Olisitko valmis kuolemaan sodassa Suomen puolesta?
Kommentit (300)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1939 Suomi oli paljon huonompi paikka kuin nykyisin, mutta silti sitä puolustettiin. Ihme vässyköintiä nykyään.
Mistäs sinä sen tiedät, että millaista Suomessa oli vuonna 1939? Olikohan silloin yhtä paljon onnettomia ja syrjäytyneitä ihmisiä Suomessa kuin nykyään? Tuskin.
En tosiaan olisi. Ei ole vaimoa eikä siis perhettä. Minulla ei ole omaa taloakaan, jota puolustaa, enkä tosiaan ala puolustamaan jotain asuntosijoittajan kerrostaloasuntoa. Vanhemmat ja siskot/veljet pakenisi muille maille, samoin haluan minä paeta enkä kuolla siksi, että olen mies. En usko kuolemanjälkeiseen elämään eli en halua uhrata ainutkertaista elämääni minkään maapläntin tai muiden ihmisten vuoksi.
En olisi. Minua ei kiinnosta mitä muut minusta ajattelee. Ei kiinnosta kunnia ja ylpeys. Naiset ei ole edes kiinnostuneet minusta muuten kuin tykinruokana.
EI minusta kuolleena mitään apua olisi joten mieluumin pysyn elossa ja taistelen.
Vierailija kirjoitti:
En olisi. Minua ei kiinnosta mitä muut minusta ajattelee. Ei kiinnosta kunnia ja ylpeys. Naiset ei ole edes kiinnostuneet minusta muuten kuin tykinruokana.
Jos itse näin teoriassa ajattelen, niin mies joka olisi valmis taistelemaan isänmaan puolesta vaikuttaa kiinnostavammalta, kuin mies joka katkeruuttaan sanoi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä noita kommentteja siitä, etteivät taistelisi sen ja sen poliitikon puolesta, on kai nyt ihmisillä omiakin läheisiä.
Jotkut poliitikot ovat muuttaneet maata siihen suuntaan, että toisilla alkaa katoamaan ennen korkea maanpuolustushalu.
Juuri näin. Paitsi jos sen voi tehdä nakkikioski jonossa.
Läheisten puolesta - kyllä.
Suomen puolesta - en. (sori Suomi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse näin teoriassa ajattelen, niin mies joka olisi valmis taistelemaan isänmaan puolesta vaikuttaa kiinnostavammalta, kuin mies joka katkeruuttaan sanoi ei.
Töllöstä tulee parhaillaa suffrageteista. Olivat kovia naisasianaisia ja toki vaativat yleistä asevelvollisuutta miehille & reissua rintamalle. Myöhemmin jakelivat innoissaan valkoisia höyheniäkin nuorille miehille, kehotuksena lähteä sotimaan ensimmäistä isoa ammuntaa.
Höyhennyshomma tosin kusahti omaan hurmosmielisyyteensä - kuten useimmat naisvimmaiset jutut - kun alkoivat jaella höyheniä myös miehille jotka olivat lähetetty rintamalta kotiin haavoittumisen myötä.
Omistavalla luokalla voi olla motiivia ja köyhätkin osallistuvat talkoisiin kyllä mielellään sotatilalakien vallitessa.
Kyllä se on niin, että ihmiset seuraavat johtajaa ja porukkaa. Kun sinne rintamalle lähtee ne koulu- ja työkaverit ja ystävät, alkaa tulla kummasti painetta liittyä mukaan. Harva jaksaa aktiivisesti vastustaa porukan painetta. Joku isänmaa-höpötys on toissijaista, vertaisyhteisö on se mikä ratkaisee. Tietysti jos on syrjäytynyt, ei tällaista painetta varmaan ole. Mutta moisista ei kyllä olisi sotilaiksikaan, se on tutkittu juttu että jos on ongelmia rauhan aikana, niitä on vielä enemmän sotatilanteessa ja murtuvat ekana. Parhaita sotilaita on normaaleista perheistä tulevat, täysijärkiset pojat, jotka on kasvatettu hyvin. Nämä kestävät painetta kaikkein parhaiten ja se on tutkittu juttu. Ja he ovat ne jotka tätä maata puolustavat - edelleenkin.
En niin kauan kun Marin on pääministerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä ole naisista edes kiinnostunut ja vielä vähemmän siitä, mitä ämmät minusta ajattelee. Puolustakaa itse itseänne, kun olette niin voimaantuneita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin, että ihmiset seuraavat johtajaa ja porukkaa. Kun sinne rintamalle lähtee ne koulu- ja työkaverit ja ystävät, alkaa tulla kummasti painetta liittyä mukaan. Harva jaksaa aktiivisesti vastustaa porukan painetta. Joku isänmaa-höpötys on toissijaista, vertaisyhteisö on se mikä ratkaisee. Tietysti jos on syrjäytynyt, ei tällaista painetta varmaan ole. Mutta moisista ei kyllä olisi sotilaiksikaan, se on tutkittu juttu että jos on ongelmia rauhan aikana, niitä on vielä enemmän sotatilanteessa ja murtuvat ekana. Parhaita sotilaita on normaaleista perheistä tulevat, täysijärkiset pojat, jotka on kasvatettu hyvin. Nämä kestävät painetta kaikkein parhaiten ja se on tutkittu juttu. Ja he ovat ne jotka tätä maata puolustavat - edelleenkin.
Olen osa-aikasyrjäytynyt, koska olen osa-aikatyössä eli en lähde sinne rintamalle itseäni tapattamaan. Elämä on paljon mukavampaa, kun ei tuhlaa aikaansa siihen, että miettisi mitä muut minusta ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä se. Ja nämä pojat ei tällaiselle palstalle kirjoittele tai itke netissä yleensäkään.
Niset voisi laittaa vaihteeksi rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Omistavalla luokalla voi olla motiivia ja köyhätkin osallistuvat talkoisiin kyllä mielellään sotatilalakien vallitessa.
Jos minut pakotetaan rintamalle, niin sen vannon, että a m m u n jonkun oman puolen johtajan ekana,koska sekin on ollut omalta osaltaan mukana koneistossa, joka minut sinne rintamalle on pakottanut.
Ai näiden bile-sannojen vuoksi? En todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
En enää
Juuri näin. Joskus aiemmin, mutten enää. Ei noiden 20 v. somevaikuttajien ja 30-vuotiaiden julkisuustyrkky vihervasuriministerien vuoksi enää viitsi.
Kolmas Alepan myyjä ,ei rokotettu ei maskia , neljäs somaliafrikka nuoriso joukko ei maskia ei rokotusta. Tarjoilija ei maskia ei rokotettu . Pop up rokotus paikoissa ei käytä hanskoja paljain käsin pitelee ihoa ja ruiskuja . Onko ne piraattia ? Vai ei ole koulutusta ? Onko kouluttamattomia .
Vuonna 1939 Suomi oli paljon huonompi paikka kuin nykyisin, mutta silti sitä puolustettiin. Ihme vässyköintiä nykyään.