Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi erityisesti vanhemmat rouvashenkilöt kohtelevat meitä pikaruokaravintoloiden työntekijöitä kuin roskaa?

Vierailija
07.03.2017 |

Enkä nyt puhu kaikista vanhemmista rouvashenkilöistä, vaan kaikista jotka kohtelevat pikaruokaravintolan henkilökuntaa kuin roskaa ja jostain syystä enemmistö heistä on vanhempia rouvia.

Kommentit (262)

Vierailija
181/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:lle "vanhempi rouva" iältään 70-vuotias vai 35-vuotias, joiden kanssa ongelmia on ja käyttäytyvät huonosti?

Kysytään mielummin että onko ne inhottavat niitä sun mummun ikäsiä vai sun äidin ikäsiä?

Näiden voi olla vähän vaikea erotella niitä..

Kysyin lapseltani, minkä ikäinen hänen opettajansa on?

Vastaus oli: hirveeen vanha

Tarkensin kysymystä sinun maitsemalla tavalla ja vastaus oli: ehkä sun ikäinen.

Siinä 35v. tunsi itsensä jo kovin vanhaksi rouvaksi.

Niin, en oikein tiedä miten tätä kysyisi sitten.

Kun minähän olen kanssa hiiirveen vanha, 40 ja samaa ikää äitini kanssa suurinpiirtein.. En tiedä, missä vaiheessa lapselta onnistuu iän määrittely.

Vierailija
182/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On väärällä alalla, jos ei osaa ottaa asiakkaita asiakkaina, vaan kokee henkilökohtaisen loukkauksena, jos asiakas ei ole opetellut proseduuria, miten kannattaa silmät asettaa ja puheäänen sovittaa, että sopisi hänen korkeuttaan asiakaspalvelijaa puhutella.

Ja höpö höpö!! On olemassa tilanteita, jolloin asiakas lakkaa yksinkertaisesti olemasta asiakas.

Olen baarimestari, päälleni on syljetty, huoriteltu, ladeltu tappouhkauksia, yritetty pari kertaa lyödä, heittää tuopilla, takapuolesta puristeltu lukemattomat kerrat ja käyty tisseihin kiinni jne, Lista on piiiiiitkä.

Ja suurimmassa osassa tapauksissa agressio on johtunut siitä etten ole anniskellut päihtyneelle ihmiselle, jolloinka vati palaa, vaikka miten kauniisti asian esität. Tai sitten siitä että olen puuttunut kahden nahistelevan asiakkaan väleihin. Muuten, etenkin naiset ovat erityisen hyviä huorittelemaan, ja tämä ikään katsomatta. Se alkoholi saa ihmisen käyttäytymään aikalailla normaalista eritavalla. Mutta ikävä kyllä, se raja menee siitäkin huolimatta tietyissä asioissa. Ja ne ovat edellä mainitut asiat.

Se että on asiakaspalvelualalla, ei silti oikeuta sitä että asiakas saa käyttäytyä miten tahtoo. Minä en ole kenenkään nyrkkeilysäkki, en kuuntele huorittelua, en syljeskelykuppi enkä tuoppien maalitaulu.

Kohtelaisuus kuuluu mennä molemmin puolin. Ystävällista ja asiantuntevaa palvelua saa vaatia, mutta epäasiallisen käytöksen saa jättää kotiin. Perusjuttuihin kuuluu, että omia henkilökohtaisia ongelmia ei pureta tuttuihin eikä tuntemattomiin. Ne pidetään ihan itsellään.

Me ollaan tekemisissä alkoholin vaikutuksen alaisena olevien ihmisten kanssa. Se vaan tuppaa usein viemään ihmiseltä täydellisesti itsehillinnän.

Ei luulisi sinullekaan tulleen yllätyksenä?

Itseäni on lyöty pullolla ja huoriteltu, ja olen viinakaupassa töissä.. Enkä siltikään ole katsonut asiakseni natista asiakkaista. Iteppähän läksin!

No hohhoijaa!

Nyt on kyse huonosti käyttyäytyvistä asiakkaista. Ja edelleen, asiakas ei ole siinä vaiheessa enää asiakas, jos alkaa huorittelu tai agressiivisuus. Se on sununkin velvollisuus alkon tätinä tai setänä puuttua, se on sun duunis. Ja kyllä asiasta saa puhua ja pitääkin keskustella.

Se että päihtynyt ei sitä viunasta saa, voi olla toisinaan jollekkin elämää suurempi pettymys, mutta se ei oikeuta ketään käyttäytymään miten tahtoo. Tykkäsit siitä tai et, niin kyllä minä teen asiakkaalle hyvin selväksi siinä vaiheessa jos mopo karkaa käsistä.

Huonon käytöksen saa aina tuomita.

Jaa, usko tuohon sinun tarinaan meni tässä vaiheessa, jos kuvittelet että kolmen promillen humalassa olevaa ojennetaan tai hänen käytöstään kannattaa ruveta kritisoimaan.

En mä kultsi yhtään ihmette, et sua on viskattu tuopilla, jos olet niin tyhmä ja hullu että kännisen kanssa aloitat jonkun riiheemisen.

Enkä ole se, jolle vastasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa joillakin tuo normaali asiointi ravitsemusliikkeissä. Jotenkin tuntuu, että noilla raivoajilla on henkilökohtaisia ongelmia elämässä noin muutenkin jotka sitten purkautuu muihin ihmisiin.

Vierailija
184/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On väärällä alalla, jos ei osaa ottaa asiakkaita asiakkaina, vaan kokee henkilökohtaisen loukkauksena, jos asiakas ei ole opetellut proseduuria, miten kannattaa silmät asettaa ja puheäänen sovittaa, että sopisi hänen korkeuttaan asiakaspalvelijaa puhutella.

Ja höpö höpö!! On olemassa tilanteita, jolloin asiakas lakkaa yksinkertaisesti olemasta asiakas.

Olen baarimestari, päälleni on syljetty, huoriteltu, ladeltu tappouhkauksia, yritetty pari kertaa lyödä, heittää tuopilla, takapuolesta puristeltu lukemattomat kerrat ja käyty tisseihin kiinni jne, Lista on piiiiiitkä.

Ja suurimmassa osassa tapauksissa agressio on johtunut siitä etten ole anniskellut päihtyneelle ihmiselle, jolloinka vati palaa, vaikka miten kauniisti asian esität. Tai sitten siitä että olen puuttunut kahden nahistelevan asiakkaan väleihin. Muuten, etenkin naiset ovat erityisen hyviä huorittelemaan, ja tämä ikään katsomatta. Se alkoholi saa ihmisen käyttäytymään aikalailla normaalista eritavalla. Mutta ikävä kyllä, se raja menee siitäkin huolimatta tietyissä asioissa. Ja ne ovat edellä mainitut asiat.

Se että on asiakaspalvelualalla, ei silti oikeuta sitä että asiakas saa käyttäytyä miten tahtoo. Minä en ole kenenkään nyrkkeilysäkki, en kuuntele huorittelua, en syljeskelykuppi enkä tuoppien maalitaulu.

Kohtelaisuus kuuluu mennä molemmin puolin. Ystävällista ja asiantuntevaa palvelua saa vaatia, mutta epäasiallisen käytöksen saa jättää kotiin. Perusjuttuihin kuuluu, että omia henkilökohtaisia ongelmia ei pureta tuttuihin eikä tuntemattomiin. Ne pidetään ihan itsellään.

Me ollaan tekemisissä alkoholin vaikutuksen alaisena olevien ihmisten kanssa. Se vaan tuppaa usein viemään ihmiseltä täydellisesti itsehillinnän.

Itseäni on lyöty pullolla ja huoriteltu, ja olen viinakaupassa töissä.. Enkä siltikään ole katsonut asiakseni natista asiakkaista. Iteppähän läksin!

No hohhoijaa!

Nyt on kyse huonosti käyttyäytyvistä asiakkaista. Ja edelleen, asiakas ei ole siinä vaiheessa enää asiakas, jos alkaa huorittelu tai agressiivisuus. Se on sununkin velvollisuus alkon tätinä tai setänä puuttua, se on sun duunis. Ja kyllä asiasta saa puhua ja pitääkin keskustella.

Se että päihtynyt ei sitä viunasta saa, voi olla toisinaan jollekkin elämää suurempi pettymys, mutta se ei oikeuta ketään käyttäytymään miten tahtoo. Tykkäsit siitä tai et, niin kyllä minä teen asiakkaalle hyvin selväksi siinä vaiheessa jos mopo karkaa käsistä.

Eiköhän humalassa heiluvat ja hesessä häiriköivät mummut nyt ole vähän eri asia?

Vierailija
185/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvätpä täällä tunteet kuumina. Ilmeisesti asia on monelle henkilökohtainen.

Edelleenkään en keksi muuta ratkaisua tähän ongelmaan kuin sen että jokainen miettii käyttäytymistään omalla kohdallaan.

Räyhääminen, toisen lyttääminen ja omien todellisten sekä kuviteltujen etuoikeuksiensa äänekäs vaatiminen voi ehkä jollekin tuoda hetkellisen tyydytyksen, mutta ystävällisyys ja hyvyys kantavat paljon pidemmälle ja kasvattavat luonnetta.

Kannattaa myös muistaa miten mitättömistä asioista pikaruokalassa yleensä taistellaan. Mitä yksien ranskanperunoiden tai limsan meneminen väärin tai joku puolen tunnin odotus loppujen lopuksi merkitsee ihmisen elämässä? Kannattaako niiden vuoksi alentaa sydämensä pahuuden valtaan ja räyhätä? Sen sijaan vaikeassakin tilanteessa mielenrauhan löytäminen ja toisen ihmisen asiallinen kohtelu on kuin laittaisi rahaa henkisen kehityksen pankkiin.

T:maailmanparantaja

Vierailija
186/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä kohtaa hesen tytön vastaus on ollut väärä ja hän toivottavasti on tarjonnut jotain hyvitystä jos olet oikeasti odottanut pidempään. Kuulostaa kuitenkin siltä, että sinäkään et ole esittänyt asiaasi alunperin kovin asiallisesti.

Vierailija
187/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaikeaa joillakin tuo normaali asiointi ravitsemusliikkeissä. Jotenkin tuntuu, että noilla raivoajilla on henkilökohtaisia ongelmia elämässä noin muutenkin jotka sitten purkautuu muihin ihmisiin.

Älkää mokailko ja jos mokaatte, kantakaa siitä vastuu.

Useat meistä ei ole asiakaspalvelutehtävissä, joilla pokka säilyy vaikka vastassa olisikin yrmeä teininaama tai ylimielinen kassa.

Vierailija
188/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat meistä ei ole asiakaspalvelutehtävissä, joilla pokka säilyy vaikka vastassa olisikin yrmeä teininaama tai ylimielinen kassa.

Aspan ei edes tarvitse mokata, kun jotkut kokevat oikeudekseen alkaa vittuilemaan ja räyhäämään.

Vierailija
189/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas on viisikymppisenä siivoajana kokemusta, että parikymppiset nuoret - ikävä kyllä naiset varsinkin - eivät edes näe meitä.

Ovi lämähtää kiinni kärryn edestä, roskia tiputellaan puoli metriä roskiksen viereen, niskoja nakellaan, kun kohteliaasti pyydän päästä siivoamaan työpistettä.

Joten oiskohan ehkä niin, että huonosti käyttäytyviä maailmannapoja on kaikissa ikäryhmissä. Ja vastakkaista ryhmää edustavaan palvelualan työntekijään on helpoin kohdistaa veetuilua.

TÄMÄ!

Mä niin komppaan tuota viimeistä kappaletta. Ihan turha kenenkään väittää, että vittumaisuus olisi ikäkysymys. Kyllä se on persoonakysymys, iästä riippumatta.

Ja sellaisille, joiden ei koe kuuluvan omaan porukkaan (vastakkaista sukupuolta olevat, maahanmuuttajat, eri-ikäiset) on helpompi olla ikävä kuin omaan viiteryhmään kuuluville.

Amen.

Vierailija
190/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä kohtaa hesen tytön vastaus on ollut väärä ja hän toivottavasti on tarjonnut jotain hyvitystä jos olet oikeasti odottanut pidempään. Kuulostaa kuitenkin siltä, että sinäkään et ole esittänyt asiaasi alunperin kovin asiallisesti.

Samaa hesen tyttö sanoi. " ei ole mitään syytä nyt hermostua, kyllä se hampurilainen olisi kuitenkin jäähtynyt. Täältä ei oikeastaan ole tarkoitus ottaa mitään mukaan, kun tämä on perheravintola eikä pikaruokapaikka"

Et sori teille, olin profiloinut teidät hyvät neidit väärin.

Vierailija
191/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei asiakkaat!!

Älkää menkö huonolla tuulella tai käytöstapoja vailla mihinkään, missä on nuoria työssä. Ne menettää yöunensa ja kyynelehtivät.

Kyllä on asiakkaiden tehtävä ymmärtää, että siinä on nyt nuori herkkä ihmisen taimi, joka ei pysty kaikkia asiakkaita palvelemaan. Ei niille saa sanoa mitään tai valittaa, koska trauma tulee. Ollaan kaikki vaan ystävällisiä ja pusi pusi hali hali.

Jaa niin. Muistakaa joskus pakata mukaan pillit ja ketsupit, aina puuttuu jompikumpi.

Ja älkää kirjoittako kuitteihin " nainen oikea iso perse :)".. Joskus sain vahingossa mukaani teidän kuitin.

Ja koittakaa edes joka kolmas kerta muistaa laittaa mukaan se extra juustohamppari.

Tässä nyt muutama.

Pitääkö sinun vetää heti toiseen ääripäähän? En tarkoita että ketään pitäisi lelliä, onko sinun todellakin noin vaikeaa huomata eroa asiallisen käytöksen ja suoranaisen ilkeyden välillä?

Minä en ole koskaan moittinut asiakkaitani tai kirjoitellut kuitteihin ilkeyksiä. Silti kohtaan usein ilkeitä asiakkaita. En kaipaa sääliä tai kyynelehdi, pyydän vain mahdollisimman montaa ihmistä hieman miettimään omaa käytöstään toista ihmistä kohtaan.

Ei, kun ne asiakkaat eivät ole siellä sinua varten tai kaikki eivät käyttäydy ihanasti. Kun ei niin ei.

Minusta on hauskaa katsella nuoria ihmisiä, jotka tulevat kassalle ja viskovat vielä parikymppisenä ajokorttinsa pitkin tiskiä, kun ottaa niin koville näyttää henkkarit. Sitten se sama nuori on siellä mäkkärin kassalla ja ihan yhtä happamana.. Minähän olen se inhottava viinakaupantäti, joka kysyy paperit.. Mutta ymmärrän kaikella rakkaudella teitä nuoria, olen itsekin ollut nuori ja niitä kotona.

Minä jaksan hymyillä teille, ymmärrän että moni ei jaksa.. ;)

Tämähän on hyvä tietää ihan näin yli viiskymppisenkin kannalta. Pitääpä jatkossa käyttäytyä ikävästi, jos pitkäripaisessa on yli 40-vuotias myyjä. 

Jaa niin mikä se sinun syysi on ruveta käyttäytymään huonosti? Nyt en ihan saanut ajatuksesta kiinni.

Suurin osa ketjuun vastanneista on ollut sitä mieltä, että asiakkaalta ei saa eikä pidä vaatia ystävällisyyttä tai edes käytöstapoja. Eiköhän tuo sitten koske kaikkia asiakaspalvelussa olevia työntekijöitä iästä riippumatta? 

Aina löytyy niitä jotka tahallaan käsittää väärin. Se on älyllistä epärehellisyyttä.

KUKAAN ei ajattele niin etteikö kaikkien olisi hyvä olla aina ystävällinen.

Elämä ei kuitenkaan aina mene niin kuin toivoisi.

Asiakkaat pitävät sitäpaitsi hyvinkin erilaisesta asiakaspalvelusta eikä kemiat aina kohtaa, jolloin tulee väärinymmärryksiä puolin ja toisin.

Taitava ja hyväitsetuntoinen aspa kuitenkin ymmärtää että asiakkaalla saattaa olla vakavia huolia ja vastoinkäymisiä ja on ehkä juuri kuullut vielä yhden huonon uutisen ja on hyvin ahdistunut ja tulee käyttäytyneeksi huonosti.

EI tietenkään saisi silti, mutta hyvä aspa ei ole kaikesta loukkaantuva palvelutilanteen keskipiste vaikka näin joskus kävisi.

Erikseen on ne asiakkaat joista tietää heti kun tulevat ovesta, että taas tulee moitteet, teki niin tai näin.

Vierailija
192/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pokan pitäisi aikuisella tervejärkisellä ihmisellä säilyä, vaikka ei olisi itse asiakaspalvelutehtävissä.

Vierailija
193/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspan ei edes tarvitse mokata, kun jotkut kokevat oikeudekseen alkaa vittuilemaan ja räyhäämään.

Niin, harvoin se vika onkin siinä aspassa. Muut ihmiset vaan ei tajua heidän arvoaan.

Ei vaan. Ihmisiä on erilaisia ja kaikki he kuitenkin pitää palvella, ilman natinaa täällä tai työpaikalla. Jos ei onnistu, täytyy keksiä muuta hommaa.

Vierailija
194/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei asiakkaat!!

Älkää menkö huonolla tuulella tai käytöstapoja vailla mihinkään, missä on nuoria työssä. Ne menettää yöunensa ja kyynelehtivät.

Kyllä on asiakkaiden tehtävä ymmärtää, että siinä on nyt nuori herkkä ihmisen taimi, joka ei pysty kaikkia asiakkaita palvelemaan. Ei niille saa sanoa mitään tai valittaa, koska trauma tulee. Ollaan kaikki vaan ystävällisiä ja pusi pusi hali hali.

Jaa niin. Muistakaa joskus pakata mukaan pillit ja ketsupit, aina puuttuu jompikumpi.

Ja älkää kirjoittako kuitteihin " nainen oikea iso perse :)".. Joskus sain vahingossa mukaani teidän kuitin.

Ja koittakaa edes joka kolmas kerta muistaa laittaa mukaan se extra juustohamppari.

Tässä nyt muutama.

Pitääkö sinun vetää heti toiseen ääripäähän? En tarkoita että ketään pitäisi lelliä, onko sinun todellakin noin vaikeaa huomata eroa asiallisen käytöksen ja suoranaisen ilkeyden välillä?

Minä en ole koskaan moittinut asiakkaitani tai kirjoitellut kuitteihin ilkeyksiä. Silti kohtaan usein ilkeitä asiakkaita. En kaipaa sääliä tai kyynelehdi, pyydän vain mahdollisimman montaa ihmistä hieman miettimään omaa käytöstään toista ihmistä kohtaan.

Ei, kun ne asiakkaat eivät ole siellä sinua varten tai kaikki eivät käyttäydy ihanasti. Kun ei niin ei.

Minusta on hauskaa katsella nuoria ihmisiä, jotka tulevat kassalle ja viskovat vielä parikymppisenä ajokorttinsa pitkin tiskiä, kun ottaa niin koville näyttää henkkarit. Sitten se sama nuori on siellä mäkkärin kassalla ja ihan yhtä happamana.. Minähän olen se inhottava viinakaupantäti, joka kysyy paperit.. Mutta ymmärrän kaikella rakkaudella teitä nuoria, olen itsekin ollut nuori ja niitä kotona.

Minä jaksan hymyillä teille, ymmärrän että moni ei jaksa.. ;)

Tämähän on hyvä tietää ihan näin yli viiskymppisenkin kannalta. Pitääpä jatkossa käyttäytyä ikävästi, jos pitkäripaisessa on yli 40-vuotias myyjä. 

Jaa niin mikä se sinun syysi on ruveta käyttäytymään huonosti? Nyt en ihan saanut ajatuksesta kiinni.

Suurin osa ketjuun vastanneista on ollut sitä mieltä, että asiakkaalta ei saa eikä pidä vaatia ystävällisyyttä tai edes käytöstapoja. Eiköhän tuo sitten koske kaikkia asiakaspalvelussa olevia työntekijöitä iästä riippumatta? 

Aina löytyy niitä jotka tahallaan käsittää väärin. Se on älyllistä epärehellisyyttä.

KUKAAN ei ajattele niin etteikö kaikkien olisi hyvä olla aina ystävällinen.

Elämä ei kuitenkaan aina mene niin kuin toivoisi.

Asiakkaat pitävät sitäpaitsi hyvinkin erilaisesta asiakaspalvelusta eikä kemiat aina kohtaa, jolloin tulee väärinymmärryksiä puolin ja toisin.

Taitava ja hyväitsetuntoinen aspa kuitenkin ymmärtää että asiakkaalla saattaa olla vakavia huolia ja vastoinkäymisiä ja on ehkä juuri kuullut vielä yhden huonon uutisen ja on hyvin ahdistunut ja tulee käyttäytyneeksi huonosti.

EI tietenkään saisi silti, mutta hyvä aspa ei ole kaikesta loukkaantuva palvelutilanteen keskipiste vaikka näin joskus kävisi.

Erikseen on ne asiakkaat joista tietää heti kun tulevat ovesta, että taas tulee moitteet, teki niin tai näin.

Näin. Hyvä.

Vierailija
195/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keski-ikäiset naiset ovat tylyjä asiakkaita, he ovat niitä, jotka kassalla tuhahtavat, ettei enää sitten tarvitse tähänkään paikkaan enää tulla.

Kun keski-ikäiset miehet puolestaan ovat tylyjä asiakkaita, he ovat niitä, jotka kiroilevat, huutavat, uhkaavat poliisilla ja medialla ja paiskovat lähtiessään tavarat lattialle.

Vierailija
196/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa!

Jaa, usko tuohon sinun tarinaan meni tässä vaiheessa, jos kuvittelet että kolmen promillen humalassa olevaa ojennetaan tai hänen käytöstään kannattaa ruveta kritisoimaan.

En mä kultsi yhtään ihmette, et sua on viskattu tuopilla, jos olet niin tyhmä ja hullu että kännisen kanssa aloitat jonkun riiheemisen.

Enkä ole se, jolle vastasit.

Eipäs käydä liian tuttavalliseksi. En ole sun kultsis.

Tervetuloa kokeilemaan ja näkemään millaista työ on, ei ne ihmiset kolmen promillen humalassa enää ovesta sisään pääse. Niin tervetuloa, voin samantien laittaa sinulle vuoroja listaan =D Apukäsille on aina tarvetta.

En käy väittelemään asiakkaan kanssa siitä, anniskelenko vai en. Jos olen päätökseni tehnyt, se pitää. Jos asiakas ei kestä sitä että viinaa ei tipu, niin minä en sille pettymykselle voi mitään, eikä sitä muuten vänkäämälläkään tule.

Jos asia sinua häiritsee, niin tee ihmeessä aloite eduskuntaan, ja koita muuttaa alkoholilakia siihen suutaan, että sitä saa niin pitkään kun suu vain aukeaa.

Mutta edelleen, jos mopos karkaa käsistä ja käyttäydyt huonosti, niin tervemenoa kotiin vaan. Nää on ihan perusjuttuja.

Vierailija
197/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa hesen tyttö sanoi. " ei ole mitään syytä nyt hermostua, kyllä se hampurilainen olisi kuitenkin jäähtynyt. Täältä ei oikeastaan ole tarkoitus ottaa mitään mukaan, kun tämä on perheravintola eikä pikaruokapaikka"

Et sori teille, olin profiloinut teidät hyvät neidit väärin.

En ymmärrä vastaustasi sanoinhan, että tytön vastaus oli väärä, eikä hän ole toiminut oikein jos ei ole tarjonnut hyvitystä. Pointti oli se, että en ymmärrä miksi olit lähtenyt itse niin hyökkäävälle kannalle.

Vierailija
198/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun keski-ikäiset naiset ovat tylyjä asiakkaita, he ovat niitä, jotka kassalla tuhahtavat, ettei enää sitten tarvitse tähänkään paikkaan enää tulla.

Kun keski-ikäiset miehet puolestaan ovat tylyjä asiakkaita, he ovat niitä, jotka kiroilevat, huutavat, uhkaavat poliisilla ja medialla ja paiskovat lähtiessään tavarat lattialle.

Jännä kuinka ei ole ikinä tarvinnut tai ollut edes halua riehua kaupoissa. Joiltakin sekin onnistuu.

M40

Vierailija
199/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeävät sitä, että ostavat pikaruokaa.

Vanhempien, erityisesti hienompien ja parempien, rouvashenkilöidenhän kuuluisi olla omassa köökissään opastamassa nuorta keittiöpiikaa. Vain vanhempi, erityisesti hienostuneet, rouvashenkilö osaa opastaa, kuinka hänen omin käsin poimimista, ja kuivaamista, ruokasienistä tehdään samettisenpehmeä alkuruokakeitto. Ja odottakaapa, kun päästään pääruokaan saati jälkiruokaan...

Vierailija
200/262 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Sen sijaan, että ottaisitte neuvoja vastaan tai myöntäisitte puutteenne, alatte puolustuskannalle. Maailma ei vaan pyöri eikä muutu teidän mielen mukaan. Itse täytyy muuttua, sopeutua ja oppia paremmaksi.

Kyllä nuoret asiakaspalvelijat on usein niin huonoja työssään, häsläävät ja hymy on pyllyssä ja mokailevat. Ei vaan voi mitään. Maailma kouluttaa, eikä kaikilta löydy ymmärrystä. Kaikki meistä on nuorena aloittaneet, ja harva on seppä syntyessään. Silloin se ihmisten " hiljainen palaute" täytyy vaan kestää.

Palaute työstä on eri asia kuin vihamielinen käytös, sen minäkin toki ymmärrän. Omaa työtäni kyllä kehitän jatkuvasti. Kestän monenlaista, mutta edelleen pyydän ihmisiä käyttäytymään hyvin. Mikä siinä on joillekin niin vaikeaa? Itsekin pyrin siihen.

Voi rakas pieni kun maailmassa vaan on erilaisia ihmisiä, eikä sinun asiasi ole kaikkia kouluttaa itsellesi mieluisaksi. Vaihda alaa, jos et kestä.

Kestän kyllä. Asiani ei ole kouluttaa, enkä siihen työssäni ryhdykään. Nyt kuitenkin keskustelupalstalla haluaisin kiinnittää ihmisten huomiota hyvään käytökseen. Pyydän mahdollisimman monia käyttäytymään toista kohtaan niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan. Miksi se harmittaa sinua?

Älä hyvä ihminen tule valittamaan tänne ihmisistä, jotka maksavat sinun palkkasi. Epäasiallista. Ei kukaan oikein hyvä ja kiltti ihminen näe tarpeelliseksi tulla arvostelemaan muita.. Eikä varsinkaan asiakaspalvelijan kannata sitä tehdä.

En valita, herättelen vain ihmisiä ymmärtämään ettei hyvä käytös maksa mitään. En opasta tai arvostele ketään työssäni, mutta keskustelupalstalle minulla on oikeus kirjoittaa ja pyytää ihmisiä miettimään käytöstään.

Mieti ja murehdi nyt vaan ihan sitä omaa käytöstäsi, älä muiden. Olet itsestäsi vastuussa et muista. Ja lopeta jo tuo lapsellinen jankuttaminen.

Mietin kyllä omaa käytöstäni. Paljon useammin kuin muiden. Nyt on kuitenkin se hetki, kun pyydän muitakin miettimään omaansa. Juuri heitä, jotka kokevat tämän tarpeelliseksi omalla kohdallaan.

Ymmärtän kyllä ettei asennemuutos ole helppoa. Mutta jokainen voi omalla kohdallaan miettiä sydämensä hyvyyttä ja pyrkiä siihen.

Jumalauta mikä minä-minä-asiakas tuossa lässyttää!! Jos joskus kohtaan sinut kun yrität länkyttää paskaa jollekkin viattomalle asiakaspalvelijalle, tuhoan sinut verbaalisesti niin pahoin, että lukittaudut vuodeksi eteenpäin kotiisi itkemään säälittävää olemassaoloasi. Minä valitan, ja minä koulutan ihmisiä jotka ovat liian typeriä ymmärtämään itse sitä, miten tulee käyttäytyä. Ja sidenote: antakaa alapeukkujen vaan sadella. Käytöstavaton rahvas vaan pullistaa otsasuonta sen verran että pakko päästä raivoamaan.

Ja sitten lähdemme ottamaan aamulääkityksen?:)

No pitäisi varmaan, sen verran ottaa pattiin kaikenmaailman idiootit. Harmi vaan ettei niiden kurkusta voi tunkea alas jotain lääkettä joka auttaa niitä ymmärtämään oman tyhmyytensä. Todella, todella harvinaisen harmi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän