Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasunto oli virhe, v*tuttaa aivan suunnattomasti vuokralaiskokelas

Vierailija
06.03.2017 |

Tämä tapahtui eilen ja vieläkin vituttaa aivan suunnattomasti. Olisi pelkkää plussaa jos tätä kautta tämä pieni äidin hemmoteltu tissiposki saisi tietää miltä tuntuu haaskata koko lounastauko turhaan.

Vuokraan ensimmäistä kertaa elämässäni kämppää, ja olen kyllä kieltämättä ollut todella pettynyt siihen millainen tarjonta on hakijoita ollut. Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia. Tässä vaiheessa on ottanut varmaan 4-5 ihmistä jotka eivät itse kykene maksamaan vuokraa yhteyttä, plus muutenkin ihan täysin holtittomat ihmiset joista paistaa se miten elämänhallinta on hukassa. Näyttöihin on onneksi valunut suht ok porukkaa, poislukien yksi joka löyhkäsi röökiltä niin että silmiin särki pelkkä samassa huoneessa olo (asunnossa ei ole parveketta, en todellakaan lähde luottamaan että noin rankasti tupakoiva jaksaa kipsutella pihalle tupakalle joka kerralla).

Eilen paikalle valunut nuori herrasmies vie kyllä voiton. Ihan kuin piilokamerassa olisi ollut. Näyttö meni ok:sti ja vaikutti asialliselta opiskelijalta. Hieman ihmettelin kun sanoi "otan tämän, haluan heti tehdä vuokrasopparin" vaikka olin selkeästi ilmoittanut vielä illaksi olevan varattuna näyttöjä jotka halusin käydä läpi joten ei edes olisi ollut sopparia mukana (toki haluan tarkistaa myös esim luottotiedot itsekseni ensin). Herra oli ollut myös ajan suhteen hyvin vaativainen, joten pakotin näytön mahtumaan lounastaukooni mutta ajattelin että jos nyt nappaa niin kerran kie vyön alla ravaaminen on sen arvoista.

Noh, seuraavaksi tää kultamussukka kertoo miten koko näyttö on ollut pelkkää ajanhukkaa. Hän ilmoittaa miten "sopimuksessa vuokran pitää olla xxx" koska hänellä ei "ole varaa" kalliimpaan. Olin ihan sanaton. Jätkä tuijotti mua ihan pokkana kun kertoi myös miten hänen pitää ottaa koiransa asuntoon koska "exän äiti on allerginen". Tyrmistyneenä sain sanottua, että anteeksi varasitko näytön tosiaan turhaan, koska olen selkeästi ilmoittanut vuokrasumman joka ei ole neuvoteltavissa (nyt jo halvempi kuin naapurikämpät) sekä etten ota lemmikkejä asuntoon. Tämä äidin entitled pieni muru _suuttuu_ ja älkää vänkkäämään, miten vuokran _on_ oltava halvempi koska muuten hän ei voi maksaa sitä ja koirat _on_ pakko saada ottaa mukaan. Hänen on _pakko_ saada tämä asunto koska se on lähellä paikkaa x ja hän joutuu muuttamaan ulos koska exä jätti, joten hän _tarvitsee_ tämän asunnon. Jankattuamme hetken jannu sitten lähtee kättelemättä, kiittämättä ja hyvästelemättä, kengät vaan jalkaan ja ovi lähes paiskataan kiinni.

Mun päähän ei oikeasti mahdu, miten ulkoa täysin normaali yliopistossa opiskeleva parikymppinen mies on käsittänyt elämän niin, että se järjestyy hänen toiveidensa mukaan ja on mun asiani ratkaista se hänen edukseen. Oli kivaa olla loppupäivä töissä nälkäisenä ja vittuuntuneena, koska otin ylipitkän lounastauon voidakseni juosta hikihatussa aivan 100% täysin turhan reissun takia.

Kommentit (270)

Vierailija
241/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskkaa jo että lemmikinpitokielto on laiton, tämä on ihan selvää pässinlihaa, ja on usein uutisissa, etä kaikki sen kyllä tietää. Minua ei kiinnosta mitä kiinteistölehdessä ajatellaan. Minua kiinnostaa mitä laki sanoo ihmisoikeuksista. Voi voi, lähditkö väärään bisnekseen? Hahahahah!

Kuule, minulla yksityisenä asunnon omistajana on oikeus kieltäytyä vuokraamasta asuntoa vaikka sillä perusteella, että sulla on kolme kiloa liikaa vyötäröllä halutessani. Aina voin asuntoni pitää omassakin käytössäni. On olemassa sellainenkin perusoikeus kuin oikeus omaisuuteen.

niinhän sinä luuet. Jos syrjit avoimesti vaikka vuokrausilmoituksessasi romaneja, somaleita, saamelaisia, homoja, yms ihmisryhmää niin voi olla että joku haastaa oikeuteen. Samoin et sinä kultapossu tiedä kenellä on mikkäkin lemmikki, ei me aina siitä kerrota, jo siitäkin syystä että ei ole tarvis koska lain mukaan sillä ei ole mitään merkitystä.Samoin kuin jos joku kysyy painoani, se on laiton kysymys ja siihen saa sanoa mitä tahnsa, aivan sama kuin jos työnantaja kysyy oletko raskaana, tai oletko lesbo, siihen voi vastata ihan mitä tahtoo,ei ole rehellisyysvaatimusta, koska kysymys on laiton.

Oisko parempi että lopetat koko vuokraushommasi, ei rahkeet riitä. 

Jos allekirjoitat vuokrasopimuksen jossa sanotaan että ei lemmikkejä, ja kuitenkin roudaat sinne asuntoon eläimen, niin tiedätkö mitä on silloin tullut tehtyä? 

nooo..rauhoituppas siellä , luonnon vihaaja..laki on valitettavasti lemmikkienpitäjien puolella, eli viattoman osapuolen, näitä on päädytty käräjille asti puimaan, ja vuokralainen aina voittaa, et sinä kultapossu määräile mitä suomi saa harrastaa. Hah! Ihme pohjasakka sakkia täälläkin kirjotttelee. Vai että "kiinteistölehti sanoo"! Hahahaha! 

paras olla ettet lähe tuohon hommaan ollenkaan....

Laitapa joku ennakotapaus sit, luulis olevan helppoa kun kerran on puitu ja vuokralainen aina voittaa.

Vierailija
242/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä täysin miksi jotkut eivät halua lemmikkieläimiä asuntoihinsa, mutta toisaalta se harmittaa kun tietää että omasta kissasta ei ole mitään haittaa ja asunnon etsiminen on muutenkin jo melko hankalaa. Harmi kun ei ole mitään tapaa todistaa etukäteen että mun kissa on ihan huomaamaton kämppis :D

Oon asunut kissan kanssa kahdessa asunnossa ja kummassakin oli ilmoituksessa että lemmikit ei sallittuja, mutta kysyessä asiasta kuitenkin sanottiin että saan tuoda kisun. En sitten tiedä miksi niissä ilmoituksissa lemmikit kielletään, halutaanko katsoa tapauskohtaisesti että mistä lemmikistä on kyse vai mitä. 

Pyydä edelliseltä vuokranantajalta suositus kissallesi :)

Haha aika söpö idea :D Ei kyllä ole käynyt mielen vieressäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kuvittelen ap:n kuvaaman vuokralaisehdokkaan Salkkareiden Antonin näköiseksi. :D

Vierailija
244/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vuokralainen jätti useamman kuun vuokrat Pokerilla maksamatta

Olisi kannattanut ottaa maksusitoumus.

Itse jos vuokraisin kämpän, niin ottaisin ainoastaan vuokralaisen, jonka vuokran Kela maksaa suoraan. Siinä vaiheessa jollain luottotiedoilla ym on aivan toisarvoinen merkitys, eikä tarvi stressata, että tuleeko vuokra tilille ajallaan.

kela maksaa tilillesi vain jos asiasta on olemassa erikseen kirjallinen vuokrasopimuksesta erillinen sopimus ja vasta kun on vuokria rästissä

Höpönpöppöä tuo jälkimmäinen. Siis ei vasta kun on vuokria on rästissä, vaan ihan ensimmäisestä vuokrasta lähtien, jos vuokralainen antaa siihen valtuutuksen. Sen sijaan, jos vuokria on rästissä vähintään pari kuukautta, voi vuokranantaja pyytää Kelalta maksua suoraan itselleen.

Eli ei siis valtuutusta vasta kun vuokrat ovat rästissä, vaan valtuutus ja rästit ovat kaksi eri syytä saada vuokra suoraan vuokranantajan tilille.

Vierailija
245/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoituksessa tulee täysin selvällä suomen kielellä esiin, että ei lemmikeitä, ei maksusitoumuksia, ei tupakointia.

Selvällä suomen kielellä ei lemmikeitä?

Vierailija
246/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vuokralainen jätti useamman kuun vuokrat Pokerilla maksamatta

No kyllähän se pokerin pelaaminen vähän sen sortin taloudellisesti epävakaa harrastus ja yleinen rahareikä onkin, ettei sillä paljon vuokria maksella.

Vierailija
247/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä allergiset on nimenomaan allergisia kaikille hilseileville karvaeläimille. Itsekin pidän kovasti eläimistä, mutta koska saatan tarvita joskus Ullanlinnan yksiötäni itsekin, en halua, että sinne tulee eläimiä. Onneksi vuokranantajalla on varaa valita näillä markkinoilla. Itse suosin kolmekymppisiä bisnesmiehiä, eivät kuluta asuntoa paljon eivätkä valita pienestä. Naisvuokralaiset ovat joskus kamalan nipoja.

Vierailija
248/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko sitten vuokra-asuntoni jäi tyhjilleen. Vuokralainen oli käyttänyt voimakkaita suitsukkeita yötä päivää ja koko kämppä haisee suitsukkeelle, eikä lähde tuulettamalla eikä millään pois se suitsukkeen haju. 

Miten ihmeessä saan vuokralaisen taas kämppään? Ainakin joutuu hintaa alentamaan kun suitsukkeelle haisee kämppä. 

Nykyään ei riitä, että laittaa ilmoitukseen  ei koiria, ei alivuokralaisia, ei tupakointia

On laitettava EI SUITSUKKEITA 

Jos muu ei auttaisi niin vuokraisin otsonilaitteen ja käsittelisin asunnon sillä, neutraloi tehokkaasti hajuja. Ja kyllä, vuokravakuudesta se maksettaisiin. 

http://www.pirkanmaankylmalaitehuolto.com/vuokrattava-otsonaattori.htm

Vierailija
249/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n tapauksesta voimme ottaa opiksi sen, että jos et ole oikeasti ryhtymässä asuntosijoittajaksi vaan vuokraat omaa kotiasi tilapäisesti siihen saaakka, kunnes muutat siihen itse, asut itse eri paikkakunnalla kuin sijoitusasuntosi etkä oikeastaan ole mitenkään varautunut kohtaamaan niitä ongelmia, joita vuokranantaja todennäköisesti kohtaa - niin kannattaa antaa se asunnon vuokraus kokonaan jonkun muun huoleksi.

Ap on nyt kyllä säästänyt ihan väärässä paikassa, kun on päättänyt hoitaa kaiken itse.

250/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks, mutta eikös se olis fiksuinta ottaa vuokralle juurikin henkilö jonka vuokran maksaa joku muu? Tällöin vuokranmaksu on taattu, sossu laittaa sen suoraan sinun tilille maksuun joten ei ainakaan jää maksamatta. Samoin asumistuki tulee suoraan sinulle joka kuukausi, jos näin sopimukseen kirjataan, että asumistuki suoraan vuokranantajalle

Sossun/Kelan toimeentulotuen paperit pitää jaksaa täyttää joka kuukausi.

Vierailija
251/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvien vuokralaisten(= asiallinen tyyppi, luottotiedot kunnossa, vuokravakuus kasassa omasta takaa, mahdollisesti suositus aiemmalta vuokranantajalta,  töissä tai opiskelee...) kannattaisi kyllä hyödyntää paremmin asemaansa vuokramarkkinoilla. Joskus kämpän voi jopa saada neuvoteltua reilusti matalammalla vuokralla, moni vuokranantaja ottaa mieluummin luotettavan vuokralaisen satasen tai pari halvemmalla kuin epämääräisen markkinahintaan. 

Vierailija
252/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Minä sain perintönä pienen rivarikaksion pikkukaupungista. En asuntoa tarvitse, mutta en sitä halua myydäkään.  Ensimmäinen vuokralaiseni oli eläkkeellä oleva rkm, joka oli ollut taloa rakentamassa. Hän kehui rakennustavan maasta taivaaseen. Talo on muurattu tiili kerrallaan. Ja seisoo hiekkakummun päällä. Vielä seuraavat100 vuotta väitti rkm.

Toisen vuokralaiseni minulle etsi tämä ensimmäinen vuokralaiseni, kun hän muutti palvelutaloon. Sossutantta. Hän meni naimisiin ja kun perheenlisäystä oli tulossa, hommasi hän minulle sossutapauksen vuokralaiseksi. Vuokran maksaa sosiaalivirasto. Säännöllisesti.

Minä olen vissiin ollut erittäin onnekas vuokralaisteni kanssa?

Toisaalta, jos ei vuokralaista löydy, niin asunto voi hyvin olla tyhjilläänkin. Vuotuiset kustannukset on niin alhaiset, että ei tunnu missään.

Saattaa olla, että muutan itse eläkkeelle päästyäni. Voisin taloni myydä, kun en enää jaksa talohommia hoidella....

Vierailija
253/270 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein parhaita vuokralaisia ovat olleet lemmikinomistajat. Aina on heiltä vuokrat tulleet tasan oikeana ajankohtana ja kämppä ollut asiallisessa kunnossa vuokrasuhteen päättyessä. Vuokrasopimuksiin on aina ollut kirjattuna, että lemmikin aiheuttamia vaurioita ei lueta normaaliksi kulumiseksi, joten mahdolliset tapetit yms. olisi tullut sillä kuitatuksi. Jos on yhtään haastavampaa saada vuokralaisia, niin suosittelen kyllä sallimaan elukat, niin saa todennäköisesti hyvän vuokralaisen.

Vierailija
254/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan te lemmikki-ihmiset yritätte lobata niitä eläimiä vuokra-asuntoihin. Lemmikinomistaja ei ole välttämättä yhtään sen parempi vuokralainen, kuin eläimetön ihminenkään. Niin kauan, kuin eläimen hankkimiseen ei vaadita minkäänlaisia äo-papereita, niin siihenkin joukkoon mahtuu idiootti jos toinenkin.

Vierailija
255/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vinkki: älä seuraavan kerran sovi näyttöjä pitkin päivää - jos kämpän oikeasti haluaa, aika näyttöön löytyy kyllä yhteistyössä. Ja myös niin on helpompi, että sovit näytöt päivälle x puolen tunnin välein. Näin myös edellinen vuokralainen ei joudu joka päivä olemaan poissa/esittelyn keskellä.

Ja on nuorissa miehissäkin päteviä vuokralaisia, kun sopiva vaan sattuu kohdalle.

Jankkaajat ja selittelijät kierrä kaukaa -ei tule muuta kuin harmia. Kokemusta on, että vuokran/takuuvuokran maksua pitää kysellä toistuvasti perään. Aina löytyy joku selitys ja siinä vaiheessa pyyntö että jos vaikka viikon päästä maksan. Kun eräpäivä on jo menny. Ei siinä mitään jos jonain kuukautena ennakkoon sopii asiasta, sen ymmärrän, ja joustan tarvittaessa, mutta en sitä että ei vaan muista/halua maksaa ja sitten ei ookaan rahaa maksaa. Semmosille äkkiä vuokrasopimuksen purku..jos takuuvuokraa ei ole eräpäivään mennessä maksettu, vuokrasopimuksen saa purkaa välittömästi.

Vierailija
256/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse ymmärrä miksi se lemmikkien salliminen on niin iso ongelma? Eikö kannattaisi se linjata aina tapauskohtaisesti? Mitä yksi kissa tai yksi pienikokoinen koira niin haittaa, jos se on normaalin ja vastuullisen vuokralaisen hoidossa?

Mä luulen että tuo rajaa pois aika paljon hyvää vuokralaismateriaalia koska usein hiukan vanhemmilla ja vastuullisissa ihmisillä on joku lemmikki.

Toisin kuin nuorilla, jotka bilettää eivätkä ehdi hoitamaan lemmikkiä. Tai vähävaraisilla joilla ei nykysuomessa ole varaa pitää lemmikkiä. Tietysti AINA on poikkeuksia mutta miksi sulkea niin potentiaalinen ryhmä jo ilmoituksessa ulos?

Olen itse "täydellisenä" vuokralaisena (työssäkäyvä, on varaa, olen siisti, en biletä tai tupakoi, pidän huolta kodistani, maksan laskuni aina ajoissa) itseäni pitävä kolmekymppinen nainen, joka etsi työasuntoa työpaikkakunnalta, mutta eipä voi puoliakaan edes hakea koska minulla on pieni koira. (sisäsiisti, koulutettu, ei hauku sisällä, ei ongelmia.) 

Koska en halua asuntooni lemmikkiä. En halua mahdollisen hajun, pissavahinkojen ja raapivien kynsien takia. Ikävää jos sulla on ongelmia löytää kämppää, mutta jos katsot asiaa vuokraajan kannalta ymmärrät varmasti.

Mä oon samaa mieltä lemmikkityypin kanssa vaikka kuinka yritän katsoa vuokraajan kannalta. Jo pelkästään minun ystäväpiirissäni on 90%lla lemmikkieläin ja ollaan varmasti maksukykyistä arkkitehtejä, insinöörejä, konsultteja jne... Minulla on itsellänikin kaksi kissaa ja tiedän etteivät eläimet niin helposti vahingoita rakenteita läsnäolollaan. Pissakin jos karkaa niin se heti siivotaan ja käsitellään aineella joka pilkkoo hajumolekyylejä. Ei, ongelma ei yleensä ole lemmikissä itsessään vaan vuokralaisen siisteys ja hygieniakyvyissä. Sama tyyppi vaurioittaa asuntoa vaikka asuisi siellä ilman lemmikkiäkin ja tuo sotkuisuus laitetaan usein eläimen syyksi. Jokainen toki tekee päätökset oman kämppänsä suhteen, mutta täytyy ymmärtää että lemmikkikielto oikeasti karsii potentiaalista, siistiä ja maksukykyistä porukkaa ja isoin prosenttiotoksin.

Itse en enää vuokraa edes yksityisiltä, koska heidän kämpät ovat yleensä täällä Hesan seudulla ylihinnoiteltuja, huonokuntoisia enkä ole niin innostunut vuokraisännästä jolle täytyy tehdä tiliä kaikesta. Oma ystäväni ei antanut edes vuokralaisen kiinnittää painavaa peiliä seinälleen joka minusta oli ihan naurettavaa. Kun vuokraa yritykseltä (Lumo tai TA esim.) saa hyväkuntoisen asunnon, jossa korjataan asap kaikki rikkimenneet koneet ja ilmastoinnit ja vaihdetaan lamputkin jos vuokralainen ei siihen kykene. Saat asua ihan normaalisti - ja ottaa eläimenkin ilman erilistä anomusta.

Vierailija
257/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni vinkki: älä seuraavan kerran sovi näyttöjä pitkin päivää - jos kämpän oikeasti haluaa, aika näyttöön löytyy kyllä yhteistyössä. Ja myös niin on helpompi, että sovit näytöt päivälle x puolen tunnin välein. Näin myös edellinen vuokralainen ei joudu joka päivä olemaan poissa/esittelyn keskellä.

Ja on nuorissa miehissäkin päteviä vuokralaisia, kun sopiva vaan sattuu kohdalle.

Jankkaajat ja selittelijät kierrä kaukaa -ei tule muuta kuin harmia. Kokemusta on, että vuokran/takuuvuokran maksua pitää kysellä toistuvasti perään. Aina löytyy joku selitys ja siinä vaiheessa pyyntö että jos vaikka viikon päästä maksan. Kun eräpäivä on jo menny. Ei siinä mitään jos jonain kuukautena ennakkoon sopii asiasta, sen ymmärrän, ja joustan tarvittaessa, mutta en sitä että ei vaan muista/halua maksaa ja sitten ei ookaan rahaa maksaa. Semmosille äkkiä vuokrasopimuksen purku..jos takuuvuokraa ei ole eräpäivään mennessä maksettu, vuokrasopimuksen saa purkaa välittömästi.

Eihän avaimia luovuteta ennen kuin vakuus (joka btw ei ole mikään takuuvuokra) on maksettu.

Vierailija
258/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko sen paskaläävän hinnoitellut turhan korkeaksi, jos et asiallista vuokralaista siihen löydä? Oliko jutun pointti siinä, että kallista aikaasi meni nyt hukkaan, kun muutama epäkelpo vuokralainen sattui tulemaan näytölle? En oikein nyt tajunnut jutun juurta ja sitä miksi jutulla on noin paljon peukkuja.

Vierailija
259/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että mikä tahansa muu sijoitusmuoto kuin asunnon vuokraus. Järjetöntä touhua vaikuttaa olevan, riittää kun katsoo millaisia vuokralaisia meidänkin taloyhtiössä pyörii. Täysiä idiootteja. Viimeisen kolmen vuoden aikana on muutama häätö jouduttu antamaan kun yhteiskuntaan sopimattomat idiootit soittavat öisin täysillä musiikkia yms. Yläkerrassamme on asunut muutaman kuukauden yhteiskuntaan sopimaton idiootti, joka hyppii aamuyöllä hyppynarulla, raahaa öisin, iltaisin, aamuisin, milloin vaan, huonekaluja ja kävelee asuntoa ympäri kuin elefantti 24/7. Idiootista on jouduttu tekemään jo valitus mutta taitaapi tämänkin ameeban kohtalona olla lopulta häätö. Pidän siitä huolen.

Vierailija
260/270 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Jo pelkästään minun ystäväpiirissäni on 90%lla lemmikkieläin ja ollaan varmasti maksukykyistä arkkitehtejä, insinöörejä, konsultteja jne... Minulla on itsellänikin kaksi kissaa ja tiedän etteivät eläimet niin helposti vahingoita rakenteita läsnäolollaan. Pissakin jos karkaa niin se heti siivotaan ja käsitellään aineella joka pilkkoo hajumolekyylejä.

Te ootte maksukykyisiä arkkitehteja, insinöörejä, konsultteja ja niin edelleen, mutta ette käy töissä, koska ootte koko päivän rätin kanssa valmiina pyyhkimään kissanpissat heti ja käsittelemään hajumolekyylejä rikkovalla aineella? Ja hajunpoistohan ei riitä, se uloste itsessään täytyisi myös saada pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän