Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityinen lääkäri ja maksu?

Vierailija
04.04.2017 |

Olen ekaa kertaa menossa yksityiselle lääkäriasemalle luomen poistoon maanantaina. Hinta arvio 150-300euroa riippuen poisto tavasta ja kestosta.

No miten sitten tuo maksetaan? Saanko laskulle sen (olen luottotiedoton) vai maksanko paikan päällä? Ennen vai jälkeen hoidon?

-Tyttö Tampereelta

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä paikan päällä maksetaan ainakin meidän yksityisillä asemilla, joko on vastaanottohenkilöstö tai pienimmillä lääkäri itse tulostaa laskun.

Vierailija
2/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieslääkäri, niin kätevimmin hoituu luonnossa samantien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut muistaakseni aina laskun kouraan, ilman kummempia luottotietojen tarkastuksia.

Vierailija
4/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin maksat lääkärimaksunkin, poislähtiessäsi, jolloin saat kelakorvauksen samalla kun näytät kelakorttisi.  Voit soittaa etukäteen ja kysyä jos haluat  sieltä kanslian puolelta.

Vierailija
5/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomeni on siis n. 4mm leveä. Ja sijaitsee otsassa. Voiko sen poistaminen maksaa oikeasti 300e?

-Ap

Vierailija
6/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pitää poistaa sen saa julkiselta. Ei mitään järkeä poistella turhia luomia

Vierailija
7/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne olet menossa poistaan?

Vierailija
8/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne olet menossa poistaan?

Syöpäsäätiölle. Nettisivuilla luki ihotautilääkärillä luomenpoisto 95-140e mutta puhelimessa sanoivat 150-300e?

-Ap

9/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomen poisto maksaa helposti sen 300 euroa etenkin, jos luomi poistetaan kasvojen alueelta.

Itselläni maksoi niskasta poistettu luomi patologin vastauksineen yli 300 € ja ihan yleislääkärillä kävin poistattamassa.

Julkisella eivät poista, jos ei luomi näytä oppikirja-melanoomalta. Pelkkä oireileva, mutta ulkonäöltään normaali luomi jää poistamatta. Mulla luomi kutisi, joten päädyin poistattamaan sen.

Maksoin tuon operaation poislähtiessäni. Maksutapoina ei mainita laskua ainakaan sen lääkäriaseman sivustolla, jossa itse kävin operoitavana.

Vierailija
10/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä paikan päällä maksetaan ainakin meidän yksityisillä asemilla, joko on vastaanottohenkilöstö tai pienimmillä lääkäri itse tulostaa laskun.

Ja laskulla tarkoitaan tässä heti paikanpäällä lähtiessä maksettavaa laskua, ei sellaista eräpäivällä varustettua, minkä voi sitten maksaa nettipankissa myöhemmin.

Vierailija
11/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

300euroa yhdestä lumesta on kuitenkin paljon.. Käy lääkärissä ja pyydä ennen toimenpidettä hinta arvio.

Vierailija
12/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä semmoista. Että olen siis maanantaina menossa lääkäriin, voinko pyytää lääkäriltä hinta arvion tuosta luomen poistosta ennen kuin sen poistatan? Mielestäni 300e tosi paljon yhden kk palkasta.

-Ap

Vierailija
13/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se pitää poistaa sen saa julkiselta. Ei mitään järkeä poistella turhia luomia

Luomi ilmaantunut n.3kk sitten otsaan, hieman rusehtava ja kutiseva. -Ap

Vierailija
14/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä semmoista. Että olen siis maanantaina menossa lääkäriin, voinko pyytää lääkäriltä hinta arvion tuosta luomen poistosta ennen kuin sen poistatan? Mielestäni 300e tosi paljon yhden kk palkasta.

-Ap

Voihan sen pyytää, mutta lääkärikäynnistä maksat joka tapauksessa. eli ehkäpä kannattaisi poistattaa samalla kertaa. en tiedä.

Vierailija
15/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Luomen poisto maksaa helposti sen 300 euroa etenkin, jos luomi poistetaan kasvojen alueelta.

Itselläni maksoi niskasta poistettu luomi patologin vastauksineen yli 300 € ja ihan yleislääkärillä kävin poistattamassa.

Julkisella eivät poista, jos ei luomi näytä oppikirja-melanoomalta. Pelkkä oireileva, mutta ulkonäöltään normaali luomi jää poistamatta. Mulla luomi kutisi, joten päädyin poistattamaan sen.

Maksoin tuon operaation poislähtiessäni. Maksutapoina ei mainita laskua ainakaan sen lääkäriaseman sivustolla, jossa itse kävin operoitavana.

Oiotaanpas nyt hieman harhakäsityksiä. Julkisella puolella (=terveyskeskuksessa) kyllä poistetaan luomia, jos ne ovat häiritseviä tai on syytä epäillä kasvutaipumukseltaan epäilyttävää luomea. Kosmeettisesti hankalissa paikoissa olevat luomet (lähinnä kasvoissa) poistetaan yleensä ihotautilääkärillä tai plastiikkakirurgilla, joihin terveyskeskuksesta saa lähetteen.

Syy miksi voi tuntua siltä, ettei terveyskeskuksessa saisi luomenpoistoa, on usein pitkät kiireettömien aikojen jonot. Myöskään kaikki terkkalääkärit eivät tee toimenpiteitä, jolloin noihin kiireettömiin toimenpidepoleihin voi olla jopa puolen vuoden jono. Lähetteellä erikoissairaanhoitoon taas tehdään ns. III-kiireellisyys eli 30+ päivän lähete ja tämän vuoksi kasvojen alueen luomen poistoon voi mennä pitkäkin aika ESH:n jonojen vuoksi.

Eli kyllä saat ihan omalta terveysasemalta luomenpoiston julkisen hinnoilla, jos maltat jonottaa useamman kuukauden.

Terv. Toimenpiteitä tekevä tkl

Vierailija
16/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi, että kannattaa (siis jos tarve on tai vaikka ees esteettiset syyt) samalla kerralla poistaa 3 luomea, koska yhden poisto on saman hintainen kuin kolmen. Menee kuulemma suunnilleen sama aika ja se patologin tutkimus on kallis, niin yhden poistatus maksaa sit just ton 300€.

Vierailija
17/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää hinta-arvion, mitta sen tekemisestä tulee lisää hintaa. Ja tajuathan, että se nettisivulla oleva hinta 95-140 on pelkästään poistamisesta. Todennäköisesti sä kuitenkin haluat puudutuksen ja tikit ja jonkun lausunnon siitä, onko luomi ok vai karsinoomainen. Näistä tulee lisää hintaa.

Itse olen maksanut lääkärit aina poislähtiessäni, mutta kerran tyrkyttivät laskun mukaan kun niillä ei toiminut pankkikorttisysteemi eikä mulla ollut käteistä. Lasku tulee myös postissa kotiin jos poistutaksamstta tai jos et mene varaamallesi vastaanotolle ollenkaan.

Vierailija
18/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 lisää vielä, että Suomessa jokainen pala, joka ihmisestä poistetaan (tässä tapauksessa luomi) käytetään patologin tutkimuksissa näytteen hyvän- tai pahanlaatuisuuden varmistamiseksi. Sama rumba on yksityisellä, joten hinnoissa on mukana toimenpidelääkärin palkkio, patologin palkkio, labran kulut ja vielä yksityisen talon sisäiset kulut. Siksi äkkiä hujahtaa useampi satanen pieneen toimenpiteeseen.

Vierailija
19/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko siis poistua maksamatta ja maksaa laskun kotiin tullessa?

20/27 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Oiotaanpas nyt hieman harhakäsityksiä. Julkisella puolella (=terveyskeskuksessa) kyllä poistetaan luomia, jos ne ovat häiritseviä tai on syytä epäillä kasvutaipumukseltaan epäilyttävää luomea. Kosmeettisesti hankalissa paikoissa olevat luomet (lähinnä kasvoissa) poistetaan yleensä ihotautilääkärillä tai plastiikkakirurgilla, joihin terveyskeskuksesta saa lähetteen.

Syy miksi voi tuntua siltä, ettei terveyskeskuksessa saisi luomenpoistoa, on usein pitkät kiireettömien aikojen jonot. Myöskään kaikki terkkalääkärit eivät tee toimenpiteitä, jolloin noihin kiireettömiin toimenpidepoleihin voi olla jopa puolen vuoden jono. Lähetteellä erikoissairaanhoitoon taas tehdään ns. III-kiireellisyys eli 30+ päivän lähete ja tämän vuoksi kasvojen alueen luomen poistoon voi mennä pitkäkin aika ESH:n jonojen vuoksi.

Eli kyllä saat ihan omalta terveysasemalta luomenpoiston julkisen hinnoilla, jos maltat jonottaa useamman kuukauden.

Terv. Toimenpiteitä tekevä tkl

Eivät suostuneet mun luomea poistamaan julkisella, kun näytti normaalilta. Lääkäri torppasi täysin tuon luomen poiston siis.

Odottelen tällä hetkellä vielä patologin vastausta, joten en osaa sanoa, millainen luomi oli kyseessä. Kutisi inhottavasti, joten halusin luomen pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi