Isäni sai syöpädiagnoosin, mistä saan itse apua, että jaksan auttaa häntä?
Iäkäs isäni sai juuri syöpädiagnoosin. Haluanolla hänen tukenaan, mutta taidan tarvita itsekin apua, että jaksan auttaa.
Kommentit (73)
Pyydä alueesi sosiaalitoimesta apua itsellesi ja kysy samalla apua tuohon hoitamiseen liittyen.
Kannattaa liittyä syöpäyhdistyksen jäseneksi. Sieltä saa esimerkiksi syöpäsairaanhoitajan tukea ja hän vastaa jos jokin syövässä herättää kysymyksiä. Syöpäyhdistyksen keskustelupalstalta saa vertaistukea.
Näin vaikeana aikana kannattaa muistaa että meillä on hyvä hallitusohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa liittyä syöpäyhdistyksen jäseneksi. Sieltä saa esimerkiksi syöpäsairaanhoitajan tukea ja hän vastaa jos jokin syövässä herättää kysymyksiä. Syöpäyhdistyksen keskustelupalstalta saa vertaistukea.
👍
Mihin sinä tuossa tilanteessa siis tarvitset apua? Sen kun tietäisi olisi helpompi keksiä mistä lähteä kyselemään.
Ja ikävä sanoa, mutta iäkkäät kuolee aina johonkin, syöpään tai muuhun. Se on vaan hyväksyttävä. Ei ehkä kannata laittaa hulluna paukkuja asiaa vastaan taisteluun.
Mulla on muistisairaan äitini tiimoilta sama tilanne. Tai luulen että on sitä. Piikittelee, ilkeilee. Mieliala vaihtuu sekunnissa. Käynnit ovat henkisesti kuluttavia. Eikä mulla ole ketään kenelle puhua.
Voi jumalauta mikä draamakuningatar. Ihan samanlainen kuin äitini. Kun isäni sairastui syöpään, pääosassa olikin äitini joka alkoi heti vaatia itselleen omaishoitajan statusta ja vaati päästä lomalle, koska HÄNELLÄ oli niin rankkaa. Onneksi isäparka kuoli jo 3 kk kuluttua diagnoosin saatuaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se tuki ole tarkoitettu ensisijaisesti syöpäpotilaille. Sitä paitsi syöpiä on kymmeniä erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä tuossa tilanteessa siis tarvitset apua? Sen kun tietäisi olisi helpompi keksiä mistä lähteä kyselemään.
Ja ikävä sanoa, mutta iäkkäät kuolee aina johonkin, syöpään tai muuhun. Se on vaan hyväksyttävä. Ei ehkä kannata laittaa hulluna paukkuja asiaa vastaan taisteluun.
Nämä saatanan primadonnat, eivät kestä ajatusta ettei iäkkäitä syöpäpotilaita aina kannata edes hoitaa, koska heidän elimistönsä ei kestä rankkoja hoitoja. Kyllä se apu on kohdennettava sille joka on sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muistisairaan äitini tiimoilta sama tilanne. Tai luulen että on sitä. Piikittelee, ilkeilee. Mieliala vaihtuu sekunnissa. Käynnit ovat henkisesti kuluttavia. Eikä mulla ole ketään kenelle puhua.
Et kai sinä nyt rinnasta muistisairautta syöpään.
Kotihoito jos tarvitsee hoitoa kotona, käyt siellä nii kuin muutenkin.
Tuo on jo sairasta että haet toisen ihmisen sairaudella itsellesi huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistisairaus on etenevä, kuolemaan johtava sairaus. Syövästä on sentään mahdollisuus parantuakin.
Jos kaipaat keskusteluapua voit soittaa kirkonpalvelevaan puhelimeen ja keskustella anonyymisesti huolistasi.
Ap mielestäni sanoi, että hän haluaa apua, jotta jaksaa tukea isäänsä.
Ymmärrän häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni on myös ollut syöpä eli senkin olen kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat kuolevaan johtavia sairauksia
Ollaanhan me täällä