Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, miksi seksitön suhde on sinulle ongelma?

Vierailija
16.04.2017 |

Ethän saisi seksiä vanhana poikana kuitenkaan joten miksi suhde aseksuaalisen naisen kanssa ei ole vaihtoehto?

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon haiskoja kommentteja tässä threadissa

Itselle on vaikea ymmärtää ap:n näkemys että hän ei voi ottaa mitään osaa seksuaaliseen partnerin tarpeiden tyydyttämiseen, jos partnerilla ko tarpeita kuitenkin on.

Tämä mielestäni kertoo todella tympeästä elämänasenteesta. Eihän parisuhteessa voi tehdä vain asioita joista itse pitää. Jeesustelijat voivat ajatella vaikka vessanpöntönpesua, vanhalla iällä toisen syöttämistä & vaippojen vaihtoa jne. Eihän kukaan näitä ihan välttämättä halua tehdä, mutta tekee silti. Sama ilmenee elokuvien valinnoissa, lätkämatseissa käymisessä jne, jne....

Mutta ap ei voi esim käsin miestään hoidella? Haluttomuudelleen ei varmasti asekauaali mitään voi, toisen "hoitelemisesta" kieltäytyminen taas on ihan oma valinta.

Jos itse olisin yhtäkkiä seksuaalisesti kyvytön, hoitelisin kyllä vaimoni tavalla tai toisella. Niin ja pesen niitä vessanpönttöjäkin :)

Minä pesen aivan mielelläni vessanpönttöjä, vaihtelen vaippoja ja sen sellaista. Ne ovat kuitenkin vain työsuorituksia, joissa minun kehoani ei käytetä. Wc-pönttö ei kiemurtele kiihkoissaan, koeta kouria ja vaadi lisää, huohota, että "tykkäät kuitenkin".

Ällöttävän itsekeskeistä.

Ethän ikinä odota, että joku toinen tekee sinun takia yhtään mitään?

On eroa sillä, onko asian tekeminen ihan ok vaikkei se saakaan hihkumaan riemusta (vrt. töissä käynti, vessan pesu, koirankakkojen kerääminen) vai tuntuuko sen tekeminen pahalta (anna toiselle ruokarahasi saamatta mitään vastineeksi, anna toisen hakata sinua, koska hän tykkää siitä vaikka sinä et).

Vertaat seksiä väkivaltaan?

Toki, jos seksittömyys on molemmille ok, niin ei siinä ongelmaa ole.

Jos taas esimerkiksi kesken parisuhteen toinen alkaa ns pihtaamaan tai ei enää seksiä halua, niin on se väärin toista kohtaan. Todella väärin.

Vierailija
162/165 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on kyllä ikävää luettavaa. Aika selvää on että parisuhteen osapuolien olisi hyvä olla samaa suuntausta jotta molemmilla on mukavaa, tarvitseeko siitä noin inhottavasti vääntää.

Minulla ja miehelläni on aika seksitön suhde. Olemme olleet yhdessä 12 vuotta ja seksiä on ollut yhteensä noin 20 kertaa. Viime kerrasta on taas pari vuotta aikaa. Me nukumme lusikassa, kuljemme käsi kädessä, halaamme ja suukottelemme. Kaikenlaista kosketusta ja intiimiä hellyyttä on, se ei vaan tavallisesti liity seksiin eikä johda seksiin ja se on meille kummallekin luontevaa niin. Olemme aviopari ja samalla toistemme parhaat ystävät, mutta emme mitään kavereita tai kämppiksiä.

Voi hellanlettas sentään. Jos tuo on ok molemmille, niin asia on ok. Mutta jos on keskimääräiset seksuaaliset himot, niin seksitön liitto on käytännössä mahdoton ajatus.

No tuotahan mä sanoin. Ei kannata painostaa tai pakottaa ketään seksin suhteen, se ei toimi. Ei mitään "hoitelemisia", yhden tyytyväisyyttä toisen kustannuksella. Omasta suhteesta kirjoitin kun ärsyttää tuo miten seksittömyys leimataan niin kelvottomaksi olemiseksi ettei aseksuaalin pitäisi edes hakeutua yhteen kenenkään kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun lukeminen on todella turhauttavaa, mutta kokeilen silti vielä kerran avata asiaa aloittajalle. Aseksuaalisuus, mitä sinä ilmeisimmin edustat, on luonnollinen suuntaus sinulle kuten lesbous minulle. Toisen aseksuaalin tai hyvin vähällä seksuaalisella vietillä varustetun kanssa on varmasti mahdollisuus muodostaa tasapainoinen ja tyydyttävä ihmissuhde.

Ongelma tulee siitä, että jos toisella on voimakkaampi seksuaalinen vietti kuin toisella se luo ajan kanssa jännitteen suhteeseen. Toisen ei edes tarvitse olla aseksuaali vaan pariskunnan vietit vaan on kovin eri päässä skaalaa. Tästähän keskustellaan jatkuvasti lehtien palstoilla.

Omakohtainen kokemus on, että seksi ei ole vain seksiä. Meillä vaimoni kanssa halut kohtaavat hyvin ja en voisi enempää häntä rakastaa. Hellyyttä on paljon myös ilman että se johtaa seksiin. Silti kun syystä tai toisesta on ollut, pisimmillään 2 viikon, tauko ja sen jälkeen harrastaa seksiä tulee siitä pakahduttava onnen tunne. Tunne ettei meinaa mahtua itsensä sisään. Sisällä liikehtii hellyys tuota toista kohtaan ja kyllä klisesti välillä itkettää kun toinen on niin ihana. En tiedä saatko aseksuaalina kuvaamani tyydytyksen muulla tavalla. Upeaa jos näin on. Se, että ei aseksuaali saa sen seksin kautta ei tee siitä yhtään vähemmän puhdasta rakkautta eikä taas toisaalta myöskään vähennä aseksuaalin kokeman arvoa.

Jos jaksoit tänne asti hienoa. Pyydän nyt aloittajaa tutkiskelemaan tuntemuksiaan, että voisiko hän ymmärtää yllä olevan kuvauksen pohjalta sen perustavaa laatua olevan eron aseksuaalin ja ei aseksuaalin tuntemuksissa.

Pointtini oli, että aseksuaalinen suhde on parisuhteena yhtä arvokas, mutta jos toinen ei ole aseksuaali voi olla vaikea asettua ja kokea riittävää tyydytystä pelkastä läheisyydestä ja silloin on monen mielestä kuitenkin parempi olla yksin kuin tyytyä vaikka toinen kuinka muilla tavoin rakastaisi.

Vierailija
164/165 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon haiskoja kommentteja tässä threadissa

Itselle on vaikea ymmärtää ap:n näkemys että hän ei voi ottaa mitään osaa seksuaaliseen partnerin tarpeiden tyydyttämiseen, jos partnerilla ko tarpeita kuitenkin on.

Tämä mielestäni kertoo todella tympeästä elämänasenteesta. Eihän parisuhteessa voi tehdä vain asioita joista itse pitää. Jeesustelijat voivat ajatella vaikka vessanpöntönpesua, vanhalla iällä toisen syöttämistä & vaippojen vaihtoa jne. Eihän kukaan näitä ihan välttämättä halua tehdä, mutta tekee silti. Sama ilmenee elokuvien valinnoissa, lätkämatseissa käymisessä jne, jne....

Mutta ap ei voi esim käsin miestään hoidella? Haluttomuudelleen ei varmasti asekauaali mitään voi, toisen "hoitelemisesta" kieltäytyminen taas on ihan oma valinta.

Jos itse olisin yhtäkkiä seksuaalisesti kyvytön, hoitelisin kyllä vaimoni tavalla tai toisella. Niin ja pesen niitä vessanpönttöjäkin :)

Masturboinnissa ei ole kysymys arkiaskareista vaan tässä tapauksessa seksuaalisista teoista.

Voisitko kertoa miksi miehen oma käsi ei itse asiassa ole parempi kun se itse tietää mitä on tekemässä? Mitä osaa miehelle palvelee se jos masturboija on naisen käsi eikä hänen omansa? Miksi se on miehelle eri asia? En ymmärrä miten hän voisi saada mitään enemmän kuin tekemällä itse mieleisekseen. Miksi hän voisi seksuaalisesti tyydyttyä käyttämällä seksuaalisesti hyväksi toisen ihmisen kättä omansa sijasta?

Miksi ei voi, kenties oksentaa, on ällöttynyt sukupuolielimistä, ei tunne viehtymystä tai koska ajatuksena: lainaa seksuaalisesti objektisoitua kättäsi jotta voin tyydyttää itseni on käsittämätön.

Vierailija
165/165 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on viettien ohjaamaan itsekästä käytöstä, rakkaus ja sitoutuminen taas aivan jotakin muuta. Jos rakkaus on aitoa, ei seksi mielestäni kuulu siihen välttämättä mitenkään. Kaikki muu mitä parisuhteelta ja rakkaudelta voi saada, on niin paljon enemmän kuin mikään, mitä seksi voi koskaan olla. Läheisyys, kahden ihmisen täydellinen kemia, niin mukaansatempaavat keskustelut, että sydän pomppaa rinnasta ja maailma luisuu raiteiltaan, kun toinen on niin sopiva. Jos parisuhde kaatuu seksin puutteeseen, ei pariskunta kuulosta muutoin kovin sopivalta toisilleen.

Ja että seksiä voisi antaa ihan vain toisen mieliksi? Jollei seksiä tee mieli, sen antaminen tuntuu ihan samalta, kuin antaisin toisen ihmisen hakata minua, uittaa päätäni wc-pöntössä ja hieroa minuun ulostetta. Toiset tietysti tykkäävät siitäkin, mutta insert jokin mielestäsi epämiellyttävä fyysinen tapahtuma.

Hyvä että joku ymmärtää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän