Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasunto oli virhe, v*tuttaa aivan suunnattomasti vuokralaiskokelas

Vierailija
06.03.2017 |

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

Kommentit (270)

Vierailija
101/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te sijoittajat ja muut miljonäärit olette pikkumaisia. Oikein nälkä jäi! Miten nyt selviät??

Kyllä siinä kuule moni muukin ihminen saattaa hieman tingata ja kysyä, että josko sittenkin, kun on juuri laitettu kämpästä pihalle ja rahat on finaalissa.

Ai miljonäärit? Ihan kuule ollaan tavallisissa päivätöissä, palkka per nenä sellaiset 2300 e/kk miinus verot. Ollaan SÄÄSTETTY, jotta saatiin kasaan käsiraha LAINAA varten. Ostimme lainarahalla asunnon kotipaikkakunnaltamme, jonne aiomme muuttaa heti kun tilanne sen sallii. Sillä välin asumme toisella paikkakunnalla vuokralla, koska täältä ei ole varaa ostaa asuntoa perheellemme.

Tässä raha-asioita rautalangasta väännettynä:

1. Vuokralle tarjoamamme asunto on lainarahalla ostettu. Lyhennämme joka kuukausi lainaa JA maksamme yhtiövastikkeen. Asunnon vuokra on laskettu sen mukaan, että saisimme edes auttavasti katettua sillä kuluja. Lisää kuluja on tulossa mm. kattoremontin kustannusten muodossa. Vuokralle tarjoamamme asunto EI siis ole meille ilmainen. Me emme saa itsellemme koko vuokrasummaa, vaan siitä vähennetään vähintään yhtiövastike. Yhtiövastike, lainanlyhennys ja muut kulut maksetaan jokaiselta kuukaudelta, asui asunnossa vuokralainen tai ei. Aina tulee kuukausia, jolloin asunto on tyhjillään ja jokaisesta sellaisesta kuukaudesta tulee takkiin.

2. Maksamme samalla vuokraa siitä asunnosta jossa me oikeasti asumme. Vuokra ei ole pieni ja se maksetaan joka ikinen kuukausi.

ELI: Joka kuukausi maksamme siis yhden asunnon vastikkeen, yhden asunnon vuokran ja yhden asunnon lainanlyhennyksen. Maksamme ne ihan tavallisilla palkoillamme, säästöön laitetuilla rahoilla ja vuokratuloilla. Kaikki ylimääräiset kulut, esimerkiksi vuokran alennukset, vuokra-asunnon tyhjillään oleminen ja muut vuokraamisen aiheuttamat kulut menevät siitä samasta kuukausibudjetista kuin muutkin perheemme menot. Me emme ole miljonäärejä, emmekä ole perineet asuntoja tai edes pesämunaa oman asunnon ostamista varten. Me olemme ihan tavallinen lapsiperhe. Kahdella perheenjäsenellämme on paha eläinallergia, joten omistamassamme vuokra-asunnossamme on lemmikkikielto koska aiomme jossain vaiheessa muuttaa sinne.

Jos joku haluaa kertoa minulle hyvät perustelut sille miksi meidän pitäisi laskea vuokraa, sallia lemmikit tai antaa vuokralaisen asua ilmaiseksi koska "on nyt vähän vaikeeta", niin kertokaa ihmeessä. Kertokaa myös, että keneltä me sitten kyselemme apua, kun oma taloutemme "menee vähän tiukille ja on pikkasen vaikeeta", kun tuli jeesattua jotakuta tuntematonta.

Hyvä esimerkki miksi kaikkien tavisten ei kannata ryhtyä asuntosijoittajiksi. Kauheat aggressiot päällä. Oletteko noin tiukilla vai mikä nyt niin kiukuttaa? Se on bisnestä beibe, ei siinä ole varaa nillitykseen.

Ai aggressiot? :D Ei se ole bisnestä eikä asuntosijoittamista, jos me ostetaan asunto paikkakunnalta x. Me olemme ostaneet asunnon johon aiomme muuttaa, mutta johon emme vielä voi muuttaa. Siksi asunto on vuokralla, eikä siksi että tekisimme bisnestä tai harjoittaisimme asuntosijoittamista. Kaikki vuokra-asunnot eivät ole sijoitusasuntoja, eivätkä kaikki vuokranantajat ole miljonäärejä tai sijoittajia. Ymmärrän hyvin ap:n hämmennystä ja myös ärtymystä. Ärtymystä aiheuttaa myös tässä ketjussa esiintyvä nillitys ja vihanpito vuokranantajia kohtaan. Minä väänsin rautalangasta, sinä voit jättää trollaamisen vähemmälle.

Kyllä se vuokraaminen on pohjimmiltaan ihan vaan sopimista, eli kaksi osapuolta neuvottelee sopimuksen ehdoista ja halutessaan hyväksyvät ne. 

Se, että joku vetää hellokitty-raivarit siitä että joku tinkaa vuokrahinnasta tai neuvottelee lemmikkien sallimisesta, kertoo ihan vain siitä että tämän henkilön ei pitäisi olla vuokranantajana TAI vuokralaisena. Hänellä ei ole kykyjä ja osaamista siihen, eikä hän osaa toimia vastuullisesti.

Mun mielestä ap:n vuokralaisehdokas toimi ihan väärin suuttuessaa ja samoin toimit sinäkin kilareissasi.

Mitkä on "hellokitty-raivarit"? :D Mikset voi neuvotella maksukyvyttömänä ja lemmikillisenä puhelimessa asiasta, miksi pitää raahata toinen ihminen paikalle?

Myöskään, henkilö kenelle vastasit ei "raivonnut" missään suhteessa. Nyt kone kiinni kun lukuisat viestisi ei käsittele mitään muuta kuin mielesi pahoittamista "raivareista". Valitettavasti sinä et määrittele mihin sävyyn muut keskustelevat.

No ei asuntonäyttöön saapuminen ole mikään lupaus että varmasti ottaa sen asunnon! Monesti on varmasti ihan turha reissu kun ei vuokralainen asunnon nähtyään sitä otakaan. Miksi olla edes vuokranantaja jos ei jaksa saapua asuntonäyttöihin? 

Sä käyt huviksesi katsomassa asuntoja jota sulla ei ole varaa maksaa? Jokin harrastus vai mitä ihmettä? Kyllä on ihmiset pimeitä. Sääliksi käy vuokraemäntiä.

Tottakai pitää nähdä mihin on mahdollisesti muuttamassa. Ehkä se ei ookaan kiva, niin ei tietenkään ota sitä, vaan jatkaa etsimistä. -eri

Vierailija
102/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei,tuo vuokralaisehdokaspoika kuulostaa mulkvistilta joo,mutta ap itse kuulostaa vielä enemmän mulkvistilta.Vaikutat ihmiseltä jolla on vihanhallintaongelmia,jos oikeasti tuollainen asia puhuttaa ja raivostuttaa monta päivää.

Ehkä sun ei vaan kannattais olla yleensäkään tekemisissä ihmisten kanssa jos niin tavalliset asiat vituttaa.Mahtava vuokraemäntä mahdat olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vuokralainen jätti useamman kuun vuokrat Pokerilla maksamatta

Miksi ne vuokrat piti pelaamalla maksaa?

Niin siis ei maksanut pokerilla vaan ruletilla. 

Vierailija
104/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa pitää kämpän allergiavapaana, niin silloinhan pitää karsia hakijoista myös ne, jotka: harrastaa ratsastusta, on eläinlääkäreitä, töissä eläinkaupassa tai eläinsuojeluyhdistyksessä, poliisit ja rajavartiolaitoksen työntekijät, joilla on palvelukoira, näkövammainen, jolla opaskoira,  korkeasaaren yms työntekijät. Vaatteissahan kulkeutuu ne pölyt sun muut kämppään, joten se siitä allergiavapaudesta.

Onko vuokranantajalla oikeus vaatia vuokraajaa vaihtamaan työpaikkaa? Miksei?

**Kotia nyt kaikki tarvii kuitenkin.**

Okei, lopeta jo lemmikkihullu. Sinun tai kenenkään muun lemmikinomistajan asunnottomuus ei ole yhdenkään yksityisen vuokranantajan ongelma. Huhhuh. Jätä se vuokralaisten saamisesta murehtiminen vuokraajille, ne kriteerit ei sinulle kuulu pätkän vertaa.

Vierailija
105/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosia ne useimmat miespuoleiset on. Ruikuti ruikuti mulle kaikki heti nyt.

Vierailija
106/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanu joka näytös kämpän ja jokaises työhaastikses työpaikanki jos vain on työhaastikseen asti päässy. Omasta käytöksestä ja olemuksesta kaikki on kiinni hyvinpitkälti. M30.

Vierailija
107/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän se ex jätti näin hyvän saaliin? Hei kaikki sinkut! Taas yksi loistoyksilö vapailla markkinoilla!

Eipä ole se eksäkään mikään erikoinen tapaus varmaan, kun alun perin suostui suhteeseen tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
108/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faijan kämpässä asui nuori nainen millä ei ollut ihan kaikki hommat hanskassa,vuokrat takkusi ym. Ja faija sitten jutteli tämän tytön kanssa että sai asiat hoidettua,käytti sitä sossussa ym. Kun oli pihalla asioista.

Sossu alkoi maksamaan vuokrat ja asui kämpässä yli 10v ja oli todella helppo vuokralainen,kun muutti pois oli kämppä siistimpi kuin muuttaessaan siihen.

Hienosti tehty vuokranantajalta. Tästä tuli mieleen toinen vuokrantantajan kertoma tarina. Vuokrasi kämpän väkivaltaisesta miehestä eroavalle yh:lle. Ex kävi välillä uhkailemassa, mutta vuokranantajan sukulaismies katsoi vähän perään ja piti naisen puolta, että hän sai olla rauhassa. Vuokralaisena hän oli hyvä, vaikka töitäkään ei ensin ollut. Sitten tuli tilanne, että vuokranantaja pystyi auttamaan naista työpaikan saamisessa ja nainen pääsi töihin. Oli monen monta vuotta vuokralaisena ja vuokra tuli aina ajallaan. Lopulta vuokranantaja halusi luopua asunnosta ja nainen osti sen itselleen. Happy end.

Vierailija
109/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep...välittäjä soitti pari kertaa ja sanoi ihan suoraan että tämmöisiä tarjokkaita, hän ei suosittele. Sitten oli pari vähän erilaista ehdokasta ja niiden plussia ja miinuksia mietittiin ja päätettiin katsoa vielä kuun loppuun. Lopulta valkkasin toisen niistä erikoisista...vähän hänen määräaikainen työsopimuksensa jännitti. Vuokra on tullut joka kk päivän pari etuajassa ja sentilleen. Pari kertaa olen ollut yhteydessä, alkujörjestelyjä ja sähkön tasauslasku. Ihan tuntuu olevan asiallinen nuori sälli.

Mutta siis välittäjälle pari puhelua, uteliaisuuttani menin itse kirjoittamaan vuokrasopparin ja nyt vain tarkkailen tiliäni. Ei paha.

Vierailija
110/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, mutta eikös se olis fiksuinta ottaa vuokralle juurikin henkilö jonka vuokran maksaa joku muu? Tällöin vuokranmaksu on taattu, sossu laittaa sen suoraan sinun tilille maksuun joten ei ainakaan jää maksamatta. Samoin asumistuki tulee suoraan sinulle joka kuukausi, jos näin sopimukseen kirjataan, että asumistuki suoraan vuokranantajalle

samaa minäkin ihmettelen näitä hienohelmoja, yhteiskunnan pikku porsaita, ja prisnsessoja. Jotka kuvittelee että kaikillla muilla on aina asiat olleet yhtä vaaleanpunaista prinsessa leijumista koko lapsuus, ja sitten inistään vavapalstalla miten joku vuokralainen ei ollukaan niinkuin isän piku prinsesa olisi toivonut, ei ollukkaan Ralph Laurentin paitaa päällä tai ajanu Bemarilla pihaan. Voihan......Tätä tä meno on, nyjkysuomessa, rikkaiden porsasjälkeläiset rikastuu ja köyhien köyhtyy...Naurattaa tllaset tapaukset, voi kun minä niin petyin minun vuokralaisiin...hahahahaha

Vierailija
111/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te sijoittajat ja muut miljonäärit olette pikkumaisia. Oikein nälkä jäi! Miten nyt selviät??

Kyllä siinä kuule moni muukin ihminen saattaa hieman tingata ja kysyä, että josko sittenkin, kun on juuri laitettu kämpästä pihalle ja rahat on finaalissa.

Ai miljonäärit? Ihan kuule ollaan tavallisissa päivätöissä, palkka per nenä sellaiset 2300 e/kk miinus verot. Ollaan SÄÄSTETTY, jotta saatiin kasaan käsiraha LAINAA varten. Ostimme lainarahalla asunnon kotipaikkakunnaltamme, jonne aiomme muuttaa heti kun tilanne sen sallii. Sillä välin asumme toisella paikkakunnalla vuokralla, koska täältä ei ole varaa ostaa asuntoa perheellemme.

Tässä raha-asioita rautalangasta väännettynä:

1. Vuokralle tarjoamamme asunto on lainarahalla ostettu. Lyhennämme joka kuukausi lainaa JA maksamme yhtiövastikkeen. Asunnon vuokra on laskettu sen mukaan, että saisimme edes auttavasti katettua sillä kuluja. Lisää kuluja on tulossa mm. kattoremontin kustannusten muodossa. Vuokralle tarjoamamme asunto EI siis ole meille ilmainen. Me emme saa itsellemme koko vuokrasummaa, vaan siitä vähennetään vähintään yhtiövastike. Yhtiövastike, lainanlyhennys ja muut kulut maksetaan jokaiselta kuukaudelta, asui asunnossa vuokralainen tai ei. Aina tulee kuukausia, jolloin asunto on tyhjillään ja jokaisesta sellaisesta kuukaudesta tulee takkiin.

2. Maksamme samalla vuokraa siitä asunnosta jossa me oikeasti asumme. Vuokra ei ole pieni ja se maksetaan joka ikinen kuukausi.

ELI: Joka kuukausi maksamme siis yhden asunnon vastikkeen, yhden asunnon vuokran ja yhden asunnon lainanlyhennyksen. Maksamme ne ihan tavallisilla palkoillamme, säästöön laitetuilla rahoilla ja vuokratuloilla. Kaikki ylimääräiset kulut, esimerkiksi vuokran alennukset, vuokra-asunnon tyhjillään oleminen ja muut vuokraamisen aiheuttamat kulut menevät siitä samasta kuukausibudjetista kuin muutkin perheemme menot. Me emme ole miljonäärejä, emmekä ole perineet asuntoja tai edes pesämunaa oman asunnon ostamista varten. Me olemme ihan tavallinen lapsiperhe. Kahdella perheenjäsenellämme on paha eläinallergia, joten omistamassamme vuokra-asunnossamme on lemmikkikielto koska aiomme jossain vaiheessa muuttaa sinne.

Jos joku haluaa kertoa minulle hyvät perustelut sille miksi meidän pitäisi laskea vuokraa, sallia lemmikit tai antaa vuokralaisen asua ilmaiseksi koska "on nyt vähän vaikeeta", niin kertokaa ihmeessä. Kertokaa myös, että keneltä me sitten kyselemme apua, kun oma taloutemme "menee vähän tiukille ja on pikkasen vaikeeta", kun tuli jeesattua jotakuta tuntematonta.

Hyvä esimerkki miksi kaikkien tavisten ei kannata ryhtyä asuntosijoittajiksi. Kauheat aggressiot päällä. Oletteko noin tiukilla vai mikä nyt niin kiukuttaa? Se on bisnestä beibe, ei siinä ole varaa nillitykseen.

Ai aggressiot? :D Ei se ole bisnestä eikä asuntosijoittamista, jos me ostetaan asunto paikkakunnalta x. Me olemme ostaneet asunnon johon aiomme muuttaa, mutta johon emme vielä voi muuttaa. Siksi asunto on vuokralla, eikä siksi että tekisimme bisnestä tai harjoittaisimme asuntosijoittamista. Kaikki vuokra-asunnot eivät ole sijoitusasuntoja, eivätkä kaikki vuokranantajat ole miljonäärejä tai sijoittajia. Ymmärrän hyvin ap:n hämmennystä ja myös ärtymystä. Ärtymystä aiheuttaa myös tässä ketjussa esiintyvä nillitys ja vihanpito vuokranantajia kohtaan. Minä väänsin rautalangasta, sinä voit jättää trollaamisen vähemmälle.

Kyllä se vuokraaminen on pohjimmiltaan ihan vaan sopimista, eli kaksi osapuolta neuvottelee sopimuksen ehdoista ja halutessaan hyväksyvät ne. 

Se, että joku vetää hellokitty-raivarit siitä että joku tinkaa vuokrahinnasta tai neuvottelee lemmikkien sallimisesta, kertoo ihan vain siitä että tämän henkilön ei pitäisi olla vuokranantajana TAI vuokralaisena. Hänellä ei ole kykyjä ja osaamista siihen, eikä hän osaa toimia vastuullisesti.

Mun mielestä ap:n vuokralaisehdokas toimi ihan väärin suuttuessaa ja samoin toimit sinäkin kilareissasi.

Mitkä on "hellokitty-raivarit"? :D Mikset voi neuvotella maksukyvyttömänä ja lemmikillisenä puhelimessa asiasta, miksi pitää raahata toinen ihminen paikalle?

Myöskään, henkilö kenelle vastasit ei "raivonnut" missään suhteessa. Nyt kone kiinni kun lukuisat viestisi ei käsittele mitään muuta kuin mielesi pahoittamista "raivareista". Valitettavasti sinä et määrittele mihin sävyyn muut keskustelevat.

No ei asuntonäyttöön saapuminen ole mikään lupaus että varmasti ottaa sen asunnon! Monesti on varmasti ihan turha reissu kun ei vuokralainen asunnon nähtyään sitä otakaan. Miksi olla edes vuokranantaja jos ei jaksa saapua asuntonäyttöihin? 

Sä käyt huviksesi katsomassa asuntoja jota sulla ei ole varaa maksaa? Jokin harrastus vai mitä ihmettä? Kyllä on ihmiset pimeitä. Sääliksi käy vuokraemäntiä.

Tottakai pitää nähdä mihin on mahdollisesti muuttamassa. Ehkä se ei ookaan kiva, niin ei tietenkään ota sitä, vaan jatkaa etsimistä. -eri

Jos tietää, ettei ole varaa kyseiseen asuntoon, ei ole "mahdollisesti muuttamassa" siihen.

Vierailija
112/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on täysin selvä että vuokranantajalla ei ole oikeutta estäää lemmikin tuomista vuokra-asuntoon. Turha alkaa näiden jankuttajien kanssa minkäänlaiseen selittelyyn, vaan tuodaan se lemmikki sitten salassa. Ei siinä näiden kanssa mua auta, koska rikkoovat lakia kuitenkin suosimalla lemmikitöntä.

Vierailija
113/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä annan vuokranvälitystoimiston hoitaa kaiken - palkkio ei ole iso summa siitä, ettei tarvitse tuhlata omaa aikaa asiaan.

Hyväksyn vuokralaisiksi ainoastaan työssäkäyviä tai opiskelijoita, jotka maksavat vuokran itse. Asunnon kunnon kannalta on tärkeää, että asukkaan elämänhallinta on kunnossa, siksi en kelpuuta niitä, joiden vuokran maksaa joku muu.

Vierailija
114/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta voisin puhua ikuisuuden. Sanoisin kuitenkin että niukasti voiton puolella olen kun ynnää mukaan kaikki stressitekijät, maksujen jännäämisen, ja arpapelit. Samanlaisen ehdokkaan olen itsenin kohdannut, ja melkeen siihen lankesin kun oikein ruinasi ja todisteli. Lopulta pidin kämppää useamman kuukauden tyhjänä ja vuokrasin sen sukulaiselle ihan samoilla ehdoilla. Kyllä kannatti.

Jos ehdokkaat tinkivät, se on aina pahan enne. Asiallisesti voi kysellä jos jotain mieleen tulee, mutta on aika vitun törkeää alkaa puhumaan siitä että toisella puolen katua vuokra on satasen alhaisempi. Sauna ja uudet pinnat ei tietenkään vaikuta. Opiskelijoita en ole hetkeen enää harkinnutkaan. Tuntuu että kaikki on nähty tällä saralla.

Itselläni bonuksena on vielä suht nuori ikä vuokranantajaksi. Välillä kämpän katsojat ovat paljon vanhempia, ja he saattavat kysäistä jopa ikääni. Kärsin siitä että en onnistu olemaan auktoriteetti, kerran sanoin olevani kämpän omistajan tytär. Toisaalta, silloin minuun suhtaudutaan rennommin ja katselijoiden oikea luonne saattaa tulla paremmin esiin.

Vierailija
115/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa nää vuokranantajat jotka ei ees poikkeustapauksessa hyväksy lemmikkejä asuntoon. Mä oon iha tavallinen rauhallinen nainen joka ei polta eikä biletä ja pidän asuntoni siistinä melkeen ylisiistinä jos voi niin sanoa. Käyn töissä enkä törsää rahojani turhuuksiin joten vuokranmaksu on aina taattu. Mutta mulla on 2 kissaa jotka on kilttejä kuin mitkä. Tarpeet tekevät hiekkalaatikkoon aina ja itse siivoan hiekkalaatikon useasti päivässä joten hajuakaan ei ole. Mut taitaa olla niin että lemmikki = automaattisesti pilalla oleva kämppä. Onneks on sit vvo ja sato joilla on remontoidut siistit kauniit asunnot ja lemmikit tervetulleita. 

Vierailija
116/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faijan kämpässä asui nuori nainen millä ei ollut ihan kaikki hommat hanskassa,vuokrat takkusi ym. Ja faija sitten jutteli tämän tytön kanssa että sai asiat hoidettua,käytti sitä sossussa ym. Kun oli pihalla asioista.

Sossu alkoi maksamaan vuokrat ja asui kämpässä yli 10v ja oli todella helppo vuokralainen,kun muutti pois oli kämppä siistimpi kuin muuttaessaan siihen.

Hienosti tehty vuokranantajalta. Tästä tuli mieleen toinen vuokrantantajan kertoma tarina. Vuokrasi kämpän väkivaltaisesta miehestä eroavalle yh:lle. Ex kävi välillä uhkailemassa, mutta vuokranantajan sukulaismies katsoi vähän perään ja piti naisen puolta, että hän sai olla rauhassa. Vuokralaisena hän oli hyvä, vaikka töitäkään ei ensin ollut. Sitten tuli tilanne, että vuokranantaja pystyi auttamaan naista työpaikan saamisessa ja nainen pääsi töihin. Oli monen monta vuotta vuokralaisena ja vuokra tuli aina ajallaan. Lopulta vuokranantaja halusi luopua asunnosta ja nainen osti sen itselleen. Happy end.

On sellaisiakin vuokralaisia, joiden exät eivät käy uhkailemassa ja häiritsemässä koko taloa ja jotka hankkivat työtä ilman apua JA maksavat vuokrat ajallaan. Näitä on suurin osa.

Vierailija
117/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä harmittaa nää vuokranantajat jotka ei ees poikkeustapauksessa hyväksy lemmikkejä asuntoon. Mä oon iha tavallinen rauhallinen nainen joka ei polta eikä biletä ja pidän asuntoni siistinä melkeen ylisiistinä jos voi niin sanoa. Käyn töissä enkä törsää rahojani turhuuksiin joten vuokranmaksu on aina taattu. Mutta mulla on 2 kissaa jotka on kilttejä kuin mitkä. Tarpeet tekevät hiekkalaatikkoon aina ja itse siivoan hiekkalaatikon useasti päivässä joten hajuakaan ei ole. Mut taitaa olla niin että lemmikki = automaattisesti pilalla oleva kämppä. Onneks on sit vvo ja sato joilla on remontoidut siistit kauniit asunnot ja lemmikit tervetulleita. 

Aika usein saa kemmikkiaiheisilta keskustelupalstoilta lukea, että miten peitetään lemmikin aiheuttamat tuhot vuokranantajalta. Tuntuu olevan yleistä ja hyväksyttävää.

Yhtä iso syy itselleni on myös se, että lemmikin jälkeen asuntoa ei voi viokrata allergiselle, koska eläinpöly menee kaikkialle.

Ja eläin voi aiheuttaa isoja kystsnnuksia, esim kissa pissaa parketille / kaakelin saumoille ja haju menee rakenteisiin.

Itselläni on lemmikkejä, vuokralaisillani ei saa olla lemmikkejä yllä mainituista syistä.

Vierailija
118/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosia ne useimmat miespuoleiset on. Ruikuti ruikuti mulle kaikki heti nyt.

Äitiensä lellimiä...

Vierailija
119/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki on täysin selvä että vuokranantajalla ei ole oikeutta estäää lemmikin tuomista vuokra-asuntoon. Turha alkaa näiden jankuttajien kanssa minkäänlaiseen selittelyyn, vaan tuodaan se lemmikki sitten salassa. Ei siinä näiden kanssa mua auta, koska rikkoovat lakia kuitenkin suosimalla lemmikitöntä.

Älä höpötä joutavia. 

http://www.kiinteistolehti.fi/lemmikkielaimet-vuokrahuoneistossa/

Vierailija
120/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, mutta eikös se olis fiksuinta ottaa vuokralle juurikin henkilö jonka vuokran maksaa joku muu? Tällöin vuokranmaksu on taattu, sossu laittaa sen suoraan sinun tilille maksuun joten ei ainakaan jää maksamatta. Samoin asumistuki tulee suoraan sinulle joka kuukausi, jos näin sopimukseen kirjataan, että asumistuki suoraan vuokranantajalle

samaa minäkin ihmettelen näitä hienohelmoja, yhteiskunnan pikku porsaita, ja prisnsessoja. Jotka kuvittelee että kaikillla muilla on aina asiat olleet yhtä vaaleanpunaista prinsessa leijumista koko lapsuus, ja sitten inistään vavapalstalla miten joku vuokralainen ei ollukaan niinkuin isän piku prinsesa olisi toivonut, ei ollukkaan Ralph Laurentin paitaa päällä tai ajanu Bemarilla pihaan. Voihan......Tätä tä meno on, nyjkysuomessa, rikkaiden porsasjälkeläiset rikastuu ja köyhien köyhtyy...Naurattaa tllaset tapaukset, voi kun minä niin petyin minun vuokralaisiin...hahahahaha

Voi kuule, miten minusta tuntuu että sinä se tässä yhteiskunnan pikku porsas olet.

Köyhä tuilla elävä luuseri -se sinä olet etkä sieltä saastasta ikinä nouse.

Vituttaako kun et pärjää elämässä, vituttaako?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi