psykologi sanoi, että narsisti en ainakaan ole, vaan kaukana siitä. Kuitenkin kirjallisessa lausunnossa luki että minulla on narsistisia piirteitä. Ajatusvirhe vissiin tullut hänellä... Onhan kaikilla toki tietyn verran myös narsistisia piirteitä mutta ei niin paljoa että pitäisi lausuntoon kirjata. Noh ei mikään vakava juttu eikä sitä kovin moni nähnyt.

Kyllä ne kirjataan koska se on sen lääkärin työ tehdä jokin päätelmä. Piirteet ovat kuitenkin eri juttu kuin narsisti. Mikä on laaja alaisempi ja pysyvämpi psyyken rakenteisiin menevä kuvaelma.

Vierailija
136/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aina ollut paljon marsuja" :D

Hahha:)! Pitääpä muistaa luetella kaikki kotieläimet seur kerran lekurille. Tulee pitkä lista.

Vierailija
137/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tarkistaa täsmällistä sananmuotoa, mutta oli suurinpiirtein

"Itkuisen oloinen, mutta muuten asiallinen"

No en voi kiistää etteikö olisi kyyneliä valunut, mutta olisko ehkä ollut sen silmätulehduksen takia jota olin sielä näyttämässä :D

Vierailija
138/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti, oli kirjoitettu kun olin menossa synnyttämään.

Vierailija
139/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sekava, mutta rauhallinen. Ei orientoidu paikkaan. Ei erota kehonosia. Vaatii puolukkamehua."

Todennäköisesti pitää paikkaansa, aika pahan tällin sain päähäni enkä muista puoltakaan siitä, mitä oon houraillut siellä päivystyksessä. Jotenkin vain huvitti tuo puolukkamehu :D

Vierailija
140/379 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sekava, mutta rauhallinen. Ei orientoidu paikkaan. Ei erota kehonosia. Vaatii puolukkamehua."

Todennäköisesti pitää paikkaansa, aika pahan tällin sain päähäni enkä muista puoltakaan siitä, mitä oon houraillut siellä päivystyksessä. Jotenkin vain huvitti tuo puolukkamehu :D

No hyvä että olet vaatinut puolukkamehua. Ajattele jos olisit siellä vaatinut kossua puolukkamehulla!