Nainen uskallatko sanoa ääneen totuuden "en ymmärrä talousasioista enkä verojutuista mitään ja teen päätökset ihanv vain tunteella ja siksi äänestin Vihreitä"
Ei ole mitään pahaa sanoa reilusti totuus jos ei tule seurattua asioita.
Kommentit (123)
Laitoin heti alkuun, että äänesti vihreitä tietysti siksi, että se on lempivärini. AP sitten oli sen ystävällisesti poistanut.
Olen hallintotieteiden maisteri, pääaineena julkinen talousjohtaminen (sivuaineina mm. kunnallispolitiikka ja vero-oikeus) joten ymmärrän aika paljon näistä asioista. Voisin hyvin äänestää vihreitä ja joskus olen äänestänytkin. Nyt ääni meni kuitenkin demareille. Kokoomusta sen sijaan en ikinä äänestäisi, koska julkista taloutta ei kannata johtaa samoilla periaatteilla kuin voittoa tavoittelevaa yritystä. Vielä jos nykyinen hallitus tämän ymmärtäisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko ap sanoa ääneen, että vihreitä äänesti niin miehet kuin naiset.
Minä voin sanoa että minä en pitänyt siitä että vihreillä meni näin hyvin. Ja en pysty ymmärtämään vihreiden äänestäjiä, en naisia enkä miehiä.
On itsestään selvää, ettei yksikään mies äänestänyt vihreitä.
Äänestäneissä oli ehkä neitejä joilla on pippeli, muttei ainoatakaan miestä.
jatketaan nyt tähän vielä, että
Minä ainakin uskallan sanoa, että olen mies, koulutukseltani FM, pankki- ja vakuutusalalta vajaan 20 vuoden työkokemus, tienaan ihan kivasti. Seuraan asioita, uutisia ja taloutta. Ymmärrän sijoittamisen ja verotuksen päälle oikein hyvin. Lisäksi politiikka kiinnostaa ja äänestän Vihreitä - enkä häpäe myöntään näistä.
Kunnioitan myös vaimoani ja naisia yleensäkin ja pidän huolta perheestäni ja lapsistani. Hartiat ja hauiksen ympärysmitta on oikein riittävät ainakin suurimmalle osalla mikkihiiristä jotka suuta soittavat.
Mies
Kuvitelmat meillä monilla omasta itsestämme ovat hyvinkin vääriä.
kuvitelma (fiktio) on aika helppo todeta vääräksi jos empiria osoittaa muuta. Kirjoituksessani ei ollut kuin yksi kohta jota en viitsi empiirisesti todistaa (koskee hartioita ja hauiksia), mutta jostakin syystä kukaan mukaan ei ole halunnut tulla tätä testaamaan. Unohtui laittaa aika minulla on ihan monipuolinen kamppailulajitausta.
Mies
No ehkäpä sinun kamppailulajien harrastuksesi sitten kompensoivat puuttuvat realiteetit.
Hyvä ainakin itse uskoa siihen."puuttuvista realiteeteista" ei aiemmin olekaan ollut juttua, joten voit varmaan avata mitä ne ovat ja miten ne liittyvät siihen että siihen että olen koulutettu, ymmärrän taloutta tai että arvostan naisia? Muitakin esimerkkejä ketjussa toki löytyy, mutta yhtymäkohtaa "puuttuviin realiteetteihin" en kyllä nyt valitettavasti huomaa.
Ymmärrän kyllä, että sinä et ymmärrä realiteettejä.
Vihreiden äänestäjistä 58% korkeakoulutettuja (tämä on paljon suurempi prosentti kuin millään muulla puolueella, esim. persujen äänestäjistä n. 9% korkeakoulutettuja), joten veikkaan, että aika moni vihreitä äänestänyt ymmärtää talousasioista.
Vierailija kirjoitti:
Jahas tällainen fakta tällä kertaa. Faktamies vauhdissa taas.
Jep. Mansplaining.
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden äänestäjistä 58% korkeakoulutettuja (tämä on paljon suurempi prosentti kuin millään muulla puolueella, esim. persujen äänestäjistä n. 9% korkeakoulutettuja), joten veikkaan, että aika moni vihreitä äänestänyt ymmärtää talousasioista.
Jos ymmärtäisivät, eivät varmasti olisi äänestäneet vihreitä.
Vihreät eivät ole koskaan tuottaneet yhteiskunnalle penniäkään, mutta sen sijaan ovat ajaneet utopiaansa ja loisineet muiden rahoilla ja tuhonneet yhteiskunnan taloutta ja työpaikkoja enemmin kuin yksikään muu puolue koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko ap sanoa ääneen, että vihreitä äänesti niin miehet kuin naiset.
Minä voin sanoa että minä en pitänyt siitä että vihreillä meni näin hyvin. Ja en pysty ymmärtämään vihreiden äänestäjiä, en naisia enkä miehiä.
On itsestään selvää, ettei yksikään mies äänestänyt vihreitä.
Äänestäneissä oli ehkä neitejä joilla on pippeli, muttei ainoatakaan miestä.
Ja jos joku vielä mietti miksi miehetkin tarvitsee feminismiä: Tadaa!
Vierailija kirjoitti:
Filosofia, kehitysmaatieto, sukupuolentutkimus, kirjallisuudentutkimus ja sosiaallipsykologia auttaakin todella paljon ymmärtämään taloutta.
uskallan sanoa mutta sanan nainen vaihda mieheksi ja vihreät vasemmistoksi
Vierailija kirjoitti:
Olen hallintotieteiden maisteri, pääaineena julkinen talousjohtaminen (sivuaineina mm. kunnallispolitiikka ja vero-oikeus) joten ymmärrän aika paljon näistä asioista. Voisin hyvin äänestää vihreitä ja joskus olen äänestänytkin. Nyt ääni meni kuitenkin demareille. Kokoomusta sen sijaan en ikinä äänestäisi, koska julkista taloutta ei kannata johtaa samoilla periaatteilla kuin voittoa tavoittelevaa yritystä. Vielä jos nykyinen hallitus tämän ymmärtäisi...
Ymmärrätkö myös sen, mistä raha sinne julkiseen talouteen tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä mistä se raha tulee veronmaksajalle? tai palkanmaksajalle? Kasvaako se puissa vai onko se suurien pankkiirien velkaa
En äänestänyt vihreitä, äänestin kepulaista naisehdokasta. Kuntavaaleissa koin, että henkilöllä oli suurempi merkitys, kuin puolueella, täällä maaseudulla kepu on valtapuolue ja toistaiseksi kuntalaiset on pidetty ihan hyvissä hoteissa, palvelut toimii jotakuinkin hyvin.
Ärsyttää, kun eräs kaverini äänesti eduskuntavaaleissa kokoomuksen edustajaa "kun se ajatteli niin kivasti, oli niin ystävällisen oloinen ja oli samoilla linjoilla kuin itse olisin". 🤓 Sama tyyppi valittaa, kun pienituloisia riistetään ja kaikki vaan kallistuu koko ajan, eikä seuraa yhtään millään tavalla politiikkaa, tai omaa ylipäätään mistään isommista asioista mitään mielipidettä. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä mistä se raha tulee veronmaksajalle? tai palkanmaksajalle? Kasvaako se puissa vai onko se suurien pankkiirien velkaa
Kysymyksesi on erittäin hyvä oikeaan osoitteeseen esitettynä, joten esitä se niille kannattamillesi vihreille, äläkä minulle.
Hauska ketju! Olen pienyrittäjä ja hoidan itse yritykseni talousasiat. Ylempi korkeakoulututkinto löytyy. Äänestän vihreitä. Ap on ihan höpsö!
Olen biologi ja tiedän millaiset reunaehdot luonto asettaa ihmistoiminnalle. Siksi äänestän Vihreitä.
Täällä YIUTM ja äänestin Vihreitä!!
http://yle.fi/uutiset/3-9536625
Nobel-voittaja Bengt Holmström ohjeisti kansanedustajia: Julkiselle sektorille ei voi soveltaa yksityisen oppeja
Taloustiede ei tietenkään ole eksakti tiede mutta kai nobelisti on johonkin perehtynyt.
T. Vihreä yrittäjänainen
Miksei kukaan oikeistolainen koskaan puhu talouskasvun ympäristövaikutuksista? Maailman rahakeskeisellä nykymenolla me ollaan matkalla tulevaisuuteen, jossa loppuu ruoka, puhdas vesi, puhdas ilma ja liikkeelle lähtee miljoonia ympäristöpakolaisia.
Mä ymmärrän talousasioita aivan riittävän hyvin tajutakseni, että jatkuva talouskasvun tavoittelu kuluttaa luonnonvarat loppuun. Metsiä kadetaan nopeammin kuin ne ehtivät kasvaa takaisin, kaloja kalastetaan niin tehokkasti, eteivät kannat ehdi enää toipua ja kalat ovat loppumassa. Jokainen vuosi on rikkoo uudestaan ja uudestaan lämpöennätysksiä. Tuholaiset ja taudit leiväät, koska pieneliöt ehtivät sopeutua muuttuvaan imastoon isompia nopeammin
Jos yhtenä vaihtoehtona on velan kasvattaminen, verojen korottaminen tai jopa pankkijärjestelmän romahtaminen ja toisena ekosysteemien romahtaminen ja ilmastonmuutos, niin valitsen ensimmäisen milloin tahansa.
Perhanan naiset. Antaa niille äänioikeuden niin ne menevät ja äänestävät VÄÄRIN!!!!
Vai mikä tämän aloituksen pointti oikein oli?
:D :D :D :D :D
Äänestin vihreitä ja olen ammatiltani alv-asiantuntija.