Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~@~Ensikot vko 12~@~

20.03.2006 |

Koitan muistaa vanhasta pinosta ne viimeiset nimmarit, että oikein osaisin kommentoida.

Jepenille piti sanomani onnea (jos en vkolla aiemmin sitä jo tehnyt) sekä toivottaa sinut tervetulleeksi pysyvästi tälle puolelle.

Amylle piti kirjoittaa, että että... Mä oon ollu kyllä lähestulkoon koko raskauden ajan aika tiukkana noiden yöjuoksujen suhteen. Lapsi kun on yhteinen hanke kuitenkin, niin oletan, että kummatkin siihen sitoutuu sitten tasapuolisesti. Tästä kyllä ilmoitin miehelle jo ennen raskautta. Olen myös ilmoittanut, että seuraavan vuoden aikana synnytyksestä mulla on viisi yöjuoksuiltaa enemmän resurssipankissa kuin sillä ;)

Lisalle piti sanomani, että mulla on usein sama ongelma jos mies on poissa, ettei uni tule. Toisaalta, viimeksi kun se oli kokonaan yötä poissa, nukuin paremmin kuin ikuisuuksiin.

Viikonlopun lievän unettomuuden jälkeen olin onnellinen kun nukuin 6 tuntia putkeen, kävin sitten pisulla ja nukuin vielä tunnin. Kello oli soittamassa jo puoli kuus, kun pitäs vielä viime tinkaan lukea tenttiin, joka alkaa kasilta. Siitä puheenollen...

Mukavia vkon ensihetkiä.

Iglu ja Kepa rv36+5

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt omanapaisuuteni..

Taas tuli vuotoa :( Eilen olis pitäny mennä kaverin kans uimaan, mutta heti aamulla huomasin että eipäs tässä mennäkkään.. Äskön tuli ihan vähäsen vielä! Ei pitäis mistään vuotaa enää, ainakin lääkäri meinas että kaikki olis kunnossa..

En tiedä pitäiskö tässä kuitenkin varata vielä aika polille ennen saikun loppumista.. olen nyt elänyt ihan normaalisti, mutta varoen kantamisia kuitenkin! Lääkärin luvalla jo vähän liikuntaakin koettanut harrastaa, mutta tässä taas tulos :(

Kuinka uskallan mennä töihin?? Raskaita kantamisia jatkuvasti ja vielä portaissa!!

Helpottavaa kuitenkin tuntea pikkusen liikkeet massussa.. ne voimistuu onneksi kokoajan :)

Täytyy yrittää soittaa vaikka neuvolan tädille ja kysyä mitä mieltä hän on!

Niamey ja pikkunen rv 20+4

Vierailija
2/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että jaksaa se Iglukin vielä tentteihin lukea :) Mulla on kuollut varmaan tämän kolmen kuukauden aikana niin monta aivosolua, että onneksi ei tarvitse olla koulun penkillä ;)

Niamey: Toivottavasti vuoto loppuisi! Olikos sulla juuri niin että istukka on kohdunsuulla? Onko se noussut jo? Onko sulla kipuja? Ei muutakuin saikkua hakemaan, jos vain itsestäsi siltä tuntuu!!! Varmasti vaavin potkut helpottaa oloa :)

Mulla on nyt kyllä pari päivää ollut aikas hyvä olo. Muutaman kerran päivässä tulee semmosia pahan olon-kohtauksia, mutta porkkanaa tai omenaa suuhun ja olo helpottaa. Tänään mulla onkin klo 14 ultra ja vähän jännittää!!

Onko teillä muilla ollut selkäkipuja ja missä vaiheessa alkaneet? Mulla on ollu jo vajaan kuukauden silloin tällöin alaselkä kipeä ja voipi olla että vanha tuttu spondylolyysi siellä vaivaa? Mutta tänäaamuna onkin kipu vasemmalla puolella alaselkää tuo " nivel" tuossa aikas kipiä. Mikäs tuo nyt onkaan?? On anatomiat unohtunut?? Olen kyllä lukenut, että raskaana olevilla siellä jokin löystyy ja se aiheuttaa kipua että onkos tämä nyt juuri sitä??

MiaMik rv 12+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

).) Tänään siis oli neuvola + lääkäri. Kaikki oli oikein hyvin. Sydänääniä lääkäri etsi ja etsi... eikä millään meinannu löytyä. Mutta kyllä se Penni-Enni lopulta malttoi olla hetken aikaa paikoillaan ja antaa äiskän ja lääkärin kuunnella pikku sydämen nopeaa suihkintaa. =0) Ei tullu tippalinssiin, mutta hymyilin kuin hangon keksi!!! Syke oli 130-140.

Paino oli presiis sama kuin viime neuvolakäynnilläkin. =) En siis ole lihonu, vaikka maha onkin tollanen järkky. =) Hemoglobiinista lääkäri sano, että harvoin niin hyviä hemppareita näkee.. Mulla se oli 152. =)

Nyt oon siis onnesta soikeena ja innolla odotan perjantain ultraa. Uskon, että siellä on kaikki hyvin. Ihana nähdä, että mitä se Penni-Enni siellä sitten touhuilee. =)

MiaMik: Mulla ei oo ollu selkäkipee, mutta ukon sisko on kans raskaana ja sillä on selkä ollu niin kipee, että joutu hommaamaan sen tukiliivin. Sillä oli aikasemmassakin raskaudessa selkäkipuja.

Toivottavasti ultrassa kaikki hienosti! Tuu pian kertoo uutiset!

Meenkin lukemaan viime viikon lopputekstit ja palaan sitten kirjottelemaan lisää.. =)

Burde Ja Penni-Enni rv 12+1

Vierailija
4/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mulla istukka oli osittain kohdunsuun päällä.. Rakenneultassa katsottiin että on noussut etuseinämälle!

Sain huomis aamulle ajan äitipolille! Kaikki näytti viimeksi 3.3 olevan kunnossa eikä lääkäri löytänyt paikkaa mistä vuoto tulee.. saas nähdä näkyykö nytkään mitään kun vuoto alkaa olla loppumassa taas!

Jotain outoa nipistelyä on tuntunut kohdunsuun tietämillä/emättimessä nyt viikonloppuna + eilen oli menkkakivun tapaista jomotusta vähän aikaa :( Ikävää tämä ainainen pelkotila pikkuisesta! Onneksi sain ajan jo huomiselle ettei tarvitse panikoida montaa päivää..

Mulla selkä oireili ekan kerran rv6 ja sitten rv12 ja oikeastaan siitä lähtien on särkyä ollut :(

Oikee valitusten valitus tämä mun viesti taas :)

No parempi että tänne valitan mitä että mies joutuis kaiken kuuntelemaan!! Sitten täällä olis kaksi hermoheikkoa odottajaa ;)

Vierailija
5/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi: Toivottavasti päänsärky ja tulehdukset jo loppuis. Kurjia on molemmat, varsinkin toi päänsärky. Ja kun tosiaan ei ne paracetamolit oikeen auta.

Mun mielestä jossain pinossa joku sano, että lääkäri oli sanonu, että buranaakin vois oikeen kovaan kipuun ottaa, mutta ihan vaan sillon tällön... tiedä sitten.

Sippu ja pikku-tikru: Olipa ihania ultra kuulumisia! =) Osaan hyvin kuvitella sun fiilikset sinä pv:nä. Montako ultrakuvaa te muuten saitte? Mulla on ihan semmonen tunne, että meillä on ultraajana joku pihi lekuri joka antaa tasan yhden kuvan... =)

Ope: Kannattaa miettiä, että kertoako vai ei. Mun miehen sisko haki saman työpaikan toista työtehtävää ja läpäs kaikki soveltuvuuskokeet ym. ja sit kun se varmistu, että se saa sen työpaikan, niin se meni kertomaan että on raskaana (oli aika alussa vasta ja aikasemmin ollu keskenmenoja..). Se ei saanu sitä työtä sittenkään!!! Siitäkin olis voinu nostaa syytteen, mutta ei sitten ilm. rohjennut. Mutta musta se oli tyhmä kun meni kertomaan... varsinkin kun siinä vaiheessa raskautta olis voinu tapahtua vielä mitä vaan.

Mutta toivottavasti saat sen työpaikan tai siis viran!!!! Koskas se on se haastattelu?

Burde (12+1)

Vierailija
6/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan tosissaan jännittää se ultra. No, enää puoli tuntia ja voi lähteä liikenteeseen... Rakon piti olla täynnä ja nyt on jo oikein mukava pissihätä ;)

Burdella olikin mukava neuvolakäynti :) Mulla ei ekalla kerralla kuunneltu sydänääniä, mutta ensi viikon tiistaina on taasen neuvola+lääkäri ja silloin lupasivat sydänääniä kuunnella! Tai no toivottavasti tänään näkyy pikkuisen temmellys ja saa vähän mielenrauhaa :) Meillähän ei tuossa ultrassa tehdä mitään muutakuin otetaan mitat ja katsotaan laskettu aika... Rakenneultraan tekisi mieli mennä yksityiselle? Missäköhän Tampereella niitä tehdään? Burdellahan on perjantaina np? Kuuluuko teille rakenneultra myös?

MiaMik ja " torppataneli" rv 12+5

Vierailija
7/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkred] Tämä ensikko aloitti viikon taas pönttöä halailemalla! Lauantaina en oksentanut ollenkaan ja sunnuntainakin vain kerran. No tänä aamuna otettiin sitten takaisin. Nyt lounaan jälkeen olo on taas ihan hyvä.

Burde kysäisi, saatinko monta kuvaa. Neljä niitä meille annettiin, kaksi vähän epäselvempää ja kaksi aivan ihanaa ja selvää kuvaa! Tule kertomaan ultrakuulumiset sitten!

Mä puolestani odotan tuota sydänäänien kuuntelua! Mulla oli neuvolan lääkäri jo rv9+4 ja lääkäri ilmoitti suoraan, että ei edes kannata yrittää kuunnella. No mä/ me päästään ensi viikolla ihmettelemään doplerin ihmeellistä maailmaa =)

MiaMikille tsemppiä ultraan ja tulehan kertomaan sitten kuulumiset!

Niameylle voimia! Onneksi sait poliajan noin pian ja tietysti hyvä, että pieni ilostuttaa äitiä liikkeillään!

=) Sippu ja pikku-tikru 13+3

[/quote]

Vierailija
8/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä viran haun kanssa. Varmasti itse tiedät parhaiten onko hyvä kertoa raskaudesta vai ei. Mun tutulla on myös sellainen kokemus, että haki juuri opettajan virkaa ja raskaus näkyi jo jonkin verran. Oli sitten reippaasti kertonut, miten asia on ja tuli siitä huolimatta valituksi. Kinkkisiä juttuja... Toisaalta, jos epäröit, niin silloin ei kannata kertoa. Jos myöhemmin tulee sanomista, niin voihan sitä todeta, että oletit työhönottajan tietävän sun tilanteen tms. kun siinä samassa paikassa olet jo niin kauan työskennellyt...

=) Sippu

Vierailija
9/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nyt sitten tänään vasta tuomaan auton äipälle kun eilen oli jotenkin tosi väsynyt päivä¿

Miesten yöjuoksuista ilmeisestikin oli ollut jotain puhetta¿ Mä oon kyllä koko raskauden ajan antanut miehen mennä poikien kanssa aina kun on halunnut (yhtä kertaa lukuunottamatta) =D Sitten kun vauva on syntynyt ei pääse kuitenkaan niin helposti menemään eikä se multa oo pois jos mies menee kavereiden kanssa silloin tällöin viihteelle. Meillä kun mies vielä pääsee niin harvoin kun tekee kahta työtä. Hyvä vaan että on saanut vähän tuulettua ennen vauvan tuloa. Nyt viikonloppuna meillä on kavereiden häät ja on sovittu, että siellä mies saa vielä ottaa, mutta sen jälkeen sitten on selvinpäin vauvan syntymään asti kun nyt alkaa viikkoja olla niin paljon, että ei tiedä koska vauva päättää tulla.

Niamey, saikkua lisää vaan, että vuodot pysyy kurissa!

MiaMik, mulla on häntäluu kipuillut varmaan jostain 16 viikolta asti ja pahenee vaan. Nyt on kipeänä häntäluu, alaselkä ja välillä koko oikea jalka. Iskiasta varmaankin. Kurja vaiva =/

Ja MiaMik vielä¿ =) mä suosittelen ihan ehdottomasti rakenneultraan Koskiklinikkaa ja Tuukka Tarkkilaa. Todella ihana kokenut lääkäri. Ultrasi tarkkaan ja kertoi koko ajan meille mitä kuvassa näkyy. Käytiin hänellä sekä alkuraskauden ultrassa ja myös rakenneultrassa. Hinta oli jotain 50¿. Ja sen sukupuolenkin paljasti ;) vaikka eipä se tietenkään ihan satavarma ikinä oo¿

Näillä näkymin palailen linjoille torstaina. Silloin pitäis kotona netin aueta¿ ellen sitä ennen nettiaddiktiossa tuu porukoilla käymään =D

Hyvää alkuviikkoa enskat!

[color=red]pikku-milli & paco 34+3[/color]

Vierailija
10/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt jo etukäteen että tästä tulee oma napa-raportti...hommaa on valtavasti kun tuo mun rakas kotipossuni on vapaalla sotkemassa enkä oikein ehdi ajatuksella lukea teidän juttuja=/ En viitti niin hirveästi koneella luuhata kun meillä on toi yhteinen aika niin kortilla muutenkin!

Polilla siis käytiin ja kaikki oli kunnossa. Siinä se raportti vois lyhykäisyydessään olla=) Lantiossa on tilaa oikein hyvin vauvan rantautua ja vauvi itse on normaali arvioiden mukaan, mutta mä en todellakaan noihin niin luota. Ja käsikopelolla meni arvio isommaksi kuin ultrassa, veikkas että jos syntyy laskettuna niin about 3,6 kg ois. Mutta saa nähdä. Pääasia mulle oli tietää että lantiossa on tilaa...kohdunsuu oli edelleen sormelle auki ja pehmentynyt jopa tällä kertaa=)

Hyvin auliisti meidän pieni myös esitteli jalkoväliään, lääkäri sitten näytti mitä näkyy. Sukupuoli pysyi samana kuin rakenneultrassa ja mitä on omat fiilikset ihan alusta asti sanoneet=) Kiva että voi omiin tuntemuksiin joskus luottaa=)

MiaMikille sen verran piti sanoa että noi selkäsäryt on ihan normaaleita..yritä välttää sellasta takakenoasentoa mikä aika helposti luonnostaan tulee massun kasvaessa, se pahentaa kipuja. Ja tukivyötä käyttöön vaan tarvittaessa.

Itellä oli selkä pahimman " kasvupyrähdyksen" aikaan tosi kipee ja siitä vähän huolestuin kun se ei ennestäänkään niin hyvässä kunnossa ollut..mutta moneen viikkoon ei oo ollu mitään! Vois sanoa että tässä loppuraskaudessa oon muutenkin ollut elämäni voimissa=)

Mutta nyt pikasesti imuroimaan ja sit pizzalle! Piti tehdä 2 kun muru ei halua tonnikalaa ja mä..TAHTOO!!!!!!

Oikein iloista alkanutta viikkoa kaikille=)

-Ankka & Pikkuankkuli 38+2-

Vierailija
11/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan WcAnkka että vaavin kokoarviot pitävät paikkansa eikä sinun tarvitsisi sitä niin jännittää! Tai no synnytyksessähän se vasta selviää :) Selkäkivut ei ainakaan vielä johdu masun kasvupyrähdyksestä, kun ei tuo pötsi ole kasvanut ;)

Sippuliinille jaksuja huonon olon kanssa!! Nyt olen todellakin nauttinut tästä olosta kun oksentelu loppui!! Monet lohduttivat että kyllä se sitten rv 12 loppuu, mutta minä pessimistinä ajattelin että kyllä se synnytykseen sit loppuu ;) Mutta loppuihan se aikaisemmin...

Niin ja ultrakuulumisia sen verran että kaikki niin hyvin kuin vain olla ja voi. Siellä se " torppataneli" heitti kuperkeikkaa ja näytti pyllyä sun muuta kaikkea kivaa touhusi. Mitat vastasivat täysin viikkoja, istukka oli etuseinämässä :)

Kiitos pikku-millille rakenneultra-vinkistä! Luulin että se olisi paljon kalliimpi! Kyselen sinulta vielä lähempänä kun varaisin aikaa niin muistuta minua tuosta herrasta!!!

MiaMik ja " torppataneli" rv 12+5

Vierailija
12/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies sanoi nähneensä pippelin ultrassa, mutta se taisi olla kyllä toinen jaloista, kun ne niin viuhtoivat menemään ;)

Vierailija
13/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuitteko muut huomaamaan että seitsemältä tuli ykköseltä aivan ihana dokkari sikiön kasvamisesta lapseksi? Mä en ois kyllä tajunnu koko ohjelmaa mut onneks mun ihana isukki soitti ja patisti mut telkan ääreen, no ens viikolla tulee toinen osa ja tuo jäi just 18 viikkoon..ihana sitte seuraavassa osassa kattoa minkälainen se oma vaavi just nyt on!

Selkäkivuista oli juttua, mulla on selkä usein muutenki kipeä ilman raskauttaki ja nyt se kipuilee heti jos imuroi tai ees kumartelee ym. vähän tavallista enemmän. Löysät lonkat mulla on temppuillu syntymästä lähtien, viimeks kasvupyrähdyksen aikaan enemmän ja ne on nyt kipeenä..toivottavasti ei pahene, terkka sano että saikulle sitte on jäätävä jos ei pysty liikkumaan ilman kovia kipuja.

Niamey:Kurjia noi sun vuodot, vauvalla on ihan varmana kaikki hyvin mutta tiedän itse herkästi huolestuvana ettei tommonen ois mukavaa:/ Kerrohan sitte mitä ne sulle sanoo.

Marikan pojallahan oli ne ristiäiset, mikäköhän tuli pikkukaverin nimeks?:)

Onko teillä muilla nimi vaihtoehdot jo selvillä vai mietittekö tommosia vasta kun vauva on syntynyt? Marika tais ainakin kirjotella että nimi ei ollu vielä ihan päätetty jos oikein muistan:)

Mulla on pari tytön nimeä mielessä ja yks pojan nimi joka sopii tosin vaan toisen tyttö-nimen pariks..sekava selostus;) No haaveissa ois kuitenki useampikin muksu jos tästä ekasta kunnialla selvitään niin mä höhlä jo mietin pidempiä nimi sarjoja tai ainaki toisiinsa sopivia tytön ja pojan nimiä..kuulostaako hullulta?:) Mun nimi suosikit on vähän erikoisempia, niitä ei löydy kalenterista, mutta ei mitään monimutkasia ulkomaalaisia kun meidän sukunimi on perisuomalainen,junttimainen suorastaan;)

näin muuten yöllä unta että ultrassa näky kikkeli, saas nähdä tuleeko sieltä poika:)

Voimia pahoinvoinnista kärsiville, mulla se loppu rv 16 tietämissä mutta helpotti kyllä jo vähän ennen sitäkin..

Queen rv19+5

Vierailija
14/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testasin viimeisellä testillä (4s kerta ;) ) kun ei meinaa millään uskoa, että on raskaana. Maha on ihan turvoksissa ja kipuja on ollut pasina päivänä enemmän. Myös ristiselkä oikuttelee. Täytyy ajatella, että siellä on elämää ja jotain tapahtuu ;)

Öitä kaikille!!

Vierailija
15/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimistä tulee varmaan meille tappelu ;) Mutta miehellähän ei ole sananvaltaa siihen olleskaan ;) Minä tykkään vähän erikoisista nimistä ja mies ei kyllä osaa sanoa mistä se tykkää, mutta osaa kyllä sanoa että mun ehdottamat nimet on hirveitä :)

Vierailija
16/112 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä onkin paljon uusia nimiä. Tervetuloa! Ja pinot on kasvanu aika isoiksi!

Vihdoin ja viimein tulin kertomaan synnytyksestäni. Kone on rikki niin ei oikeen oo päässy nettiin.

Supistukset mulla alkoi 15.2. klo 6 (poika syntyi siis 16.2. klo 21.36) Välillä supisteli säännöllisesti, välillä supistukset harveni n 15-30 minuuttiin.

16.2. lähdettiin n puolen päivän aikaan sairaalaan ja olin 4-5 cm auki. Sain ilokaasua kipuihin, en tiedä kuinka paljon se auttoi, kai se oli vähän niinkuin " henkisenä tukena" ...

Kätilö puhkaisi kalvot kun olin 7 cm auki. kun avautuminen meinasi hidastua, laitettiin tippa (mitäköhän ainetta oli?), joka TODELLA tehosi. Supistuksista tuli hirveitä! Halusin epiduraalin, mutta kun lääkäri tuli laittamaan sitä, alkoikin ponnistusvaihe.

Ponnistusvaihe oli vain 11 min. pituinen. Minulle tehtiin välilihan leikkaus ja lopulta vauva syntyi yhdellä ponnistuksella, joten myös repesin + tuli yksi pieni " naarmu" .

Vauva sai heti 10 pistettä ja on aivan terve. =) Istukan syntymistä tuskin huomasi. Tikkien laitto kyllä sattui!

Ja poika oli siis 53 cm pitkä ja painoi 3 kg 940g. Kolmen ja puolen viikon ikäisenä oli jo 57,2 cm ja 5 kg 120g, eli kamalaa vauhtia on kasvanut! Neuvolan täti jo ehdotti tutin käyttöä kun paino nousee liikaa...

Nyt täytyy jo lähteä vauvan hoitoon! =)

Anne ja poika 4 vk + 4 pv (kohta tulee kiire nimen keksimisen kanssa)

Vierailija
17/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Koskiklinikalla tosiaan ainakin tehdään rakenneultria ja oon kans kuullu, että Tarkkila on hyvä. Jos 3D-ultraan haluat, niin sellanen on kait Nokialla. Olikohan se joku terveystalo tai joku. En tiä paljonko maksaa. Me mennään varmaan jollain helsingin reissulla 3&4D-ultraan. =)

Hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin!!! Kiva oli lukea, että mitä temppuja vauveli teille oli esitelly... =) Me ootetaan innolla, että päästään kattelee perjantaina, että mitä se Penni-Enni siellä touhuaa.

WcAnkka: Juteltiinkin jo poli kuulumisista mesessä... ihana pikku Rinsessa sieltä on teille tulossa.. =) Ihanaa. Olisimpa ittekin noin pitkällä. :)

QueenBzz: Me katottiin ukkelin kans myös sitä Prisman sikiö ohjelmaa. Olin ihan tohkeissani... ja taputtelin koko ajan ukkoa käteen tai reiteen, että " kato nyt, eikö ookki ihana" . ;) Ihme ettei hermostunu.. =)

Kyselit nimijutuista... Meillä on jo nimet ollu mietittynä pitkään... =) mutta saa nähdä, että kun vauva syntyy, et sopiiko se nimi hänelle vai ei. Me annetaan tod.näk. 3 nimee, kun mulla ja mun sisaruksillakin on niin haluisin jatkaa sitä myös meidän lapsilla. Tosin taitaa olla nykyään vähän muotia antaa 3 nimee.

Hemuli5: Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon! =)

Annemaria: Onnea vauvan syntymän johdosta! En ollutkaan aikasemmin huomannut, että teille vauva oli syntynyt... Hienoa, että vauva kasvaa ja on terve ja muutenkin ilmeisesti teillä kaikki hyvin?! Ei muuta kuin onnellista vauvailuaikaa.. =) Ja tulehan sinäkin kertomaan kuulumisia ja minkä nimen valitsitte.

Oma napa: Mä käyn huomenna hakemassa ne uuden asunnon avaimet. (Kunhan en nuku yövuoron jälkeen pommiin.) Tää viikko meneekin varmaan sitten nopeesti, kun ravaa kahden asunnon väliä..

Ihanaa kun on se ultra perjantaina. Odotan sitä ihan hirmusesti. =)

Nyt meen kylllä nettiin pyörii, etten nukahda.

Burde rv 12+2

Vierailija
18/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisia neuvola- ja ultrakuulumisia oli teillä eilen =) Onnea vaan kaikille kauheasti.

Itseänikin jännittää tuo koko kauheasti, kun sf-mitan kanssa on menty yläkäyrillä ja vähän ylikin toisinaan. Siihen kuulemma vaikuttaa toisaalta tämä järkyttävä turvotuskin tai niin TH ainakin eilen sanoi. Onneksi ensi ti on kokoarvioultra... Vaavi on kyllä kuulemma kairautunut jo oikein lähtökuoppiin, että saas nähdä onko se merkki piakkoin tulosta vai härnääkö vaan =)

Queen kyseli nimistä. Meillä on, jos tulokas siis on tyttö, (mistä olen aivan varma), sellainen etunimi ainakin valmiina, ettei se muutu enää mihkään. Lapsi rakkaan edesmenneen mummoni nimen ja sattumalta olemme juuri ko. nimipäivänä tavanneetkin =) On meillä melkoisen varma toinenkin nimi, kuten myös pojan nimet, mutta nehän voivat vielä mahdollisesti muuttua. Itselläni on se periaate, että etunimi saisi olla kaksitavuinen ja mies toivoo, että lapsi saa kokonaisuudessaan vain kaksi nimeä...

Hemulille ja Annemarialle onnea! Toiselle vauvasta, toiselle plussasta =)

Burdelle mukavaa muuttoa. Eläpä rehki liikaa.

Itselläni on kyllä nyt ollut jo paikat aika arat, vaikken sitä mitenkään suostu myöntämään. Käyn silti joka päivä reippailemassa, koska tätä painoa on kertynyt ihan mukavasti. Toisaalta uskon, että se voisi myös auttaa käynnistymiseen... Tänään taas lusmuilen ja jätän luennot väliin. Koitan kyllä saada luettua torstain tenttiin. Se onkin viimeinen tentti, johon tarvitsisi panostaa ennen vauvan tuloa.

Iglu ja Kepa rv36+6

Vierailija
19/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrakuulumisia ja muutenkin kivoja kuulumisia teillä, kivaa! Mullakin vähän parempia kuulumisia ku viime viikolla, nyt on jo ruvennu ruokahalut palailee takasin! Edelleenkään ei mikään pizza tai vastaava rasvanen mee mut sit kuitenki sipsit?!? Eilen uppos italianpatakin, tosin tänään aamulla kun haistoin sen jääkaapista ni alko kuvottaa :-( Mut noi kuvotukset on jääny nyt vaan aamuihin ku on maha tyhjä. Oottelen vaan ekaa neuvolaa joka on ens maanantaina, ja vielä enemmän ekaa ultraa jonka ajankohta selviää varmaa just ens maanantaina! Mut se omasta navasta :-)

Noista nimistä, mul on MiaMikin kanssa ihan samanlainen tilanne et mies kyllä osaa sanoa mun ehdottamista nimistä että kauheita. Se haluis just jonku tavallisen ja mä jonku erikoisemman, et taistelu siitä tulee varmaan... Queen, ei oo musta ollenkaan hölmöä miettiä noita, ollaan noita mietiskelty jo ennen raskauttakin, tosin aika " leikkimielisesti" :-)

Nyt taidan käydä lukemassa päivän lehden ja syömässä jotain pientä kun on aika hiljasta täällä töissä...

JoJo + Napero rv 7+5 (jee kohta taas uudella viikolla :-)

Vierailija
20/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo alkaa mullaki " normalisoituun" nämä yöunet, eli sain taas käydä todella usein vessassa ja kylkeä kääntää koko ajan... Ja asiaa ei helpottanu se, että mies oli yön töissä. Meinasin nousta Hesaria lukeen jo 03:00 mut jäin kuitenkin sänkyyn pyöriskeleen aamuun asti.

Niamey_85, hae vain lisää sairaslomaa, jos vähänkin vuotoa tai muita vaivoja. Töitä kerkeää tekeen myöhemminkin, lapsi tärkein.

MiaMik kävi ultrassa :) Ihanan taitava lapsi, eikö totta :)

Selkäkivusta myös kyselit... Mulla oli enempi alkuraskaudessa sitä vaivaa (nykyään aika harvoin), mutta helpottui aina reippaalla kävelylenkillä ja sit yöllä tyynyjen kans taiteilulla, eli tyyny polvien välissä, jotta saa selkärangan suoraan.

Burde, eikö olekkin ihana kuulla pikkuisen sydämen äänet ensimmäistä kertaa :) Vaikka kyllä ne joka kerta tekevät vaikutuksen :) Ultrakuvia me saatiin molemmilla kerroilla 6kpl.

Toivottavasti Sippuliinilla olo jo helpottanut...

JoJo1, kiva, että hieman jo ruokakin maistunu :) Kyllä se olo siitä lähtee paraneen. Ja Italianpata haisee aina pahalle jääkaapissa seuraavana päivänä, vaikka muuten hyvää onki ;)

Uskomatonta Iglu, että jaksat vielä tentteihin lukea! *nostaa hattua*

Paikat on kipeänä täälläki... Olo on ku ois yrittäny spagattia tehä siinä onnistumatta ;)

Miehen menoista raskausaikana... Ei mulla ainakaan ole mitään sitä vastaan, että mies menee kavereiden kanssa ulos, jos haluaa. Aika harvoin tuo vain tahtoo mennä. Muutaman kerran kavereita ollu meillä ottamassa kuppia tai sit me oltu jollain kaverilla, eli mie kuskina eikä sekään haittaa. Tupakanpolton hän lopetti myös ihan ilman pyytämisiä, sai vain tarpeekseen siitä. Mie ite lopetin tupakan 1,5 kk ennen plussausta...

QueenBzZ kyseli nimistä... Meillä välillä on nimi pojalle ja välillä ei... Tytön nimi enempi hakusessa. No ristiäispäiväksi on varattu 18.6, eli onhan meillä tässä aikaa miettiä vielä sitä nimiasiaa. Ja toivottavasti auttaa hieman kun näkee minkänäköinen lapsi sieltä on tulossa ;)

Näin se aika vain kuluu ja mullakin lähti taas uusi viikko käyntiin... Vähiin käy ennen ku loppuhuipennus koittaa :)

Hieman on alkanut painokin kait jo noussa mulla ja olisihan se ihme jos ihan kilolla olisin selvinny. Maha ainakin tuntuu kasvavan ihan silmissä :D Mutta ei tässä mitään hätää ole, koska saan vielä ite sukat jalkaan ja pääsen kiikkuun portaat kolmanteen kerrokseen kotia ;)

Noh, seuraava neuvola on torstaina, joten siellä se totuus sit taas selviää :)

Lisa & Pertti-Irmeli rv 34+0