Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasunto oli virhe, v*tuttaa aivan suunnattomasti vuokralaiskokelas

Vierailija
06.03.2017 |

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

Kommentit (270)

Vierailija
221/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä hyvä vuokralaisemme muutti toiseen kaupunkiin, ja tilalle piti etsiä uusi. Kolme kertaa sovin näytön, jolle ei tullutkaan kukaan. Saimme myös aivan kummallisia yhteydenottoja, ja viidellä kuudesta hakijasta ei ollut luottotiedot kunnossa. Osa hakijoista ei osannut kirjoittaa, osa lähetti vain viestin "koska näyttö". Siis ei isoja kirjaimia, ei tervehdystä, ei itsensä esittelyä, ei välimerkkejä. Osalla olisi ollut sossun takaus, osalla ei tarpeeksi takuuvuokraa. 

Mistä nämä luuserit oikein tulevat? Yhdellä nuorella parilla ei ollut luottotietoja, koska ne olivat menneet "nuoruuden hölmöilyissä". Katsoin heidän henkkareistaan, että olivat molemmat syntyneet vuonna 1996. Molemmilla oli likaiset vaatteet ja he kulkivat asunnossa kengät jalassa kommentoiden paikkoja niin kuin olisivat saaneet asunnon jo. Hämmästys oli suuri, kun kerroin odottavani että vuokralainen joko opiskelee tai käy töissä, ja että luottotiedot on kunnossa. 

Olitte ilmeisesti tottuneet hyvään, mutta tätä se vuokraaminen tänä päivänä on. Moni ns. kunnon ihminenkin tässä maassa on viime vuosien aikana menettänyt luottotietonsa, työpaikkansa tai valmistunut/valmistumassa kortistoon, eikä vuokra-asuntoa hakevilla ole aikaa/muistikapasiteettia ilmoittaa ihan jokaiselle vuokranantajalle jos ehtinyt löytää asunnon ennen näyttöä. Niitä kämppiä kun pitää olla kymmeniä haussa yhtäaikaa, ellei halua joutua taivasalle/maksamaan tuplavuokraa. Koska normaalisti aikaa asunnonvaihtoon on kuukausi ja yhä useamman va:n asenne on "ilmoitellaan sitten kun ollaan päätetty kuka otetaan".

Omalta kohdalta jäänyt hyvin mieleen eräskin tapaus, kävin näytössä alkukuusta ja vastaus tyypillinen "ilmoitellaan" - sain asunnon muualta, ja kuukauden TOISEKSI VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ tämä henkilö soittaa ja kyselee pääsenkö kirjoittamaan sopparin illalla. Suuttui koska kyllähän hänen pitäisi saada tietää tällaiset asiat viipymättä...

Vierailija
222/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vuokralainen jätti useamman kuun vuokrat Pokerilla maksamatta

Olisi kannattanut ottaa maksusitoumus.

Itse jos vuokraisin kämpän, niin ottaisin ainoastaan vuokralaisen, jonka vuokran Kela maksaa suoraan. Siinä vaiheessa jollain luottotiedoilla ym on aivan toisarvoinen merkitys, eikä tarvi stressata, että tuleeko vuokra tilille ajallaan.

kela maksaa tilillesi vain jos asiasta on olemassa erikseen kirjallinen vuokrasopimuksesta erillinen sopimus ja vasta kun on vuokria rästissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme äidillemme hänen heikentyneen kuntonsa vuoksi vanhainkodista ihanan,kodikkaan paikan ja kunnallisen edunvalvojan hoitamaan hänen raha-asiansa ja tyhjilleen jääneen asunnon vuokraamisen hoitaakseen.

Hoitipa tosiaankin : hommasi vuokra-asukiksi äijän,joka oli myös hänen asiakkaansa. Tämä vain sattui olemaan täysin maksukyvytön ja jätti vuokrat maksamatta,kuten oli jättänyt aiemminkin lukuisat muut velkansa. Sitten pukkasivat vielä edunvalvontapalkkiolaskuja.

Eräskin kunnanjuristi sanoi,että olisimme voineet olla iloisia, että "Muuttotappiokunnassa joku siihen äitinne asuntoon sentään muutti, ettei tyhjilleen jäänyt se."

Vierailija
224/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kaikki vuokra-asunnon hakijat aina ymmärrä, mitä ilmoituksessa täysin selvällä suomen kielellä sanotaan, niin ei kyllä kaikki vuokra-asuntoa tarjoavatkaan aina ymmärrä.

Kymmenisen vuotta sitten, muuttaessani lapsuudenkodistani omilleni asumaan, mulla oli paikallislehdessä ilmoitus, jossa etsin yksiötä kaupungin keskustasta. Lehden ilmestymispäivänä puhelimeni alkoi soimaan kuudelta aamulla, ja tarjouksia tulikin todella monta pitkin päivää (+ muutama eri numeroista lähetetty myytkö mulle käytetyt pikkuhoususi -tekstiviesti). Harmi vaan, että suurimmaksi osaksi tarjottiin ihan jotain muuta kuin mitä hain. Suurimmat asunnot, mitä tarjottiin oli kolmioita ("voithan etsiä siihen jonkun kaverisi kimppaan") ja moni asunto oli hyvinkin kaukana keskustasta ("nopeesti siitä autolla hurauttaa" joo, paitsi että mulla ei ole autoa eikä ajokorttiakaan). Hämmentävän paljon oli myös sellaisia tarjouksia vähän vanhemmilta ihmisiltä, että "meillä olis täällä kaupunginosassa X (useita kilometrejä keskustaan, huonot julkiset kulkuyhteydet) meidän omakotitalossa yksi makuuhuone vapaana, saat käyttää samaa kylppäriä ja keittiötä muun talonväen kanssa". Kiitos, mutta ei kiitos.

Vierailija
225/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha-akka kirjoitti:

Saimme äidillemme hänen heikentyneen kuntonsa vuoksi vanhainkodista ihanan,kodikkaan paikan ja kunnallisen edunvalvojan hoitamaan hänen raha-asiansa ja tyhjilleen jääneen asunnon vuokraamisen hoitaakseen.

Hoitipa tosiaankin : hommasi vuokra-asukiksi äijän,joka oli myös hänen asiakkaansa. Tämä vain sattui olemaan täysin maksukyvytön ja jätti vuokrat maksamatta,kuten oli jättänyt aiemminkin lukuisat muut velkansa. Sitten pukkasivat vielä edunvalvontapalkkiolaskuja.

Eräskin kunnanjuristi sanoi,että olisimme voineet olla iloisia, että "Muuttotappiokunnassa joku siihen äitinne asuntoon sentään muutti, ettei tyhjilleen jäänyt se."

miksei edunvalvoja huolehtinut valvottavansa vuokanmaksusta?niin kai yleensä tehdään?Välittäjät voi tehdä tota koska kun he on palkkionsa saaneet, loput jää vuokranantajan huoleksi.vuokraturva takaa vuokrat vuodeksi ja valitsee varmaan maksukykyisiä.Silloin voi jäädä tyhjiä kuukausia. Pitäisikö perustaa toinen ketju onnistuneille asunnon vuokranantamisille?

Vierailija
226/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä täysin miksi jotkut eivät halua lemmikkieläimiä asuntoihinsa, mutta toisaalta se harmittaa kun tietää että omasta kissasta ei ole mitään haittaa ja asunnon etsiminen on muutenkin jo melko hankalaa. Harmi kun ei ole mitään tapaa todistaa etukäteen että mun kissa on ihan huomaamaton kämppis :D

Oon asunut kissan kanssa kahdessa asunnossa ja kummassakin oli ilmoituksessa että lemmikit ei sallittuja, mutta kysyessä asiasta kuitenkin sanottiin että saan tuoda kisun. En sitten tiedä miksi niissä ilmoituksissa lemmikit kielletään, halutaanko katsoa tapauskohtaisesti että mistä lemmikistä on kyse vai mitä. 

Vierailija
227/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vuokralainen jätti useamman kuun vuokrat Pokerilla maksamatta

Olisi kannattanut ottaa maksusitoumus.

Itse jos vuokraisin kämpän, niin ottaisin ainoastaan vuokralaisen, jonka vuokran Kela maksaa suoraan. Siinä vaiheessa jollain luottotiedoilla ym on aivan toisarvoinen merkitys, eikä tarvi stressata, että tuleeko vuokra tilille ajallaan.

Vuokra tulee, mutta tuleeko myös valitus häiriöstä keskellä yötä, vesivahinko, saastainen kämppä jonka siivomiseen ei vakuudet riitä, piittaamattomuus toisen omasta ja asenneongelma.

Vierailija
228/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa pitää kämpän allergiavapaana, niin silloinhan pitää karsia hakijoista myös ne, jotka: harrastaa ratsastusta, on eläinlääkäreitä, töissä eläinkaupassa tai eläinsuojeluyhdistyksessä, poliisit ja rajavartiolaitoksen työntekijät, joilla on palvelukoira, näkövammainen, jolla opaskoira,  korkeasaaren yms työntekijät. Vaatteissahan kulkeutuu ne pölyt sun muut kämppään, joten se siitä allergiavapaudesta.

Vaikka miten yrittäisi rajata kaikki mahdolliset "allergiavaarat" pois, ei se aina auta. Tuttavani asuu asnnossa, johon ei saa ottaa lemmikkejä. Se ei kuitenkaan estä häntä kutsumasta kylään koirallisia kavereitaan (koirien kanssa siis), koska "ei niin vähästä ajasta mitään allegisoivaa ehdi tulla". Itse paheksun hänen tapaansa, mutta en jaksanut ruveta vääntämään hänen kanssaan asiasta.

Ja lisäisin tähän lusikkani soppaan eli tuo lemmikin kielto on aika turha allergian vuoksi sillä koko talon tulisi olla silloin allergiavapaa. Nimittäin jos naapurissa on esim.koiria niin tuo eläinpöly kulkeutuu kyllä ilmastointikanavien ym rakosten kautta kaikkialle taloon ja oikeasti, kunnolla allergiselle se riittää.

Kyllä siinä kiellossa on usein taustalla ihan omahyväisesti ajateltuna asunnon kunto ja pelätään, että eläin tuhoaisi ne sinun ihanat kukka-tapetit tai jalkalistat. Usein kun asunnon omistaja pitää sitä omaa asuntoaan aivan helmenä, vaikka se olisi todellisuudessa välttävä eikä edes hieno.

Eiköhän se oo turha vinkua sen piskisi kanssa. Asunnon omistaja määrää ja vuokralainen tottelee tai häipyy.

Vierailija
229/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä täysin miksi jotkut eivät halua lemmikkieläimiä asuntoihinsa, mutta toisaalta se harmittaa kun tietää että omasta kissasta ei ole mitään haittaa ja asunnon etsiminen on muutenkin jo melko hankalaa. Harmi kun ei ole mitään tapaa todistaa etukäteen että mun kissa on ihan huomaamaton kämppis :D

Oon asunut kissan kanssa kahdessa asunnossa ja kummassakin oli ilmoituksessa että lemmikit ei sallittuja, mutta kysyessä asiasta kuitenkin sanottiin että saan tuoda kisun. En sitten tiedä miksi niissä ilmoituksissa lemmikit kielletään, halutaanko katsoa tapauskohtaisesti että mistä lemmikistä on kyse vai mitä. 

Pyydä edelliseltä vuokranantajalta suositus kissallesi :)

Vierailija
230/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi kieltää kaikki lemmikit yleisesti kuin alkaa eritellä, että mastiffi on kielletty, mutta kani on sallittu, mutta niitäkin vain yksi eikä kymmentä. Osa vuokranantajista heltyy, kun he saavat tietää konkreettisesti, mitä olisi muuttamassa asuntoon.

231/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni eläinrakas näköjään unohtaa sopivasti, että myös allerginen ihminen voi etsiä asuntoa, ja jos asunnossa on ollut vaikka kissa tai koira, sen saaminen allergeeni vapaaksi ei ole mikään pikku homma. Käytännössä irroitetaan kaikki listat, kaapit yms. kalusteet ja putsataan niiden taustat, sekä kaikki tyynyt ja sohvat yms. saa hävittää, jos asunto on ollut kalustettu. Kämppä pestään sananmukaisesti katosta lattiaan.

Vuokraan paria asuntoa ehdottomalla eläinkiellolla (akvaariosta voidaan keskustella) ja monivuotinen asukas on iloinen asunnosta, jossa voi hengittää. Jos naapurista todellakin tulee (eläin)pölyä, niihin ilmanvaihto hormeihin voi laittaa suodattimet, parhaat kylläkin maksavat aika lailla, mutta samalla tavalla joutuu pahasti allerginen siitepölyaikaan pitämään ilmanputsaria ikkunoissakin.

Itse olen eläinrakas, kavereiden lemmikit saavat minulta kaiken huomion ja rapsutuksen sen viiden minuutin aikana, mitä voin olla niiden lähellä :(  Mutta eipä ole yksikään ehdokas pystynyt minulle näytössä valehtelemaan, ettei omista lemmikkiä, kun reagoin jo vaatetuksessa olevaan eläinpölyyn.

Ewe

Vierailija
232/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisltä vuokranantajalta suositus että ei ole ollut lemmikistä ongelmia. ja yhteystiedot.valokuvat asunnosta poismuuttaessa.kuitti siitä että sait edellisestä asunnosta poismuuttaessa takuut takaisin.Vuokranantajilla ei oo lemmikkiä vastaan sinänsä mitään, ei vaan voi tietää millainen ja miten hoidettu lemmikki kyseessä

Vierailija
233/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vikaa hakijoissa mutta en itse näkisin myös vuokra-ajan aseman kurjana eli kilpailla jostain vuokra-asunnosta.

Vierailija
234/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ado ja lemmikkejä kolme, eikä kukaan kiellä.

En ikinä vuokraisi yksityiseltä asuntoa.

Vierailija
235/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskkaa jo että lemmikinpitokielto on laiton, tämä on ihan selvää pässinlihaa, ja on usein uutisissa, etä kaikki sen kyllä tietää. Minua ei kiinnosta mitä kiinteistölehdessä ajatellaan. Minua kiinnostaa mitä laki sanoo ihmisoikeuksista. Voi voi, lähditkö väärään bisnekseen? Hahahahah!

Kuule, minulla yksityisenä asunnon omistajana on oikeus kieltäytyä vuokraamasta asuntoa vaikka sillä perusteella, että sulla on kolme kiloa liikaa vyötäröllä halutessani. Aina voin asuntoni pitää omassakin käytössäni. On olemassa sellainenkin perusoikeus kuin oikeus omaisuuteen.

niinhän sinä luuet. Jos syrjit avoimesti vaikka vuokrausilmoituksessasi romaneja, somaleita, saamelaisia, homoja, yms ihmisryhmää niin voi olla että joku haastaa oikeuteen. Samoin et sinä kultapossu tiedä kenellä on mikkäkin lemmikki, ei me aina siitä kerrota, jo siitäkin syystä että ei ole tarvis koska lain mukaan sillä ei ole mitään merkitystä.Samoin kuin jos joku kysyy painoani, se on laiton kysymys ja siihen saa sanoa mitä tahnsa, aivan sama kuin jos työnantaja kysyy oletko raskaana, tai oletko lesbo, siihen voi vastata ihan mitä tahtoo,ei ole rehellisyysvaatimusta, koska kysymys on laiton.

Oisko parempi että lopetat koko vuokraushommasi, ei rahkeet riitä. 

Jos allekirjoitat vuokrasopimuksen jossa sanotaan että ei lemmikkejä, ja kuitenkin roudaat sinne asuntoon eläimen, niin tiedätkö mitä on silloin tullut tehtyä? 

nooo..rauhoituppas siellä , luonnon vihaaja..laki on valitettavasti lemmikkienpitäjien puolella, eli viattoman osapuolen, näitä on päädytty käräjille asti puimaan, ja vuokralainen aina voittaa, et sinä kultapossu määräile mitä suomi saa harrastaa. Hah! Ihme pohjasakka sakkia täälläkin kirjotttelee. Vai että "kiinteistölehti sanoo"! Hahahaha! 

paras olla ettet lähe tuohon hommaan ollenkaan....

Vierailija
236/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella vaan on lemmikki niin kyllä hakijoita karsiutuu ja taatusti juuri sillä paska kastilla ei ole edes varaa lemmikkiä pitää.

Vierailija
237/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskkaa jo että lemmikinpitokielto on laiton, tämä on ihan selvää pässinlihaa, ja on usein uutisissa, etä kaikki sen kyllä tietää. Minua ei kiinnosta mitä kiinteistölehdessä ajatellaan. Minua kiinnostaa mitä laki sanoo ihmisoikeuksista. Voi voi, lähditkö väärään bisnekseen? Hahahahah!

Kuule, minulla yksityisenä asunnon omistajana on oikeus kieltäytyä vuokraamasta asuntoa vaikka sillä perusteella, että sulla on kolme kiloa liikaa vyötäröllä halutessani. Aina voin asuntoni pitää omassakin käytössäni. On olemassa sellainenkin perusoikeus kuin oikeus omaisuuteen.

niinhän sinä luuet. Jos syrjit avoimesti vaikka vuokrausilmoituksessasi romaneja, somaleita, saamelaisia, homoja, yms ihmisryhmää niin voi olla että joku haastaa oikeuteen. Samoin et sinä kultapossu tiedä kenellä on mikkäkin lemmikki, ei me aina siitä kerrota, jo siitäkin syystä että ei ole tarvis koska lain mukaan sillä ei ole mitään merkitystä.Samoin kuin jos joku kysyy painoani, se on laiton kysymys ja siihen saa sanoa mitä tahnsa, aivan sama kuin jos työnantaja kysyy oletko raskaana, tai oletko lesbo, siihen voi vastata ihan mitä tahtoo,ei ole rehellisyysvaatimusta, koska kysymys on laiton.

Olisko parempi että pitäisit pääsi kiinni?

Yksityinen vuokraa IHAN kelle haluaa. Ei sitä oikeaa syytä katsos sanota.

Sinulle en vuokraisi koska olet kusipää, mutta en sitä päin naamaa sanoisi.

ja sinähän sen tiedät millainen koiralauma sieltä muuttaa sinun asuntoosi? haha haha! Kaikkihan tuo salassa ne lemmikit sinne. Ei siinä sinulta lupaa kysytä kun mitään lakia ei rikota. Voi voi...mites nyt naama pannaan? ahhahhaahha!

menikö parketit uusiks? Nooooh, sitä sattuu!

Vierailija
238/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos allekirjoitat vuokrasopimuksen jossa sanotaan että ei lemmikkejä, ja kuitenkin roudaat sinne asuntoon eläimen, niin tiedätkö mitä on silloin tullut tehtyä? 

nooo..rauhoituppas siellä , luonnon vihaaja..laki on valitettavasti lemmikkienpitäjien puolella, eli viattoman osapuolen, näitä on päädytty käräjille asti puimaan, ja vuokralainen aina voittaa, et sinä kultapossu määräile mitä suomi saa harrastaa. Hah! Ihme pohjasakka sakkia täälläkin kirjotttelee. Vai että "kiinteistölehti sanoo"! Hahahaha! 

paras olla ettet lähe tuohon hommaan ollenkaan....

Se  on sopimusrikkomus sinun puoleltasi ja johtaa vuokrasuhteen välittömään purkuun. 

Vierailija
239/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla ainakin riittävästi aikaa kiukutella täällä :)

Vierailija
240/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ewe kirjoitti:

Moni eläinrakas näköjään unohtaa sopivasti, että myös allerginen ihminen voi etsiä asuntoa, ja jos asunnossa on ollut vaikka kissa tai koira, sen saaminen allergeeni vapaaksi ei ole mikään pikku homma. Käytännössä irroitetaan kaikki listat, kaapit yms. kalusteet ja putsataan niiden taustat, sekä kaikki tyynyt ja sohvat yms. saa hävittää, jos asunto on ollut kalustettu. Kämppä pestään sananmukaisesti katosta lattiaan.

Vuokraan paria asuntoa ehdottomalla eläinkiellolla (akvaariosta voidaan keskustella) ja monivuotinen asukas on iloinen asunnosta, jossa voi hengittää. Jos naapurista todellakin tulee (eläin)pölyä, niihin ilmanvaihto hormeihin voi laittaa suodattimet, parhaat kylläkin maksavat aika lailla, mutta samalla tavalla joutuu pahasti allerginen siitepölyaikaan pitämään ilmanputsaria ikkunoissakin.

Itse olen eläinrakas, kavereiden lemmikit saavat minulta kaiken huomion ja rapsutuksen sen viiden minuutin aikana, mitä voin olla niiden lähellä :(  Mutta eipä ole yksikään ehdokas pystynyt minulle näytössä valehtelemaan, ettei omista lemmikkiä, kun reagoin jo vaatetuksessa olevaan eläinpölyyn.

No minä ymmärrän, ettei yksityinen va halua vuokrata asuntoaan henkilölle, jolla lemmikki jolle on itse allerginen - ainakin jos tarkoitus on muuttaa asuntoon myöhemmin itse. Ja yksityisellä vuokranantajalla on oikeus päättää kenelle vuokraa asuntonsa - ei perus kerros/rivitaloasuntoon voi nyt ihan mitä tahansa eläintä (miksei sitten saa tuoda hevostaan?) tuoda kuten ei voi tehdä ihan mitä huvittaa muutenkaan.

Mutta, harva ihminen on allerginen useille, saati kaikille eläimille. Mahdollisen seuraavan vuokralaisen allergioiden ajatteleminenkin on hieman hölmö ajatus. Ensinnäkään et voi taata etteikö lemmikitön vuokralainen työskentele tai harrasta eläinten parissa ja sitä kautta tuo runsaastikin allergeeneja asuntoon. Toisekseen, mikäli kyseessä ei ole uutena ostettu tai viimeisen 5-10 vuoden aikana lattiasta kattoon remontoimasi asunto, eläinpölyä luultavasti on jonkinverran vaikka kuinka olisi iv-suodattimet eikä se määrä sinulla oireita aiheuttaisikaan.

Ja valitettavasti se allergia on harvemmin eläinkiellon syynä. Kun kyseessä on häkkieläin tai suositukset aiemmalta vuokraajalta (asunto luovutettu hyväkuntoisena), noin 90% vuokranantajien allergioista parantuu. Harmi vain, että kokeneelle vuokralaiselle tällainen on varoitussignaali, joka saattaa vaikuttaa vuokrasuhteen kestoon tai jopa sen syntymiseen. Ja se karsii juuri niitä pitkäaikaisia vuokralaisia, joista et kuule kuin kerran kuussa eräpäivinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän