~@~Ensikot vko 12~@~
Koitan muistaa vanhasta pinosta ne viimeiset nimmarit, että oikein osaisin kommentoida.
Jepenille piti sanomani onnea (jos en vkolla aiemmin sitä jo tehnyt) sekä toivottaa sinut tervetulleeksi pysyvästi tälle puolelle.
Amylle piti kirjoittaa, että että... Mä oon ollu kyllä lähestulkoon koko raskauden ajan aika tiukkana noiden yöjuoksujen suhteen. Lapsi kun on yhteinen hanke kuitenkin, niin oletan, että kummatkin siihen sitoutuu sitten tasapuolisesti. Tästä kyllä ilmoitin miehelle jo ennen raskautta. Olen myös ilmoittanut, että seuraavan vuoden aikana synnytyksestä mulla on viisi yöjuoksuiltaa enemmän resurssipankissa kuin sillä ;)
Lisalle piti sanomani, että mulla on usein sama ongelma jos mies on poissa, ettei uni tule. Toisaalta, viimeksi kun se oli kokonaan yötä poissa, nukuin paremmin kuin ikuisuuksiin.
Viikonlopun lievän unettomuuden jälkeen olin onnellinen kun nukuin 6 tuntia putkeen, kävin sitten pisulla ja nukuin vielä tunnin. Kello oli soittamassa jo puoli kuus, kun pitäs vielä viime tinkaan lukea tenttiin, joka alkaa kasilta. Siitä puheenollen...
Mukavia vkon ensihetkiä.
Iglu ja Kepa rv36+5
Kommentit (112)
että kuinka hemskutissa oot selvinnyt noin vähällä painon nousulla ;)
Mitäs Marikalle, miten meni ristiäiset? Oliko Eetu kiltisti?? Mitäs SEVille, NapNapille, sun muille vauvan saaneille?
Vitsi, iglu pääsi tositoimiin:)
Amylle onnittelut ultrakuulumisista!
Q:Koitahan ottaa rauhallisesti ja parantua pian:)
Pikku-milli:Ihania masukuvia, meilläki on kuvattu masua parin viikon välein, eilen viimeks ja olihan se jo kovasti kasvanu edellisestä:)
Himoista on ollu puhetta..mulla on ihan mieletön himo hedelmiin, vihanneksiin, mehuihin ym. kaikkeen raikkaaseen vaikkei paha olo enää oo aikoihin vaivannu, paahdettu ruisleipä on myös herkkua:) suklaa ei maistu yhtään vaikka sitä normaalitilassa syön liikaakin, kala kuvottaa, samoin pitsat ym. rasvaset jutut inhottaa, ajatuski niistä on kamala! Mutta hyvä näin,onpahan tullu syötyä kerranki super terveellisesti.
Omaa napaa: Pullan liikkeet voimistuu koko ajan, välillä tömäyttää jo niin että maha hytkyy:) varasin ens tiistaille ajan rakenneultraan, sit nähdään minkälainen möyrijä siellä on, vitsi ku ei malttais oottaa:)
Queen rv20+1 (jee!)
Pikainen käynti täällä töiden ja nukkumaanmenon lomassa.
Ultrakuulumisia: Eilen oltiin siellä alkuraskauden ultrassa ja vaikka niin pelkäsin tuulimunaa/kohdun ulkoista, niin kaikki oli hyvin! Alkio oli sentin pituinen ja vastasi viikkoja 7+1, ja syke näkyi hienosti! Kylläpä tuli helpottunut ja onnellinen olo!!
Amylla myös hienoja ultrakuulumisia!
Iglullahan on varsin jännät paikat =)
Pikku-Millin masu näytti ihanalta, tahtoo myös tommosen!
).( Pahoinvointi on löytänyt viimein tännekin... Aamut on ihan hirveitä, oksentaa ei ole sentään (vielä) tarvinnut. Mutta kyllähän tämän kestää kun tietää mistä se johtuu! Outoa on, että aamupahoinvoinnin yhteyteen liittyy hirveä huimaus, kun päätä kääntää, kumartuu, kävelee ym. niin päässä vippaa ja heittää. Joutuu välillä ottamaan korjaavia sivuaskeleita. Onko kellään ollut tälläistä? Liittyy mulla siis nimenomaan aamuun ja pahoinvointiin, mutta kyllä se jollain lailla koko päivän päässä tuntuu, ei tosin aamun kaltaisena.
Nyt nukkumaan, aamulla taas töihin...
Viipero rv 7+3 (7+2)
Järki lähtee noiden miehen työvuorojen kanssa..aamuksi kun menee (viiteen) niin tän ankan on turha haaveillakaan että uni hiipis takasin. Ihan kuin ei ois tarpeeksi katkonaista muutenkin, kun tulee noi litrapissat öisin about 3:n tunnin välein...kai tää nyt on sitä harjoitusta tulevaa varten!
Sainpahan nyt vähän tarkemmin luettua teidän juttuja tässä ajankuluksi ja Pikku-Millin masuakin tuli vilkaistua. Ihana on, kuten kaikki vauvamassut nykyään saa melkein tipan linssiin=)
Milli ja Lisa, mitäs ootte pakannu/aiotte sairaalakassiin? Jännä kun siitäkin ois listaa joka paikassa mitä kannattaa ottaa mukaan, mutta jotenkin oon SILTI aivan hukassa sen kanssa! Tuossa se on pari viikkoa ootellut jo puoliksi valmiina eikä taida ihan heti tuo pakkaaminen edistyäkään..oonkohan mä jo tosissaan luopumassa toivosta päästä joskus itekin synnyttämään! Uhosin kyllä Vauville että jos kovin pitkään aikoo sisällä vetelehtiä niin alan perimään vuokraa. Mutta eipä tuo taida ottaa tosissaan..mikäs siinä, lämmin yksiö johon ruoka tulee valmiina ja meidän tapauksessa on vielä melkein joka päivä karkkipäivä, kuka siitä nyt ihan heti vapaaehtosesti luopuis?! Kun vaan ymmärtäis tehdä sen ennen kuin on LIIAN ahdasta...
Tuosta karkkipäivästä päästiinkin takas noihin mielitekoihin, tutun kuulosia listoja sieltä löytyi=D Täällä on kans noi makuvissyt mitä aloin oikeestaan juomaan alkuvuodesta närästyksen helpottamiseen, mutta nyt menee lähinnä siksi että ne on niin hyviä & raikkaita...samoin kuin jääkaappikylmät hedelmät, salmiakki (sen kans on pakko hillitä itteä, nousi verenpaine ja aiheutti kivaa päänsärkyä) ja suklaa. Eikä mikä tahansa kelpaa, vaan sen on oltava Maraboun maitosuklaata..ja mielellään PALJON..!!!
Meinaa vaan tää pahoinvointi mennä huonompaan suuntaan, jännä juttu sekin kun koko ajan on nälkä ja vois syödä vaikka kuinka ja silti on huono olo...vauva ei oo edes laskeutunu eikä vissiin aiokaan tällä menolla(=D) niin että vois luulla ettei sinne mahalaukkuun niin paljon ruokaa mahdu, mutta kyllä tää vetäis..eli ei oo huono olo sille esteenä kuitenkaan.
Mutta tähän tuliki taas tekstiä..Pikku-Milli saa musta nettiterrorikaverin jos tää meno jatkuu=)
Meillä ois huomenna se alkuperäinen, menkkojen mukaan laskettu päivä..mutta sen ultran antaman päivän mukaanhan sitä mennään joten aprillia odotellessa;) Kylläpä musta taitaa kuultaa läpi jo epätoivo! Tai turha toivo paremminkin;D
Täytynee vissiin yrittää taas nukkua, ois niin kiva kun sais hyvällä omallatunnolla lepäillä..kun se uni vaan tulis=/
Iloista perjantaipäivää enskoille!!!
-Ankka & 38+6-
Se olis viikonloppu edessä taas :)
Täällä kaikki hyvin :) Vuodoista ei tietoakaan enää.. en jaksa stressata noista kun ne ei ole vaarallisia! Käyn sitte ensiavun kautta tarkastaan tilannetta jos vielä vuotoa tulee..
Pikkuisella kuitenkin kaikki ollut hyvin koko ajan :) Siellä se potkia rymistää nyttekkin ku tuli just syötyä..
Katottiin eilen uusinta " elämä ennen syntymää" dokkarista :) Voi että meinas tulla tippa linssiin monta kertaa.. isukkikin oli aika liikuttunut :)
Innolla odotan kakkos osaa!
Eilen tuli aika mukava ylläri.. on tässä vähän rahat tiukalla kun en saa palkkaa enkä vielä kelaltakaan ku ens kuun lopus :(
Niin palkanlaskija oli jättänyt viimeisestä palkasta osan maksamatta ja mulle tuli nyt parilta päivältä palkka tänään :)
Piti oikeen vaakaan astua kun on tuosta painon noususta ollut " puhetta" .. Mulla näyttäis tulleen 3kg koko aikana tähän mennessä! Nyt se alkaa sitten nousta :)
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Niamey ja pikkunen rv21+2
Täällä kans jo heräilty, Hesari luettu ja viimiset tavarat pakattu. Kohta pitäs lähteä viemään koira hoitoon ja sit ajaan sinne Lappeenrannan suuntaan :) Todella kiva päästä kattoon muitaki seiniä ku vain omia, mitä on tullu tuijoteltua nyt jo ihan nokko!
MiaMik: Kyllä tuota minun painon nousua on ihmetelty suunnalla jos toisellaki, sillä mie kuitenki syön ihan reippaasti ja karkkia/suklaatakin joka päivä. Pikkuinen tuntuu kuitenkin kasvavan normaalisti ja sf-mitta menee siistissä linjassa, joten ei siitä ole neuvolassakaan huolestuttu ja lääkärikin vain hymyili, että hyvin tulet laihtumaan tän raskauden päätyttyä :) En tiiä selittyykö kaikki sit sillä, että lähtökokoa oli kuitenki jonkin verran, eli vaatekokoni oli 42-44. Pikkuinen vain kuluttaa minun omia varantojani... En valita :D Vaikka vielä kyl kerkeää varmaan pari kiloa tulla, jos ei muuta niin nestettä, sillä saatiin just kassillinen kuivalihaa, mitä nyt sitten mussuttanu innolla :)
Ankka: Ajattelin pakata sairaalakassin nyt viikonlopun jälkeen. Vähän muokkasin tuota valmista listaa, mikä on täällä vauva-lehden sivulla. Lähinnä nyt hammasharja, deodorantti, hiusharja ja -renksut, kamera, Shampoo&hoitoaine ja rahaa. Kotiinlähtökamppeet itelle ja vauvalle pakkaan kassiin, mitkä isukki saa sit tuoda ku tulee hakeen. Jos jotain sellaista unohtuu mitä siellä tarttis aijemmin, isukki saa raahata kyl neki. En jaksa ressata niistä hirveästi, sanotaan, et sairaalan kamppeillaki pärjää hyvin.
Mut nyt se on jatkettava touhuja, että pääsee lähteen...
Hyvää viikonloppua kaikille!
Lisa & Pertti-Irmeli 34+3
Täällähän on aikaisia lintuja hereillä jo :)
Munkin oli aivan pakko herätä, kun pitää lähteä viemään tuota pissinäytettä terveyskeskukseen. Se piti antaa ennen ens viikon tiistain neuvolaa ja olen onnistunut jo tähän asti vetkuttaaan. Tänään on varmaan pakko nukkua päikkärit...
MiaMik ja " torppataneli" rv 13+2
Siitä Prisman dokkarista (elämä ennen syntymää ) tms: tietääkö joku, tuleeko se sunnuntaina uusintana? Maanantaisin olen aina harrastuksen parissa iltapuolella eikä meillä ole mitään nauhoittavaa värkkiä, joten jäi näkemättä se viime maanantainen. Mutta kun sitä niin kovin on kehuttu, niin kyllä kiinnostaisi katsoa!
Mieliteoista. Alkuraskaudessa en syönyt mitään makeaa; leivonnaisia, karkkia tms. Mutta parin viimeksi kuluneen kuukauden aikana on kyllä taas kelvannut, etenkin lakut ja salmiakit. Pieni pyöreä -näkkäriä olen odotusaikana tuhonnut arviolta 10 pakettia eikä loppua näy :) Mitään hulluja mielitekoja ei ole ollut, paitsi välillä erityisesti tekisi mieli jotain " kiellettyä" , esim. maksamakkaraa, vaikken tavallisestikaan sitä syö. Joku uhmareaktio varmaan :)
Pikku-millin masu oli kyllä ihana! Meillä ollaan kans dokumentoitu mahan kasvua, kun mies harrastaa kuvaamista ahkerasti muutenkin. Lisäksi kävin alkuviikolla sopimassa kesäkuulle valokuvausajan oikein ammattilaisen kanssa (hyvä ystäväni tosin, eli ei velota kovin isosti). Siinä menikin pari tuntia, kun tehtiin alustava kuvaussuunnitelma. Osa kuvista miehen kanssa, osa ilman. Meren rannalla, studiossa, makuullaan, seisaallaan... Itse olen myös opiskellut kuvausta ja kuvaan paljon, joten kuvat on mulle rakas tapa tehdä muistoja. Ja välillä on kiva oikein panostaa kunnon suunnitteluun ja lavastamiseen.
http://www.jenniferloomis.com/portfolio_maternity.html <-Tuolla J. Loomisin sivuilla on itseäni miellyttäviä ideoita raskauskuvista. Tosi perinteisiä, mutta jotain tuollaista fiilistelyä ja herkkää haluan ainakin osaan omistani.
Nyt töiden kimppuun. Kelan papereita olen yrittänyt säännöllisin väliajoin mulkoilla, mutta ei ne missään välissä ole täyttynyt. Eli pitäisi kai itse ryhtyä toimeen. Vitkutan kyllä postittamista vielä tovin, että saan -06 äitiyspakkauksen :)
Tämä nyt oli tämmöistä omaa napaa kiertävää, tulen myöhemmin kommentoimaan enemmän!
Aurinkoisin terkuin Suippo ja Emppu 23+1
Semmoisesta piti sanoa, että mies eilen illalla sai sanottua pitkään mieltään vaivanneen asian. Eli häntä huolettaa kovasti tuleva taloudellinen vastuu perheestä. Hän siis opiskelee ja tällä hetkellä tekee lisäksi kahta työtä (yht. n. 15h / vko). Työt on pääasiassa etähommia, eli kotona tietokoneella istumista. No joo, mutta siis hän huolehti siitä, kun mulla on aina ollut kotiäitiys haaveena ja rahan tuominen taloon jää hänen vastuulleen. Itse uskon, että kyllä me pärjätään hienosti, mutta hän on hirmu tunnollinen ja haluaa aina varmistaa kaikki asiat. Mulle taas olisi tärkeää, että vauvan synnyttyä mies olisi kotonakin - ja siis ihan aktiivisesti, eikä vain kotona tekemässä töitä. Hän sen sijaan miettii kuinka paljon työtunteja pitäisi luvata tehdä syksyllä, että ansaitsisi tarpeeksi. Hankalaa.
Vastuu taloudesta jää kyllä pitkälti hänelle, koska äitiyspäivärahoista ei isoa iloa mun tapauksessa tule olemaan. Ei paljoa yli minimin. (Oon kans opiskelija ja käyn töissä ja palkkatulot tänä vuonna 600¿/kk) Mutta itse en osaa kantaa huolta, vaan uskon, että koska tähän asti ollaan saatu rahaa säästöönkin, niin miksei sitä kolmestaan pärjättäisi. Ja aika monista nykyisistä menoista voi karsia huoleti :)
Itse olen lisäksi tosi tyytyväinen siitä, että rakas ukkeli haluaa kuitenkin ottaa tämmöisen vastuun harteilleen ja haluaa perheen.
Millaisia tunteita muilla on tähän liittyen?
T: Suippo taas (ja raha-asioista onnellisen tietämätön pikku-Emppu) 23+1
Heipsan kaikille! Tulin kurkistamaan tänne odotus-puolelle...
Tänä aamuna sain niin selvän vaaleanpunaisen viivan testiin, ettei se enää jättänyt mitään arvailujen varaan....
Jännittää kovasti tämä uusi tilanne ja oon ihan " täpinöissäni" . On todella vaikea keskittyä töihin. Teille kaikille se on varmaan ihan tuttu tunne, koska olette kaikki sen jo kokeneet...
Oireita ei kovin ole... Vähän olen ollut viluinen ja väsynyt, hieman äksyillyt viikonmitaan... ja kyllähän tuolla mahassakin jotain tuntuu...
Nälkä tulee yllättäen ja välillä tulee yököttävä olo kurkkuun, kun jotain enemmän touhuilee...
-cactus- rv 4+0
Haukotus¿ vähän paremmin sain nukuttua. Viime yönä selvisin vaan kahdella vessareissulla, mutta aika pyörimistä yö oli silti. Taisi eilinen lost viedä yöunet =D
Ankka, mulla on sairaalakassi kanssa vähän puoliks pakattuna tuossa odottamassa¿ mulla on siellä omat pesuaineet (hiuksille siis), liivinsuojia, ihan megatärkeenä huulirasva (tunnustan pahan riippuvuuden), imetysliivit, hiusharja ja olikohan siellä sitten muuta. Omia pikkareita sinne vielä pakkaan ja kameran latureineen kunhan noi viikonlopun häät on ohi. Ai niin ja kännykän laturi. Niin ja hammasharja tietty. Vauvan kotiintulovaatteet oon pakannut eri kassiin ja se odottaa turvakaukalossa valmiina niin ei tarvi muuta kun miehen sitten napata mukaan kun tulee hakemaan
Niamey, hienoa, että vuodot oli sitten ihan harmittomia!
Suippo, meninpäs katsomaan netistä¿ se prisma tulee sunnuntaina 10.05 uusintana näköjään.
Meillä mies on kanssa se joka tulee ainakin tällä hetkellä tuon taloudellisen vastuun kantamaan kun mä oon opiskelija ja nyt sitten minimiäippärahalla. Ja meillä kyllä miehelle niitä työtuntejakin kertyy kun tekee kahta työtä¿ nytkin välillä on ollut sellasia kevyitä viidentoista tunnin työpäiviä. Mies siis on töissä vanhempiensa perheyrityksessä huoltiksella. Nyt ensi viikosta alkaa tehdä siellä pelkkää arkiaamua kun siirtyy paperihommiin veljensä vaimon äitiyslomaa tekemään. Eli helpotuksena nyt sieltä on illat ja viikonloput vapaat kun tähän asti on ollut vuorotyötä. Mutta sitten sen ohella tuo ukkokulta avasi vuosi sitten kaverinsa kanssa tänne hohtokeilahallin jossa sitten on baari myös¿ ja sielläpä sitten menee niitä iltoja ja viikonloppuja. Tosin siinä on se, etu että on oma yritys niin pystyy aika hyvin sovittelemaan työvuoroja¿ tosin sitten joutuu itse töihin jos joku sairastuu, mutta hyvin on meidän arkeen sopinut. =)
Eli mua lähinnä mietityttää miehen jaksaminen kun on nuo kaksi työpaikkaa ja sitten vauva vielä valvottamassa¿ no, onneksi nyt tulee kesä ja keilahallilla on supistetut aukioloajat ja toisesta työstä saa neljän viikon kesäloman.
Cactus, paljon onnea plussasta ja tervetuloa odottajien joukkoon!
Tulipas taas kirjoitettua romaani.. =D tunnin päästä meille tullaan asentamaan langaton verkko niin pääsen sitten tästä eteisestä istumasta =D ja illalla sitten tulee muutama tyttökaveri iltaa istumaan. =)
[color=red]pikku-milli & paco 35+0[/color]
Se olis sitten vihdoin perjantai :D!! Kävin juuri hakemassa keittiöstä perjantaipullaa ja kupin teetä... Kyllä on hyvää!
Odotan kovasti iltaa. Mennään ukon kanssa hieman shoppailemaan ja syömään. Leffassa saatetaan käydä, mikäli jaksetaan ja menee joku hyvä?!?
Tervetuloa cactus tänne odottajien puolelle :O) Myönnän tehneeni 4 testiä, jotta varmuus raskaudesta olisi todellisempaa.. Hih... Oma oloni on vielä hyvä. Masussa kipristelee aina välillä ja tissit on kipeät sekä väsymys lisääntynyt. Olen miettinyt jos menisin yksityiselle alkuraskauden ultraan... Neuvola 24.4 ja lääkäri 28.4. Maksaahan se, mutta haluaisin tietää, että masussa on kaikki hyvin. Täytyypä ottaa puheeksi ukkeli kanssa.
Mukavaa vkl kaikille!
- JP & mökiäinen rv 5+0 -
sairaalakassista vielä... pakkasinhan mä sinne myös siteitä ja bepanthenin (jota ilman en voi elää =D)
Prisma, elämä ennen syntymää tulee Sunnuntai aamuna Tv1 klo. 10.05
Kannattaa katsoa :)
[color=purple] Aamu alkoi hyvällä ololla, ihanaa!
Hauska lukea teidän h-hetkeä odottavien sairaalakasseista ja niiden sisällöstä... Samalla tavalla sitä itsekin sitten varmaan miettii ja on autuaasti unohtanut kaikki neuvot ja aiemmin lukemat listat.
Meillä ei ole vielä ostettu vauvallekaan mitään tarvikkeita... Kohta varmasti olisi hyvä aloittaa, ettei tarvitse kaikkia kesäkuumalla shoppailla!
Pienenenä gallupina kysyisin: aiotteko kestoilla vai käyttää kertisvaippoja? Meillä yritetään ainakin aluksi kestoilla, mutta varmaan tulee käytettyä jonkin verran myös kertakäyttöisiä!
Muistelin, että jollain oli tänään ultra? Kuka se oikein oli ja tulehan kertomaan kuulumiset!!!
Mukavaa viikonloppua!
Sippu ja pikku-tikru rv14 tasan
Nyt vasta huomasin sun viestin... Mukava, että joukkomme kasvaa!
=) Sippu
Meillä aiotaan ihan käyttää vaan kertiksiä... hattua nostan teille jotka jaksatte kestoilla, mä en jaksa edes ajatella mitään kestovaippoja =D Me ollaan muutenkin pahoja ihmisiä eikä pahemmin mitään kierrätyksiä harrastella.
Olen vähän taikauskoinen, että mitä useammin uskallan kirjoittaa tai sanoa ääneen, että meille tulee vauva, sitä todennäköisemmin se vielä otetaan pois... :) Eilenkin kun kerroin esimiehelle (ai miten niin ajoissa??), heti alkoi koskemaan alavatsaan ja vessareissulla olin ihan varma, että näin punaista vuotoa. No, onneksi kaikki taitaa olla ihan hyvin kuitenkin vieläkin.
MiaMik, mä en anna kenenkään ajaa itseäni pois " miksi?" -kirjoituksella, vaikka ymmärrän, että pahaa mieltä voi aiheutua. Mä oon siellä ollut niin tiiviisti melkein kaks vuotta, etten uskalla oikein heti poiskaan lähteä. Mutta kiva, että treffit kiinnostaa!
No niin, muille esittelyä: Vihdoin yli kolmen vuoden yrittämisen jälkeen olen niin pitkällä raskaudessa, että ultrassa on nähty syke ja vajaan sentin mittainen kaveri. Tämä vaavi on nyt kolmas yrittäjä, ensimmäinen raskaus päättyi kohdunulkoisena viime toukokuussa, toinen raskaus heti alkuraskaudesta keskenmenoon viime marraskuussa. Tämä kaveri on saatettu alkuun TAYSissa ivf-hoidolla, joten erittäin kiitollisena ja onnellisena miehen kanssa uutta perheenjäsentä odotellaan. Muuten ollaan elelty kahdestaan jo vuodesta 1999 ja kissan kanssa vuotta vähemmän.
Mitäs muuta... laskettu aika on 8.11. eli piiiitkän ajan päästä, mutta nopeana tyttönä olen jo laskenut, milloin voin jäädä viettämään lomia ja lopulta äitiyslomalle... :) Ja yhden bodyn uskalsin ostaa keskiviikkona ekan ultran jälkeen, mutta muuten taidan pysytellä vielä kaukana kaikenlaisista vauvatarvikkeista.
Kirjoittelen lisää, kunhan olen päässyt juttuihin sisälle. Muutama ennestään tuttu nimi täällä olikin, mutta kohtahan taitaa olla kaikki tuttuja!
Osse ja Santeri rv 7+2
Kiireisesti olen yrittänyt pinoa selata. Olenkohan mä montakin päivää jo pitänyt taukoa tästä? Ehkä vaan kaksi, mutta tuntuu pidemmältä ajalta :)
Mä tuossa eilen aamuna miehelle sepostin meikkaillessani, että täytyy sit muistaa, että sairaalaankin lähtee jotain meikkiä mukaan. Mies siihen, että alkaa hänellä jo olla aikamoinen lista muistettavaa sinne sairaalaan lähtöä varten (oon tainnut luetella jo vaikka mitä... :D). Ihan häkellyin siitä, että jos hän on jo miettinyt valmiiksi jotain sairaalakassia mun puolesta. No tietysti se on miettinyt vaan jotain kameroita ja latureita.. ja itselleen jotain viihdettä. Varmaan meinaa roudata meidän viihdytykseksi myös läppärin mukaan ja pelejä siihen. Ehkäpä sitä, jos sattuisi perhehuoneeseen pääsemään (elokuussa kai turha haaveillakaan), voisi kuluttaa joitakin hetkiä semmoiseenkin sitten, kun vauva on turvallisesti maailmassa ja sairaalaympäristö alkaa puuduttaa. Ja jos mies sen kokee tarpeelliseksi, niin sitten sinne lähtee mukaan ihan mitä hän vaan haluaa... Mä itse olen ajatellut napata sairaalaan mukaan noisten perinteisten hygieniatarpeiden, omien alkkareiden ym. lisäksi oman tyynyn ja parit tyynyliinat sekä ehkä parit omat kasvopyyhkeet. Että ois vähän semmoista oman kodin tuoksua mukana. Ja varmaan otan jotain muuta huvittavampaakin, mitä nyt tässä keksin, että voisi olla sellainen tavara, jota saatan keksiä tarvitsevani, enkä sitten ehkä siellä sairaalassa kehtaisi pyytää lainaksi. Mutta siihen on vielä pitkä aika, vaikka paljon se on jo mielessä nyt jo.
Mun masun asukas jumppailee myös jo aika selvin liikkein. Toki välillä on pitkät ajan ihan hiljaista. Eilen menin päivällä lepäilemään ja ajattelin, että kai se yleensä silloin muutaman kerran muksauttaa sieltä, kun asento vaihtuu niin radikaalisti. No eipä se sit herännytkään ihan heti. Yritin kovasti jutella (on muuten todella outoa keksiä jotain puhuttavaa, kun tuntuu, että naapuri sen enemmän kuulee kuin se vauva) ja lauloin yhden laulunkin, minkä jälkeen sitten muljahti ja tuli parit potkutkin. Herttaista :)
Meillä on nyt vähän suunniteltu Kreetan matkaa toukokuun ekalle viikolle, kun tuttava on sinne kutsunut. Silloin olisi jo rv 27 menossa. Vähän vaikea arvioida, millainen olo silloin voi olla. Maha ei ehkä hirvittävästi vielä haittaa menoa ja on silloin ehkä just söpöimmillään (jos tällaisen virtahevon suuri vatsa voi sellaista missään vaiheessa olla).. Epäilyttää ehkä kuitenkin oma jaksaminen, kun ei voi ennustaa, alkaako tulla jotain harjoitussuppareita tai muita vaivoja paljonkin ennen sitä jo. Tokihan sitä voi siellä sit ottaa rennosti, jos tila sitä vaatii. Ja huojentaa mieltä sekin, että on joku paikallinen ihminen avustamassa, jos sattuu joutumaan komplikaatioiden takia lääkäriin tms. Mietin kyllä taas pahimman kautta tätä juttua.. :-/ Onhan nuo ihmiset muutkin raskaana ollessaan matkustelleet ja kuulemma ei lentäminenkään pahalta tuntunut.
Ennen kuin innostun enempiä höpisemään ja unohdan työt.. toivotan jo tässä vaiheessa hyvää viikonloppua! Ja tervetuloa porukkaan täällä odotuspuolella uudet :)
Mii- ja mynkerö rv 21 tasan
Olipas pikku-millillä jo ihana masu :)
Osborne pomppaa vaan mukaan! En taida uskaltaa enää kirjoittaa tuonne lapsettomuus-puolelle luettuani tuon alotuksen " miksi?" , mutta onneksi olit laittanut aloituksen tapaamisesta myös naapuripalstalle :) Meitin yhdessä syys-lokakuisten pinkassa näyttikin olevan aikas monta Tampereelta, että luulisi poppoota tulevan sieltäkin...
Amylla olikin ihania ultrakuulumisia :)
quierolle pikaista paranemista :) Mulla oli viime syksyyn mennessä vuoden sisällä yli 10 flunssaa ja sen jälkeen ei mitään vaikka kuinka monella kaverillakin nyt jyllää!!!
Minä kävin juuri kaverin kanssa hookissa syömässä ja masu on ihan täynnä. Pitihän sitä vielä vetää nassuun pehmiskin spice icessa ;) Masu on täpösen täynnä herkkuruokaa :)
MiaMik ja " torppataneli" rv 13+1