Koirien ulkoiluttajat! Miksi pysähdytte paikalleen koiranne kanssa, kun olen tulossa oman koirani kanssa??
Selittäkää joku mistä johtuu tällainen erittäin ärsyttävä tapa! Olen tulossa oman koirani kanssa kävelytietä teidän suuntaan, ja te jäätte (yleensä pienen) koiranne kanssa psyähdyksiin odottamaan, usein vieläpä risteykseen. Koiranne haukkuu ja räksyttää, ettekä liiku mihinkään. En pääse teidän ohi oman koirani kanssa, koska jos yritän ohittaa paikallaan räksyttävän koiran ihan läheltä, tulkitsee oma koirani sen hyökkäystilanteeksi. Eli minäkin joudun pysähtymään, ja odottamaan että liikkuisitte johonkin suuntaan. Mutta ei, paikallaan pitää tönöttää vaikka vartti, ja koiranne senkun räksyttää meille. Jos ohitus tapahtuisi siten, että molemmat liikkuu reippaasti eteenpäin, se menisi ihan hyvin. Jos huudan ja pyydän teitä menemään jonnekin tai väistämään, ei mitään reaktiota, tönötys ja räksytys senkun jatkuu. Miksi???
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Oma koirani pelkää remmiräyhääjiä, jos tiellä kohtaamme tällaisen koiran, olen lähemmäksi päästyämme nostanut koiran kainaloon ja kävellyt ohi. En tajua miksi räyhääjät jäävät aina paikalleen ja minun pitää hiippailla heidän ohi.
Jatkossa ei kannata ottaa syliin, räyhääjä voi provosoitua. Varsinkin, jos on ap:n kaltainen koiraa hallitsematon omistaja, niin voi vaikka päästä karkuun ja käydä kimppuun. Jos ohittaminen tuntuu mahdottomalta, käänny ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun tämä normaali välien selvittely johtaa eläinlääkärireissuun ja maksatte itsenne kipeiksi? Alatte toki syyttää muita kun eihän teissä ikinä mitään ole 😒
Ohi päästään helposti ilman ongelmia ja välien selvittelyitä oman nartun kanssa 😏
Vastine nrolle 98
98 tässä. Miten siitä voisi tulla eläinlääkärireissu, kun koirat ovat hihnassa? Omistaja pitää hihnasta kiinni ja on tietysti vastuussa siitä, ettei mitään tapahdu. En näe tässä mitään ongelmaa.
Numero 98 on läski joka ei pärjää ison koiran kanssa ja lyllertää mininsä kanssa sen minkä jaksaa saamatta sydäriä :
Ota lisää pullaa ja maailma on taas parempi
Minulla oli ennen iso koira, joka veti joidenkin koirien kohdalla voimakkaasti. Etenkin talvella katsoin hyvän kohdan, jossa ei ollut liukasta, jotta en liukastu kun koira vetää. Kesälläkin on hieman hankala kävellä samaan aikaan kuin estää vetämistä. Kun pysähtyy, niin voi ottaa koiran lyhyempään naruun, jolloin sen paikalla pitäminen on helpompaa.
Eli tiivistettynä pysähdyin, jotta varmistin sen, että en kaadu ja että koira ei pääse koirasi kimppuun.
Pienen koiran kanssa tuota on vaikeampi ymmärtää, koska sen paikoillaan pitämiseen ei tarvitse juurikaan voimaa.
Mutta saatko koirasi toisen niskasta irti vaikka kuinka on hihnassa? Juuri teikäläisiä saakin väistellä. Entäs kun teidän piskin niskaan käy joku kiinni ja vetää leukalukon? Mitäs sitten teet?
Vastine Nro 98
Sama ärsyttää minuakin.Itse kuljen kahden ison (kiltin mutta uteliaan) koiran kanssa ja joudun aina olemaan se joka ohittaa nuo pysähtelijät.Lisäksi koirani ovat oppineet kulkemaan oikealla ja nämä pysähtyvät aina sopivasti oikealle...ymmärtäisin jos on tarkoitus jäädä odottamaan että moikataan,mutta ei
Koiraihmisillä on koiraihmisten ongelmat. Lisää vaan noita piskejä, niin saadaan lisää ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Numero 98 on läski joka ei pärjää ison koiran kanssa ja lyllertää mininsä kanssa sen minkä jaksaa saamatta sydäriä :
Ota lisää pullaa ja maailma on taas parempi
Kiitos :D
Mulla on koira muunlaisena kaverina kuin lenkkikaverina. Osaan käydä juoksemassa ja salilla ilman koiraakin. Mutta mukava huomata, että täällä ei porukalla mene herne nenään kun huomautetaan tosiaiasta, eli siitä, että monet hankkii liian vaikean koiran itsetuntoa nostamaan.
Jos oikein halutaan vääntää, niin käypä tuolla lenkkipoluilla katsomassa, millaisia koiria minkäkinlaisilla ihmisillä siellä on. Mun havaintojen mukaan pieniä ja keskikokoisia koiria on huomattavasti useammin niillä hoikilla ja hyväkuntoisilla, kun sitten taas ne oikeasti lihavat ja huonokuntoiset röökiposket ottaa sen rottweilerin tai saksanpaimenkoiran. Toki poikkeuksia aina löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pääse ison koirani kanssa noista ohi, koska koirani hermostuu sille paikallaan odottavalle räksyttäjälle. Seistään siinä sitten vaikka tunti 20 metrin päässä toisiamme tuijottaen, mutta jos te ette liiku, en vain pääse ohi.
Niin et pääse ohi, kun Iso koirasi hermostuu ja et hallitse sitä, kun et oo tajunnu pikkuegoasi parannellessasi isolla koiralla, et siihen tarvitaan muutakin kuin se pikkuego.
Vierailija kirjoitti:
Mutta saatko koirasi toisen niskasta irti vaikka kuinka on hihnassa? Juuri teikäläisiä saakin väistellä. Entäs kun teidän piskin niskaan käy joku kiinni ja vetää leukalukon? Mitäs sitten teet?
Vastine Nro 98
No väännetään nyt sitten. Koira on koko ajan hihnassa, ei pääse yllättäen kenenkään niskaan kiinni. Se ei myöskään ole mikään murhanhimoimen hullu, vaan perus kaikkien kaveri, niinkuin mun mielestä kaupunkikoiran kuuluukin olla. Jos joskus tulee kränää oisen koiran kanssa, niin siinä yleensä yhtäkkiä on koira haistamassa ja saattaa yllättyä ja ärähtää. Ärähtämisellä mä siis tarkoitan, että ilmoittaa, ettei tykkää. Murahtaa. En sitä, että se yrittäisi tappaa sen toisen koiran. Se, että sulla tulee edes sellainen mieleen mun tekstistä kertoo ehkä enemmän sun koirasta.
Vierailija kirjoitti:
Vastine Nro 98
opettele lainaamaan tekstiä
Vierailija kirjoitti:
Iso koira iso koira tätä. Ketkäs täällä yleistää näitä isojen koirien omistajia osaamattomiksi? No, pienten koirien omistajat tietysti. He tuntuvat olevan maailman napoja kaikkialla. On he ja heidän täydelliset pienet räksyttimensä heidän täydellisessä maailmassaan.
Tehän jähmetytte kuin suolapatsaat kun isompi koira ärähtää teidän räksyttimienne räksytystä aikansa kuunneltuaan ja ette osaa tehdä mitään että räksyttimenne olisivat hiljaa. Alan pitää nippusiteitä mukana ja tarjota niitä teille kun vastaan tulette. Toljotatte ja pönötätte kuin idiootit tien poskessa kun iso pelottava paha koira tulee vastaan.
Isojen koirien omistajilla näkyy olevan tarve päteä ja mollata "lamppuharjoja".
Näkyy tarvitsevan kuonokoppaa sekä isot koirat että niiden omistajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 3 näitä räksyttäjää remmin päässä enkä kertakaikkiaan pääse niiden kanssa liikkeelle tuottamatta ruumiin vammoja jos on koira näköpiirissä ja oletan että sinä saat sen yhden koiran vietyä ohi helpommin.
Koulutusta on yritetty jos minkälaista,mutta ilman tulosta tai jos tulosta on tullut niin joku iholle tuleva rakki on vesittänyt sen.Esimerkkinä nyt 3 viime kuukauden aikana on yksi staffi hyökännyt kimppuun ,yksi iso laumanvartija ollut irti ja tullut iholle mäyräkoiran omistaja toi koiransa iholle että oppivat olemaan jne.
Tervetuloa vaan kouluttamaan jos tuntuu että rahkeet riittää.Minun koira kulkee hihnassa nätistä ja rauhallisesti, jos kukaan ei yritä hyökätä sen päälle. Jos yrittää, niin minun koira on aggressiivinen ja hyökkää takaisin, ja sitten tulee rumaa jälkeä. Näin ollen en voi kulkea sinun kaltaisen paikallaan hyökkäilevän ja räkyttävän joukon ohi, se ei ole turvallista. Jos te pysähdytte räkyttämään, minun on turvallisuuden vuoksi pakko pysähtyä myös. Miten ehdotat että tilanne ratkaistaan??
Katsos, räkyttävät koirat eikä räkyttävä, paikallaan oleva, kiinni oleva koirakaan ole vielä poliisiasia, mutta se sinun iso koirasi, joka tulee kiinni aiheuttaen vahinkoa niin koirille kuin ihmisille, kun et pysty pitämään sitä hallinnassasi, on poliisiasia. Mietippä sitä.
Mikä ihmeen leukalukkokin täällä nyt mainitaan. Mun perheessä on aina ollut koiria eikä ole ikinä ollut tarvetta miettiä mitään leukalukkoja tai koirien reviirejä tai hyökkäysasentoja tai muutakaan. Kyllä meillä on aina luotettu muiden koirien omistajien osaavan hommansa eikä ole ylimääräistä draamaa tarvinnut keksiä jostain leukalukoista. Jos se on asia josta jokapäiväisessä elämässä koiran kanssa on huolehdittava niin on kyllä hankala 10 vuotta koiran kanssa edessä.
Ja tohon isot vs. pienet koirat. Eiköhän molemmissa ryhmissä ole hyvin ja huonosti käyttäytyviä yksilöitä ja omistajiakin
Siksi, rakas ap, kun maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
Mun koirat ei räksytä,mutta joskus juuttuvat paikoilleen. Senkus menette ohi. Onko isommat koirat jotenkin parempia,kun pitää pikkukoiria fifeiksi haukkua?
Vierailija kirjoitti:
Siksi, rakas ap, kun maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
eli ihan ap:ta ärsyttääksesi pysähdyt keskelle tietä??
Ison koiran omistajat eivät usein tajua, että pienet koirat ovat haukkuherkempiä ja haukkuminen on vaikeampaa kätkeä pois tai välttää kun isolta. Luulin itsekin, että pikkukoirat räksyttää koulutuksen puutteesta, ennen kuin hankin omani. Olin aiemmin omistanut vain isoja koiria. Yllättävää oli, kuinka paljon vaikeampaa pikkukoiran kouluttaminen olikaan. Mutta luulla saa aina, jos se ruokkii omaa itsetuntoa. :)
Entäs kun tämä normaali välien selvittely johtaa eläinlääkärireissuun ja maksatte itsenne kipeiksi? Alatte toki syyttää muita kun eihän teissä ikinä mitään ole 😒
Ohi päästään helposti ilman ongelmia ja välien selvittelyitä oman nartun kanssa 😏
Vastine nrolle 98