Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~@~Ensikot vko 12~@~

20.03.2006 |

Koitan muistaa vanhasta pinosta ne viimeiset nimmarit, että oikein osaisin kommentoida.

Jepenille piti sanomani onnea (jos en vkolla aiemmin sitä jo tehnyt) sekä toivottaa sinut tervetulleeksi pysyvästi tälle puolelle.

Amylle piti kirjoittaa, että että... Mä oon ollu kyllä lähestulkoon koko raskauden ajan aika tiukkana noiden yöjuoksujen suhteen. Lapsi kun on yhteinen hanke kuitenkin, niin oletan, että kummatkin siihen sitoutuu sitten tasapuolisesti. Tästä kyllä ilmoitin miehelle jo ennen raskautta. Olen myös ilmoittanut, että seuraavan vuoden aikana synnytyksestä mulla on viisi yöjuoksuiltaa enemmän resurssipankissa kuin sillä ;)

Lisalle piti sanomani, että mulla on usein sama ongelma jos mies on poissa, ettei uni tule. Toisaalta, viimeksi kun se oli kokonaan yötä poissa, nukuin paremmin kuin ikuisuuksiin.

Viikonlopun lievän unettomuuden jälkeen olin onnellinen kun nukuin 6 tuntia putkeen, kävin sitten pisulla ja nukuin vielä tunnin. Kello oli soittamassa jo puoli kuus, kun pitäs vielä viime tinkaan lukea tenttiin, joka alkaa kasilta. Siitä puheenollen...

Mukavia vkon ensihetkiä.

Iglu ja Kepa rv36+5

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisa, et kuule nostelis hattua, kun tietäisit miten keskityn tähän lukemiseen. En siis yhtään... Kunhan nyt läpi pääsisin, ettei jää roikkumaan.

Eilen en kattonu sitä Prisman dokkaria, mutta tänään ajattelin kattoa tai laittaa nauhalle tuon inhimillisen tekijän, kun aihe liippaa läheltä: olen itse adoptoitu. Prisma taitaa tulla su uusintana =)

Palajan lukemisen pariin, tai yritän ainakin parhaani.

Iglu ja Kepa rv36+6

Vierailija
22/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu ollut yhtä tohinaa täällä töissä, mutta tunnit ovat kuluneet ihanan nopeasti :O) Kohta lähden lounaalle. Menen korjauttamaan värin hiuksista, jonka kävin laittamas 2 vkoa sitten ja nyt jo kirkas punainen on muuttunut oranssiksi!! Ei kiva :O( Kampaaja laittaa uuden värin veloituksetta :O)) Olen käynyt samalla kampaajalla jo 6v ja olen ollut aina tosi tyytyväinen! Kysymys: Ei kai noista väreistä voi olla haittaa pikkupikkukaverille?!?

Hemuli: Itsellänikin vieläkin epäuskoinen olo raskauden suhteen. Olo on vielä niin hyvä, että sitä alkaa epäilemään jo kaikenlaista... Menkat nyt 4pv myöhässä. Koskeeko muiden masua välillä kovastikkin menkkamaisesti? Mulla juilasee välillä aikasta hyvin, varsinkin ylös noustessa... Pikkasen se pistää miettimään, kuuluuko se asiaan?

Tänään tulee töissä 4kk koeaika täyteen ja saan alkaa nauttimaan raskaudesta täysin rinnoin, pelkäämättä, että työt menisi alta... Mikäli täällä ei raskautta huomata niin odotan kertomisen kanssa kesään asti.

Aurinkoista päivää kaikille!

- JP & mökiäinen rv 4+4 -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon täällä nyt niin innoissani, etten edes malttanut koko pinoa käydä läpi. Pitää purkaa ensin omat kuulumiset. Just kävin syömässä tuhdisti ja nyt tekisi vielä hirveästi mieli syödä jälkiruuaksi banaani 8]. Voi minua ahmattia...

Eilen oli meillä neuvola ja rakenneultra (yksityisellä ja maksoi ihan liikaa).

Neuvolakuulumisia: Mamma voi hyvin, hb ja verenpaine oli oikein hyvät, eikä painoakaan ole tullut vielä paljon. Koko aikana on nyt tullut reilut 3 kiloa ja semmoista reilut 200 g/ vko tahtia. Olen ihan tyytyväinen siihen, että aiemmin kerätyistä ylimääräisistä rasvavarastoista taitaa tosiaan olla jotain hyötyä myös vauvalle. Yleensä keräilen painoa suorastaan pelottavallakin tahdilla, eikä siinä kilo tai kaksi tunnu missään. Nyt uskaltaa sentään syödä melko tavallisesti. Vauvan sydän paukutteli menemään yhä sellaiset 150 lyöntiä minuutissa ja kovasti potkutteli vasten doppleria mahasta, hyvin rutisi :) Itse hämmästyin, että kohdun pohja on jo navan yläpuolella! Tuntuu ihan oudolta. Sf-mitta oli huimat 21,5 eli iso.

Ultrakuulumisia: Se vasta olikin jännää, kuinka tarkkaan siellä tutkittiin kaikenlaisia rakenteita. Hassultahan se otus siellä näytti - aika samanlaiselta kuin muidenkin rakenneultrakuvat, mutta sitten ehkä kuitenkin vähän erilaiseltakin. Päälakimitta oli yli 5 cm, joka oli vähän edellä muuta kroppaa (tulossa varmaan sellanen Jaska Jokusen näköinen tyyppi..) ja kaikkien mittojen keskiarvolla rv-arvio oli 20+4 eli heitti vain päivällä. Painoarvio n. 380 g. Rauhallisesti otti tutkimuksen ja köllötteli melko " syvällä" , joten sydämen kaikkiin osiin ei saanut kovin hyvää näkyvyyttä. Välillä vähän sätkytteli ja sivuprofiilista näkyi, kun aukoi suutaan ja maiskutteli :) Saatiin mukaan n. 10 kuvaa, joista suurin osa esittää jotain epämääräisiä yksittäisiä osia (kuten käsivarsi) ja jossakin taitaa näkyä istukkaa. Oli muuten ihan mukava kuulla myös se, että istukka toimii lääkärin mielestä hyvin, mikä lupaa hyvää koko odotusajalle verenpaineiden tai raskausmyrkytysriskin suhteen.

Niin joo, se vielä, että mä bongasin siellä vauvan jalkojen välissä jonkun pikkuruisen töröttimen. Nyt on sit epäilys, että olisikohan poika tulossa. Mitään kasseja ei kyl vielä näkynyt, eikä muutenkaan ollut erityisen turvonneen näköinen, mitä itse osasin sitä tulkita. Että en sit tiedä. Mies ei tietty ollut tajunnut koko aikana edes katsoa sillä silmällä sitä kuvaa! Ärsyttävä tyyppi :D Lääkäriltä ei kysytty, mutta ehkä olisi pitänyt... kun jäi kovasti vaivaamaan.

Niameylle vielä tsemppiä noiden pelottavien vuotojen kanssa. On se niin kummallista, toivottavasti selviää, mistä tuo sitten johtuu...

Annemarilta oli synnytyskertomusta, sitä nyt ekaksi lukemaan :)

Mii- ja mynkerö rv 20+4

Vierailija
24/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä viisastunut koko reissulla yhtään! Vuodot tulee jostain kalvojen välistä.. eivät ole vaarallisia :) Hyvä niin..

Vuoto loppui eilen kuin seinään.. nyt aivan puhdasta valkovuotoa taas. Outoa tää on!

Seuraava käynti polilla 16.5 rv28. Sillon katsotaan ainaki että kehitys on normaalia ja otetaan sydänkäyrä :) Meillä näitä käyntejä normaaliin raskauteen kuuluu näköjään ainakin 3 tai 4.. v

Sairaslomaa on ennestään jäljellä 3.4 asti niin ei antanut lisää. Eikä varmaan enään annakkaan kun mitään häikkää ei ole!

Haen sitten lisää saikkua Omalta/Neuvolan lääkäriltä kun tämä loppuu! Vaikka sitten selkäkivun takia niin ei tarvi mennä enää tolle lääkärille syynättäväksi..

Pikkuinen kasvanut la.n mukaan aivan oikeaa vauhtia ja painoa on nyt 380g :) Oikein tarjosi itseään mitattavaksi tällä kertaa! Helpottavaa että kaikki on hyvin pikkuisella :)

Niamey ja pikkunen rv20+5

Vierailija
25/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan raskauden alusta asti lukenut teidän pinoja (olen pyörinyt tuolla monikulttuuriset perheet palstalla jo reilun vuoden ja sieltä aina tänne eksynyt) ja pari kertaa aikonutkin kirjottaa. Jotenkin se on sitten vaan jäänyt aina..

Eli meillekin on esikoinen tulossa. Laskettuaika on 28.7. eli nyt on menossa rv 21+4. Mitäs muuta... taidan nyt etsiä välillä sen esittelypinon ja katsoa mitä sinne kirjottaa ja tuun sit takasin..

Vierailija
26/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lisäsin itseni sinne listaan (joka oli jossain sivulla tosi tosi kaukana).

Liikkeet olen tuntenut jostain rv 16 asti. Silloin en kyllä meinannut uskoa, että ne on liikkeitä, koska en kuvitellut niiden tuntuvan vielä pitkään aikaan. Nyt liikkeitä tuntuu jo usein pitkin päivää ja ulospäinkin ihan selvästi. Istukka on etuseinässä melko alhaalla (kätilön mukaan ei liian alhaalla kuitenkaan) ja alkuun liikkeet tuntuikin aina joko ihan yläosassa tai sitten sivuilla. Nyt tuntuu joka puolella.

Miltä viikoilta muilla on ollut harjoitussupistuksia? Itse olen tuntenut niitä jostain viime viikolta asti. Välillä tuntuu useinkin, mutta eivät siis ole yhtään kipeitä. Tosin näihin ja liikkeiden tuntemiseen taitaa vaikuttaa sekin, ettei tuossa kohdun ja ihon välissä kovin paljoa ole mitään " pehmustetta" .

Vierailija
27/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Jenni!

Ihana nimi tuli Marikan pojalle!!!

Oma napa: Muuttopuuhat lähti käyntiin päin pers..ttä. Siellä asunnossa ei oltu siivottu ja isännöinnin keski-ikänen akka oli ihan hanurista... ei oikeen millään olis sitä siivousta järjestäny. Oli vaan sitä mieltä, että ei siellä mitään suursiivousta tartte ennen muuttoa tehdä. No ei kait niin, mutta siinä kunnossa kuitenkin pitäis olla, että voi huoletta kantaa tavarat sisään eikä heti ekana olla imurin varressa... ARGH!!!!!!! Noh. Saa nähdä mitä sen suhteen tapahtuu.

Täällä oli aikasemmin puhetta karvasista mahoista. =) Mulla on aikasemminkin ollu karvoja mahassa, mutta nyt tuntuu, että niitä on tullu lisää + navan yläpuolelta & alapuolelta ne on tummentunu... Ööh. =/ Ompa tosi kiva sitten kesällä kun on rannalla bikineissä ja maha on karvanen ja joistain kohdista " musta" . =S

No juu... en ehdi kirjottaa enempää, kun lähdetään anoppilaan... voikaa hyvin! =)

Burde ja Penni-Enni rv 12+2

Vierailija
28/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepen, kuulostaa samanlaisilta mietteiltä mitä mullakin oli alussa. Mulla oli kans ihan plussaamisesta asti menkkamaisia kipuja, välillä hyvinkin kovia. Nyt ovat jkvn vähentyneet, mutta kyllä niitä päivittäin tulee. Yhtenäkin yönä pyörin ihan tuskaisena sängyssä kun ei meinannu helpottaa! Monet on sanonu että kaikenlaiset kipuilut kuuluu alkuraskauteen. Kaikilla niitä ei ole, toisilla on sitten enemmänkin. Jos ei vuotoa tule eikä kipu ole jatkuvaa niin eiköhän se ole ihan normaalia. Pohdit myös tuota hyvää oloa.. Sama juttu oli mulla, olo oli mitä mainioin, ja kerkesin jo pelkäämään että niinköhän siellä masussa ei mitään ole. Mutta viime viikonloppuna (rv 6+4) pahoinvointi alkoikin ihan yllättäen, ja on nyt ihan jatkuvaa.. Tosin siedettävää, eikä ole tarvinnut oksentaa (vielä.) Joten ei syytä huoleen tuonkaan suhteen! Monellahan ei oireita ole ollenkaan ja silti ihan normaali raskaus.

Huomenna ollaan menossa alkuraskauden ultraan. Hieman jännittää että löytyykö pikkuisen sykettä.. Toivotaan kovasti!!!! (Myönnän että vieläkin epäilee että voiko kaikki tosiaan olla hyvin, voinko MINÄ olla niin onnekas?!) Tulen kertomaan kuulumisia huomenissa!

Viipero & Pieni rv 7+1

Vierailija
29/112 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uus yritys, eka lähti käsistä heti alkuunsa.. ;-)

jenni_117 tervetuloa joukkoon. :-)

Ja sitten alkaakin omapurkaus..... mulla on nyt toista päivää aivan alamahan alta, siis sen " makkaran" alta poikittain kipeä kohta aivan keskeltä, tuntuu lähinnä kävellessä kipeeltä... onkohan se jotai kasvukipuja?? tuntuu typerältä soittaa neuvolaan ja kysyä...

Ja viikko sit oli neuvola ja kaikki näytti ok, silti taas on epävarmuus iskeny ku olen odottanut tuntevani jotai liikkeitä jo, mutta ei mitään... viikkoja olis nyt 19 +5. Onko muita suunnilleen samoilla viikoilla olevia jotka ei vielä liikkeitä oo tuntenu?? Ja mahan kasvu, mulla se ei juurikaan ole kasvanu ja painoakin on tullu n. 240g....

Täällä on ollu nimistä jotain puhetta ja minä sain viimeks neuvolasta lapun täytettäväks joka lähetetään tulevaan synnytyssairaalaan ja siihen pitäis keksiä jo hätäkastetta varten nimet ja mulla ei mitään käsitystä vielä mistään nimestä.... Kuinka te muut ootte alkanu suunnittelemaan nimiä?? Ajattelin et pitäiskö mun tehdä lista tietyistä nimistä ja antaa se sit miehelle joka karsisi sieltä pois hänen mielestä kamalat jne. Vaikeeta.....

Argh, puhelin soi, täytyy mennä.

kristall 19+4

Vierailija
30/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Jenni joukkoon kirjavaan =)

Eilen oli taas lisää hyviä neuvola/ultrakuulumisia. Mukava niin.

Mun pitäs jatkaa tenttiin valmistumista. On huomenna. Millään ei jaksais. Nyt on menos seuranta siitä, että tihkuuko lapsivettä vai oliko vaan pisua päässyt karkuun. Kunpa olisi sitä ekaa... Turha toivo varmaankin.

Yö meni taas vessassa ravatessa ja omaa kroppaa kuulostellessa. Koira oli muuten illalla ihana, kun sen piti joka välissä kiivetä mun päälle (painoa sellaset 25kg) ja sama meininki jatku aamusta. Katottiin muuten sen maanantain CSI eilen nauhalta. Oli loistava. Tänään alkaa se NY versio, mutta mua ärsyttää ku siinä on se yks kiharatukkanen nainen... Voi olla et sen takia jää katsomatta. Tai sitten ei.

Palailen varmaan myöhemmin astialle.

Iglu ja Kepa rv37+0

Vierailija
31/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennille tervetuloa mukaan! Kivaa kun joukko kasvaa ja aina on vähän jokaisen vaiheen odottajia mukana :)

Nimistä oli juttua. Meillä on mietitty jo pari vuotta enemmän ja vähemmän tosissaan vaihtoehtoja. Nyt on kuukauden verran ollut kotitietokoneen työpöydällä word-dokumentti, johon kumpikin saa lisäillä ehdotuksia. Toisen ehdotuksiin saa sit laittaa miinuksen eteen, jos ei miellytä :) On kyllä edelleen aika monta nimeä pelissä mukana, vaan onhan sitä miettimisaikaakin vielä. Sairaalan esitietolomakkeeseen pitäisi jotain nimiä heittää ensi viikoksi, mutta eipä ne välttämättä jää lopullisiksi. Varmaan vauvan olemuksesta ym sitten lopulta päätetään, jahka nähdään pikkuinen. (Niin, ja ei tosiaan onnistu siten, että minä päättäisin ja rakas puoliso vaan hyväksyisi! Tykkäänkin kyllä siitä, että hänellä on myös sananen sanottavanaan.)

Kristall: en minäkään tuntenut liikkeitä tunnistettavasti ennen kuin joskus viikolla 20. Ei se suinkaan aina johdu istukasta, mahan rasvoista tms., jotkut vaan tuntee aiemmin kuin toiset. Eli ei siinäkään suhteessa kannata verrata muihin odottajiin!

Burde: Toivottavasti siivousasia selkiintyy! Kurjaa muuttaa siivotakseen... Tottahan se on, ettei mitään suursiivousta voi edellyttää, mutta kyllä asuttavassa kunnossa pitäisi olla. Että voisi vaan kantaa tavarat sisään pyyhkimättä ensin nurkkia.

Iglu: teillähän voi pian olla jännät hetket käsillä! Ehkä se Kepa nyt odottelee tentin yli ja sitten jo pian ilmaantuu :)

Mitä muuten se meinaa, kun KELA:n ä-päivärahahakemuksissa kysytään onko viimeisen neljän kuukauden aikana saanut opintotukea? Ei kai se automaattisesti tiputa tukia minimiin?! Oon ihan hukassa noitten papereitten kanssa... Mulle edullisin ratkaisu olisi hakea päivärahaa 1kk:n tulojen perusteella, kun teen toukokuun täyttä päivää töitä. Mutta missä vaiheessa sitä voi hakea, kun paperit pitäisi laittaa menemään 2kk ennen LA:a? Kai pitää mennä ihan KELA:n konttoriin asioimaan, kun etenkin tuosta 1kk:n tulojutusta on aika vähän infoa missään. Jos enskoissa sattuu olemaan joku sillä perusteella rahoja hakenut, niin kuuntelen ilomielin vinkkejä :)

Nyt töiden kimppuun (vaikka motivaatio onkin lattian tasalla).

Aurinkoista päivää ja iloa odotukseen!

Suippo ja Emppu 22+6

Vierailija
32/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos opiskelija? Opiskelijalla kuulemma katotaan automaattisesti tulot 6kk äitiysloman alusta taaksepäin tai sitten viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan. Ei mitään muttia (tai näin mulle sanottiin). Itsekin olin vielä hommissa koulun lisäksi vajaa kuukausi sitten. Raskasta oli, mutta rahanahneus oli voitti.

Opintotuki ei sinällään vaikuta tukeen, jos ei sitä sitten nosta mammarahan kanssa päällekkäin.

Kysy vaan lisää, koitan vastata jos pystyn.

Soitan kyllä varmaan soittoaikana neuvolaan, kun olo on vähän huono: päätä särkee ja heikottaa vaikka söinkin. Jos ne vaan käskee mennä siellä käymää, ni en tie miten menen, ku en uskaltais auton rattiin eikä miestäkää viittis töistä hälyttää... Täytyy kysyä sitten vaikka yhtä kaveria, jos pääsis kyydittää.

Iglu ja Kepa rv37+0

Vierailija
33/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan mietitty tosissaan ja ei-niin-tosissaan noita ihan alusta asti..sairaalan papereihin laitettiin semmoset hätäkastenimet jotka tuntu sillä hetkellä hyvältä, nehän voi vielä synnyttämään mennessä muuttaa.

Maanantaina kun saatiin varmistus sukupuolesta niin mulle tuli taas tosi vahvoja fiiliksiä nimestä=D Ne on muutenkin tässä matkan aikana muuttuneet, noi mielipiteet nimistä; ensin mietittiin vaan sellasia nättejä joista ei kiusattais, mutta nyt tuntuu siltä että sen täytyy merkitä jotain..ehkä joku semmonen joka muistuttais molempien juurista...

Mutta se siitä nyt, tänään ois taas se kolmen ässän päivä joten täytyy alkaa siivoomaan;) Viime yön jo suppaili kipeästi mutta TAAS se jäi, vähän outo olo kylläkin nyt. Täytyy yrittää kuitenkin näitä turvallisia vanhan kansan konsteja, mua niin pelottaa ettei tää halua tullakaan kun oys ei kuulemma mielellään ees yritä käynnistystä vaik menis kuin paljon yli=/ Ja mulla on edelleen takaraivossa paniikki isosta vauvasta, kaikesta huolimatta. Ei kai tää mässäily VOI jäädä rankaisematta..

Mutta edistystähän tuolla oli tapahtunu joten kai se tästä...

Iglu,tuu käymään mesessä jos ehdit lukemiselta? Mulla ois vähän privaluonteinen kysymys=)

Eipä sitten muuta kuin hauskaa päivänjatkoa KAIKILLE enskoille ja uusille wellcome tietenkin=)

-Ankka & 38+4-

Vierailija
34/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät menee nykyään niin nopsasti tai sitten ne vaan tuntuu siltä?!? Luulempa, että tulee vielä se aika jolloin toivoisin, että aika menisi nopeasti :O)

Viipero: Vatsassa nippailee kyllä, mutta ei kovin usein. Eilen ja tänään kipuja ollut vähemmän. Minkäänlaista vuotoa ei ole ollut. Tein eilen vielä rtestinkin :D ja ikkunaan pläjähti ihan heti 2 vahvaa viivaa!!! Neukkatädille ajttelin soittaa huomenissa ja varata meille ensimmäisen ajan varmaankin viikoille 8-9?!? Tiedä, milloin täti antaa tulla? Pahoinvointia olen huomannut olevan vain 1 päivänä. Eiköhän sekin rantaudu tänne :O/ Jotenkin sitä kuvittelee, että mitä enempi oireita sitä todellisempi on raskaus...

Kiva kun mun huoneessa alkoi joku turvalaite piippaamaan ja on aika ärsyttävä!!! Vikaa ollaan korjaamassa ilmeisesti?!?

Aurinkoista päivää kaikille!

- JP & mökiäinen rv 4+4 -

Vierailija
35/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tänne?

Muutamilla ollut neuvola ja ultra... Kiva, että kaikki kunnossa ja pikkuisilla kaikki hyvin :)

Ja tervetuloa Jenni_117 :)

Ankalla ja Iglulla alkaa tosiaan olla päivät vähissä... Ei sillä, perässä me jokainen tullaan :)

Jepen oli menossa kampaajalle... Voi kun mieki saisin aikaseksi :/ Haluaisin hieman uutta väriä ja sit latvojen leikkaus olis aihellinen. Viimeksi marraskuun lopussa käyny siellä, eli ois tosiaan jo aika! Ei siitä värjäyksestä haittaa pikkuiselle ole, mutta itelle saattaa tietty tulla huono-olo siitä hajusta ja istumisesta...

Meillä väsynyttä porukkaa... Mies oli viimeyön vielä töissä ja ei sit laittanu nukkumaan aamulla ja on nyt vetäny päikkäreitä yhdestä eteen päin. Ite sain nukkua viimeyön sohvalla, kun miehen äiti ja isä valtas meän sängyn ja miehen sisko ja sen mies toisen makkarin... Tulivat yöllä kahdentoista jälkeen ja lähtivät sit aamulla 05 maissa lentokentälle ja etelän aurinkoon... Siinä sohvalla kylkeä käännellessä ja pissalla rampatessa ei oikein uni ollut kaikkein parasta ja nousin tietty aamulla kahvinkeittoon ja laittaan hieman aamupalaa reissuun lähtijöille. En sit saanu enää nukuttua sen jälkeen, päiväunia otin reilun tunnin onneksi.

Pertti-Irmeliä ei unettomuuteni ole haitannut, vaan hän on ollut tyytyväinen, kun mamma liikkeellä. Kovasti hikottelee välillä, eli eikös se ole monesti merkki, et ei ainakaan kahteen viikkoon vielä synny... (Ainaki muistelen jonkun lääkärin joskus näin sanoneen)

Kovasti tykkää Pertsa myös suklaasta =) Aina kun syön suklaata hetken päästä Pikkunen alkaa tärisyttään käsillään, aika hauskan tuntuista tärinää =)

Tällaista tällä kertaa...

Kuulumisiin =)

Lisa & Pertti-Irmeli 34+1

Vierailija
36/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Jenni tähän poppooseen!

Mulla on ollut pari päivää niin kiirusta, että. Eilen oli miehen synttärit ja ostin hälle shakki-pelin ja sitähän me on nyt sit pelattu peli pelin jälkeen :) Olin tänään myöskin hoitamassa kaverin lapsia ja toinen pallero oli vatsataudissa...

Miesten yöjuoksuista. Meillä th oli neuvolassa sitä mieltä, että sen alkoholitestin perusteella mieheni on suurkuluttaja! Vaikka näin ei ainakaan mun mielestä ole! No, kuitenkin mies sitten lupasi tukea mua ja olla juomatta tän raskauden ajan :) Kyllä hän varmaan sit joutuu muitten kuskiksi mutta minuahan se ei haittaa ;)

Nyt on pakko mennä syömään kun en enää muista mistä muusta on ollut puhetta??!!

MiaMik rv 13+0

Vierailija
37/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en siis oikeesti tajua siitä yhtään mitään!!! Eli joko äippärahani lasketaan vuoden 2004 tulojen mukaan tai sitten viimeisen puolen vuoden mukaan? Ja jos se lasketaan viimeisen puolen vuoden mukaan ja hakemus tulisi lähettää kahta kuukautta ennen laskettua aikaa, eli mun tapauksessa 27.7? Mitenkä se määräytyy siis, kun helmi-maaliskuun oon liiton korvauksilla, huhti-heinäkuun töissä? Mitä monet puhuvat, että yksi kuukauden palkkalaskelma riittää ja se kerrotaan kuudella?? Häh, ei tajua???

Vierailija
38/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on ollut kiirettä, ja nyt vielä iski flunssa päälle! :( Täytyy ottaa rauhassa, koska en halua mitään vakavampaa, kun mitkään lääkkeet ei tietenkään ole masuasukille hyväksi... Taitaa jäädä huominen tanssi väliin.

Tervetuloa Enskoihin jenni, päivitän hetkisen kuluttua tuota esittelylistaa.

Toivottavasti Niameyn vuodot on jo loppunut ja saat olla taas vähän rauhallisemmin mielin. Tosi kurjaa, kun tolla tavalla säikytellään! Mutta pääasia on, että vauvalla on kaikki hyvin, eikö niin? :)

Burdella oli kivoja neuvolakuulumisia ja Mii oli nähnyt pikkuisensa rakenneultrassa, onnea molemmille!

Hui kun alkaa jännittää toi rakenneultra! Kristall, mäkään en ole vielä tuntenut kunnolla mitään liikkeitä (nyt siis 18+2). Tai siis en voi olla varma olenko tuntenut jotain vai en. Jotain sellaista surinaa tai oikeastaan värinää tuntuu aina välillä masusta, mutta ei niitä kyllä parhaalla tahdollakaan voi potkuiksi luokitella. Muutaman kerran on tuntunut jonkinlainen muljahdus, eli toivon, että pikkuquu siellä heittelee voltteja. Mutta ihan tosi, alkaa pelottaa, että onkohan kaikki kunnossa. Meillä saisi perjantaisin käydä neuvolassa aamupäivällä kuuntelemassa sydänääniä ilman ajanvarausta ja harkitsen jo vähän sitäkin, kun tuntuu että jännittää niin kauheesti! Sinne on vaan hankala päästä töistä, joten katsotaan nyt...

Tänään oli hauska herätä aamulla, kun masu oli ihan " toispuoleinen" . Mieskin sitä silitteli naureskellen ja me ihan kuviteltiin, että vaavin peppu oli varmaan oikealla puolella ja raajat sitten sinne litteälle puolelle päin :) Nyt olen alkanut tuntea kohdun ihan selvästi ja on ihanaa kun voi aika tarkkaan tietää, missä tilassa se vauva köllöttelee. Mulla on ainakin masu pullahtanut ihan eteenpäin, mutta lonkkaluiden kohdalta ja niiltä main olen ihan samankokoinen kuin ennenkin.

Meillä on nimet valmiina jo sekä pojalle että tytölle. Ne on oikeastaan aika perinteiset ja sopiva yhdistelmä suvussa kulkeneita nimiä. Miehen suvussa on ollut tapana, että pojalle tulee toiseksi tai kolmanneksi nimeksi isän nimi. Se on musta ihan kiva perinne. Jotenkin mulla on poika-aavistus, mutta saas nähdä miten käy. Ensi viikollahan se ehkä jo selviää :)

Mäkään en ihan tajua tota äitiyspäivärahajuttua. Toivon, että mulla se lasketaan tammi-kesäkuun (6kk) palkan mukaan, koska oon tienannut paljon paremmin kuin viime vuonna, jolloin olin vielä opiskelija. Mutta sitä en kyllä tiedä, mistä hetkestä lähtien Kela laskee taaksepäin sen 6kk, kun huhtikuun lopulla mekin kuulemma jo täytetään neuvolassa hakemukset. Meneepä aika nopsaa!

Iglulle ja Ankalle tsempitykset viimemetreille!!! Teistä ei varmaan tunnu tällä hetkellä, että aika menisi nopeasti, mutta uskokaa pois, pian teillä on ihanat pienet palleroiset sylissä!!! :)

Romaanihan tästä taas tuli... Päivitän vielä esittelylistan ja sitten menen kiinnittämään hihat ja napit vauvan nuttuun. Tuli oikein söpö, mutta ens kerralla pitäis muistaa, että en tee resoreista ja saumoista ihan niin tiukkoja, kun vauva varmaan tykkää, mitä löysempiä vaatteet on. No, harjoitus tekee mestarin!

-Q- ja -q- 18+2

Vierailija
39/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kiitos synnytyskertomuksesta! Niitä on aina mielenkiintoista lukea. Ja oikein ihanaa vauva-arkea teidän perheelle!

Uudet tulokkaat eli jenni_117, Hemuli5 ja JoJo1 on nyt lisätty Ensikoiden esittelylistaan.

Mukavaa iltaa kaikille!

-Q-

Vierailija
40/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsivedet meni. Suppareita ei kuitenkaan kuulu.

Iglu rv37+0