***KOTILOT***-Vko 33 viikonloppu
Aloittelin teille ketjua arvon plussanneet, vaikken vielä tänne kuuluisikaan. " listaemona" on niin hauska olla.
Kommentit (6)
Oli kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa, rouvar! Kaipa nuo muutkin plussanneet löytävät tiensä tänne pikkuhiljaa.
Varasin tänään viimein neuvolan ja se onkin sitten jo ensi viikon torstaina. Sillon olis viikkoja kasassa 8+6. Mua houkuttelis kanssa toi alkuraskauden ultra, kun kaikki tuntuu olevan joukolla sinne rynnimässä, mut mies ei pidä sitä tarpeellisena eikä mulla itellä ole varaa sitä maksaa... Hemmetti! Meilläpäin ei taideta tarjota edes np-ultraa, koskapa en ainakaan noista kahdesta ole sellaisessa käynyt. Sitten täytyy vaan kärvistellä viikolle 18 asti, ennenkun pääsee rakenneultraan ja saa vihdoin nähdä, että tuolla masussa tosiaan joku köllii. Kävin tänään lääkärissä hakemassa sairaslomaa, kun töissä joutuu painamaan tukka putkella niin, että kohtu on kuin kivi koko ajan ja ristiselkää jomottaa. Luulin tämän päivän saavani vapaaksi, mutta ihana lekuri antoi vielä koko ensi viikonkin! Että saan levätä! Olin ihan tyytyväinen kyllä, kun töissä tuntuu välillä tosi pahalta kaikki nostelut ja kyykistelyt ym. Niin kotisiivouksia siis teen.
Pahoinvointi on hiukan hellittänyt, alkaa olla jo aika hyvä olo suurimman osan aikaa tai ainakin niin ettei sitä huonoa oloa koko ajan huomaa. Öisinkään ei enää tarvi käydä syömässä jos sattuu heräämään, eikä saakaan heti unta :) Se olikin aika rasittava vaihe... Nyt vaan kauheasti odotan, että masu alkais jo näkyä :) Kakkosesta maha pullahti 13. viikolla, joten reilu kuukausi ehkä enää!
Hyvää viikonloppua kaikille!
Luna rv 8+0
Paljon on kysymyksiä heitelty ilmoille ja ajattelin perjantai-illan ratoksi heittää omat vastaukset niihin.
Missä vaiheessa kerrotaan raskaudesta tai kuumeilusta: Olemme kertoneet muutamalle tosiystävälle, että kolmosta jo toivotaan. Mutta en usko, että meidän raskausuutisesta järkyttyy kukaan muu kuin anoppi. Jotenkin vaan ihmiset olettaa, että kaksi on hyvä luku kun on tyttö ja poika... Raskauksista ollaan kerrottu yleisesti vasta niskapoimu-ultran jälkeen, jotenkin parempi niin. Tällä kierroksella olen vasta kertonut yhdelle kaverille ja ensi viikolla soitan neuvolaan niin sitten terveydenhoitaja tietää. Tykkään tästä salaisuudesta ja " kotilosta" sisälläni, jotenkin mahtavaa kun voi näin isoa juttua vain kantaa sisällään ja muut eivät tiedä mitään... Onneksi mies tykkää kanssa tästä tavasta. Olen joka raskaudessa voinut todella hyvin, ettei kalpeasta naamasta tai oksentelusta ole voinut päätellä olotilaani, toisin kuin esim. ystäväni, joka oksensi ekat kolme kuukautta kauppareissulla, kylässä ja ym. Siinä olis vaikeaa pitää salaisuutta!
Mikä lapsiluku on hyvä: kolme, ehdottomasti. Mies toivoi kahta, ja oli alkuun niin järkkymätön, että kuopuksen vauvavaatteita jakelin jo pois. Onneksi miehen mieli muuttui, sillä minä olen aina halunnut kolme lasta. Ja vaatteita saa aina uusia...
Toivottavasti kaikki tutut tuoreet odottajat löytäisivät tänne kotiloihin, kiitokset AIHAlle ahkeruudesta tämän osalta. Jännitän mukana sun piinisviikkoa, se onkin eka asia jonka tsekkaan kun tulen tänne...
Mua väsyttää ja nälättää koko ajan, mutta pienen pienen annokset ruokaa ja välipalaa on parasta -pitää nälän loitolla ;)
Terveisiä kaikille Anttulilta (nyt rv5+3)
Kiitokset AIHALLE listasta ja avauksesta! Toivottavasti pääset pian tänne siirtymään kuten muutkin 3-kuumeilijat. :0)
Minäkin sitten varasin sen alkuraskaudenultran, kuten eilen tuolla kuumeilupuolella kertoilinkin. Sain ajan ensi perjantaille. Meillä täällä kun on supistettu neuvolatoimintaa sen verran, että seuraava neuvola (lääkärineuvola) on vasta viikolla 14. Aikaisemmilla kerroilla olen käynyt viikolla 10+ ja hyvin on molemmilla kerroilla sydänäänet kuuluneet. Jotenkin alkoi tuo elonmerkkien odotus tuntua liian pitkältä (6 viikkoa vielä), joten ajattelin, että se hinta jonka siitä ultrasta köyhtyy on aika pieni maksu mielenrauhasta. Jos se seuraava neuvola olisi ollut noilla samoilla viikoilla kuin aikaisemminkin niin olisin kyllä jaksanut odottaa, mutta nyt petti hermo. ;0) Sitäpaitsi täälläpäin ei tarjota kuin rakenneultra.
Olo on kuin ennenkin; väsyttää, närästää, kuvottaa ja nälättää. Vähän vaan ihmetyttää kun maha on jo nyt alkanut aivan selvästi kasvaa. Kiloja ei ole tullut yhtään, mutta osa normaalisti käytössä olevista housuista ei enää mahdu kiinni. Mieskin huomasi alamahan pyöristyneen selvästi. Onkohan tämä jotain alun turvotusta (en kyllä muista, että aikaisemmin olisi ollut) vai johtuukohan siitä, että raskauksien väli on kohdallani ollut kuitenkin aika lyhyt? Oletteko te muut huomanneet samaa??
adalat, rv 8+3
Saanko liittyä joukkoon?
Justiin kurkistin kotilot-pinoon, kun se näyttää olevan aika uusi.
Kuumeilupuolella kirjoittelin joskus keväällä kolibrit-nimisessä pinossa, mutta sitä ei taida enää olla olemassa ollenkaan..
Täällä odotuspuolella kuulun myös helmikuun helminauhoihin.
Eli minä siis odotan kolmatta rv 14+5, laskettuaika on 12.2 2007
Jos kelpaan porukkaan, niin lisään esittelylistalle omat tietoni..
Elikäs kiitos vaan AIHALLE kun meille avasit tällaisen uuden pinon tänne odotuspuolelle!
Se olis sitten niinpaljon kuin viikot 8+4 ja edelleen karmea väsymyt ja kokoaikainen nälkä. En muista edellistä kerroilta et olis ollut näin vahvana nämä oireet. No se voi olla et kun on jo 2 ennestään niin ei pysty nukkumaan kuin yöllä kun aikasemmin sitä vois levätä päivälläkin.
Me ollaan tästä jo kerrottu melkein kaikille kenen kanssa ollaan juteltu, ei se meillä mikään salaisuus ole. Samanlailla jos sattuu jotain niin voidaan kertoa siitäkin avoimesti, sehän on ihan luonnollista. Ei tarvii sitten keksiä mitään tekosyitä, miksei ota esim. siideriä kun naapuri kauniisti tarjoaa ja sitten ihmettelee et mikäs sillä nyt on kun ei ole kyllä tänä kesänä vielä aiemmin kieltäytynyt moisesta juomasta...
Mites te olette ajatelleet pitää kuntoanne yllä nyt raskausaikana? Mä olen tähän asti kuntoillut samaan tahtiin kuin ennenkin eli käynyt reippailla sauvakävelylenkeillä ja pacessa. Ajattelin jatkaa niin pitkälle kuin vain suinkin mahdollista.
Pitelin perjantaina kaverin kuukauden ikäistä tyttöä sylissä ja voi kun se oli pieni ja söpöläinen. Meiän kuopus ihastui siihen täysin, silitteli varpaita ja sormia ja ihmetteli kun niin pienet on varpaat ja sormet, hänestä on siis tulossa varmaan hyvä isoveli... No sitten voi olla eri ääni kellossa kun se vauva onkin meidän eikä lähde ollenkaan pois.
No tällaista tänään, laittakaahan muutkin kuulumisia!
en olekaan pitkilleen kirjoitellut tuonne kuumeilu-puolellekkaan. Rv:t tänään 11+4. Eilen kävin ekassa lääkärin tarkastuksessa tuolla neuvolassa ja eipä kuulunut sydänääniä. Pitkään se lekuri yritti, teki sisätutkimuksenkin välillä ja yritti taas, mutta ei. Totes kuitenkin kohdun koon vastaavan viikkoja ja paikkojen olevan nätisti kiinni. Sain ensi tiistaille uuden ajan, toiv. sitten kuuluis. Ultrassa kuitenkin oli tosi reipas syke, en osaa tässä oikein panikoitua.
Väsymys vaivaa edelleen, mutta pahoivointi/etominen taitaa jo jäädä vähemmälle. Nyt pystyn jopa aamuisin pesemään hampaat kunnolla, myös ne takimmaiset, ilman yökkäilyä. Nälkä on minullakin aina hyvin pian edellisen ruokailun jälkeen, mistähän lie johtuu? En muista edellisiltä kerroilta tämmöstä.
Muutamille lähimmille ihmisille ollaan kerrottu odotuksestamme, mutta omat lapsetkaan (6 ja lähes 9) eivät vielä tiedä. Töissä kävi ilmi, että meitä on siellä kolme raskaana olevaa. Oltiin yhtenä iltana kaikki samaan aikaan töissä ja siinä se sitten paljastu, kun yksi meistä on jo niin pitkällä että alkoi puhua omasta odotuksestaan. Siinäpä me kaksi muutakin sitten " käryttiin" .
Mukava, kun nyt täällä odotuspuolella on meillä ihan oma porukka. Toiv. täälläkin keskustelu on yhtä aktiivista kuin kuumeillessa. Nytpä taidan iltapalaa rueta laittamaan, lapset tosin vielä pihalla.
Rouvar