Miksi erityisesti vanhemmat rouvashenkilöt kohtelevat meitä pikaruokaravintoloiden työntekijöitä kuin roskaa?
Enkä nyt puhu kaikista vanhemmista rouvashenkilöistä, vaan kaikista jotka kohtelevat pikaruokaravintolan henkilökuntaa kuin roskaa ja jostain syystä enemmistö heistä on vanhempia rouvia.
Kommentit (262)
Nyt ne raivoaa täälläkin oi hullumummot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko ap. aloitukseen, ilkeiden vanhojen rouvien olevan ongelma jossakin Mäkkärissä.
Ei, vaan se kertoo ap. asenteesta, vanhempia rouvia kohtaan.
Tuskin menevät syömään hampurilaisia, vaan tuo ikäiset syövät terveellisesti ja kevyesti ja valitsevat kunnon ruokapaikan, jo ihan mukavuus syistä ja nauttiakseen ateriasta.
Ei tarvitse uskoa. En minäkään olisi uskonut ennen kuin koin.
Milloin ja missä päin Suomea pikaruokapaikoista on tullut mummojen paikkoja?
Itse en edes muista, milloin olisin pikaruokapaikassa tavannut vanhemman naishenkilön.
Yleensä ovat lasten ja nuorten äitejä ja useimmat alle 40v.
Voi kuinka monta kertaa olenkaan joutunut sanomaan omille nuorille työntekijöilleni, että nyt sitten suut kiinni.
Ottavat tilauksen ja tulevat viivana keittiön puolelle kertomaan muille tytöille " vooi vittu taas joku ämmä haluaa ilman suolakurkkua ja voooi vittu miten voi olla niinkun niin vaikeeta vittu tehdä tilaus"
Tämä on heidän tapansa toimia. Pahimmat on joutunut laittamaan ulos. Sitten ovat ihmeissään, miksi saivat lähdöt, mutta mitään vikaa omassa käytöksessä ei nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ne raivoaa täälläkin oi hullumummot.
Nuorilla on kivasti tapana ylitulkita ihmisten käytöstä. Raivoaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Sen sijaan, että ottaisitte neuvoja vastaan tai myöntäisitte puutteenne, alatte puolustuskannalle. Maailma ei vaan pyöri eikä muutu teidän mielen mukaan. Itse täytyy muuttua, sopeutua ja oppia paremmaksi.
Kyllä nuoret asiakaspalvelijat on usein niin huonoja työssään, häsläävät ja hymy on pyllyssä ja mokailevat. Ei vaan voi mitään. Maailma kouluttaa, eikä kaikilta löydy ymmärrystä. Kaikki meistä on nuorena aloittaneet, ja harva on seppä syntyessään. Silloin se ihmisten " hiljainen palaute" täytyy vaan kestää.Palaute työstä on eri asia kuin vihamielinen käytös, sen minäkin toki ymmärrän. Omaa työtäni kyllä kehitän jatkuvasti. Kestän monenlaista, mutta edelleen pyydän ihmisiä käyttäytymään hyvin. Mikä siinä on joillekin niin vaikeaa? Itsekin pyrin siihen.
Voi rakas pieni kun maailmassa vaan on erilaisia ihmisiä, eikä sinun asiasi ole kaikkia kouluttaa itsellesi mieluisaksi. Vaihda alaa, jos et kestä.
Kestän kyllä. Asiani ei ole kouluttaa, enkä siihen työssäni ryhdykään. Nyt kuitenkin keskustelupalstalla haluaisin kiinnittää ihmisten huomiota hyvään käytökseen. Pyydän mahdollisimman monia käyttäytymään toista kohtaan niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan. Miksi se harmittaa sinua?
Älä hyvä ihminen tule valittamaan tänne ihmisistä, jotka maksavat sinun palkkasi. Epäasiallista. Ei kukaan oikein hyvä ja kiltti ihminen näe tarpeelliseksi tulla arvostelemaan muita.. Eikä varsinkaan asiakaspalvelijan kannata sitä tehdä.
En valita, herättelen vain ihmisiä ymmärtämään ettei hyvä käytös maksa mitään. En opasta tai arvostele ketään työssäni, mutta keskustelupalstalle minulla on oikeus kirjoittaa ja pyytää ihmisiä miettimään käytöstään.
Mieti ja murehdi nyt vaan ihan sitä omaa käytöstäsi, älä muiden. Olet itsestäsi vastuussa et muista. Ja lopeta jo tuo lapsellinen jankuttaminen.
Mietin kyllä omaa käytöstäni. Paljon useammin kuin muiden. Nyt on kuitenkin se hetki, kun pyydän muitakin miettimään omaansa. Juuri heitä, jotka kokevat tämän tarpeelliseksi omalla kohdallaan.
Ymmärtän kyllä ettei asennemuutos ole helppoa. Mutta jokainen voi omalla kohdallaan miettiä sydämensä hyvyyttä ja pyrkiä siihen.
Jumalauta mikä minä-minä-asiakas tuossa lässyttää!! Jos joskus kohtaan sinut kun yrität länkyttää paskaa jollekkin viattomalle asiakaspalvelijalle, tuhoan sinut verbaalisesti niin pahoin, että lukittaudut vuodeksi eteenpäin kotiisi itkemään säälittävää olemassaoloasi. Minä valitan, ja minä koulutan ihmisiä jotka ovat liian typeriä ymmärtämään itse sitä, miten tulee käyttäytyä. Ja sidenote: antakaa alapeukkujen vaan sadella. Käytöstavaton rahvas vaan pullistaa otsasuonta sen verran että pakko päästä raivoamaan.
Kuinka kauheasti sitä, ap, pitää pokkuroida, jos tilaa joskus ulkomaista, epäeettistä rasvasta ja liian suolasta ruokaa?
Koska halvat hinnat, lapset haluaa, ei kerkeä kokata, jne.
Eiköhän nämä asiat ole kaikkien tiedossa.
Olettaisin myöskin, että työntekijät ovat VÄLIAIKAISESTI rahoittamassa opintojaan.
Vai kuinka monta Hesen aspassa on eläkeduunissa?
Hyväksy tilanteesi, me kaikki ollaan koettu sama. Mölyt mahaan.
Ikävä sanoa, mutta seuraavissa työpaikoissa nämä vanhemmat rouvat ne sitte vasta perseileeki.
Semmosta se o.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Sen sijaan, että ottaisitte neuvoja vastaan tai myöntäisitte puutteenne, alatte puolustuskannalle. Maailma ei vaan pyöri eikä muutu teidän mielen mukaan. Itse täytyy muuttua, sopeutua ja oppia paremmaksi.
Kyllä nuoret asiakaspalvelijat on usein niin huonoja työssään, häsläävät ja hymy on pyllyssä ja mokailevat. Ei vaan voi mitään. Maailma kouluttaa, eikä kaikilta löydy ymmärrystä. Kaikki meistä on nuorena aloittaneet, ja harva on seppä syntyessään. Silloin se ihmisten " hiljainen palaute" täytyy vaan kestää.Palaute työstä on eri asia kuin vihamielinen käytös, sen minäkin toki ymmärrän. Omaa työtäni kyllä kehitän jatkuvasti. Kestän monenlaista, mutta edelleen pyydän ihmisiä käyttäytymään hyvin. Mikä siinä on joillekin niin vaikeaa? Itsekin pyrin siihen.
Voi rakas pieni kun maailmassa vaan on erilaisia ihmisiä, eikä sinun asiasi ole kaikkia kouluttaa itsellesi mieluisaksi. Vaihda alaa, jos et kestä.
Kestän kyllä. Asiani ei ole kouluttaa, enkä siihen työssäni ryhdykään. Nyt kuitenkin keskustelupalstalla haluaisin kiinnittää ihmisten huomiota hyvään käytökseen. Pyydän mahdollisimman monia käyttäytymään toista kohtaan niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan. Miksi se harmittaa sinua?
Älä hyvä ihminen tule valittamaan tänne ihmisistä, jotka maksavat sinun palkkasi. Epäasiallista. Ei kukaan oikein hyvä ja kiltti ihminen näe tarpeelliseksi tulla arvostelemaan muita.. Eikä varsinkaan asiakaspalvelijan kannata sitä tehdä.
En valita, herättelen vain ihmisiä ymmärtämään ettei hyvä käytös maksa mitään. En opasta tai arvostele ketään työssäni, mutta keskustelupalstalle minulla on oikeus kirjoittaa ja pyytää ihmisiä miettimään käytöstään.
Mieti ja murehdi nyt vaan ihan sitä omaa käytöstäsi, älä muiden. Olet itsestäsi vastuussa et muista. Ja lopeta jo tuo lapsellinen jankuttaminen.
Mietin kyllä omaa käytöstäni. Paljon useammin kuin muiden. Nyt on kuitenkin se hetki, kun pyydän muitakin miettimään omaansa. Juuri heitä, jotka kokevat tämän tarpeelliseksi omalla kohdallaan.
Ymmärtän kyllä ettei asennemuutos ole helppoa. Mutta jokainen voi omalla kohdallaan miettiä sydämensä hyvyyttä ja pyrkiä siihen.
Jumalauta mikä minä-minä-asiakas tuossa lässyttää!! Jos joskus kohtaan sinut kun yrität länkyttää paskaa jollekkin viattomalle asiakaspalvelijalle, tuhoan sinut verbaalisesti niin pahoin, että lukittaudut vuodeksi eteenpäin kotiisi itkemään säälittävää olemassaoloasi. Minä valitan, ja minä koulutan ihmisiä jotka ovat liian typeriä ymmärtämään itse sitä, miten tulee käyttäytyä. Ja sidenote: antakaa alapeukkujen vaan sadella. Käytöstavaton rahvas vaan pullistaa otsasuonta sen verran että pakko päästä raivoamaan.
Ja sitten lähdemme ottamaan aamulääkityksen?:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lle "vanhempi rouva" iältään 70-vuotias vai 35-vuotias, joiden kanssa ongelmia on ja käyttäytyvät huonosti?
Kysytään mielummin että onko ne inhottavat niitä sun mummun ikäsiä vai sun äidin ikäsiä?
Näiden voi olla vähän vaikea erotella niitä..
Mikä tää oletus on et kaikki pikaruokapaikkojen työntekijät on jotain 16 -vuotiaita tai elämässään epäonnistuneita? Mäkkärissä jossa itse olen töissä suurin osa työntekijöistä on 20-30 vuotiaita opiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lle "vanhempi rouva" iältään 70-vuotias vai 35-vuotias, joiden kanssa ongelmia on ja käyttäytyvät huonosti?
Kysytään mielummin että onko ne inhottavat niitä sun mummun ikäsiä vai sun äidin ikäsiä?
Kysyin lapseltani, minkä ikäinen hänen opettajansa on?
Vastaus oli: hirveeen vanha
Tarkensin kysymystä sinun maitsemalla tavalla ja vastaus oli: ehkä sun ikäinen.
Siinä 35v. tunsi itsensä jo kovin vanhaksi rouvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs olet kova muija, oikein vauvafoorumilla anonyymina uskallat uhota. Todellisuudessa joku pelokas pikku hiirulainen joka rupeaa itkemään, jos joku sanoo pöö.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauheasti sitä, ap, pitää pokkuroida, jos tilaa joskus ulkomaista, epäeettistä rasvasta ja liian suolasta ruokaa?
Olettaisin myöskin, että työntekijät ovat VÄLIAIKAISESTI rahoittamassa opintojaan.
Ikävä sanoa, mutta seuraavissa työpaikoissa nämä vanhemmat rouvat ne sitte vasta perseileeki.
Semmosta se o.
Eiku sinne heseen mennään ja kumarretaan ja kiitetään jo ovella, kun neiti tärkeä neiti, neiti maailman napa on nyt suvainnut saapua 5€ tuntipalkalla laittamaan meille hampurilaisia pussiin. Sitten se laittaa vielä väärät tuotteet ja kun toteat tästä saatuasi ruokasi 30 min jälkeen, toteaa neiti hyvä neiti että jaa joo oota mää vaihdan ja sitten odotat vielä että pääset syömään sen jää -vitun- kylmän hampparisi ja se neiti ihana neiti on ihan et voi vittu, toi ääliö ei niiku sanonu kiitos ja mulkaskin vielä pahasti.
En tiedä, olisi kaikilel parempi että lakkaisivat käymästä pikrauokapaikoissa syömässä ja näinollen ei olisi pikaruokaloiden henkilökuntaa harmistumassa vanhojen rouvien sanomisista.
Se, että ihmisellä on henkilökohtaisia ongelmia ei pitäisi vaikuttaa siihen miten hän kohtelee itselleen täysin tuntematonta ihmistä. Omat ongelmansa voi sitten purkaa sitten vaikka psykologille, joka voi ehkä siihen pahaan oloon jopa auttaa ja saa siitä ainakin paremmin palkkaa kuin mäkkärin kassa. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka pystyvät olemaan todella ilkeitä ja alentuvia täysin tuntemattomia ihmisiä kohtaan päin naamaa, itse en ainakaan edes pystyisi aikuisena huutamaan naama punaisena MIKÄ VITUN PIKARUOKARAVINTOLA TÄMÄ MUKA ON nuorelle tytölle odotettuani hampurilaista 5 minuuttia. Ja kyllä olen ollut todistamassa tälläistä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmosta se o.Eiku sinne heseen mennään ja kumarretaan ja kiitetään jo ovella, kun neiti tärkeä neiti, neiti maailman napa on nyt suvainnut saapua 5€ tuntipalkalla laittamaan meille hampurilaisia pussiin. Sitten se laittaa vielä väärät tuotteet ja kun toteat tästä saatuasi ruokasi 30 min jälkeen, toteaa neiti hyvä neiti että jaa joo oota mää vaihdan ja sitten odotat vielä että pääset syömään sen jää -vitun- kylmän hampparisi ja se neiti ihana neiti on ihan et voi vittu, toi ääliö ei niiku sanonu kiitos ja mulkaskin vielä pahasti.
Vaikutatpa todella ärsyttävältä ylimieliseltä paskalta, sarkasmisi kertoo sinusta kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden voi olla vähän vaikea erotella niitä..Mikä tää oletus on et kaikki pikaruokapaikkojen työntekijät on jotain 16 -vuotiaita tai elämässään epäonnistuneita? Mäkkärissä jossa itse olen töissä suurin osa työntekijöistä on 20-30 vuotiaita opiskelijoita.
Ihana!!! Mulla on just tälläinen täällä kotonakin!:)
Pahoittaa mielensä kun kysyn, otatko leivän vai muroja?
" vittu ihan sama vittu sää pidät mua ihan ääliönä ja mää VIHAAN sua"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmosta se o.Eiku sinne heseen mennään ja kumarretaan ja kiitetään jo ovella, kun neiti tärkeä neiti, neiti maailman napa on nyt suvainnut saapua 5€ tuntipalkalla laittamaan meille hampurilaisia pussiin. Sitten se laittaa vielä väärät tuotteet ja kun toteat tästä saatuasi ruokasi 30 min jälkeen, toteaa neiti hyvä neiti että jaa joo oota mää vaihdan ja sitten odotat vielä että pääset syömään sen jää -vitun- kylmän hampparisi ja se neiti ihana neiti on ihan et voi vittu, toi ääliö ei niiku sanonu kiitos ja mulkaskin vielä pahasti.
Vaikutatpa todella ärsyttävältä ylimieliseltä paskalta, sarkasmisi kertoo sinusta kaiken.
Niin se hesen tyttökin sanoi, kun kysyin söisikö se itse sen kylmän hampparin, kah kun se kylmeni kun odotin neidin unohtamia ranskanperunoita..;)
Pus pus.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, olisi kaikilel parempi että lakkaisivat käymästä pikrauokapaikoissa syömässä ja näinollen ei olisi pikaruokaloiden henkilökuntaa harmistumassa vanhojen rouvien sanomisista.
Ylipainoisten miehen puutteesta kärsivien ainoa lohtu elämässä on Big Mac, joten et kai halua sitäkin viedä heiltä?
Vierailija kirjoitti:
Se, että ihmisellä on henkilökohtaisia ongelmia ei pitäisi vaikuttaa siihen miten hän kohtelee itselleen täysin tuntematonta ihmistä. Omat ongelmansa voi sitten purkaa sitten vaikka psykologille, joka voi ehkä siihen pahaan oloon jopa auttaa ja saa siitä ainakin paremmin palkkaa kuin mäkkärin kassa. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka pystyvät olemaan todella ilkeitä ja alentuvia täysin tuntemattomia ihmisiä kohtaan päin naamaa, itse en ainakaan edes pystyisi aikuisena huutamaan naama punaisena MIKÄ VITUN PIKARUOKARAVINTOLA TÄMÄ MUKA ON nuorelle tytölle odotettuani hampurilaista 5 minuuttia. Ja kyllä olen ollut todistamassa tälläistä tilannetta.
Niin, itse odotettuani sitä ruokaa, ja saatuani kylmää sapuskaa, huomautin hesen tytölle kuluneesta ajasta ja kylmästä safkasta niin tämä sanoi..
" tämä ei ole mikään pikaruokaravintola, tämä on perheravintola!!!"
:D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On väärällä alalla, jos ei osaa ottaa asiakkaita asiakkaina, vaan kokee henkilökohtaisen loukkauksena, jos asiakas ei ole opetellut proseduuria, miten kannattaa silmät asettaa ja puheäänen sovittaa, että sopisi hänen korkeuttaan asiakaspalvelijaa puhutella.
Ja höpö höpö!! On olemassa tilanteita, jolloin asiakas lakkaa yksinkertaisesti olemasta asiakas.
Olen baarimestari, päälleni on syljetty, huoriteltu, ladeltu tappouhkauksia, yritetty pari kertaa lyödä, heittää tuopilla, takapuolesta puristeltu lukemattomat kerrat ja käyty tisseihin kiinni jne, Lista on piiiiiitkä.
Ja suurimmassa osassa tapauksissa agressio on johtunut siitä etten ole anniskellut päihtyneelle ihmiselle, jolloinka vati palaa, vaikka miten kauniisti asian esität. Tai sitten siitä että olen puuttunut kahden nahistelevan asiakkaan väleihin. Muuten, etenkin naiset ovat erityisen hyviä huorittelemaan, ja tämä ikään katsomatta. Se alkoholi saa ihmisen käyttäytymään aikalailla normaalista eritavalla. Mutta ikävä kyllä, se raja menee siitäkin huolimatta tietyissä asioissa. Ja ne ovat edellä mainitut asiat.
Se että on asiakaspalvelualalla, ei silti oikeuta sitä että asiakas saa käyttäytyä miten tahtoo. Minä en ole kenenkään nyrkkeilysäkki, en kuuntele huorittelua, en syljeskelykuppi enkä tuoppien maalitaulu.
Kohtelaisuus kuuluu mennä molemmin puolin. Ystävällista ja asiantuntevaa palvelua saa vaatia, mutta epäasiallisen käytöksen saa jättää kotiin. Perusjuttuihin kuuluu, että omia henkilökohtaisia ongelmia ei pureta tuttuihin eikä tuntemattomiin. Ne pidetään ihan itsellään.
Me ollaan tekemisissä alkoholin vaikutuksen alaisena olevien ihmisten kanssa. Se vaan tuppaa usein viemään ihmiseltä täydellisesti itsehillinnän.
Ei luulisi sinullekaan tulleen yllätyksenä?
Itseäni on lyöty pullolla ja huoriteltu, ja olen viinakaupassa töissä.. Enkä siltikään ole katsonut asiakseni natista asiakkaista. Iteppähän läksin!
No hohhoijaa!
Nyt on kyse huonosti käyttyäytyvistä asiakkaista. Ja edelleen, asiakas ei ole siinä vaiheessa enää asiakas, jos alkaa huorittelu tai agressiivisuus. Se on sununkin velvollisuus alkon tätinä tai setänä puuttua, se on sun duunis. Ja kyllä asiasta saa puhua ja pitääkin keskustella.
Se että päihtynyt ei sitä viunasta saa, voi olla toisinaan jollekkin elämää suurempi pettymys, mutta se ei oikeuta ketään käyttäytymään miten tahtoo. Tykkäsit siitä tai et, niin kyllä minä teen asiakkaalle hyvin selväksi siinä vaiheessa jos mopo karkaa käsistä.
Huonon käytöksen saa aina tuomita.