Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasunto oli virhe, v*tuttaa aivan suunnattomasti vuokralaiskokelas

Vierailija
06.03.2017 |

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

Kommentit (270)

Vierailija
41/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin että moni luopuu sijoitusasunnosta.

Meillä oma poika siis todellakin oma poika muutti parikymppisenä vuokralle. Sai oikein hienon asunnon. Kotona oli opetettu siivoamaan kaikin puolin ja pitämään koti järjestyksessä ja pojan huone oli aina tiptop ja oli muutenkin siisti.

Hämmästys olikin valtava kun muutaman kuukauden kuluttua kävimme pojan luona. Lattiat tavaraa täynnä ja paikat pölyssä ja töhnässä. Astiat pesemättä ja parveke tupakantumpeissa. Sanoi että ei ehdi opiskeluilta siivoskella. Autoimme ja siivosimme yhdessä. Päivässä ei tullut yksiöstä putipuhdasta.

Parin vuoden kuluttua poika muutti kaksioon tyttökaverin kanssa.

Autoimme muuttopäivänä ja siivo oli taas melkoinen. Siistiä tuli kun yötä myöten siivottiin. Ymmärrän kuitenkin sen että vuokranantaja pidätti takuuvuokran.

No nyt asuvat kahdestaan kaksiossa ja tyttökaveri toi kotoaan myös koiran. Niinpä.

Vierailija
42/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? AP märehtii useita päiviä jotain tyyppiä, jonka näki viiden minuutin ajan ja josta ei edes tullut vuokralaista? Ei kuulosta aivan normaalilta.

En ihmettele miksi osuu hermoon, nimittäin luetun ymmärtäminen on sulla pahasti hukassa. Asia tapahtui eilen, näyttö itsessään ei kestänyt viittä minuuttia vaan se hetki kun hänen äitinsä ulkoisti lapsensa kasvatuksen minulle. Myöskään en tiedä sinusta, mutta itse elän elämää jossa en liiku ajatuksen voimalla paikasta toiseen.

Todellakin avadun vauvapalstalla siitä miten vittumaisia vellihousuja tässä maassa sikiää. "Märehtimisestä" ei ole kyse.

Jos samaistuit vuokralaiseen, niin tee jotain itsellesi. Lopeta vaikka alkuun vauvapalstailu, koska asioiden "märehtiminen" on koko palstan idea. Jos asia häiritsee mutta silti luet itseäsi kiduttaaksesi, niin "ei kuullosta aivan normaalilta".

Oletko harkinnut terapiaa ja rauhoittavaa lääkitystä? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa laittaisit vuokranvälittäjjän asialle niin ei tarvitse päätä vaivata.

Mitä ihmettä? Miten "vuokranvälittäjjän" palkkaaminen ratkaisisi yhtään mitään? Ulkoistaisin todella tärkeän päätöksen ihmiselle, jolla ei ole ainuttakaan työkalua tai tapaa varmistaa vuokralaisen kunnollisuutta enempää kuin minullakaan. Ei vuokravälitykseen tarvitse mitään koulutusta tai henkistä pääomaa, joka korvaisi sen rahallisen summan jonka joutuisin siitä maksamaan.

Vuokranvälittäjä tarkoittaisi sitä, että lykkäisin asian hoidettavaksi ihmiselle jota ei loppukädessä voi vähempää kiinnostaa miten mun asunnolle käy koska hänen osuutensa loppuu allekirjoitukseen ja tärkeintä on saada homma pakettiin.

Olisin valmis tuohon ainoastaan jos mua ei oikeastaan kiinnostaisi millainen vuokralainen tulee kunhan vaan tulee, sekä jos aikataulullisesti en kykenisi itse tuohon. Muuten aivan turha ajatus.

Vierailija
44/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt takertuvat märehtimään kaikkea kuten ap - huonolta vaikuttava vuokralaisehdokas? Ei jatkoon. Seuraava?

Vierailija
45/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei sun kannata vuokrata ollenkaan jos et edes tuommosta kestä. Kuulostaa liian vaativalle toi vuokraemännän homma sulle. On aivan itsestään selvää, että ainakin voi kysyä mistä ehdoista voi neuvotella. Se, ettei nuorukainen vielä ihan hallinnut kunnollista neuvottelutaktiikkaa on sivuseikka. Itsekin kyselisin yhtä jos toista, sillä vuokralainenhan sen vuokran maksaa, haloo! Ja se, että nimittelet vuokralaiskandidaatteja tissiposkiksi, ei anna susta itsestäsikään yhtään hyvää kuvaa. 

Vierailija
46/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa laittaisit vuokranvälittäjjän asialle niin ei tarvitse päätä vaivata.

Mitä ihmettä? Miten "vuokranvälittäjjän" palkkaaminen ratkaisisi yhtään mitään? Ulkoistaisin todella tärkeän päätöksen ihmiselle, jolla ei ole ainuttakaan työkalua tai tapaa varmistaa vuokralaisen kunnollisuutta enempää kuin minullakaan. Ei vuokravälitykseen tarvitse mitään koulutusta tai henkistä pääomaa, joka korvaisi sen rahallisen summan jonka joutuisin siitä maksamaan.

Vuokranvälittäjä tarkoittaisi sitä, että lykkäisin asian hoidettavaksi ihmiselle jota ei loppukädessä voi vähempää kiinnostaa miten mun asunnolle käy koska hänen osuutensa loppuu allekirjoitukseen ja tärkeintä on saada homma pakettiin.

Olisin valmis tuohon ainoastaan jos mua ei oikeastaan kiinnostaisi millainen vuokralainen tulee kunhan vaan tulee, sekä jos aikataulullisesti en kykenisi itse tuohon. Muuten aivan turha ajatus.

Voi seli seli!

Vierailija
47/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän että ihan uskomattoman hullua ja omituista porukkaa pyörii etsimässä vuokra -asuntoa, se on totta.

Mutta kyllä ap:n ulosanti on sellaista, että ei vaikuta hyvältä vuokranantajalta.

En ymmärrä tuollaista raivoamista, ainoa ongelma tässä oli nälkä.

Ei ketään nobodya tarvi alkaa kasvattamaan jossain asuntonäytössä. Ihan ihme vaahtoamista.

Vierailija
48/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi kämppää vuokralla Helsingissä - molemmat on perintönä saatu.

Toinen on ollut 5 vuotta vuokrattu eräälle yritykselle jonka ulkomaalainen toimitusjohtaja asuu kämpässä.

Ei ole ollut mitään ongelmia, ei kerta kaikkiaan mitään.

Toisessa kämppässä taas on vuokralaiset vaihtuneet 2-3 vuoden välein. Tosin nykyiset asuvat siinä jo neljätä vuotta. Yhdenkään vuokralaisen, edellisten eikä nykyisten, kanssa ei ole ongelmia ollut. Itse tarkistan aina vuokralaisten luottotiedot sekä joissain tapauksessa olen tarkistanut myös verotiedot. Näin saa vähän osviittaa maksukyvystä, vaikka eihän sekään mikään takuu ole.

Ap:n tilanteesta voin vaan sanoa että ei tuosta kannata hermostua. Välillä noita "huteja" vaan tulee ja ne on otettava sellaisena kun se tulee.

Vierailija
49/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse ymmärrä miksi se lemmikkien salliminen on niin iso ongelma? Eikö kannattaisi se linjata aina tapauskohtaisesti? Mitä yksi kissa tai yksi pienikokoinen koira niin haittaa, jos se on normaalin ja vastuullisen vuokralaisen hoidossa?

Mä luulen että tuo rajaa pois aika paljon hyvää vuokralaismateriaalia koska usein hiukan vanhemmilla ja vastuullisissa ihmisillä on joku lemmikki.

Toisin kuin nuorilla, jotka bilettää eivätkä ehdi hoitamaan lemmikkiä. Tai vähävaraisilla joilla ei nykysuomessa ole varaa pitää lemmikkiä. Tietysti AINA on poikkeuksia mutta miksi sulkea niin potentiaalinen ryhmä jo ilmoituksessa ulos?

Olen itse "täydellisenä" vuokralaisena (työssäkäyvä, on varaa, olen siisti, en biletä tai tupakoi, pidän huolta kodistani, maksan laskuni aina ajoissa) itseäni pitävä kolmekymppinen nainen, joka etsi työasuntoa työpaikkakunnalta, mutta eipä voi puoliakaan edes hakea koska minulla on pieni koira. (sisäsiisti, koulutettu, ei hauku sisällä, ei ongelmia.) 

Koska en halua asuntooni lemmikkiä. En halua mahdollisen hajun, pissavahinkojen ja raapivien kynsien takia. Ikävää jos sulla on ongelmia löytää kämppää, mutta jos katsot asiaa vuokraajan kannalta ymmärrät varmasti.

Vierailija
50/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän vuokravälittäjää, kun en jaksa näitä kaiken maailman yksinkertaisia tyyppejä. Välittäjä seuloo ehdokkaat ja antaa referaatit 3-4 mahdollisesta vuokralaisesta. Hoitaa näytöt ja tarkistaa luottotiedot.

Nais- ja miesvuokralaisista naiset ovat olleet pahimpia, vuokrat tulee miten sattuu, loppusiivous alla-arvosta ym. Eivät onneksi kaikki, mutta aika moni. Miesten kanssa ei useimmiten näitä ole ollut.

Olen vuokrannut yksiötä vuodesta 1996.

Vierailija
51/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän että ihan uskomattoman hullua ja omituista porukkaa pyörii etsimässä vuokra -asuntoa, se on totta.

Mutta kyllä ap:n ulosanti on sellaista, että ei vaikuta hyvältä vuokranantajalta.

En ymmärrä tuollaista raivoamista, ainoa ongelma tässä oli nälkä.

Ei ketään nobodya tarvi alkaa kasvattamaan jossain asuntonäytössä. Ihan ihme vaahtoamista.

Eli jos sinä vaikka sovit näytön vuokranantajan kanssa ja tuhlaat matkaan aikaa ja rahaa, sinua ei harmita kun saavut paikalle ja vuokrantaja ei vastaa puhelimeen? Sua ei harmita täydellinen ajan tuhlaaminen ja turha ravaaminen?

Vierailija
52/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse ymmärrä miksi se lemmikkien salliminen on niin iso ongelma? Eikö kannattaisi se linjata aina tapauskohtaisesti? Mitä yksi kissa tai yksi pienikokoinen koira niin haittaa, jos se on normaalin ja vastuullisen vuokralaisen hoidossa?

Mä luulen että tuo rajaa pois aika paljon hyvää vuokralaismateriaalia koska usein hiukan vanhemmilla ja vastuullisissa ihmisillä on joku lemmikki.

Toisin kuin nuorilla, jotka bilettää eivätkä ehdi hoitamaan lemmikkiä. Tai vähävaraisilla joilla ei nykysuomessa ole varaa pitää lemmikkiä. Tietysti AINA on poikkeuksia mutta miksi sulkea niin potentiaalinen ryhmä jo ilmoituksessa ulos?

Olen itse "täydellisenä" vuokralaisena (työssäkäyvä, on varaa, olen siisti, en biletä tai tupakoi, pidän huolta kodistani, maksan laskuni aina ajoissa) itseäni pitävä kolmekymppinen nainen, joka etsi työasuntoa työpaikkakunnalta, mutta eipä voi puoliakaan edes hakea koska minulla on pieni koira. (sisäsiisti, koulutettu, ei hauku sisällä, ei ongelmia.) 

Koska en halua asuntooni lemmikkiä. En halua mahdollisen hajun, pissavahinkojen ja raapivien kynsien takia. Ikävää jos sulla on ongelmia löytää kämppää, mutta jos katsot asiaa vuokraajan kannalta ymmärrät varmasti.

En juuri ymmärrä, koska olen nähnyt ettei lemmikki automaattisesti aiheuta mitään vahinkoa asunnolle. Kynsien raapimisjälkiä ei ole koska nykylattiat kestää hyvin, koulutettu koira ei kuse sisälle ja sekin haju pinttyy vasta kun kuseminen on tapa eikä satunnainen vahinko. 

Olen aina lopulta saanut asunnon, jossa on ilmoituksessa lukenut "ei lemmikkieläimiä!!!", koska se ei todellakaan ole kaikille ehdoton ehto ja koska olen muutoin hyvä vuokralainen. Olisi vaan helpompaa kaikille osapuolille, jos tuota ei laitettaisi automaattisesti ilmoitukseen ja asia katsottaisiin tapauskohtaisesti. (kuten kohdallani on käynyt joka kerta, mutta aina olen joutunut "tuhlaamaan" vuokranantajan aikaa turhaan tiedustelemalla noita "ei lemmikki-asuntoja.)

Vierailija
53/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan käytetty vuokranvälitysfirmaa (OVV) josta hyvät kokemukset. Firma hoiti näytöt, haastattelut, luottotietojen selvittämiset jne., samoin sopimusten laatimisen, neuvoi vuokralaisille vuokratakuujutut ja muut. Siihen upposi yhden kuun vuokratulot, mutta saipahan itse tehdä töitä rauhassa, eikä tarvinnut nähdä vaivaa vuokralaisten kanssa. Sijoitusasunnosta tulee aina vaivaa ja kuluja, mitä monet vuokralaiset eivät ymmärrä. Monelle vuokranantajallekin ne tulevat yllätyksenä, joten siksikin etenkin alussa voi olla ihan fiksua ulkoistaa hommaa välitysfirmalle.

Välitysfirmoissa on eroja ja kannattaa vähän vertailla ja katsoa myös mikä fiilis tulee. Meidän piti etsiä vuokra-asunto eri kaupungista ja samaan aikaan vuokrasimme omaa asuntoamme muille. Vuokra-asuntoa etsiessä tuli käytyä mm. Vuokraturvan näytöissä ja niistä jäi kyllä niin negatiivinen olo, etten todellakaan antaisi omaa asuntoani heidän kauttaan vuokralle. Tuli sellainen olo, että vuokralaiset ovat vain haitaksi ja jos ei miellytä, niin saa mennä muualle vuokraamaan. Vuokranantajan näkökulmasta olisi tietysti parasta, että saisi mahdollisimman pitkäaikaiset vuokralaiset. Minusta tuntui siltä, että jos olisimme muuttaneet Vuokraturvan kautta vuokrattuun asuntoon, niin hinta-laatusuhde oli niin epätasapainoinen ja vuokrasopimukseen kirjattu vuokran nousu niin suuri, että muutamassa vuodessa olisi ollut pakko muuttaa pois.

Vierailija
54/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te sijoittajat ja muut miljonäärit olette pikkumaisia. Oikein nälkä jäi! Miten nyt selviät??

Kyllä siinä kuule moni muukin ihminen saattaa hieman tingata ja kysyä, että josko sittenkin, kun on juuri laitettu kämpästä pihalle ja rahat on finaalissa.

Vuokrakämppää etsivä nyt vaan ei kerta kaikkiaan ole siinä asemassa että hän voisi sanella yhtikäs mitään, kulta pieni.

Ja etkö tosiaan löydä yhtään mitään moitittavaa tuon tyypin käytöksestä?

Vai onko vaan tärkeä saada herravihaa purettua?

Vierailija
55/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, mutta eikös se olis fiksuinta ottaa vuokralle juurikin henkilö jonka vuokran maksaa joku muu? Tällöin vuokranmaksu on taattu, sossu laittaa sen suoraan sinun tilille maksuun joten ei ainakaan jää maksamatta. Samoin asumistuki tulee suoraan sinulle joka kuukausi, jos näin sopimukseen kirjataan, että asumistuki suoraan vuokranantajalle

No ei oo fiksua, kun nää sossun asiakkaat pilaa kämpän, turmelee hellat ym ja häiritsee naapureita.

Vierailija
56/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua edelleen jotenkin järkyttää, miten täydellisen vaativa ja mulle ärsyyntynyt oli tämän pojan asenne. Oli ilmiselvää, että hänelle se miten hän jaksaa raahautua näyttöön tarkoittaa, että täti järjestää vuokran ja koira-asian kuntoon, koska se mitä hän tahtoo on vain yksinkertaisesti järjestyttävä. Miten voi aikuinen parikymppinen ihminen ajatella, että hänen ongelmansa ovat minun ongelmiaan ja olen velvoitettu järjestemään ne hänen puolestaan?

Eniten vituttaa se, etten saanut sanottua kunnolla ja suoraan miten asiatonta hänen käytöksensä oli. Että about kaikki mitä hän teki oli väärin. Keksin vasta ilalla miten olisi pitänyt sanoa.

Onneksi löyty kiva vuokralainen eilen, helpotti tätä ärsytystä. Siis normaali nuori nainen, joka ymmärsi näytön ja vuokrasopparin olevan erikseen tapahtuvia asioita, sopi asiallisesti ja joustavasti näytön ja joka oli paikalla sovittuun aikaan, toi omatoimisesti todistuksensa luottotiedoistaan näyttöön ja joka ymmärsi ilmoituksessa olevien asioiden olevan voimassa, ei hänen mielipiteittensä mukaan vaihtuvia.

Väkisin tulee mieleen onko nimenomaan nuorissa miehissä jotain vikana, kun ainoastaan naiset olivat normaaleja omassa tapauksessani. Onko tämä sitä, että äiti ja isi ovat passanneet kullannupun uskomaan rajojen olevan omasta mielihaluista kiinni ja siksi totta kai muu maailma taipuu niiden mukaan?

Toi sun vitun jauhaminen laskee pisteitäsi, ettet vaan ole miesvihaaja? kaikki miehet ei ole tommoisia nyt kuitenkaan.

Kyseinen kirosana mainittu yhden kerran.

Kerros nyt, mikä tuosta yhdestä kerrasta tekee jauhamista?

Vierailija
57/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juuri ymmärrä, koska olen nähnyt ettei lemmikki automaattisesti aiheuta mitään vahinkoa asunnolle. Kynsien raapimisjälkiä ei ole koska nykylattiat kestää hyvin, koulutettu koira ei kuse sisälle ja sekin haju pinttyy vasta kun kuseminen on tapa eikä satunnainen vahinko. 

Olen aina lopulta saanut asunnon, jossa on ilmoituksessa lukenut "ei lemmikkieläimiä!!!", koska se ei todellakaan ole kaikille ehdoton ehto ja koska olen muutoin hyvä vuokralainen. Olisi vaan helpompaa kaikille osapuolille, jos tuota ei laitettaisi automaattisesti ilmoitukseen ja asia katsottaisiin tapauskohtaisesti. (kuten kohdallani on käynyt joka kerta, mutta aina olen joutunut "tuhlaamaan" vuokranantajan aikaa turhaan tiedustelemalla noita "ei lemmikki-asuntoja.)

Jotkut on allergisia koirille tai kissoille, tottakai haluan pitää asunnon allergiattomana siltä osin. Ja edelleenkään en ole sinulle velkaa yhtään asuntoa.

Ei ap

Vierailija
58/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan käytetty vuokranvälitysfirmaa (OVV) josta hyvät kokemukset. Firma hoiti näytöt, haastattelut, luottotietojen selvittämiset jne., samoin sopimusten laatimisen, neuvoi vuokralaisille vuokratakuujutut ja muut. Siihen upposi yhden kuun vuokratulot, mutta saipahan itse tehdä töitä rauhassa, eikä tarvinnut nähdä vaivaa vuokralaisten kanssa. Sijoitusasunnosta tulee aina vaivaa ja kuluja, mitä monet vuokralaiset eivät ymmärrä. Monelle vuokranantajallekin ne tulevat yllätyksenä, joten siksikin etenkin alussa voi olla ihan fiksua ulkoistaa hommaa välitysfirmalle.

Välitysfirmoissa on eroja ja kannattaa vähän vertailla ja katsoa myös mikä fiilis tulee. Meidän piti etsiä vuokra-asunto eri kaupungista ja samaan aikaan vuokrasimme omaa asuntoamme muille. Vuokra-asuntoa etsiessä tuli käytyä mm. Vuokraturvan näytöissä ja niistä jäi kyllä niin negatiivinen olo, etten todellakaan antaisi omaa asuntoani heidän kauttaan vuokralle. Tuli sellainen olo, että vuokralaiset ovat vain haitaksi ja jos ei miellytä, niin saa mennä muualle vuokraamaan. Vuokranantajan näkökulmasta olisi tietysti parasta, että saisi mahdollisimman pitkäaikaiset vuokralaiset. Minusta tuntui siltä, että jos olisimme muuttaneet Vuokraturvan kautta vuokrattuun asuntoon, niin hinta-laatusuhde oli niin epätasapainoinen ja vuokrasopimukseen kirjattu vuokran nousu niin suuri, että muutamassa vuodessa olisi ollut pakko muuttaa pois.

Jatkan vielä, että luin noita ylempiä kommentteja vuokranvälitysfirman käyttämisestä ja todellakin painottaisin sitä, että firmoissa on eroa. Tuolla OVV:llä palvelu oli todella hyvää ja firma ajatteli sekä vuokranantajan että vuokralaisen parasta. Aina sai soittaa ja kysyä ja porukka oli ystävällistä. Sen sijaan tuo Vuokraturva tuntui olevan skaalan toisesta päästä ja niistä jäi sellainen maku, että heille riittää että raha liikkuu, eikä muulla ole väliä. sama kuin ed.

Vierailija
59/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sijoitusasunto ja yksi sääntö mikä mulla on EI poikia. Ensimmäinen vuokralainen oli poika, sen takia.

Vierailija
60/270 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? AP märehtii useita päiviä jotain tyyppiä, jonka näki viiden minuutin ajan ja josta ei edes tullut vuokralaista? Ei kuulosta aivan normaalilta.

Tämä on keskustelupalsta, vitun tampio!

Ei kuulosta aivan normaalilta että joku ei moisen funktiota ole sisäistänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi