Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelisit jos vainajan lähiomaissella on hautajaisissa yllään jotain iloiseksi mielletyn värisiä vaatteita?

Vierailija
15.02.2024 |

Esimerkiksi keltaista tai violettia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään 

Vierailija
2/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värit on vaan värejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin viimeksi, että kas, Asserilla on edelleen tuo kukkapaita vuodelta 1972.

Vierailija
4/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut töihin menoa? Voisit saada muutakin ajateltavaa kuin hautajaisvaatteet 🤔

Vierailija
5/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violetti tai liila on minusta ihan sopiva väri hautajaisiinkin. Keltaista en itse pukisi mutta mikäs siinä jos joku haluaa.

Vierailija
6/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi mitään. Ensinnäkään, mitä se minulle kuuluu, ja toiseksi olettaisin, että lähiomaisella on ollut muitakin murheita kuin miettiä vaatteita. Eikä ainakaan minua haittaa ajatus, että sitten jonain päivänä omat lähiomaiseni olisivat hautajaisissani keltaisissa vaatteissa.

Vierailija
7/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on. Keltaisesta tulee mieleen pääsiäinen vai jopa tipu, riippuen onko se kokoasu vai puolikas. Violetti on henkinen väri.

Vierailija
8/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. 

Vierailija
9/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti ajattelisi mitään, mutta tulisi sellainen tunne että hyvä kun joku uskaltaa rikkoa keinotekoisia perinteitä. Ei värillä väliä, mutta muuten hillityt ja asialliset vaatteet. Violetti on aika perinteinen väri hautajaisissa kyllä, itsellänikin on ollut kun ei ole tullut ostettua mustia vaatteita pelkästään hautajaisia varten kun en muuten niitä käytä.

Vierailija
10/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut hautajaisissa mustaa varmaan kuin pari kertaa. Lapsena jossain hautajaisissa oli musta hame ja valkoinen paita, mummon hautajaisissa oli musta hame ja musta paita.

Yleensä on ollut sinistä, harmaata, violettia jne.

Vierailija
11/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän juhlii vainajan elettyä elämää?

Minusta suomalainen hautajaisperinne on ihan aunarista. Itketään ja nyyhkitään ja veisataan laahaavia virsiä.

En pidä paljon monesta amerikkalaisesta asiasta, mutta siellä hautajaiset ovat ihmisen elämän juhla. Muistellaan, lauletaan, nauretaan ja itketäänkin. Saatetaan vainaja hautaan kiitollisina yhteisistä muistoista ja odotetaan, että päästään taas helmenhohtoisten porttien takana yhteen.

Minun hautajaisissani soitetaan lempimusiikkia ja kukaan ei saa pitää yli minuutin puhetta, ellei kerro vitsiä. Videolla on kollaasi elämästäni ja jos ystäviäni on vielä elossa, toivon, että he kertovat hölmöilyistäni.

Vierailija
12/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin hautajaiset on tulossa ihan pian. Äidin oma toive oli että hautajaisissa kaikki pukeutuu värikkäästi . Tai jos ei omista muuta kuin mustia vaatteita niin sit niitä.

Muuten toivoi että pukeudutaan iloisiin väreihin.

Vierailija
13/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisvaate-hullu 😳

Vierailija
14/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi juhlia elämää?

Vierailija
15/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskossa violetti on kuoleman ja kärsimyksen väri. Sopii hautajaisiin.

Vierailija
16/16 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen varmaan että siitä on yhdessä sovittu että puetaan värikästä. Siis ennenku se toinen oli död. Joskus miksei myös jälkikäteen.