Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasunto oli virhe, v*tuttaa aivan suunnattomasti vuokralaiskokelas

Vierailija
06.03.2017 |

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

Kommentit (270)

Vierailija
261/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneella on _________ loppu. Surku juttu!

Vierailija
262/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että en ole tavannut kuin yhden siistin vuokralaisen, joka oli nuori varaton ihminen ja sossu maksoi vuokran. Kaikki muut ovat olleet niin törkyisiä, että joka kerta oli remppa tehtävä niiden jäliltä.

Pari jopa jätti vuokrat maksamatta ja ovat menett'äneet tietysti luottotietonsa.

Onneksi toinen asunto saatiin myytyä 100% voitolla ja toisen kanssa viekä kitkutellaan, kun nyt vaikuttaa ok. vuokrlaiselta, mutt kuka niistä sottomooseksista selvän ottaa.

kymmenien vuosien kokemuksella kirjoittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että mikä tahansa muu sijoitusmuoto kuin asunnon vuokraus. Järjetöntä touhua vaikuttaa olevan, riittää kun katsoo millaisia vuokralaisia meidänkin taloyhtiössä pyörii. Täysiä idiootteja. Viimeisen kolmen vuoden aikana on muutama häätö jouduttu antamaan kun yhteiskuntaan sopimattomat idiootit soittavat öisin täysillä musiikkia yms. Yläkerrassamme on asunut muutaman kuukauden yhteiskuntaan sopimaton idiootti, joka hyppii aamuyöllä hyppynarulla, raahaa öisin, iltaisin, aamuisin, milloin vaan, huonekaluja ja kävelee asuntoa ympäri kuin elefantti 24/7. Idiootista on jouduttu tekemään jo valitus mutta taitaapi tämänkin ameeban kohtalona olla lopulta häätö. Pidän siitä huolen.

ohoh, noin monta idiootti sanaa osasit kirjoittaa! Äitisi saa olla ylpeä lapsestaan. Tässä meillä on yhteiskunnan kultakimpale, oikein malliesimerkki..!!!! hahah!

Vierailija
264/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on yksiö, mitä olen vuokrannut 10 vuotta ja aina on vuokralaisten kanssa jotain vääntöä. Nykyään sijoitan vaan osakkeisiin, ainakin tuntuvat paljon helpommilta ja järkevämmiltä.

Vierailija
265/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Jo pelkästään minun ystäväpiirissäni on 90%lla lemmikkieläin ja ollaan varmasti maksukykyistä arkkitehtejä, insinöörejä, konsultteja jne... Minulla on itsellänikin kaksi kissaa ja tiedän etteivät eläimet niin helposti vahingoita rakenteita läsnäolollaan. Pissakin jos karkaa niin se heti siivotaan ja käsitellään aineella joka pilkkoo hajumolekyylejä.

Te ootte maksukykyisiä arkkitehteja, insinöörejä, konsultteja ja niin edelleen, mutta ette käy töissä, koska ootte koko päivän rätin kanssa valmiina pyyhkimään kissanpissat heti ja käsittelemään hajumolekyylejä rikkovalla aineella? Ja hajunpoistohan ei riitä, se uloste itsessään täytyisi myös saada pois.

Ei se jätös mitään sementtiä ole. Tietäisit jos tuntisit yhdenkään eläimen 😂

Vierailija
266/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota naispuolinen vuokralainen.

Vierailija
267/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Jo pelkästään minun ystäväpiirissäni on 90%lla lemmikkieläin ja ollaan varmasti maksukykyistä arkkitehtejä, insinöörejä, konsultteja jne... Minulla on itsellänikin kaksi kissaa ja tiedän etteivät eläimet niin helposti vahingoita rakenteita läsnäolollaan. Pissakin jos karkaa niin se heti siivotaan ja käsitellään aineella joka pilkkoo hajumolekyylejä.

Te ootte maksukykyisiä arkkitehteja, insinöörejä, konsultteja ja niin edelleen, mutta ette käy töissä, koska ootte koko päivän rätin kanssa valmiina pyyhkimään kissanpissat heti ja käsittelemään hajumolekyylejä rikkovalla aineella? Ja hajunpoistohan ei riitä, se uloste itsessään täytyisi myös saada pois.

Ei se jätös mitään sementtiä ole. Tietäisit jos tuntisit yhdenkään eläimen 😂

On mullakin ollut elämiä, mutta omassa omakotitalossa. Ja tiedän, että jätökset eivät ole sementtiä: sementti ei nimittäin imeydy parkettiin vaan lähtee varovasti painamalla ja kostealla pyyhkimällä pois.

Vierailija
268/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja palkkioksi tuosta saat pääomalle bruttotuoton 4% tms., eli jonkin verran huonomman kuin saisit ostamalla tietokoneen äärestä pörssiyhtiön osakkeita. Jotta asiassa olisi vuokranantajan kannalta mitään järkeä, pitäisi vuokrat vielä n. 1,5 kertaistaa tai asuntojen hintojen laskea vuokratason säilyessä ennallaan.

No mun yksiö oli saman hintainen ostaessani ja myydessäni sen, mutta sen 20 vuoden aikana markat vaihtuivat euroiksi. Ja toki tuotti siinä välissä vuokratuloina aika paljon. Olisko ollut jotain 700 % tuottoa verojen jälkeen vai miten tuo pitäisi laskea, kun rahaa oli lopulta 8 kertaa enemmän kuin aloittaessa.

Oli järkeä.

Vierailija
269/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko sen paskaläävän hinnoitellut turhan korkeaksi, jos et asiallista vuokralaista siihen löydä? Oliko jutun pointti siinä, että kallista aikaasi meni nyt hukkaan, kun muutama epäkelpo vuokralainen sattui tulemaan näytölle? En oikein nyt tajunnut jutun juurta ja sitä miksi jutulla on noin paljon peukkuja.

On varmasti paljon muutakin, mitä et oikein tajua.

Vierailija
270/270 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri-AMK kirjoitti:

Meidät suomalaiset on kasvatettu niin, että jos elämänhallinta on kunnossa, ja on säännöllisiä tuloja, niin on pakko ostaa oma asunto. Siihen jopa painostavat sukulaiset ja ystävät.

Tästä on tietysti seurauksena, että vuokra-asunnon tarvitsijat on usein niitä, joilla on rahasta puutetta tai elämäntilanne "väliaikainen" eli opiskelija, työtön, määräaikainen työsuhde, keikkatyö, jne... Periaatteesta vuokra-asujia ei liene kovin paljoa, vaikka kai niitäkin on. Itsekin asuin yli viisi vuotta vuokralla, kun oli todella edullinen vuokra, mutta niin se vaan tuli oma ostettua, vaikka sitä päätöstä ei välttämättä rahalla pystynyt perustelemaan.

Yritä nyt sitten löytää se kunnollinen, maksukykyinen ja pitkäaikainen vuokralainen, kun sellaiset järjestään kaikki asuvat omassa asunnossa.

vastaan ylläolevaan:

tai sitten yleishyödyllisessä vvo n, saton,  kaupungin asunnossa tai asumisoikeusasunnossa. Vuokralaisen kannalta yksityisen vuokranantajan vuokra-asunnossa on se ongelma, että se on niin epävarmaa ja asumisturvaa ei ole ja tästä syystä ja vuokrien takia (paitsi että nykyään sato jne. on kalliimpia kuin yksityiset)ihmiset hakeutuu yleishyödyllisiin. Pitäisi olla jokin sellainen irtisanomisehto että vuokranantaja ei irtisano vuokrasopimusta ilman painavaa syytä esim ettei itse selviä veloistaan ja joutuu myymään asunnon.Tiedä sitten olisiko se vuokranantajan  kannalta järkevää.Miksi et voi perustella omistusasumista taloudellisesti, saisitko paremman tuoton rahoillesi osakkeista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi