Miksi erityisesti vanhemmat rouvashenkilöt kohtelevat meitä pikaruokaravintoloiden työntekijöitä kuin roskaa?
Enkä nyt puhu kaikista vanhemmista rouvashenkilöistä, vaan kaikista jotka kohtelevat pikaruokaravintolan henkilökuntaa kuin roskaa ja jostain syystä enemmistö heistä on vanhempia rouvia.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Jep jep. Kasvatan itse täällä kotona juuri tuollaista maailmanparantajaa, teiniä joka ihmettelee miksei vaan maailma toimi kuten hän ajattelee, ei sotia ei ilkeyttä kaikilla 30 kissaa löytöeläinkodeista ja kaikilla hieno auto ja rahaa ja poni ja kaikki käy tosi helposti.
Itse hän on tietysti työssään paras ja kaikki työkaverit on mulkkuja ja asiakkaat tyhmiä ja esimies pöljä. Mut miks maailmassa on niiku niin paljo pahuutta!?!
Se makaa sängyllä 2-3 tuntia ja kuuntelee Nirvanaa ja itkee ja nauraa vuoronperään ja on niiin aikuinen niiiin aikuinen.
Et siksi mun on vähän vaikea suhtautua.
Hauskinta on, kun se on olevinaan niin näppärä ja aloittaa jonkun väittelyn, josta kuitenkin poistuu silmät leiskuen ja huutaen, että ollaan ihan hirveitä!!!!:DMut hän on tietty täydellinen, kuten muutkin teininaiset. Kyllä te vielä kasvatte, eikä ole ollenkaan enää niin paljon ärsyttäviä ihmisiä maailmassa!;)
Hyvä, hyvä!
Nitistä kaikki välittäminen ja muutoshalu siitä, mitä jos vielä vähän läimisit sitä! Kyllähän jokainen kunnon vanhempi halveksuu lastaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että Mäkkärissä saa enemmän paskaa niskaan kuin vaikka hoitotyössä. Tai mitä haistattelua opettajat joutuvat kuuntelemaan. Tai poliisit. Siinä on asiakkaan kanssa tekemisissä niin pienen hetken, että pitää olla ihan poikkeuksellinen tilanne ja asiakas, että ehtii saada niin tyrmäävän negatiivista palautetta, että ihan yöunet menee ja mielenterveys järkkyy.
Ap kirjoittaa omista kokemuksistaan, niin kuin moni muukin keskustelupalstalla. Opettajat ja poliisit jne. voivat kirjoittaa omista kokemuksistaan. Mikä tarve vähätellä täälläkin pikaruokalan henkilökuntaa?
Ihan asiaahan ap puhuu, pyytää ihmisiä käyttäytymään paremmin. Kohtuutonta?
On. On kohtuutonta. Etenkin kun ap ei ole vieläkään kertonut yhtään oikeaa esimerkkiä miten muutaman minuutin aikana asiakas ehtii kohdella työntekijää kuin roskaa.
Minä sen sijaan voin heti kättelyssä kertoa vaikkapa Konalan Mäkkäristä viime joulukuussa missä odotin puoli tuntia pientä tilausta.
Hei! Minäkin olen asiakkaana odotellut tilauksia, saanut vääriä tuotteita, todistanut myyjien mokailua, saanut rahasta väärin takaisin yms. mutta silti minusta on hyvä joka tilanteessa toimia asiallisesti. Ei syyttely, huutaminen, kiroilu päin kasvoja, rahojen paiskominen tai mikään muukaan pahuus sitä asiaa tee paremmaksi. Päinvastoin. Asiallisella palautteella saa yleensä paljon enemmän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoria kouluttaneena saa usein sanoa, että jätä tuo asiakkaiden arvioiminen ja takahuoneessa valittaminen vähemmälle.
Nuoret vaan suhtautuvat asiakkaisiin kuin vanhempiinsa, aina pitäisi kaikkien olla ystävällisiä ja kilttejä ja olla ymmärtämässä nuoren vajavaisuutta. Näin se ei vaan mene.
Se teiniangsti vaan pitää jättää kotiin. Ei parane ottaa sellaista työtä, joka latistaa itsetunnon.Jätä koulutusvinkkisityöpaikallesi. Nythän on kyse siitä että herätellään asiakkaita tajuamaan että myös asiakaspalvelija on ihminen. Saa sitä kai keskustelupalstalla peräänkuuluttaa asiallista käytöstä asiakkailta ja hyvyyttä toisia ihmisiä kohtaan.
Maailmassa on liikaa pahuutta. Ilkeiden ihmisten olisi hyvä pysähtyä hetkeksi miettimään oman sydämensä synkkyyttä. On helppoa tuomita terroristit, Hitler ja sarjahukuttaja, ja jättää huomiotta oma käytös, jolla toteuttaa sitä yhtä ja samaa pahuutta lievemmässä muodossa.
Tämä!
Miksi nää vanhat kuvittelee, että he on jotenkin parempia työssään kun ovat mielellään sylkykuppeina?
"Kohdelkaa palveluammateissa olevia ihmisinä, ei ovimattoina!” <-- mikä tässä on niin kiistanalaista, et pakko väittää vastaa ja neuvoa alentuvasti?
Yleensä asiakkaan huonoon käytöksen on jokin syy, ihan samalla tavalla kuin hapan-naaman myyjänkin.
Työpaikka on lähtenyt alta, puoliso pettää, lapsi käyttää huumeita, jalkoja kolottaa, sydän jyskyttää, pomo on haukkunut...
Suututtaa, vituttaa..
Olla siinä hymynaama ja olla mieleksi ja muistaa kaikki uusimpien trendien mallit ja käytöstavat, mitä pikaruokalan työntekijä odottaa, pitääkseen mukavan ja iloisen työpäivänsä.Kaikilla on omat taakkansa. Taito on siinä ettei kaada sitä toisen päälle. Mistä tiedät mitä se toinen käy parhaillaan läpi? Juuri sen vuoksi itse pyrin sekä asiakkaana että asiakaspalvelijana kohteliaisuuteen ja hyvää käytökseen silloinkin, kun elämä ei ole helppoa.
Totta, mutta jokaisella on omat vahvuudet ja heikkoudet, joista osa on tullut jo synnyinhetkellä.
Ja enkä usko huonon käytöksen olevan ainoastaan vanhojen rouvien ongelma, vaan sitä kohtaa kaikissa ikäryhmissä ja myös miehissä ja nuorissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että Mäkkärissä saa enemmän paskaa niskaan kuin vaikka hoitotyössä. Tai mitä haistattelua opettajat joutuvat kuuntelemaan. Tai poliisit. Siinä on asiakkaan kanssa tekemisissä niin pienen hetken, että pitää olla ihan poikkeuksellinen tilanne ja asiakas, että ehtii saada niin tyrmäävän negatiivista palautetta, että ihan yöunet menee ja mielenterveys järkkyy.
Ap kirjoittaa omista kokemuksistaan, niin kuin moni muukin keskustelupalstalla. Opettajat ja poliisit jne. voivat kirjoittaa omista kokemuksistaan. Mikä tarve vähätellä täälläkin pikaruokalan henkilökuntaa?
On. On kohtuutonta. Etenkin kun ap ei ole vieläkään kertonut yhtään oikeaa esimerkkiä miten muutaman minuutin aikana asiakas ehtii kohdella työntekijää kuin roskaa.
Minä sen sijaan voin heti kättelyssä kertoa vaikkapa Konalan Mäkkäristä viime joulukuussa missä odotin puoli tuntia pientä tilausta.
Hei! Minäkin olen asiakkaana odotellut tilauksia, saanut vääriä tuotteita, todistanut myyjien mokailua, saanut rahasta väärin takaisin yms. mutta silti minusta on hyvä joka tilanteessa toimia asiallisesti. Ei syyttely, huutaminen, kiroilu päin kasvoja, rahojen paiskominen tai mikään muukaan pahuus sitä asiaa tee paremmaksi. Päinvastoin. Asiallisella palautteella saa yleensä paljon enemmän aikaan.
Itseasiassa. Ikävä paljastaa mutta olen saanut huutamisella aikaan paljon tehokkaammin nopeaa toimintaa kuin ystävällisyydellä ja kärsivällisyydellä. Yleensä ystävällisyyttä, kohteliaisuutta ja kaunista kieltä ei noteerata mitenkään mutta annas olla kun korotan ääntäni ja alan käyttämään vähän voimakkaampia sanoja niin johan alkaa tapahtua. Testattu on.
Näköjään jotkut tunnistivat itsensä aloituksesta ja kiitos kun jaatte meiille miksi teistä on tullut huonotapaisia ääliöitä jotka ei omaa edes alkeellisempia käytöstapoja. Toivottavasti minusta ei tule koskaan samanlainen ääliö kuin te olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas jopas!!!
Onpa ne vanhemmat rouvat siellä pikaruokaravintolassa hurjia!
Kiitos, tässä siis saimme esimerkin, mitä kolmen minutin aikana vanhemmat rouvashenkilöt kerkeävät. Ja siis KAIKKI rouvat.
Sori, en jaksa lukea kaikkia 10 sivua, mutta pakko mainita tämä aiheeseen liittyen:
Hesburgerilta saa aina tosi hyvää palvelua!
Vaikka luulisi että on välillä ihan helkatin kiire ja kuuma ja pitää olla nopea, mutta tiskillä hommat toimii ja usein siellä on palvelijana nuori nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi vanhemman pariskunnan nainen kysyi erään hampurilaisen täytteitä ja kun kerroin, niin tämä totesi ettei hän todellakaan syö mitään majoneeseja, jonka kirjasin tilaukseen ja sen jälkeen hänen miehensä kysyi saman hampurilaisen täytteitä ja kun luettelin miehelleen täytteet uudestaan, niin tämä rouva alkoi huutamaan, ettetkö sä tyhmä kakara tajua, ettei hän halua mitään saatanan majoneeseja. Ystävällisesti vastasin, että ymmärsin kyllä ja ettei hänen hampurilaiseen laiteta majoneesia. Miehensä kyllä otti hampurilaisen sellaisenaan kuin se normaalisti tehdään. Maksaessaan tämä nainen tiuski ja totesi, ettei ole ihme, ettei mulla ole oikeita töitä, kun olen niin typerä etten tajua ettei hän syö majoneesia.
Tämä nyt oli eräs mieleenpainuvimmista. Sitten on tullut siitä huutoa vanhemmilta naisilta kun joutuvat itse ottamaan juomansa hanasta (meillä on limsahana asiakkaiden puolella).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa. Ikävä paljastaa mutta olen saanut huutamisella aikaan paljon tehokkaammin nopeaa toimintaa kuin ystävällisyydellä ja kärsivällisyydellä. Yleensä ystävällisyyttä, kohteliaisuutta ja kaunista kieltä ei noteerata mitenkään mutta annas olla kun korotan ääntäni ja alan käyttämään vähän voimakkaampia sanoja niin johan alkaa tapahtua. Testattu on.
Sille on aikansa ja paikkansa, kun kiistellään isoista asioista joihin liittyy esim rahan menettämistä tms. Pikaruokaravintolassa asioiminen on sen verta helppoa ja vaivatonta, ettei siellä tarvitse kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulle tuli hyvä mieli.
En usko ap. aloitukseen, ilkeiden vanhojen rouvien olevan ongelma jossakin Mäkkärissä.
Ei, vaan se kertoo ap. asenteesta, vanhempia rouvia kohtaan.
Tuskin menevät syömään hampurilaisia, vaan tuo ikäiset syövät terveellisesti ja kevyesti ja valitsevat kunnon ruokapaikan, jo ihan mukavuus syistä ja nauttiakseen ateriasta.
Vierailija kirjoitti:
En usko ap. aloitukseen, ilkeiden vanhojen rouvien olevan ongelma jossakin Mäkkärissä.
Ei, vaan se kertoo ap. asenteesta, vanhempia rouvia kohtaan.
Tuskin menevät syömään hampurilaisia, vaan tuo ikäiset syövät terveellisesti ja kevyesti ja valitsevat kunnon ruokapaikan, jo ihan mukavuus syistä ja nauttiakseen ateriasta.
Ei tarvitse uskoa. En minäkään olisi uskonut ennen kuin koin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep. Kasvatan itse täällä kotona juuri tuollaista maailmanparantajaa, teiniä joka ihmettelee miksei vaan maailma toimi kuten hän ajattelee, ei sotia ei ilkeyttä kaikilla 30 kissaa löytöeläinkodeista ja kaikilla hieno auto ja rahaa ja poni ja kaikki käy tosi helposti.
Itse hän on tietysti työssään paras ja kaikki työkaverit on mulkkuja ja asiakkaat tyhmiä ja esimies pöljä. Mut miks maailmassa on niiku niin paljo pahuutta!?!
Se makaa sängyllä 2-3 tuntia ja kuuntelee Nirvanaa ja itkee ja nauraa vuoronperään ja on niiin aikuinen niiiin aikuinen.
Et siksi mun on vähän vaikea suhtautua.
Hauskinta on, kun se on olevinaan niin näppärä ja aloittaa jonkun väittelyn, josta kuitenkin poistuu silmät leiskuen ja huutaen, että ollaan ihan hirveitä!!!!:DMut hän on tietty täydellinen, kuten muutkin teininaiset. Kyllä te vielä kasvatte, eikä ole ollenkaan enää niin paljon ärsyttäviä ihmisiä maailmassa!;)
Hyvä, hyvä!
Nitistä kaikki välittäminen ja muutoshalu siitä, mitä jos vielä vähän läimisit sitä! Kyllähän jokainen kunnon vanhempi halveksuu lastaan!
Juu ja on yhtä riidan haluinen kuin sinäkin.
Tekee työnsä ilmeisesti yhtä hyvin kuin tekin, ainakin samaa palautetta antaa siis kotona, mutta tehnyt tuota jo vuoden. Kyllä moni ihminen jaksaa ymmärtää sitä nuorta siinä kassalla, mutta joskus sattuu tielle joku, joka ei ymmärrä, ja nuorihan reagoi kuin peili ja soppa valmis. Mut ei muuta. Koitetaan jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
On väärällä alalla, jos ei osaa ottaa asiakkaita asiakkaina, vaan kokee henkilökohtaisen loukkauksena, jos asiakas ei ole opetellut proseduuria, miten kannattaa silmät asettaa ja puheäänen sovittaa, että sopisi hänen korkeuttaan asiakaspalvelijaa puhutella.
Ja höpö höpö!! On olemassa tilanteita, jolloin asiakas lakkaa yksinkertaisesti olemasta asiakas.
Olen baarimestari, päälleni on syljetty, huoriteltu, ladeltu tappouhkauksia, yritetty pari kertaa lyödä, heittää tuopilla, takapuolesta puristeltu lukemattomat kerrat ja käyty tisseihin kiinni jne, Lista on piiiiiitkä.
Ja suurimmassa osassa tapauksissa agressio on johtunut siitä etten ole anniskellut päihtyneelle ihmiselle, jolloinka vati palaa, vaikka miten kauniisti asian esität. Tai sitten siitä että olen puuttunut kahden nahistelevan asiakkaan väleihin. Muuten, etenkin naiset ovat erityisen hyviä huorittelemaan, ja tämä ikään katsomatta. Se alkoholi saa ihmisen käyttäytymään aikalailla normaalista eritavalla. Mutta ikävä kyllä, se raja menee siitäkin huolimatta tietyissä asioissa. Ja ne ovat edellä mainitut asiat.
Se että on asiakaspalvelualalla, ei silti oikeuta sitä että asiakas saa käyttäytyä miten tahtoo. Minä en ole kenenkään nyrkkeilysäkki, en kuuntele huorittelua, en syljeskelykuppi enkä tuoppien maalitaulu.
Kohtelaisuus kuuluu mennä molemmin puolin. Ystävällista ja asiantuntevaa palvelua saa vaatia, mutta epäasiallisen käytöksen saa jättää kotiin. Perusjuttuihin kuuluu, että omia henkilökohtaisia ongelmia ei pureta tuttuihin eikä tuntemattomiin. Ne pidetään ihan itsellään.
Älkää mokailko niin paljon, niin ei ole vihaisia asiakkaita niin paljon. Kun työnsä tekee hyvin, nuo hirveät vihaiset naiset vähenee kummasti.
Mun ura mäkkärissä kesti kuukauden, sain potkut kun uhkasin hakata yhden tyypin joka tuli vittuilemaan kassalle. Ei musta ollut noihin hommiin, liian lyhyt pinna.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulle tuli hyvä mieli.
Joo. Minut otettiin vakavasti ja sain mitä halusinkin. Oppia ikä kaikki.
Kertoo jotakin siitä, kuinka huonosti asiakkaita pääsääntöisesti kohdellaan kun pitää turvautua räyhäämiseen saadakseen haluamansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On väärällä alalla, jos ei osaa ottaa asiakkaita asiakkaina, vaan kokee henkilökohtaisen loukkauksena, jos asiakas ei ole opetellut proseduuria, miten kannattaa silmät asettaa ja puheäänen sovittaa, että sopisi hänen korkeuttaan asiakaspalvelijaa puhutella.
Ja höpö höpö!! On olemassa tilanteita, jolloin asiakas lakkaa yksinkertaisesti olemasta asiakas.
Olen baarimestari, päälleni on syljetty, huoriteltu, ladeltu tappouhkauksia, yritetty pari kertaa lyödä, heittää tuopilla, takapuolesta puristeltu lukemattomat kerrat ja käyty tisseihin kiinni jne, Lista on piiiiiitkä.
Ja suurimmassa osassa tapauksissa agressio on johtunut siitä etten ole anniskellut päihtyneelle ihmiselle, jolloinka vati palaa, vaikka miten kauniisti asian esität. Tai sitten siitä että olen puuttunut kahden nahistelevan asiakkaan väleihin. Muuten, etenkin naiset ovat erityisen hyviä huorittelemaan, ja tämä ikään katsomatta. Se alkoholi saa ihmisen käyttäytymään aikalailla normaalista eritavalla. Mutta ikävä kyllä, se raja menee siitäkin huolimatta tietyissä asioissa. Ja ne ovat edellä mainitut asiat.
Se että on asiakaspalvelualalla, ei silti oikeuta sitä että asiakas saa käyttäytyä miten tahtoo. Minä en ole kenenkään nyrkkeilysäkki, en kuuntele huorittelua, en syljeskelykuppi enkä tuoppien maalitaulu.
Kohtelaisuus kuuluu mennä molemmin puolin. Ystävällista ja asiantuntevaa palvelua saa vaatia, mutta epäasiallisen käytöksen saa jättää kotiin. Perusjuttuihin kuuluu, että omia henkilökohtaisia ongelmia ei pureta tuttuihin eikä tuntemattomiin. Ne pidetään ihan itsellään.
Me ollaan tekemisissä alkoholin vaikutuksen alaisena olevien ihmisten kanssa. Se vaan tuppaa usein viemään ihmiseltä täydellisesti itsehillinnän.
Ei luulisi sinullekaan tulleen yllätyksenä?
Itseäni on lyöty pullolla ja huoriteltu, ja olen viinakaupassa töissä.. Enkä siltikään ole katsonut asiakseni natista asiakkaista. Iteppähän läksin!
Onko ap:lle "vanhempi rouva" iältään 70-vuotias vai 35-vuotias, joiden kanssa ongelmia on ja käyttäytyvät huonosti?