~@~Ensikot vko 12~@~
Koitan muistaa vanhasta pinosta ne viimeiset nimmarit, että oikein osaisin kommentoida.
Jepenille piti sanomani onnea (jos en vkolla aiemmin sitä jo tehnyt) sekä toivottaa sinut tervetulleeksi pysyvästi tälle puolelle.
Amylle piti kirjoittaa, että että... Mä oon ollu kyllä lähestulkoon koko raskauden ajan aika tiukkana noiden yöjuoksujen suhteen. Lapsi kun on yhteinen hanke kuitenkin, niin oletan, että kummatkin siihen sitoutuu sitten tasapuolisesti. Tästä kyllä ilmoitin miehelle jo ennen raskautta. Olen myös ilmoittanut, että seuraavan vuoden aikana synnytyksestä mulla on viisi yöjuoksuiltaa enemmän resurssipankissa kuin sillä ;)
Lisalle piti sanomani, että mulla on usein sama ongelma jos mies on poissa, ettei uni tule. Toisaalta, viimeksi kun se oli kokonaan yötä poissa, nukuin paremmin kuin ikuisuuksiin.
Viikonlopun lievän unettomuuden jälkeen olin onnellinen kun nukuin 6 tuntia putkeen, kävin sitten pisulla ja nukuin vielä tunnin. Kello oli soittamassa jo puoli kuus, kun pitäs vielä viime tinkaan lukea tenttiin, joka alkaa kasilta. Siitä puheenollen...
Mukavia vkon ensihetkiä.
Iglu ja Kepa rv36+5
Kommentit (112)
Nyt oon kyllä nukkunut hyvin, mutta mulla on krapula =D ihan krapulainen olo, vaikka ei oo pisaraakaan mitään alkoholipitoista juonut. Oltiin siis eilen siellä kavereiden häissä ja pitkä päivä näyttäytyy kyllä tänään väsymyksenä. Ihanat häät oli enkä mä sitten joutunutkaan sinne baariin. Mä kun lupasin etukäteen ukkokullalle olla kuskina ja lähteä baariinkin mukaan, mutta sepä viihtyikin boolimaljalla niin tehokkaasti, että halusi suoraan kotiin ja kotona oltiinkni sitten jo yhden aikaan.
Morsiuskimpun metsästyksen jätin tällä kerralla ihan suosiolla muille... mutta tanssilattialla tuli parin tanssin verran pyörähdettyä ja kylläpä saikin supistukset aikaan! Koko päivän muutenkin supisteli aika paljon ja melkein koko ajan oli sellaista pientä menkkakipua. Ja paco biletti... ei oo vähään aikaan liikkunut noin paljon kun eilen liikkui. Koko päivä ja ilta oli yhtä myllertämistä niin, että loppuillasta ihan jo sattui kun tunki tuota takapuoltansa kylkiluihin.
Nytkin tekee masu kivaa aaltoliikettä =D
[color=red]pikku-milli & paco 35+2[/color]
Ihan aluksi kiitos kaikille lämpimästä tervetulotoivotuksesta!! Amyn viesti sai mut melkein kyynelehtimään... juu, raskaana taidetaan olla, kun kaikki niin kovasti itkettää!
Mulla on ollut pari päivää lähes jatkuvasti kuukautiskipuja, mikä huolestuttaa kovasti, vaikka kai sen pitäisi olla ihan normaalia. Ihmetyttää vaan, kun meni jo välissä vissiin lähemmäs pari viikkoa ilman kolotusta, et minkäs takia se nyt yhtäkkiä taas alkoi. Kai sitä pitäis vaan olla onnellinen, että jotain oireita on.
burdella oli takana jo rakenneultra, aika söpöä!! Ja quieron ultrakokemus tulee sit olemaan yhtä ihana, eikös näin sovita?
HP-keskusteluun täytyy osallistua, mäkin luin uusimman (on kuudes) heti, kun se ilmesty englanniksi ja olihan se hurjan hyvä! En kyllä tainnut itkeä, mutta en ollutkaan hormonihyrrässä silloin...
Aika jännää tuo hammasharjan kanssa yökkäily, sitä on myös täällä, onneksi ei kuitenkaan oksennukseen asti.
pepsimaxille toivon pikaista paranemista hiivasta, joskus aikoinani sairastin melkoisen kierteen, joten tiedän ettei ole kovin kivaa... kannattaa tosiaan kokeilla sokereiden poisjättöä, voi auttaa nopeastikin!
Tänään minulle tuleekin sitten häätö kotoa pois, huomenna tilalle muuttaa remonttimiehet ja alkaa todellinen pölykausi. Onneksi täti asuu reilun kilsan päässä ja pääsen sinne pakoon. Kissa lähtee " mummolaan" hoitoon ja mies työmatkalle Pariisiin. Voisin kyllä minäkin mennä Pariisiin mieluummin kuin täällä loskassa taapertaa. :) Ihan kiva kaikenkaikkiaan päästä pois remontin keskeltä, alkaa olla päänahka ja keuhkot jo ihan tarpeeksi täynnä raksapölyä.
No niin, taidan ruveta pakkaamaan konetta ja muita tavaroita. Hauskaa sunnuntaita kaikille!
Osse ja Santeri 7+4
Eilen oli niin kiirusta etten edes koneelle ehtinyt ja se on todella harvinaista :) Hirveästi oli tullut uusia kirjoituksia...
Tervetuloa kaikille uusille :)
Burdekin sitten sai nähdä taas pikkuisen ultrassa :) Oli se meilläkin vaan niin ihana kattella pikkuista pyörimässä masussa ja hassua kun ei kuitenkaan itse mitään tuntenut :)
Ja muutamat oli käyneet alkuraskauden ultrassakin ja varmasti se ainakin hetkeksi vierittää kiven pois sydämeltä!
Täällä alkaa olla samaa vikaa kuin quierollakin. Flunssa meinaan pukkaa päälle. Olisi pitänyt silloin kaksi päivää sitten koputtaa puuta kun puhuin ettei ole syksyn jälkeen tarvinnut flunssastella! Nyt nokka vuotaa ja olo ei muutenkaan ole mikään mahtavan hyvä. Toivottavasti tämä menee pian ohi, kun vihosta ja viimein torstaina alkaisi ne yötyöt!
Osborne kiva kun uskalsit liittyä tähän poppooseen! Minkäs takia sulla muuten on vielä toinen ultra Taysissa??
MiaMik ja " bambiino" rv 13+4
[color=purple] Tänään vasta pääsin lukemaan viestejänne (perjantaiaamun jälkeen) ja olipas niitä tullutkin!
Iiisot Onnittelut Fiolle! Olin niin onnellinen, kun luin teidän plussasta! Mentiin silloin enskojen kuumeilupuolella joku kierto melkein samoissa... Oikein paljon tervetuloa!
Tervetuloa myös muille uusille! Ainakin Osbournen olin huomaavinani!
Pepsille tsemppiä hiivan kanssa! Ärsyttävä vaiva, joka on muakin kiusannut jo kolmesti raskauden aikana. Yritä välttää sokeria ja vaaleata leipää, jos vaan mahdollista =) Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän ainakin omalta kohdalta!
Q:lle pitkää pinnaa liikkeiden odottelun/ tunnustelun kanssa! Kohta varmasti tunnet liikkeet varmasti ja tiedät, olivatko nämä aiemmatkin jo niitä oikeita liikkeitä...
Omaa napaa; pahoinvointi taisi onneksi siirtyä täältä mun luota jonnekin kauas pois! Viimeksi halailin pönttöä torstaiaamuna. Toivon, että se oli viimeinen kerta pitkään aikaan! Keskiviikkona olisi neuvola ja päästään kuuntelemaan sykettä ihan ekaa kertaa, ihanaa! Keskiviikkoa odotellessa!
Aurinkoista sunnuntaipäivän jatkoa! Pitänee kohta lähteä uudestaan ulos kävelylle, kun on noin mahtava keli!
=) Sippu ja pikku-tikru uudella viikolla 14+2
Muutto on nyt sitten kutakuinkin ohi! Hammasharjat ja jotain muuta on vielä vanhassa asunnossa, mutta muuten taitaa ollakin suurin osa omaisuudesta uudessa kodissa. Johon olen muuten ihan rakastunut!!!!! =) Ihana kun on paljon tilaa ja Penni-Ennille oma huone... =D <3
Mä jätin kantopuuhat miehille, mutta silti selkä tuli tosi kipeeks... =/ Ei se onneks koko aikaa oo kipee, mutta kyllä tänäänki piti välillä ottaa lukua sohvalla... =)
Oli mulla ihan jotain asiaakin, mutta en nyt enää muista mitä. Noh... ei auta. Pitää tulla sit toiste kirjottelee... Saa nähä koska kotona saadaan kone nettikuntoon. Nettiyhteys siellä kyllä jo on.
Burde ja Penni-Enni rv 13+0 =D
...siitä harry potterista piti sanoo, että mä oon lukenu nyt kaikki tähän mennessä ilmestyneet... ja ne kaikki on ollu tosi hyviä! Niin oli siis myös tää viimenen, vaikka surullinen loppu olikin. Jos sitä alkasin tässä miettimään, ni ihan varmasti itku tulis taas.
Mä kans ootan innolla sitä viimestä kirjaa... mutta toisaalta taas on ihan hirveetä, että se on sitten viimenen, eikä sen jälkeen enää tuu Harry Pottereita... =,(
Mut siis... ei muuta kun kaikille potteri kouraan ja lukemaan!!! =0)
Burde taas
Iso halaus ja onnittelut Fiolle :) Sinun vilustukset ja torkahtelut soffalle kuulostaa ihan samoille oireille mitä mulla alkuun oli :)
Tämä on nyt sitten sitä pirteää ja ihanaa keskiraskautta tieten :)
Olen herännyt aamulla yhdeksältä ja alkanut siivoamaan keittiön kaappeja.. järjestin siinä sitten koko keittiön uusiks! Jopa roskakaapin pesin, ei enää yököttänyt niin meni siinä samalla :)
Eilen mietittiin minne sijoitamme " tiitiäisen" hoitoalustan ja vaatteet.. no pääsyimme että keittiöön! Meillä on tupakeittiö, olohuoneen ja keittiön välillä on tilanjakaja jossa kaappeja, kuivuri ym.. laitimmaiseen korkeaan kaappiin laitoin tänään jo pienen vaatteita ja tarvikkeita.. siinä vieressä on sitten kuivausrumpu ja sen päällä taso johon ajattelin hoitoalustan laittaa! Sen voi sitten tarvittaessa siirtää muuallekkin..
Tähän ratkaisuun päädyttiin koska meillä ei tuota hoitopöytää minnekkään muualle mahdu ja makuuhuoneessa kaappeja tosi vähän! Kylppärikin on aivan hoitotason ja kaapin vieressä niin ei tarvitse pienen palella kauaa pepun pesun jälkeen ;)
Makkarin pöllyytin.. lakanat vaihdettu ja pölykoirat imuroitu sängyn alta! Sivussa sitten imuroin koko asunnon.. Ikkunoitten pesuun en sentään ruvennu tänään :) Täytyy pyytää äiti avuksi kun on niin moninkertaiset lasit enkä kyllä uskalla kovin paljoa kiipeilläkkään!
Täytyy ottaa kaikki irti tästä energisyydestä nyt.. huomenna voi olla jo eri fiilis ;)
Ollaan ajateltu tehdä ns. vaatehuoneesta pikkuiselle nukkuma alkovi! Ovi pois ja seinää vähän.. Suora näköyhteys meidän sängystä tiitiäiseen :) Voi kuulostaa vähän hauskoilta nämä meidän järjestelyt, mutta luultavasti nämä toimii meillä ihan hyvin!
Mutta nyt tämä itse energisyys jatkaa kaappien siivousta olkkarissa :)
Mies alkoi kutsua pikkuista tiitiäiseksi:)
Niamey ja Tiitiäinen rv 21+4
ja vieraalla koneella kun olen, jostain syysta tassa ei ole pisteellisia aakkosia lainkaan...
MiaMik, jostain syysta Katja oli sita mielta, etta haluaa seurata raskauden sinne lahelle rv 12 asti. En tieda onko normaali kaytanto ivf-raskauksissa vai joku erikoisseuranta mun kohdalla, mutta ihan ilolla otan ultrat vastaan. Ma olen ehtinyt jo paasta ajatuksissani kaikenlaisiin lopputuloksiin, esim. et vaavilla ei ollutkaan ultrassa kaikki hyvin ja siksi seurataan, mutta koetan olla miettimatta liikaa.
Niameyn energisyys kuulostaa kivalta, mina olen taantunut taaperoikaiseksi naiden paivaunieni kanssa. Yolla voisin vetaa 12 tunnin unet ja sit viela parin tunnin paikkarit pitaa saada nukkua.
burden kanssa samoilla linjoilla olen siina, etta parempi jattaa kantohommat ja muut miehisilla voimilla varustetuille, eilinen laattalaatikoiden kantelu otti niin voimille ja nyt on selkalihakset jumissa... ja mulla sentaan viikkoja on vasta ihan muutama! Mies koettaa aina rempan valissa muistutella, etta pitais ottaa iisisti ja antaa mun nukkua, mutta tuntuu vahan tyhmalta levata laakereillaan, kun tekemista olis niin paljon.
Mut nyt taidan hipsia iltapuuhiin.
Reissussa on mukava käydä, mutta vielä mukavampaa on aina kotia omaan sänkyyn päästä nukkumaan :)
Ilmat oli ihanat ja ulkona tuli oltua paljon :) Kotimatkalla Pertti-Irmeli asettui heti puskemaan päällänsä rakkoon ja siinä se sit touhus koko matkan, vaikka kuin yritin hienosti töniä sitä vaihtaan asentoa... Onneksi on vielä tuo pidätyskyky tallella ;D Nytkin on vielä kovasti hänellä virtaa, toivottavasti kuitenki yöksi rauhottuu nukkumaan...
Luin kyllä nopsaan teän viikonlopun jutut, mutta en nyt sit taas muista mitä kaikkea on tapahtunu/ mistä ollu puhetta...
Uusia oli liittynyt taas joukkoomme! Ihanaa ja tervetuloa :)
Burdelle onnea uuteen kotiin!
Harry Potterista sen verran, että kattonu olen kyllä joka elokuvan, mutta kirjoja en ole lukenut ainuttakaan. (tuskin koskaan luenkaan)
Kestovaippailusta tais olla kans puhetta... Me meinataan ihan kertiksillä tarpoa eteenpäin... Taijetaan olla liian laiskoja kestoiluun...
Mitäpä vielä...
Jos menis peiton alle kattoon Bridget Jonesia ja jatkas huomenna taas kirjottelua, kun on kerrannu viikonlopun jutut :)
Unia kaikille :)
Lisa & Pertti-Irmeli 34+5
Meillä lähti isäntä yövuoroon ja minä jäin ihmettelemään miten sitä muka osaa taas nukkua ilman häntä..
Nyt on kyllä pari erittäin hyvin nukuttua yötä takana, joten luulis taas jaksavan. Mutta silti tuntuu jotenkin että on aivan tajuttoman väsynyt olo...tunnustin miehellekin tänään että kaikesta tästä kärsimättömyydestä huolimatta tuntuu hirveän rankalta ajatuskin synnyttämään lähdöstä, jos nyt lähtö sattuis tulemaan! Väsyttää niin, oisko se kevätsellaista...tänään oli tosin muutenkin outo päivä, heräsin supistukseen ja niitä tuli jonkun verran pitkin päivääkin, mutta pienestä vihlomisesta huolimatta ei tunnu ollenkaan siltä että ne vois merkitäkin jotain. En siis hyppinyt kattoon niin kuin tähän asti kun jotain on tapahtunut.. siitä selkeästä limatulpan palastakin on jo 2 viikkoa aikaa eikä enempää ole kuulunut joten kai tässä pikkuhiljaa alkaa alistua osaansa;) Jos mennään yli niin sitten mennään,. kai se luonto tietää parhaiten.
Meidän vauvimassua voi muuten käydä vilkaisemassa tuolla kaksplussan sivuilta..sieltä odotusaika ja masukuvapino, nickin varmasti tunnistaa=) Alkuvuodesta kun saatiin netti auki kävin jonkun verran siellä ennen kuin löysin tämän Vauvan ja teidät Ensikot, ja kuten aika moni muukin on täällä tuumannut niin kyllä tää porukka tuntuu jotenkin " kotoisammalta" mullekin kuin muut=) Pahemmin en kyllä oo siellä käynyt alunperinkään kirjoittelemassa, ei sen puoleen. Mutta masukuvan mies laitto sinne profiiliin ja sieltä saa myös sähköpostiosoitteen napata halutessaan=)
Eipä tässä sitten taas kummempia..laskeskelin tuossa että jokohan Iglu ois kotiutunut? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja saadaan pian uutisia.
Aamulla ois taas neuvola, saa nähdä mitä sijaistäti tällä kertaa keksii! Harmittaa vähän, että loppuajan joutuu olemaan ilman sitä meidän omaa pitkänlinjan viisasta&kaikinpuolin mukavaa tätiä. Mutta minkäs teet.
Täytyy yrittää alkaa nukkumaan, jospa se uni sieltä tulis..hyvää yötä, kaikille enskoille=)! Huomenna taas reippaana uuteen viikkoon.
-Ankka & pikku-Waakku 39+1-
Täällä kukutaan edelleen todella inhottavan flunssa kourissa... En ole nyt 3 yöhön nukkunut juuri ollenkaan, kun en yksinkertaisesti voi olla makuuasennossa, tulee niin kauhea paine päähän eikä happi kulje ollenkaan! Olen sitten virittänyt itselleni sohvalle epämääräisen " sängyn" , eli nukun istuma-asennossa ja jalat on tuolin päällä. Siinä olen nukkunut parin tunnin jaksoja, kunnes aina alkaa puuduttaa ja herään siihen, että suu on niin kuiva, että kielikin on ihan tunnoton! Ihme juttu, ettei kurkkukipukaan hellitä, vaikka tätä on jo ollut monta päivää. Alkaa tosiaan ahdistaa tämmöinen, mutta ei auta. Huomenna en kyllä pääse ainakaan töihin, ja kun en voi sohvallakaan maata niin tylsä päivä on luvassa :(
Okei, valivali... Mutta sitten kivempia uutisia. Olin tuossa hetki sitten katsomassa telkkaria, kun tunsin mielestäni aika selvästi jotain masusta. Sitten kun oikein jäin kuulostelemana, niin silti tuntui jotain! Oliskohan se nyt vaavi, voi vitsit että oon innoissani!!! Torstaina on se rakenneultra... Voi kun tuntuisi vielä jotain liikehdintää ennen sitä, niin uskaltaisin mennä sinne. Edelleen sanoisin kyllä, että tunnen vain jotain värinää tai surinaa, mutta ei sellaista kyllä aikasemmin ole ollut, joten toivotaan parasta.
Kiitos teille kaikille kannustuksesta, ja rauhoitteluista, kyllä mä yritänkin odotella kärsivällisesti ja luottaa siihen, että kaikki on hyvin, mutta kun tämä masuasukki on vaan niin rakas meille!!!
Tosiaan, jokohan se Iglu kohta tulee kertomaan ihania vauvauutisia? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.
Nyt hyvää yötä teille jotka pystytte nukkumaan! Minä taidan vielä tehdä jotain iltapalaa ja mennä sitten tuohon sohvalle nököttämään...
-Q- ja polskiva (?) -q- 18+6
Haa, tulen taas terrorisoimaan mieki!!
Queen: Aika hassu sattuma että niin oltiin yhtäaikaa liikkeellä :) Harvoin mie niin aikasin olen pystyssä lenkillä!
Ja lisää siitä painonnoususta.. Ku mie en ole mikään laiheliini olemassa muutenkaan, joka paikasta löytyy kyllä jos jonkin näköstä makkaraa ja lähinnä hirvittää se että raskauden edetessä 100 kg rajapyykki menee rikki. Onhan siihen kyllä matkaa juuri se parikymmentä kiloa mutta silti. Tavallaan olisin halunnut laihtua ennen raskautta 5-10 kg. Mutta no, nyt keskitytään siihen ettei se pääse nousemaan hirmuisesti.
Ykkösope: Kaikkihan tämä on yhtä odottamista ;) Mie tosin vasta odottelen et koskahan tohtisin soittaa neuvolaan aikaa, kun koko ajan tavallaan pelottaa ettei pikkuinen jaksa mukana..
Mieki jäin jokin aika sitten kiinni vauvan sivuilla surffailemisesta kun silloinen opiskelukaveri alkoi vilkuilemaan minun koneelle.. Yritä siinä sitten selitellä että eiku muuten vain tässä katellaan mitä netistä löytyy... :)
Ankka: Minun täytyy huokasta helpotuksesta, kun mulla tavallaan on niin sopiva juttukaveri olemassa näille jutuille! Hyvä ystäväni nimittäin on myös raskaana, tosin jo menossa pitkällä kohti 20 viikkoa. Mutta kuitenkin he kertoivat meille ekana raskautumisesta, ja silloin kerroin meidänkin yrittävän mutta ilman tulosta. Mutta tärppi kävikin aivan yllättäen :) Vielä emme tietenkään ole kyseiselle pariskolle kertoneet, mutta he ovat takuu varmasti ekat joille paljastetaan ;) Siksipä minunki täytyy kiittää kaikkia teitä kun olette olemassa ja saa purkaa näitä tuntoja täällä, ainakin toistaiseksi! Hulluksi tässä muuten tulis :)
Pepsi: Olinki jo päässyt sinua kaipailemaan!! Onneksi tämä plussa oli nyt oikea plussa eikä mikään roskishaamu niinku silloin aikansa. Hui, mutta hirmu yllättyny olen edelleen :) Yrittää vaan koko ajan miettiä et onko siellä masussa oikeasti joku :)
Olen kamalasti miettiny korvikenimeä pikkuiselle ja päätin että se on nyt toistaiseksi Rae. Juontuu omasta nikistä kun vähän uudestaan järjestelee nuita kirjaimia :)
Siispä
Fio ja Rae rv5+6