Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasunto oli virhe, v*tuttaa aivan suunnattomasti vuokralaiskokelas

Vierailija
06.03.2017 |

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

Kommentit (270)

Vierailija
81/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te sijoittajat ja muut miljonäärit olette pikkumaisia. Oikein nälkä jäi! Miten nyt selviät??

Kyllä siinä kuule moni muukin ihminen saattaa hieman tingata ja kysyä, että josko sittenkin, kun on juuri laitettu kämpästä pihalle ja rahat on finaalissa.

Ai miljonäärit? Ihan kuule ollaan tavallisissa päivätöissä, palkka per nenä sellaiset 2300 e/kk miinus verot. Ollaan SÄÄSTETTY, jotta saatiin kasaan käsiraha LAINAA varten. Ostimme lainarahalla asunnon kotipaikkakunnaltamme, jonne aiomme muuttaa heti kun tilanne sen sallii. Sillä välin asumme toisella paikkakunnalla vuokralla, koska täältä ei ole varaa ostaa asuntoa perheellemme.

Tässä raha-asioita rautalangasta väännettynä:

1. Vuokralle tarjoamamme asunto on lainarahalla ostettu. Lyhennämme joka kuukausi lainaa JA maksamme yhtiövastikkeen. Asunnon vuokra on laskettu sen mukaan, että saisimme edes auttavasti katettua sillä kuluja. Lisää kuluja on tulossa mm. kattoremontin kustannusten muodossa. Vuokralle tarjoamamme asunto EI siis ole meille ilmainen. Me emme saa itsellemme koko vuokrasummaa, vaan siitä vähennetään vähintään yhtiövastike. Yhtiövastike, lainanlyhennys ja muut kulut maksetaan jokaiselta kuukaudelta, asui asunnossa vuokralainen tai ei. Aina tulee kuukausia, jolloin asunto on tyhjillään ja jokaisesta sellaisesta kuukaudesta tulee takkiin.

2. Maksamme samalla vuokraa siitä asunnosta jossa me oikeasti asumme. Vuokra ei ole pieni ja se maksetaan joka ikinen kuukausi.

ELI: Joka kuukausi maksamme siis yhden asunnon vastikkeen, yhden asunnon vuokran ja yhden asunnon lainanlyhennyksen. Maksamme ne ihan tavallisilla palkoillamme, säästöön laitetuilla rahoilla ja vuokratuloilla. Kaikki ylimääräiset kulut, esimerkiksi vuokran alennukset, vuokra-asunnon tyhjillään oleminen ja muut vuokraamisen aiheuttamat kulut menevät siitä samasta kuukausibudjetista kuin muutkin perheemme menot. Me emme ole miljonäärejä, emmekä ole perineet asuntoja tai edes pesämunaa oman asunnon ostamista varten. Me olemme ihan tavallinen lapsiperhe. Kahdella perheenjäsenellämme on paha eläinallergia, joten omistamassamme vuokra-asunnossamme on lemmikkikielto koska aiomme jossain vaiheessa muuttaa sinne.

Jos joku haluaa kertoa minulle hyvät perustelut sille miksi meidän pitäisi laskea vuokraa, sallia lemmikit tai antaa vuokralaisen asua ilmaiseksi koska "on nyt vähän vaikeeta", niin kertokaa ihmeessä. Kertokaa myös, että keneltä me sitten kyselemme apua, kun oma taloutemme "menee vähän tiukille ja on pikkasen vaikeeta", kun tuli jeesattua jotakuta tuntematonta.

Vierailija
82/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkei sun kannata vuokrata ollenkaan jos et edes tuommosta kestä. Kuulostaa liian vaativalle toi vuokraemännän homma sulle. On aivan itsestään selvää, että ainakin voi kysyä mistä ehdoista voi neuvotella. Se, ettei nuorukainen vielä ihan hallinnut kunnollista neuvottelutaktiikkaa on sivuseikka. Itsekin kyselisin yhtä jos toista, sillä vuokralainenhan sen vuokran maksaa, haloo! Ja se, että nimittelet vuokralaiskandidaatteja tissiposkiksi, ei anna susta itsestäsikään yhtään hyvää kuvaa. 

Aijaa. Mä oon sitten vuokrannut aina väärin. Olen nimittäin sisäistänyt asian niin, että ilmoitettu vuokra on ilmoitettu vuokra ja ehdot mitä ilmoituksessa on olleet pitävät paikkansa. Jos haluaisin ehdoista neuvotella soittaisin puhelimella enkä vaivautuisi paikan päälle. En myöskään ymmärrä miten se vahingoittaa kyseistä vuokralaista jos ap anonyymillä keskustelupalstalla nimittää anonyymiä vuokralaista tissiposkeksi. Olen itse 22-vuotias ja noin nelisen vuotta vuokrannut, enkä ymmärrä mistä tämä vauva-palstan loputon ymmärrys nuorten aikuisten huonolle käytökselle tulee. Mitä olen ap:n viestejä lukenut, niin kyseessä ei ollut `nuorukainen joka ei hallinnut neuvottelutaktiikkaa´ vaan nuori käyttäytyi törkeästi ja suuttui kun ilmeisesti kovaan alennukseen ei suostuttu. Hei, kyllä me parikymppiset ollaan sen ikäisiä, että neuvottelutaktiikan harjoittelu ja törkeän alennuksen mankuminen ja siitä kiukuttelu on vähän eri asioita.

Tuntuu, että täällä vauva-palstalla keskustelu menee näin:

1. Joku avaa keskustelun, kertoo kokemuksestaan

2. Vastauksissa keskityttään haukkumaan ap, ymmärtämään tekijää (erityisesti jos kyseessä on mies tai teini-ikäinen)

sekä

3. kertomaan, miksi tapahtunut on ap:n syytä ja miten fiksumpi vastaaja olisi osannut välttää asian.

4. Kertomaan miten ap:n avautuminen on omituista.

En ole ap, mutta kyllästyttää tämä asenne. Jokaisessa pettämisketjussa tai ketjussa jossa mies käyttäytyy törkeästi ensimmäinen kommentti on "miksi otit sian/miksi lisäännyit paskan miehen kanssa". Jotenkin väsyttävää. Axl Smithin kohdalla syyllistetään naiset jne. Tämä ap:n haukkuminen tekee keskustelusta tosi hedelmätöntä joka ketjussa. Mitä jos joskus keskityttäisiin itse asiaan?

Tässä selkeästi nuori ihminen käyttäytyi väärin, ap marmatti asiasta täällä. Ei sen kummempaa. Ei aina tarvitse ymmärtää, edes nuoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te sijoittajat ja muut miljonäärit olette pikkumaisia. Oikein nälkä jäi! Miten nyt selviät??

Kyllä siinä kuule moni muukin ihminen saattaa hieman tingata ja kysyä, että josko sittenkin, kun on juuri laitettu kämpästä pihalle ja rahat on finaalissa.

Ai miljonäärit? Ihan kuule ollaan tavallisissa päivätöissä, palkka per nenä sellaiset 2300 e/kk miinus verot. Ollaan SÄÄSTETTY, jotta saatiin kasaan käsiraha LAINAA varten. Ostimme lainarahalla asunnon kotipaikkakunnaltamme, jonne aiomme muuttaa heti kun tilanne sen sallii. Sillä välin asumme toisella paikkakunnalla vuokralla, koska täältä ei ole varaa ostaa asuntoa perheellemme.

1. Vuokralle tarjoamamme asunto on lainarahalla ostettu. Lyhennämme joka kuukausi lainaa JA maksamme yhtiövastikkeen. Asunnon vuokra on laskettu sen mukaan, että saisimme edes auttavasti katettua sillä kuluja. Lisää kuluja on tulossa mm. kattoremontin kustannusten muodossa. Vuokralle tarjoamamme asunto EI siis ole meille ilmainen. Me emme saa itsellemme koko vuokrasummaa, vaan siitä vähennetään vähintään yhtiövastike. Yhtiövastike, lainanlyhennys ja muut kulut maksetaan jokaiselta kuukaudelta, asui asunnossa vuokralainen tai ei. Aina tulee kuukausia, jolloin asunto on tyhjillään ja jokaisesta sellaisesta kuukaudesta tulee takkiin.

2. Maksamme samalla vuokraa siitä asunnosta jossa me oikeasti asumme. Vuokra ei ole pieni ja se maksetaan joka ikinen kuukausi.

ELI: Joka kuukausi maksamme siis yhden asunnon vastikkeen, yhden asunnon vuokran ja yhden asunnon lainanlyhennyksen. Maksamme ne ihan tavallisilla palkoillamme, säästöön laitetuilla rahoilla ja vuokratuloilla. Kaikki ylimääräiset kulut, esimerkiksi vuokran alennukset, vuokra-asunnon tyhjillään oleminen ja muut vuokraamisen aiheuttamat kulut menevät siitä samasta kuukausibudjetista kuin muutkin perheemme menot. Me emme ole miljonäärejä, emmekä ole perineet asuntoja tai edes pesämunaa oman asunnon ostamista varten. Me olemme ihan tavallinen lapsiperhe. Kahdella perheenjäsenellämme on paha eläinallergia, joten omistamassamme vuokra-asunnossamme on lemmikkikielto koska aiomme jossain vaiheessa muuttaa sinne.

Jos joku haluaa kertoa minulle hyvät perustelut sille miksi meidän pitäisi laskea vuokraa, sallia lemmikit tai antaa vuokralaisen asua ilmaiseksi koska "on nyt vähän vaikeeta", niin kertokaa ihmeessä. Kertokaa myös, että keneltä me sitten kyselemme apua, kun oma taloutemme "menee vähän tiukille ja on pikkasen vaikeeta", kun tuli jeesattua jotakuta tuntematonta.

Hyvä esimerkki miksi kaikkien tavisten ei kannata ryhtyä asuntosijoittajiksi. Kauheat aggressiot päällä. Oletteko noin tiukilla vai mikä nyt niin kiukuttaa? Se on bisnestä beibe, ei siinä ole varaa nillitykseen.

Vierailija
84/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkei sun kannata vuokrata ollenkaan jos et edes tuommosta kestä. Kuulostaa liian vaativalle toi vuokraemännän homma sulle. On aivan itsestään selvää, että ainakin voi kysyä mistä ehdoista voi neuvotella. Se, ettei nuorukainen vielä ihan hallinnut kunnollista neuvottelutaktiikkaa on sivuseikka. Itsekin kyselisin yhtä jos toista, sillä vuokralainenhan sen vuokran maksaa, haloo! Ja se, että nimittelet vuokralaiskandidaatteja tissiposkiksi, ei anna susta itsestäsikään yhtään hyvää kuvaa. 

Aijaa. Mä oon sitten vuokrannut aina väärin. Olen nimittäin sisäistänyt asian niin, että ilmoitettu vuokra on ilmoitettu vuokra ja ehdot mitä ilmoituksessa on olleet pitävät paikkansa. Jos haluaisin ehdoista neuvotella soittaisin puhelimella enkä vaivautuisi paikan päälle. En myöskään ymmärrä miten se vahingoittaa kyseistä vuokralaista jos ap anonyymillä keskustelupalstalla nimittää anonyymiä vuokralaista tissiposkeksi. Olen itse 22-vuotias ja noin nelisen vuotta vuokrannut, enkä ymmärrä mistä tämä vauva-palstan loputon ymmärrys nuorten aikuisten huonolle käytökselle tulee. Mitä olen ap:n viestejä lukenut, niin kyseessä ei ollut `nuorukainen joka ei hallinnut neuvottelutaktiikkaa´ vaan nuori käyttäytyi törkeästi ja suuttui kun ilmeisesti kovaan alennukseen ei suostuttu. Hei, kyllä me parikymppiset ollaan sen ikäisiä, että neuvottelutaktiikan harjoittelu ja törkeän alennuksen mankuminen ja siitä kiukuttelu on vähän eri asioita.

2. Vastauksissa keskityttään haukkumaan ap, ymmärtämään tekijää (erityisesti jos kyseessä on mies tai teini-ikäinen)

sekä

3. kertomaan, miksi tapahtunut on ap:n syytä ja miten fiksumpi vastaaja olisi osannut välttää asian.

En ole ap, mutta kyllästyttää tämä asenne. Jokaisessa pettämisketjussa tai ketjussa jossa mies käyttäytyy törkeästi ensimmäinen kommentti on "miksi otit sian/miksi lisäännyit paskan miehen kanssa". Jotenkin väsyttävää. Axl Smithin kohdalla syyllistetään naiset jne. Tämä ap:n haukkuminen tekee keskustelusta tosi hedelmätöntä joka ketjussa. Mitä jos joskus keskityttäisiin itse asiaan?

Tässä selkeästi nuori ihminen käyttäytyi väärin, ap marmatti asiasta täällä. Ei sen kummempaa. Ei aina tarvitse ymmärtää, edes nuoria.

Minusta ap on tämä stoorin pahis. Mä en tykkää yhtään tuommosesta nimittelystä enkä raivoamisesta. Ap vaikuttaa niin heikkohermoiselta, ettei hän tule selviämään ihan tavallisestaan vuokralaisesta. 

Vierailija
85/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vuokralainen löytyi, eli sitä ei tarvitse surra enää.

t. ap

Mistä sinä jo nyt tiedät, onko hyvä vuokralainen vai ei?

Vierailija
86/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki miksi kaikkien tavisten ei kannata ryhtyä asuntosijoittajiksi. Kauheat aggressiot päällä. Oletteko noin tiukilla vai mikä nyt niin kiukuttaa? Se on bisnestä beibe, ei siinä ole varaa nillitykseen.

Ai aggressiot? :D Ei se ole bisnestä eikä asuntosijoittamista, jos me ostetaan asunto paikkakunnalta x. Me olemme ostaneet asunnon johon aiomme muuttaa, mutta johon emme vielä voi muuttaa. Siksi asunto on vuokralla, eikä siksi että tekisimme bisnestä tai harjoittaisimme asuntosijoittamista. Kaikki vuokra-asunnot eivät ole sijoitusasuntoja, eivätkä kaikki vuokranantajat ole miljonäärejä tai sijoittajia. Ymmärrän hyvin ap:n hämmennystä ja myös ärtymystä. Ärtymystä aiheuttaa myös tässä ketjussa esiintyvä nillitys ja vihanpito vuokranantajia kohtaan. Minä väänsin rautalangasta, sinä voit jättää trollaamisen vähemmälle.

Vierailija
87/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse ymmärrä miksi se lemmikkien salliminen on niin iso ongelma? Eikö kannattaisi se linjata aina tapauskohtaisesti? Mitä yksi kissa tai yksi pienikokoinen koira niin haittaa, jos se on normaalin ja vastuullisen vuokralaisen hoidossa?

Mä luulen että tuo rajaa pois aika paljon hyvää vuokralaismateriaalia koska usein hiukan vanhemmilla ja vastuullisissa ihmisillä on joku lemmikki.

Toisin kuin nuorilla, jotka bilettää eivätkä ehdi hoitamaan lemmikkiä. Tai vähävaraisilla joilla ei nykysuomessa ole varaa pitää lemmikkiä. Tietysti AINA on poikkeuksia mutta miksi sulkea niin potentiaalinen ryhmä jo ilmoituksessa ulos?

Olen itse "täydellisenä" vuokralaisena (työssäkäyvä, on varaa, olen siisti, en biletä tai tupakoi, pidän huolta kodistani, maksan laskuni aina ajoissa) itseäni pitävä kolmekymppinen nainen, joka etsi työasuntoa työpaikkakunnalta, mutta eipä voi puoliakaan edes hakea koska minulla on pieni koira. (sisäsiisti, koulutettu, ei hauku sisällä, ei ongelmia.) 

se on ongelma allergisten kannalta, monet vuokranantajat haluavat mahdollisimman vähän allergisoivia tekijöitä jotta koti pysyy kelvollisena kaikille.

Vierailija
88/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai aggressiot? :D Ei se ole bisnestä eikä asuntosijoittamista, jos me ostetaan asunto paikkakunnalta x. Me olemme ostaneet asunnon johon aiomme muuttaa, mutta johon emme vielä voi muuttaa. Siksi asunto on vuokralla, eikä siksi että tekisimme bisnestä tai harjoittaisimme asuntosijoittamista. Kaikki vuokra-asunnot eivät ole sijoitusasuntoja, eivätkä kaikki vuokranantajat ole miljonäärejä tai sijoittajia. Ymmärrän hyvin ap:n hämmennystä ja myös ärtymystä. Ärtymystä aiheuttaa myös tässä ketjussa esiintyvä nillitys ja vihanpito vuokranantajia kohtaan. Minä väänsin rautalangasta, sinä voit jättää trollaamisen vähemmälle.

Kyllä se vuokraaminen on pohjimmiltaan ihan vaan sopimista, eli kaksi osapuolta neuvottelee sopimuksen ehdoista ja halutessaan hyväksyvät ne. 

Se, että joku vetää hellokitty-raivarit siitä että joku tinkaa vuokrahinnasta tai neuvottelee lemmikkien sallimisesta, kertoo ihan vain siitä että tämän henkilön ei pitäisi olla vuokranantajana TAI vuokralaisena. Hänellä ei ole kykyjä ja osaamista siihen, eikä hän osaa toimia vastuullisesti.

Mun mielestä ap:n vuokralaisehdokas toimi ihan väärin suuttuessaa ja samoin toimit sinäkin kilareissasi.

Vierailija
89/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse ymmärrä miksi se lemmikkien salliminen on niin iso ongelma? Eikö kannattaisi se linjata aina tapauskohtaisesti? Mitä yksi kissa tai yksi pienikokoinen koira niin haittaa, jos se on normaalin ja vastuullisen vuokralaisen hoidossa?

Mä luulen että tuo rajaa pois aika paljon hyvää vuokralaismateriaalia koska usein hiukan vanhemmilla ja vastuullisissa ihmisillä on joku lemmikki.

Toisin kuin nuorilla, jotka bilettää eivätkä ehdi hoitamaan lemmikkiä. Tai vähävaraisilla joilla ei nykysuomessa ole varaa pitää lemmikkiä. Tietysti AINA on poikkeuksia mutta miksi sulkea niin potentiaalinen ryhmä jo ilmoituksessa ulos?

Olen itse "täydellisenä" vuokralaisena (työssäkäyvä, on varaa, olen siisti, en biletä tai tupakoi, pidän huolta kodistani, maksan laskuni aina ajoissa) itseäni pitävä kolmekymppinen nainen, joka etsi työasuntoa työpaikkakunnalta, mutta eipä voi puoliakaan edes hakea koska minulla on pieni koira. (sisäsiisti, koulutettu, ei hauku sisällä, ei ongelmia.) 

se on ongelma allergisten kannalta, monet vuokranantajat haluavat mahdollisimman vähän allergisoivia tekijöitä jotta koti pysyy kelvollisena kaikille.

No tähän aina vedotaan, vaikka se ei aina kyllä pidä paikkansa. Monesti paljastuu neuvottelun kuluessa, että onhan siellä nyt joskus ollut jollain vuokralaisella kissa ja jospa se nyt tämän kerran sallittaisiin. Mutta, jokainen pelaa omalla riskillään. Kannattaa vaan pitää mielessä, että jos jokin ei toimi, niin kannattaa tehdä muutoksia.

Vierailija
90/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla ap on hätänä? Sun ainoa ongelma oli se, ettet kerennyt syödä lounasta. Vaikutat todella vihaiselta ja katkeralta ihmiseltä, sellainen ei ole hyvä vuokranantaja.

Kaikenlaista sakkia mahtuu hakijoihin, heillekkin voi olla ystävällisen jämäkkä. Minulla on neljä sijoitusasuntoa, kaksi helsingissä ja kaksi tampereella. Monenlaista on siis tullut nähtyä. Ei ole vielä kertaakaan tarvinnut raivota ja vaahdota silmiä päästään koska joku hakija on ollut epäkelpo. Kriteerini on asukkaille että ei tupakointia sisällä, luottotiedoissa ei merkintöjä maksamattomista vuokrista. Helsingin keskustan kolmiosta vaadin ehdottoman puhtaita luottotietoja, verotietoja ja työnantajan tietoja sekä kolmen kuukauden vakuutta.

Vierailija
91/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oma poika siis todellakin oma poika muutti pearikymppisenä vuokralle. 

Parin vuoden kuluttua poika muutti kaksioon tyttökaverin kanssa.

Autoimme muuttopäivänä ja siivo oli taas melkoinen. Siistiä tuli kun yötä myöten siivottiin. Ymmärrän kuitenkin sen että vuokranantaja pidätti takuuvuokran.

No nyt asuvat kahdestaan kaksiossa ja tyttökaveri toi kotoaan myös koiran. Niinpä.

Tähän kiinnitin huomiota. Jos siis siivositte yhdessä yötä myöten, niin miksi vuokranantaja pidätti takuuvuokran? Oliko jotain hajoitetttu?

Ovissa oli ollut jotain painaumia joita esim me emme kyllä huomanneet ja esim leikkuulauta puinen aika huonossa kunnossa jääkaapin oven vetokahva puuttui.

Vierailija
92/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vuokraaminen on pohjimmiltaan ihan vaan sopimista, eli kaksi osapuolta neuvottelee sopimuksen ehdoista ja halutessaan hyväksyvät ne. 

Se, että joku vetää hellokitty-raivarit siitä että joku tinkaa vuokrahinnasta tai neuvottelee lemmikkien sallimisesta, kertoo ihan vain siitä että tämän henkilön ei pitäisi olla vuokranantajana TAI vuokralaisena. Hänellä ei ole kykyjä ja osaamista siihen, eikä hän osaa toimia vastuullisesti.

Mun mielestä ap:n vuokralaisehdokas toimi ihan väärin suuttuessaa ja samoin toimit sinäkin kilareissasi.

Mitkä on "hellokitty-raivarit"? :D Mikset voi neuvotella maksukyvyttömänä ja lemmikillisenä puhelimessa asiasta, miksi pitää raahata toinen ihminen paikalle?

Myöskään, henkilö kenelle vastasit ei "raivonnut" missään suhteessa. Nyt kone kiinni kun lukuisat viestisi ei käsittele mitään muuta kuin mielesi pahoittamista "raivareista". Valitettavasti sinä et määrittele mihin sävyyn muut keskustelevat.

No ei asuntonäyttöön saapuminen ole mikään lupaus että varmasti ottaa sen asunnon! Monesti on varmasti ihan turha reissu kun ei vuokralainen asunnon nähtyään sitä otakaan. Miksi olla edes vuokranantaja jos ei jaksa saapua asuntonäyttöihin? 

Vierailija
93/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin että moni luopuu sijoitusasunnosta.

Meillä oma poika siis todellakin oma poika muutti parikymppisenä vuokralle. Sai oikein hienon asunnon. Kotona oli opetettu siivoamaan kaikin puolin ja pitämään koti järjestyksessä ja pojan huone oli aina tiptop ja oli muutenkin siisti.

Hämmästys olikin valtava kun muutaman kuukauden kuluttua kävimme pojan luona. Lattiat tavaraa täynnä ja paikat pölyssä ja töhnässä. Astiat pesemättä ja parveke tupakantumpeissa. Sanoi että ei ehdi opiskeluilta siivoskella. Autoimme ja siivosimme yhdessä. Päivässä ei tullut yksiöstä putipuhdasta.

Parin vuoden kuluttua poika muutti kaksioon tyttökaverin kanssa.

Autoimme muuttopäivänä ja siivo oli taas melkoinen. Siistiä tuli kun yötä myöten siivottiin. Ymmärrän kuitenkin sen että vuokranantaja pidätti takuuvuokran.

No nyt asuvat kahdestaan kaksiossa ja tyttökaveri toi kotoaan myös koiran. Niinpä.

Virhe tapahtuu siinä, että autat poikaasi. Jos hänet jättäisi kylmän viileesti selviämään paskoistaan, niin hän voisi oppia jotain. Nyt luottaa siihen, että aina joku hyysää. Tiedän mistä puhun. Mulla kesti pitkään tajuta, että exäni ei ollut selvinnyt yhdestäkään muutosta ilman äitinsä apua. Teet karhunpalveluksen jos olet vielä "apuna".

Niinhän se on mutta siinä hetkessä sitä ei ehdi ajattelemaan. Hyvä tarkoitus kääntyy huonoksi.

Mutta sitä tarkoitin alkuperäisellä tekstilläni ettei koskaan tiedä millainen vuokralainen oikeasti sitten on. Meidänkin poika oli hyvin tekevä ja siisti kotona. Siivosi koko kodin monesti ihan pyytämättä ja oli todella siistiä.

Työkaveri oli ottanut aikanaan hieman epäluuloisena alkoholistinaisen yksiöönsä asumaan kun itse muutti isompaan. Vuokra tuli aina ja työkaveri möi tuon asunnon vuosien päästä eteenpäin ja sanoi että oli kyllä siistissä kunnossa koko asunto eli turhaan oli epäillyt. Seuraava omistaja oli jatkanut asunnon vuokraamista samalle naiselle

Vierailija
94/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sekä

Minusta ap on tämä stoorin pahis. Mä en tykkää yhtään tuommosesta nimittelystä enkä raivoamisesta. Ap vaikuttaa niin heikkohermoiselta, ettei hän tule selviämään ihan tavallisestaan vuokralaisesta. 

Ok. Mulle taas ap:n reaktio on aika luonnollinen. Varmaan suht harva elää stoalaisen tyynenä vaikka tulee törkeitä ihmisiä vastaan, itse luokittelen huonosti käyttäytyvät ihmiset pahemmiksi kuin ne jotka huonosta käytöksestä ärtyvät. En tiedä tunnetko ap:n IRL vai mihin viittaat raivoamisella, mutta jotenkin käsittämätöntä tollainen tapakasvatus koska en itse nää tässä mitään aggressiivista kielenkäyttöä. En oikein ymmärrä miksi sinun tunteesi tai tykkäämisesi määräisi sen miten saa anolla palstalla itseään ilmaista. Musta vähän tuntuu, että pureudut ap:n käytökseen koska olet itse kasvattanut vastaavan pojan tai sitten koit käytöksen normaalina. Nimittäin tollanen keskittyminen ap:n näennäiseen etikettivirheeseen keskustelupalstalla itse aiheen sijaan viittaa vähän siihen.

Ap:n kyvystä selviytyä vuokralaisesta en osaa sanoa mitään koska en ole koskaan vuokrannut itse kämppää.

Hyviä vuokrantajia on taas ollut aina.

t. edellinen vastaaja

En ole tuo jolle vastaat, meitä on näköjään monta täällä jotka kommentoi ap:n raivoamisesta.

Mutta yhtenä heistä voin sanoa, etten ole kasvattanut yhtään lasta, mutta ei taida olla myöskään ap.

Yhden hakijan perusteella ap leimaa kaikki hakijat silmittömän raivon siivittämänä.

Ei vaikuta ihan tasapainoiselta henkilöltä.

Lounasta olisi varmasti ehtinyt hakea, kun on aikaa tännekin kirjoittaa superpitkiä kommentteja.

Vierailija
95/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla ap on hätänä? Sun ainoa ongelma oli se, ettet kerennyt syödä lounasta. Vaikutat todella vihaiselta ja katkeralta ihmiseltä, sellainen ei ole hyvä vuokranantaja.

Kaikenlaista sakkia mahtuu hakijoihin, heillekkin voi olla ystävällisen jämäkkä. Minulla on neljä sijoitusasuntoa, kaksi helsingissä ja kaksi tampereella. Monenlaista on siis tullut nähtyä. Ei ole vielä kertaakaan tarvinnut raivota ja vaahdota silmiä päästään koska joku hakija on ollut epäkelpo. Kriteerini on asukkaille että ei tupakointia sisällä, luottotiedoissa ei merkintöjä maksamattomista vuokrista. Helsingin keskustan kolmiosta vaadin ehdottoman puhtaita luottotietoja, verotietoja ja työnantajan tietoja sekä kolmen kuukauden vakuutta.

Naurattaa tää viesti. Minä suuttuisin itse helvetisti jos näkisin vaivaa mennäkseni täysin turhaan sovittuun tapaamiseen. Oli se töihin tai yksityiselämään liittyvää. Samoin kun en vaikka sopisi näyttöä kämppään jossa vuokra huitelee reippaasti liian kalliina ja odota vuokranantajan maksavan sitä, koska minun pitää saada se mitä haluan.

Ap:n ongelmista pienin taisi olla lounas, vitutuksen aiheutti ajan tuhlaus ja huonosti käyttäytyvä nuoriso.

En tiedä millainen nyyhkivä mimosa siellä särkyy henkisesti kun täällä "vaahdotaan silmät päästä" (lol),mutta jätä lukematta jos noin itkettää.

Vierailija
96/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pitää kämpän allergiavapaana, niin silloinhan pitää karsia hakijoista myös ne, jotka: harrastaa ratsastusta, on eläinlääkäreitä, töissä eläinkaupassa tai eläinsuojeluyhdistyksessä, poliisit ja rajavartiolaitoksen työntekijät, joilla on palvelukoira, näkövammainen, jolla opaskoira,  korkeasaaren yms työntekijät. Vaatteissahan kulkeutuu ne pölyt sun muut kämppään, joten se siitä allergiavapaudesta.

Onko vuokranantajalla oikeus vaatia vuokraajaa vaihtamaan työpaikkaa? Miksei?

Kotia nyt kaikki tarvii kuitenkin.

Vierailija
97/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sijoittajat ja muut miljonäärit? Kyllä moni vuokranantaja on ihan tavallinen ihminen, eikä mikään miljonääri. Mieheni kanssa kun muutettiin yhteen, hän muutti luokseni yksityisen vuokra-asunnosta, joka oli 50-luvun talossa oleva kaksio aika alkuperäisessä asussa kaappeja myöten. Omistajapariskunta asui itse 4 h + k rivitalossa kilometrin päässä, ja kertoivat asuntoa irtisanoessa, että harmittaa menettää hyvä vuokralainen. Kaksio oli heistä toisen sinkkuaikoinaan ostama kämppä. Moni näistä pienistä yksityisistä vuokra-asunnoista on juurikin noin, että sitä ei myydä, vaan laitetaan vara-asunnoksi vuokralle, kun muutetaan toisen kanssa yhteen. Ja siitä on jäljellä lainaa ja maksuun juoksee vastiketta, ei se suinkaan ole vuokranantajan kuppari-rahasampo.

Mulla on nykyään useampi sijoitusasunto. Yksi oli nuoruudenperuja 20 vuoden takaa, kun ostin asunnon ja tulikin muutto töiden perässä toiselle paikkakunnalle. Otin siihen vuokralaiseksi serkkuni, jonka tiesin todella tarkaksi ja siistiksi tyypiksi. Hän asuu siinä asunnossa edelleen, hänellä ei ole mitään intressiä ostaa omaa asuntoa monestakaan syystä. Meillä ei ole ollut mitään ongelmia vuokrasuhteessa. En ole järin juurin korotellut vuokraakaan, kuin sitä tahtia, mitä vastike nousee, ja rempparahaakin olen antanut. Jopa tehnyt sitä hänen kanssaan.

Muut asunnot olen saanut isän perintönä ja ostanut pari lisää. Isäni ei ollut tosiaankaan miljonääri aloittaessaan vaan meni 14veenä töihin. Muistan kun kertoi, miten illalla kävi suihkussa työmaalla ja aamulla kun heräsi ahtaassa työmaaparakissa, osa tukasta oli jäätynyt parakin seinään kiinni.Se oli semmoinen 1. vuokra-asunto hänellä. Mummo eli kunnan jauhoilla, kun jäi monen alaikäisen lapsen äitinä leskeksi. Kyllä kuule miljonääreistä oli faija kaukana, köyhyys ja vapaaoppilaspaikat koulussa tuli sedille ja tädeille tutuksi, ja töihin lähtö. Ihan omalla työllään ja perustamallaan raksayrityksellä isä vaurastui. Kunnan jauhot oli isälle häpeä, josta ei mielellään puhunut, eikä mikään saavutettu etu.

Hyvän vuokralaisen löytäminen ei ole helppoa, siis sellaisen, joka ei hajota kämppää, tupakoi sitä pilalle, mekkaloi naapureiden kiusaksi ja maksaisi vielä vuokransakin. Ei tämä mitään hyväntekeväisyyttä ole, vaan sijoitustoimintaa.  Mä en ole sossu, enkä Kela. Ymmärrän ap:ta oikein hyvin! Kyllä kaikenlaista epämääräistä viheltäjää vastaan on tullut.

Vierailija
98/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on "hellokitty-raivarit"? :D Mikset voi neuvotella maksukyvyttömänä ja lemmikillisenä puhelimessa asiasta, miksi pitää raahata toinen ihminen paikalle?

Myöskään, henkilö kenelle vastasit ei "raivonnut" missään suhteessa. Nyt kone kiinni kun lukuisat viestisi ei käsittele mitään muuta kuin mielesi pahoittamista "raivareista". Valitettavasti sinä et määrittele mihin sävyyn muut keskustelevat.

No ei asuntonäyttöön saapuminen ole mikään lupaus että varmasti ottaa sen asunnon! Monesti on varmasti ihan turha reissu kun ei vuokralainen asunnon nähtyään sitä otakaan. Miksi olla edes vuokranantaja jos ei jaksa saapua asuntonäyttöihin? 

Sä käyt huviksesi katsomassa asuntoja jota sulla ei ole varaa maksaa? Jokin harrastus vai mitä ihmettä? Kyllä on ihmiset pimeitä. Sääliksi käy vuokraemäntiä.

Vierailija
99/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on murheet... yksi (!) lounastunti jopa jäi välistä... olisit ilonen että sulla on ruokaa.

Vierailija
100/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nämä lemmikkien omistajat vain hyväksyä sen, että yksityisen vuokranantajan ei ole pakko vuokrata asuntoaan koulutettujen koirien, kissojen ja hamsterin omistajille. Erehdyin kerran uskomaan omistajaa joka vakuutti, että koirasta ei aiheudu mitään ylimääräistä.

Seuraus: koiran kynsistä raappiintunut parketti ja jotain epämääräisiä tummempia länttejä lattiassa. Parketti jouduttiin hiomaan ja lakkaamaan. Vuokratakuu juuri juuri kattoi korjaukset. Tyttö vielä viitsi ihmetellä, kun en palauttanut vuokratakuu🙄.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi