Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasunto oli virhe, v*tuttaa aivan suunnattomasti vuokralaiskokelas

Vierailija
06.03.2017 |

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

Kommentit (270)

Vierailija
181/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asiasta ohi, mutta...

Toisinaan vuokralaisen kysymykset ilmoituksen ehdoista voivat vaikuttaa tyhmiltä, mutta aina ehdot eivät olekaan niin jyrkät kuin ilmoitus antaa ymmärtää. Itse olen asunut nyt peräkkäin kahdessa vuokra-asunnossa, joiden ilmoituksessa on kielletty lemmikit, mutta asuntoon on kuitenkin ihan luvan kanssa saanut ottaa pienen koiravanhuksen. Eikä asiasta ole tarvinnut edes vääntää, vain kysyä asiallisesti. Vastuu koirani vahingoista on toki vuokralaisen.

Mikäli ei halua mitään eläimiä, lienee viisasta laittaa esittelytekstiin ehdoton kielto eläimille tai maininta allergiasta, niin ei tule turhia kysymyksiä.

Vierailija
182/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te sijoittajat ja muut miljonäärit olette pikkumaisia. Oikein nälkä jäi! Miten nyt selviät??

Kyllä siinä kuule moni muukin ihminen saattaa hieman tingata ja kysyä, että josko sittenkin, kun on juuri laitettu kämpästä pihalle ja rahat on finaalissa.

Miks laitettiin pihalle? Opettele elämään, asuntokin löytyy ja pysyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse ymmärrä miksi se lemmikkien salliminen on niin iso ongelma? Eikö kannattaisi se linjata aina tapauskohtaisesti? Mitä yksi kissa tai yksi pienikokoinen koira niin haittaa, jos se on normaalin ja vastuullisen vuokralaisen hoidossa?

Mä luulen että tuo rajaa pois aika paljon hyvää vuokralaismateriaalia koska usein hiukan vanhemmilla ja vastuullisissa ihmisillä on joku lemmikki.

Toisin kuin nuorilla, jotka bilettää eivätkä ehdi hoitamaan lemmikkiä. Tai vähävaraisilla joilla ei nykysuomessa ole varaa pitää lemmikkiä. Tietysti AINA on poikkeuksia mutta miksi sulkea niin potentiaalinen ryhmä jo ilmoituksessa ulos?

Olen itse "täydellisenä" vuokralaisena (työssäkäyvä, on varaa, olen siisti, en biletä tai tupakoi, pidän huolta kodistani, maksan laskuni aina ajoissa) itseäni pitävä kolmekymppinen nainen, joka etsi työasuntoa työpaikkakunnalta, mutta eipä voi puoliakaan edes hakea koska minulla on pieni koira. (sisäsiisti, koulutettu, ei hauku sisällä, ei ongelmia.) 

Kannattaa hakea ja kysyä lemmikkiasiaa erikseen. Vuokranantajakin voi joustaa, jos muuten on hyvä ja vastuullinen vuokralainen. Silloin yleensä hoitaa sen lemmikin asiatkin hyvin. Ei tule sotkuja eikä käärmert karkaile naapuriin!

Vierailija
184/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikatauluta monta näyttöä samalle illalle peräkkäin (tai päällekäinkin). Hyvät vuokralaiset pystyvät ja haluavat järjestää oman aikataulunsa niin että pääsevät. Sellaisetkin on ärsyttäviä jotka on paperilla tosi hyviä mutta tietää itse oman arvonsa liian hyvin. Ne valittaa kaikesta.

Vierailija
185/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä harmittaa nää vuokranantajat jotka ei ees poikkeustapauksessa hyväksy lemmikkejä asuntoon. Mä oon iha tavallinen rauhallinen nainen joka ei polta eikä biletä ja pidän asuntoni siistinä melkeen ylisiistinä jos voi niin sanoa. Käyn töissä enkä törsää rahojani turhuuksiin joten vuokranmaksu on aina taattu. Mutta mulla on 2 kissaa jotka on kilttejä kuin mitkä. Tarpeet tekevät hiekkalaatikkoon aina ja itse siivoan hiekkalaatikon useasti päivässä joten hajuakaan ei ole. Mut taitaa olla niin että lemmikki = automaattisesti pilalla oleva kämppä. Onneks on sit vvo ja sato joilla on remontoidut siistit kauniit asunnot ja lemmikit tervetulleita. 

Vuokranantaja ei ole selvännäkijä. On ihan mahdotonta tietää, kenen eläimet aiheuttavat haittaa ja kenen ei.

Vierailija
186/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko sitten vuokra-asuntoni jäi tyhjilleen. Vuokralainen oli käyttänyt voimakkaita suitsukkeita yötä päivää ja koko kämppä haisee suitsukkeelle, eikä lähde tuulettamalla eikä millään pois se suitsukkeen haju. 

Miten ihmeessä saan vuokralaisen taas kämppään? Ainakin joutuu hintaa alentamaan kun suitsukkeelle haisee kämppä. 

Nykyään ei riitä, että laittaa ilmoitukseen  ei koiria, ei alivuokralaisia, ei tupakointia

On laitettava EI SUITSUKKEITA 

Sähkötupakan esanssiaineilla saa myös asunnon pinnat haisemaan todella kamalilta.

Vierailija
187/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

VOI KUULE ET OLE NÄHNYT JA KUULLUT VIELÄ YHTÄÄN MITÄÄN !!!

Minulla ja miehellä oli omat kaksiot Helsingissä, Kampissa ja Töölössä kun tavattiin, rakennettiin sitten yhteinen omakotitalo Espooseen, pienempi kuin alunperin ajattelimme ja rakennuslainaa jäi vapaaksi ja juttelimme pankin kanssa ja päätimme ottaa vähän lisää lainaa ja ostimme molemmat lisäksi sijoitusyksiöt Helsingistä. Eli meille oli 2 x kaksiota ja 2 yksiötä, hyvä homma, ajateltiin aluksi.

Mutta, viisi vuotta jaksoimme sitä, hyviä vuokralaisia on mahdoton saada, kaikki ovat juuri tuollaisia jotka kuvittelevat että ovat vuokraamassa yhteiskunnan ja kaupungin asuntoa ja asunto kuuluu heille, heidän omilla ehdoilla, koske ne haluuu sen.

Myimme viime syksynä yksiöt pois, kaksiot jätimme itselle mutta pidämme tyhjillään ns omassa käytössä, yhtiöt on hyviä joten vastike on minimaalinen, on itseasiassa ihan kiva on että on joku Helsingin tukikohta jossa yöpyä kun käy katsomassa jotain kulttuuritarjontaa yms tms

Vuokraamisen jätän sosiaalitoimiston ja yhteiskunnan vastuulle....minulle riitti.

ohoh, olit siis liian ahne, ja luulit hyötyväsi muista enemmn, muttet pystynytkään, ja nyt itket kurjaa kohtaloasi Vauva-palstalla? Huohh....mistä näitä.....kantsii sunkin vaan panna ne liiat rahat johonkin hohdokkaampaan, vaikka jalokiviin ja ripustaa kruunu päähäsi niin sitten oot prinsessa tai kuningatar aivan ja saat ihailevia katseita muilta miten rikkaaksi olet paisunut, muta älä syö koska rikkaat yleensä lihoo muodottomiksi valaiksi.

Menes köyhä kyykkyyn ja pysy siellä.

Olet tyypillinen sossutuilla eläjä ja silloin pidetään pää kiinni.

en ole köyhä enkä sossutuilla eläjä, ärsyttää vaan tuollaiset "Rinsessat". No, joko se kruunu on päässäsi, isin pikku rinsessa?

Vierailija
188/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskkaa jo että lemmikinpitokielto on laiton, tämä on ihan selvää pässinlihaa, ja on usein uutisissa, etä kaikki sen kyllä tietää. Minua ei kiinnosta mitä kiinteistölehdessä ajatellaan. Minua kiinnostaa mitä laki sanoo ihmisoikeuksista. Voi voi, lähditkö väärään bisnekseen? Hahahahah!

Vierailija
189/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin kerran kämppää. Tuli aivan hirveesti ulkomaalaisia kyselijöitä ja kukaan ei kerro itsestään mitään vaan että minä haluta tämä. Just joo

Vuokralaisia täynnä olevat kerrostalot opidetään huonosti. Omistajia ei kiinnosta. Useimmiten spurguporukkaa.

Vierailija
190/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa pitää kämpän allergiavapaana, niin silloinhan pitää karsia hakijoista myös ne, jotka: harrastaa ratsastusta, on eläinlääkäreitä, töissä eläinkaupassa tai eläinsuojeluyhdistyksessä, poliisit ja rajavartiolaitoksen työntekijät, joilla on palvelukoira, näkövammainen, jolla opaskoira,  korkeasaaren yms työntekijät. Vaatteissahan kulkeutuu ne pölyt sun muut kämppään, joten se siitä allergiavapaudesta.

Vaikka miten yrittäisi rajata kaikki mahdolliset "allergiavaarat" pois, ei se aina auta. Tuttavani asuu asnnossa, johon ei saa ottaa lemmikkejä. Se ei kuitenkaan estä häntä kutsumasta kylään koirallisia kavereitaan (koirien kanssa siis), koska "ei niin vähästä ajasta mitään allegisoivaa ehdi tulla". Itse paheksun hänen tapaansa, mutta en jaksanut ruveta vääntämään hänen kanssaan asiasta.

Vierailija
191/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloituksesta huomaa, että AP on untuvikko vuokranantaja. Kun aikaa ja kokemusta kertyy, niin tulee kyllä karvaasti sen kokemaan minkälaista ja minkätasoista porukkaa asuntonäytöissä käy. Tuo "tissiposki" ja sen käytös on vielä hyvin pientä...

-muita ihmisiä ei oikein voi muuttaa, mutta omaa asennoitumistaan ja käytöstään kyllä-

Vierailija
192/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinööri-AMK kirjoitti:

Meidät suomalaiset on kasvatettu niin, että jos elämänhallinta on kunnossa, ja on säännöllisiä tuloja, niin on pakko ostaa oma asunto. Siihen jopa painostavat sukulaiset ja ystävät.

Tästä on tietysti seurauksena, että vuokra-asunnon tarvitsijat on usein niitä, joilla on rahasta puutetta tai elämäntilanne "väliaikainen" eli opiskelija, työtön, määräaikainen työsuhde, keikkatyö, jne... Periaatteesta vuokra-asujia ei liene kovin paljoa, vaikka kai niitäkin on. Itsekin asuin yli viisi vuotta vuokralla, kun oli todella edullinen vuokra, mutta niin se vaan tuli oma ostettua, vaikka sitä päätöstä ei välttämättä rahalla pystynyt perustelemaan.

Tarkotatko että tuotto  olisi parempi muualla kuin omistusasunnossa?Miksi olisi taloudellisesti edullisempaa asua vuokralla?

Omistusasunnossa on oma lupa, mitä ei vuokra-asunnossa ole. Lisäksi parempi säästää asuntoon  jos toisena vaihtoehtona on ettei säästä ollenkaan, olettaen että lainanmaksu onnistuu,

offtopicina:Pääkaupunkiseudulla asumista ei voi välttämättä rahalla perustella.Yksi toimittaja otsikoi kirjoituksensa homo economicus, Hänlaski että Pukinmäen lähiön kolmionsa hinnalla saisi tampereen keskustasta neliön.

Välittäjän käytöstä : välittäjä ottaa yli kuukauden vuokran välityspalkkiota ja se syö vuokratuottoa paljon.

Mitä ihmettä sinä horiset? Vuokralla asuminen on usein kalliimpaa kun lainan lyhennys ym. Ei kaikki kuitenkaan tahdo omistusasuntoa tai välttämättä mitään itseä mihinkään erityisemmin sitovaa.

Omistusasunnossa oma lupa? ;D Katin kontit! Omistat kerrostalossa taloyhtiöstä osakkeen, et asuntoa varsinaisesti. Niissä on aivan yhtälailla säännöt kun muuallakin eikä niissä saa elää yhtään sen vapaammin ellei osta omakotitaloa omalla tontilla niin ettei naapureita ole näkö-ja kuuloetäisyydellä. Muuten talon värikin on muualta määrättyä ja säännökset tarkkoja mitä saa tehdä.

Kaikkein huvittavinta on mainita kerrostalon osake kun puhutaan omasta tuvasta ja omasta luvasta. ;)

Ainoa mitä osakkeessa voit tehdä halusi mukaan on vaihtaa lattian sävyä, keittiön uusiminen ymv. Niissäkin on usein lupansa haettava eli ei ole oma lupa. Jos taloyhtiö päättää, että nyt tulee ruskeat parvekkeen ovet niin ne tulee sinullekin, halusit tai et ja vieläpä maksat sen.

Eli se siitä vapaudesta. Järjestyssäännöt on kaikkialla.

Vuokralla saa nykyisin jo aika usein tuunata asuntoa oman näköiseksi kunhan kysyy ensin luvan työlle. Näissä on vain joitain rajoituksia. Usein saat vaihtaa keittiön ovien väriä, työtasoja, vetimiä, tapetoida, maalata jne. Useat vuokranantajat jopa maksavat välineet jne. Seiniä tuskin kaadellaan, mutta harvoin tuota tehdään omistusasunnoissakaan kerrostaloissa.

Kalliit ja hienot omistuasuntojen taloyhtiöt veloittavat melkoista vastiketta, sellaista mikä on verrattavissa edulliseen vuokraan ja parhaimmassa tapauksessa kun siinä osakkeen omistaja laittaa rahansa lainan lyhennykseen ja korkoihin niin sen summan saa vuokralainen säästöön. Se on puhtaasti omaa rahaa eikä kenenkään muun. Se on käytettävissä koska vaan eikä missään kiinni jos ei niin halua. Eikä siitä mene yhtäkkiä kuluja oven karmeihin tmv.

Voit toki omistaa osakkeen myös halvasta taloyhtiöstä, mutta se ei tee sinusta sen parempaa kansalaista kun vuokralaisestakaan. Maksat osaketta ja toinen vuokraa. Keräät omaisuutta, vuokralainen ehkä ei, joten kuka siinä tilanteessa hyödyntää yhteiskuntaa enemmän; vuokralainen vai osakkeen maksaja?

Osakkeen omistus kun ei poissulje köyhyyttä eikä edes toimeentulotuen tarvetta, saati asumistuen.

Vuokralainen ei siis kuulu alimpaan kastiin sen enempää kun osakkeen omistaja, vaikka niin annat ymmärtää. Kapea on katsantosi ja vielä kapeampi mielipiteesi.

Vierailija
193/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko sitten vuokra-asuntoni jäi tyhjilleen. Vuokralainen oli käyttänyt voimakkaita suitsukkeita yötä päivää ja koko kämppä haisee suitsukkeelle, eikä lähde tuulettamalla eikä millään pois se suitsukkeen haju. 

Miten ihmeessä saan vuokralaisen taas kämppään? Ainakin joutuu hintaa alentamaan kun suitsukkeelle haisee kämppä. 

Nykyään ei riitä, että laittaa ilmoitukseen  ei koiria, ei alivuokralaisia, ei tupakointia

On laitettava EI SUITSUKKEITA 

Sähkötupakan esanssiaineilla saa myös asunnon pinnat haisemaan todella kamalilta.

Minulla oli intialaiset vuokralaiset. Se curryn haju ei myöskään lähde ilman pintaremppaa.

Vierailija
194/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa pitää kämpän allergiavapaana, niin silloinhan pitää karsia hakijoista myös ne, jotka: harrastaa ratsastusta, on eläinlääkäreitä, töissä eläinkaupassa tai eläinsuojeluyhdistyksessä, poliisit ja rajavartiolaitoksen työntekijät, joilla on palvelukoira, näkövammainen, jolla opaskoira,  korkeasaaren yms työntekijät. Vaatteissahan kulkeutuu ne pölyt sun muut kämppään, joten se siitä allergiavapaudesta.

Vaikka miten yrittäisi rajata kaikki mahdolliset "allergiavaarat" pois, ei se aina auta. Tuttavani asuu asnnossa, johon ei saa ottaa lemmikkejä. Se ei kuitenkaan estä häntä kutsumasta kylään koirallisia kavereitaan (koirien kanssa siis), koska "ei niin vähästä ajasta mitään allegisoivaa ehdi tulla". Itse paheksun hänen tapaansa, mutta en jaksanut ruveta vääntämään hänen kanssaan asiasta.

Ja lisäisin tähän lusikkani soppaan eli tuo lemmikin kielto on aika turha allergian vuoksi sillä koko talon tulisi olla silloin allergiavapaa. Nimittäin jos naapurissa on esim.koiria niin tuo eläinpöly kulkeutuu kyllä ilmastointikanavien ym rakosten kautta kaikkialle taloon ja oikeasti, kunnolla allergiselle se riittää.

Kyllä siinä kiellossa on usein taustalla ihan omahyväisesti ajateltuna asunnon kunto ja pelätään, että eläin tuhoaisi ne sinun ihanat kukka-tapetit tai jalkalistat. Usein kun asunnon omistaja pitää sitä omaa asuntoaan aivan helmenä, vaikka se olisi todellisuudessa välttävä eikä edes hieno.

Vierailija
195/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskkaa jo että lemmikinpitokielto on laiton, tämä on ihan selvää pässinlihaa, ja on usein uutisissa, etä kaikki sen kyllä tietää. Minua ei kiinnosta mitä kiinteistölehdessä ajatellaan. Minua kiinnostaa mitä laki sanoo ihmisoikeuksista. Voi voi, lähditkö väärään bisnekseen? Hahahahah!

Kuule, minulla yksityisenä asunnon omistajana on oikeus kieltäytyä vuokraamasta asuntoa vaikka sillä perusteella, että sulla on kolme kiloa liikaa vyötäröllä halutessani. Aina voin asuntoni pitää omassakin käytössäni. On olemassa sellainenkin perusoikeus kuin oikeus omaisuuteen.

Vierailija
196/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, minulla yksityisenä asunnon omistajana on oikeus kieltäytyä vuokraamasta asuntoa vaikka sillä perusteella, että sulla on kolme kiloa liikaa vyötäröllä halutessani. Aina voin asuntoni pitää omassakin käytössäni. On olemassa sellainenkin perusoikeus kuin oikeus omaisuuteen.

Vuokraamatta saa toki olla. En itsekään uskaltaisi antaa mitään vuokralle. Mutta jos bisnekseen ryhtyy, niin on toteltava yhteisiä pelisääntöjä.

Vierailija
197/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ikinä tullut mieleenkään että vuokrasuhteessa vuokralainen voisi neuvotella yhtään mistään. Nykyään kun vallankin pienistä vuokrakämpistä on pulaa, saa olla onnellinen jos jonkun kämpän saa.

Itse asun omistusasunnossa ja meillä on koira ja ymmärrän täysin jos joku ei halua vuokrakämppään lemmikkejä. Ainakin meidän parketti on täysin pillalla kynnenjäljistä vaikka koira rauhallista sorttia onkin. Mutta sen jalat vaan sutii liukkaalla lattialla ja vallankin vastaleikatuista kynsistä jää hirveät jäljet.

Ja kun tietää miten moni ihminen ei oikein viitsi koiraansa kouluttaa... Meidänkin yläkerran koira ulisee ja haukkuu päivät pitkät vaikka on huomautettu. Omistajat eivät vain viitsi tehdä asialle mitään. Koira myös paskoo aina noin metrin päähän ulko-ovesta kun pääsee ulos liian harvoin ja saa jotain halpismarkettinappulaa joka tekee suunnattomasti paskaa. Toisin sanoen, vaikka elukka ei pilaisi kämppää, se voi pilata asumismukavuutta kaikilta.

Vierailija
198/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme miehen kanssa parisen vuotta sitten yhteen ja mietittiin että näinköhän saadaan edes kämppää. Itse työkyvyttömänä, mies sillä hetkellä työttömänä, parikymppinen pariskunta, mahdollisesti kaksi kissaa mukanaan - ajateltiin ettei tosiaan olla parhaat vuokralaiskandidaatit. No, saatiin jo toka kämppä jota käytiin katsomassa. Luottotiedot kunnossa ja vuokravakuus oli maksaa heti. Kiltisti olemme tässä asuneetkin, pidämme kämpän siistinä, yksiäkään bileitä ei olla täällä järjestetty, eikä muutenkaan häiriötä aiheutettu ja vuokra maksettu aina ajallaan.

Nyt kun luin tätä ketjua ja kerran katsoin tori.fi halutaan vuokrata ilmoituksia, niin tajusin ettei me varmaan mitään surkeimpia vuokralaisehdokkaita oltukaan. :D

Vierailija
199/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ehkä typerintä mikä oon koskaan täällä lukenut. Vai oikein ihmisoikeuksiin lähdet vetoamaan. Otapa nyt hiukan lisää selvää. Kuulostaa ihan samalta kuin meillä ala-asteella saatettiin ottaa esim toisen kynä ja sanoa että saan mä tän ottaa, Suomi on vapaa maa.

Vierailija
200/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aloituksesta huomaa, että AP on untuvikko vuokranantaja. Kun aikaa ja kokemusta kertyy, niin tulee kyllä karvaasti sen kokemaan minkälaista ja minkätasoista porukkaa asuntonäytöissä käy. Tuo "tissiposki" ja sen käytös on vielä hyvin pientä...

-muita ihmisiä ei oikein voi muuttaa, mutta omaa asennoitumistaan ja käytöstään kyllä-

Niinpä. Ja hyvä muistaa että niissä vuokranantajissakin on kaikenlaista porukkaa, joten joku voi ihan syystäkin haluta keskustella vuokraehdoista ihan face-to-face.

Vuokralaisen näkökulmasta on perusteltua ottaa selvää, tarkoittaako lemmikinpitokielto tietyn eläimen pitoa allergian takia vai esim.sitä, ettei asunnossa suvaita normaalia elämistä ja siitä mahdollisesti seuraavaa kulumista. Myös vuokran määrästä neuvottelun ei pitäisi olla mikään tabu, vaan hyvä vuokranantaja osaa sen perustella ja tarvittaessa arvioida uudelleen  asunnon koon, kunnon ja sijainnin rajoissa. Omistajan asuntolaina ja yhtiövastike ei vuokralaiselle kuulu millään tavalla.

En tarkoita tällä, että ap olisi syyttä tuohtunut tälle kuvaamalleen tapaukselle(suoranainen ehtojen sanelu ym. törkeä käytös potentiaalista vuokranantajaa kohtaan ei ole oikein eikä taatusti järin fiksua), mutta jos lukuisista hakijoista yksikään ei kelpaa niin pitäisi pikkuhiljaa kääntää päätä peiliä päin. Luultavasti saa vielä etsiä hyyyyyvin pitkään, jos todellakin etsii äänetöntä, hajutonta ja mautonta henkilöä jolla varaa myös omistusasuntoon (ja kaiken lisäksi tekee hakijoille selväksi että tähän olisi tulossa muitakin, suomeksi ilmoittelen tai olen ilmoittelematta huomenna tai viikon päästä otanko sinut vai en).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme