Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasunto oli virhe, v*tuttaa aivan suunnattomasti vuokralaiskokelas

Vierailija
06.03.2017 |

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

Kommentit (270)

Vierailija
1/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia luovuin sjoitusasunnosta.

Vierailija
2/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokralainen jätti useamman kuun vuokrat Pokerilla maksamatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en ole vuokraemännän roolia koskaan harkinnutkaan. Ota toki tuo kokemus positiivisena, mitä jos olisit moiselle hullulle kämpän vuokrannut?

Vierailija
4/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ajanhallintaa. Eikä kukaan normaalijärjellä varustettu jää väittelemään tuollaisista asioista, vaan toteaa että tämä oli sitten tässä ja lähtee syömään. Ei tarvitse olla siellä töissä nälissään.

Vierailija
5/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

Joo sulle sopii varmaan jokin muu sijoitusmuoto paremmin. Vuokraisäntänä toiminen voi olla vaativaa, ja tuo on mielestäni vielä pientä.

Vierailija
6/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua edelleen jotenkin järkyttää, miten täydellisen vaativa ja mulle ärsyyntynyt oli tämän pojan asenne. Oli ilmiselvää, että hänelle se miten hän jaksaa raahautua näyttöön tarkoittaa, että täti järjestää vuokran ja koira-asian kuntoon, koska se mitä hän tahtoo on vain yksinkertaisesti järjestyttävä. Miten voi aikuinen parikymppinen ihminen ajatella, että hänen ongelmansa ovat minun ongelmiaan ja olen velvoitettu järjestemään ne hänen puolestaan?

Eniten vituttaa se, etten saanut sanottua kunnolla ja suoraan miten asiatonta hänen käytöksensä oli. Että about kaikki mitä hän teki oli väärin. Keksin vasta ilalla miten olisi pitänyt sanoa.

Onneksi löyty kiva vuokralainen eilen, helpotti tätä ärsytystä. Siis normaali nuori nainen, joka ymmärsi näytön ja vuokrasopparin olevan erikseen tapahtuvia asioita, sopi asiallisesti ja joustavasti näytön ja joka oli paikalla sovittuun aikaan, toi omatoimisesti todistuksensa luottotiedoistaan näyttöön ja joka ymmärsi ilmoituksessa olevien asioiden olevan voimassa, ei hänen mielipiteittensä mukaan vaihtuvia.

Väkisin tulee mieleen onko nimenomaan nuorissa miehissä jotain vikana, kun ainoastaan naiset olivat normaaleja omassa tapauksessani. Onko tämä sitä, että äiti ja isi ovat passanneet kullannupun uskomaan rajojen olevan omasta mielihaluista kiinni ja siksi totta kai muu maailma taipuu niiden mukaan?

Vierailija
7/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut ottaa maksusitoumus.

Vierailija
8/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne vuokrat piti pelaamalla maksaa?

Vierailija
9/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, mutta eikös se olis fiksuinta ottaa vuokralle juurikin henkilö jonka vuokran maksaa joku muu? Tällöin vuokranmaksu on taattu, sossu laittaa sen suoraan sinun tilille maksuun joten ei ainakaan jää maksamatta. Samoin asumistuki tulee suoraan sinulle joka kuukausi, jos näin sopimukseen kirjataan, että asumistuki suoraan vuokranantajalle

Vierailija
10/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyky playstation-sukupolvi on saaanut kaikki vain itkemällä, ruikuttamalla ja valittamalla. Aikuisuus on sitten rankkaa ja äänestetään Vasemmistoa kun he lupaavat kuut ja tähdet taivaalta.

Vierailija
11/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olisi vuoraa maksanut. Eikö puhelimitse voi vielä kerrata. Ei lemmikkejä, ei tupakointia? Myös vuokralaiset voivat olla ahtaalla ja soitella useampaan paikkaan eivätkä muista..

Itse asuin kerran yksiössä. Pois muuttaessa uusi vuokralainen sai vanhan pesukoneeni. Kysyi vielä voisinko muuttaa hänen tavarat sinne koska minulla oli lainassa pakettiauto. Juu ei käynyt minulle.

Vierailija
12/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palkkioksi tuosta saat pääomalle bruttotuoton 4% tms., eli jonkin verran huonomman kuin saisit ostamalla tietokoneen äärestä pörssiyhtiön osakkeita. Jotta asiassa olisi vuokranantajan kannalta mitään järkeä, pitäisi vuokrat vielä n. 1,5 kertaistaa tai asuntojen hintojen laskea vuokratason säilyessä ennallaan.

Vierailija
13/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas avutonta. Laita ammattilainen asialle, niin ei tarvi kärvistellä näytön kanssa. Ai niin, sehän maksaa...

Vierailija
14/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän se ex jätti näin hyvän saaliin? Hei kaikki sinkut! Taas yksi loistoyksilö vapailla markkinoilla!

Vierailija
15/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuollaiseen käyttää aikaa? Välittäjälle toimeksianto.

Vierailija
16/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin vuokra-asuntoni juuri pois. Kahden vikan vuokralaisen jouduin häätämään ja yksi pani paikat remonttiin. Ei koskaan enää. Lisäksi osakkeet tuottavatkin enemmän.

Vierailija
17/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ajanhallintaa. Eikä kukaan normaalijärjellä varustettu jää väittelemään tuollaisista asioista, vaan toteaa että tämä oli sitten tässä ja lähtee syömään. Ei tarvitse olla siellä töissä nälissään.

Voi että kun ärsyynnyin tästä, vai että ajanhallintaa.

"Väittely" kesti ehkä n. 5 minuuttia kokonaisuudessaan ja oli pienin murhe ajankäytössä. Matkat oli sitten asia erikseen.

Kyllä löytää av tavan kääntää ihmisten sikailun aloittajan syyksi, oli kyse mistä tahansa.

Vierailija
18/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille asuntosijoittaminen sopii, itse en lähtisi siihen suin surminkaan. Sijoitan kiinteistöihin mieluummin REITtien kautta, on paljon hygienisempää eikä tarvitse olla vuokralaisten kanssa tekemisissä. Osingot kilahtavat tilille kerran kuussa.

Vierailija
19/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tuollaiseen käyttää aikaa? Välittäjälle toimeksianto.

AP on niin hukassa tään homman kanssa. Kuten aloituksesta voi päätellä, ei tuollaisista uusavuttomista ole vuokraisänniksi.

Vierailija
20/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun ärsyynnyin tästä, vai että ajanhallintaa.

"Väittely" kesti ehkä n. 5 minuuttia kokonaisuudessaan ja oli pienin murhe ajankäytössä. Matkat oli sitten asia erikseen.

Kyllä löytää av tavan kääntää ihmisten sikailun aloittajan syyksi, oli kyse mistä tahansa.

Kyllä löytää ap tavan kääntää omat kämminsä muiden syyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän