Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~@~Ensikot vko 12~@~

20.03.2006 |

Koitan muistaa vanhasta pinosta ne viimeiset nimmarit, että oikein osaisin kommentoida.

Jepenille piti sanomani onnea (jos en vkolla aiemmin sitä jo tehnyt) sekä toivottaa sinut tervetulleeksi pysyvästi tälle puolelle.

Amylle piti kirjoittaa, että että... Mä oon ollu kyllä lähestulkoon koko raskauden ajan aika tiukkana noiden yöjuoksujen suhteen. Lapsi kun on yhteinen hanke kuitenkin, niin oletan, että kummatkin siihen sitoutuu sitten tasapuolisesti. Tästä kyllä ilmoitin miehelle jo ennen raskautta. Olen myös ilmoittanut, että seuraavan vuoden aikana synnytyksestä mulla on viisi yöjuoksuiltaa enemmän resurssipankissa kuin sillä ;)

Lisalle piti sanomani, että mulla on usein sama ongelma jos mies on poissa, ettei uni tule. Toisaalta, viimeksi kun se oli kokonaan yötä poissa, nukuin paremmin kuin ikuisuuksiin.

Viikonlopun lievän unettomuuden jälkeen olin onnellinen kun nukuin 6 tuntia putkeen, kävin sitten pisulla ja nukuin vielä tunnin. Kello oli soittamassa jo puoli kuus, kun pitäs vielä viime tinkaan lukea tenttiin, joka alkaa kasilta. Siitä puheenollen...

Mukavia vkon ensihetkiä.

Iglu ja Kepa rv36+5

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kovasti onnea matkaan!!!!

-Q-

Vierailija
42/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepen!

Mulla kanssa ollut välillä koviakin kipuja, jotka tulee ja menee.Keskellä sivuilla ja taas keskellä..toissailtana säteili lonkkaan saakka ja teki kipeetä kävellä. Alaselkä kanssa kipuilee ajoittain. Pahaaoloa ollut sillointällöin, mutta ehdottomasti pahin päivä tänään. Tosi kuvottava olo koko päivän, onneksi ei tarttenut oksentaa. Maha on ihan turvoksissa, housut ahdistaa.

Semmoista omaan napaan.

Mä oon kanssa varannut ajan jo neuvolaan ja yksityiselle ultraan, tahtoo tietää onko ketään paikalla ;)

Iglulle onnea synnytykseen!!!

Hemuli rv 5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jo iltapäivällä päästä näille sivuille, mutta en saanut yhtäkään keskustelupalstaa auki..

Iglu välttyi sit tentiltä.. (vai oliko se jo tänään vai vasta huomenna?)

Meillä on nyt (jo) nimet mietittynä sekä tytölle että pojalle. Toisia vaihtoehtojakin ois ihan hyvä miettiä, jos vauva ei oliskaan noiden nimien " näköinen" . Meillä vaan toi nimien valitseminen on niiin hankalaa (kuten varmaan muillakin). Nimen pitäis olla kansainvälinen, mutta helppo myös Suomessa ja lisäksi haluttiin molemmat että toinen nimi olisi isän äidinkielellä. Tuon kieliset nimet tahtoo vaan olla ihan älyttömiä konsonantti-hirviöitä näin suomalaisille. Tytön toinen nimi onkin ihan helppo, mutta pojan vaikeampi. Kuitenkin kutsumanimeksi tulee se helppo kans.välinen nimi. Lisäongelman aiheutti se, että mies haluaa tietyllä kirjaimella alkavan nimen..

Liikkeistä vielä.. En siis todellakaan odottanut liikkeitä ennen jotain rv 20, mutta.. Yksilöllistähän tuo on eikä nuo paino tai istukka kaikilla vaikuta mitenkään. Kyllä ne varmaan teilläkin Quiero ja Kristall (?) pian tuntuu. (Meilläkin melkein takuuvarmat keinot saada vauva liikkeelle on suklaa ja sit myös tee.)

Vierailija
44/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q:lle vielä mahasta.. Mullakin maha on todella selvästi esillä ja silti tuolta " alaosasta" oon ihan saman kokoinen kuin ennen. Melkein menee " omat" farkutkin, ainakin kaikkein matalimmat ylin nappi auki :) (no en oo kyllä enää käyttänyt). Jos makaan kyljellään, niin usein mahasta tulee toispuoleinen. Ilmeisesti vauva jotenki " liukuu" sinne alapuolelle, koska selälleen kääntymisen jälkeen siellä korkeammalla olevalla puolella alkaa potkiminen ja sitten maha " tasoittuu" .

Vierailija
45/112 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän minäkin että Kepa sieltä rantautuu seuraavana=D Huoh, täällä kärvistellään varmaan vielä juhannuksenakin jos meidän itsepäinen pikkuneiti saa päättää!

Q, musta nuo sun muljahdukset kuulostais liikkeiltä...? Ja tosiaan se suklaan syönti herättelee pientä aina täälläkin;)

Masu näytti upealta tänään kun köllähdin selälleni, pieni oli takapuolineen puskemassa tossa aivan keskellä, näytti ihan joltain torpedolta=D! Hauskan näköstä sekin kun menee toispuoleiseksi=)

Mulla tais se aamuinen outo olo johtua väsymyksestä, 4 huonosti nukuttua yötä takana..murun kans otettiin päikkärit ja käytiin reippailemassa päälle, helpotti siltä osin mutta tätä pahoinvointia en tajua. Etoo, ällöttää...!

Vaan se siitä taas tälle illalle. Toivottavasti saadaan pian hyviä uutisia Iglulta, että synnytys olis sujunut hyvin..tää ankka painuu pehkuihin ja toivoo että täälläkin alkais tapahtua ainakin ennen kuin mennään viikkotolkulla yli=/

Good night!

-A & 38+4-

Vierailija
46/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iglulla onkin jännät paikat :) Jokohan vaavi on kohta maailmassa??

Kyllähän WcAnkkakin nyt varmaan ennen juhannusta pääsee nauttimaan tytön tylleröstä, ehkä jo pääsiäiseksi ;). Eiköhän tuo huono olokin jo enteile jotain??

MiaMik ja " torppataneli" rv 13+1

Vierailija
47/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii!!! Netti aukes vihdoinkin kotona! Nyt vaan odotellaan vielä, että saatais langaton verkko käyttöön niin ei tarvis tässä eteisessä istua =D Nyt sitten ette musta pääsekään eroon ennen kun painelen laitokselle =D

MiaMik, mä olin itekin yllättynyt siitä kuinka edullinen se rakenneultra oli. Alkuraskauden ultrakin maksoi enemmän!

Vauvan nimestä on ollut puhetta¿ meillä on pojan nimistä pari vaihtoehtoa, mutta ei mitenkään vakavasti olla asiaa vielä mietitty. Ja tytölle meillä ei oo ollenkaan nimiä mietittynä¿

Burde, mä oon ymmärtänyt, että nokian terveystalolla on noi 3d-ultralaitteet, mutta niitä ultria ei siellä vielä tehdä kun henkilökuntaa ei oo koulutettu¿

Hemulille onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan!

Marika, ihanan nimen poika sai =)

Ihania ultrakuulumisia teillä taas on ollut! =)

Iglulle isot tsempitykset täältä! Jokohan siellä pieni on maailmassa =)

Ja omaan isoon napaan¿ viime yönä tuli hypättyä vessassa sellaiset viis tai kuus kertaa. Olo alkaa olla tosi tukala. Toivottavasti ei mee meidän paco yli lasketun ajan kun se tarkoittaisi sitä, että odotusta olis pahimmillaan vielä seitsemän viikkoo jäljellä. Laskettuun aikaan enää viis viikkoo¿

Lauantaina meillä on kavereiden häät =) täytyy ottaa kunnon humpat siellä jos paco vaikka ymmärtäis alkaa harkitsemaan ulostuloa tossa alkukuusta ;) ja aion kyllä lähtee muun hääväen mukana baariinkin. Kerran ne häät vaan on (toivottavasti) ja mä haluan olla menossa mukana! Meitä onkin siellä sitten neljä raskaana olevaa niissä häissä =D ja kolmella meistä on vielä kuukauden sisään lasketut ajat. Mulla ekana huhtikuun lopussa ja seuraavilla sitten toukokuun alussa ja lopussa. Ja yksi elokuinen sitten vielä mahtuu joukkoon mukaan. Ollaan oikein plussapalloina siellä¿

[color=red]pikku-milli & paco 34+6[/color]

Vierailija
48/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ollut hirveetä pikku-milli olla ilman nettiä kotosalla? Meillä oli tuossa vuosi takaperin 6 viikkoa kone sökönä ja se aika oli hirveetä ;) Nettiriippuvaiseksihan tässä on tullut... Ja häitäkin pääset viettämään masusi kanssa. Tanssihan siihen malliin, että paco vielä jonkun aikaa matkassa pysyy. Ettei nyt sentään kesken häitä synny ;)

Tuli tuosta Iglun vesien menosta mieleeni pikkusiskon puolentoista vuoden takainen synnytys. Sisko soitti mulle klo 24 yöllä, että ollaan tässä nyt lähdössä Taysiin näytille, kun lapsivettä tihkuu ja EHKÄ vähän supistelee. No, tyttö oli maailmassa klo 7 aamulla :)

Kaveri juuri kyseli, että lähtisinkö uimaan. Juuri eilen mietin että pitäisiköhän tänään mennä, mutta en olisi muistanut mennä ellei kaveri olisi pyytänyt ;)

MiaMik ja " torppataneli" rv 13+1

Vierailija
49/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik... no tän mun nettiaddiktioni kanssa oli ihan tuskaa olla ilman nettiä =D

Niin ja eilen saatiin taas jo uuskin hääkutsu. Toukokuun 20. päivä olis taas yksien kavereiden häät. Sanoin jo äidilleni, että jos paco tajuaa syntyä huhtikuun puolella niin saavat sen sitten ainakin iltahoitoon ellei yökyläänkin, että me päästään häihin =D

Vierailija
50/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin jo joskus aikasemminkin mutta tais hukkua muiden asioiden sekaan..millasia " himoja" teillä on ollu raskauden aikana? Ihan mielenkiinnosta pakko tiedustella, musta tuntuu että oon saanu omani vielä lopun kunniaksi takas 10 kertaa vahvempana kuin sillon alussa=D

MiaMik, voi kun tää merkkaiskin jotain...mut en oikein allekirjota noita pahoinvointia ja mahan sekaisuutta synnytyksen enteinä, kun täällä nää jatkuu jo kolmatta viikkoa=/ Mulla on vaan pieni pelko että meneekö hirveesti yli kun täällä ei aleta kovin helposti ees yrittämään käynnistystä vaik 42 ois täynnä! Hyvä olohan mulla on ja ihan kiva nauttia viimesistä hetkistä kahdestaan murun kanssa mutta...kuka haluaa olla loputtomiin raskaana (kerralla ainakaan;D)?

Siskontyttö jo ehdotti että jos pahalta näyttää niin mä voin kirjottaa kokemuksistani kirjan päättymätön raskaus=D Ne ei vissiin ota mun pelkoja jätiksi kasvavasta vauvasta ihan tosissaan=)

Mutta se siitä, pitää ehtiä tehdä taas tänään vaikka mitä.

Kuulumisiin=)

-Ankka & 38+5-

Vierailija
51/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliteoista...Hmmmm... Mulla ei oikeastaan ole muita mielitekoja kuin tuoreet mansikat ja niitä olenkin saanut odotella ja saan yhä edelleen. Karkkia söin oksentelun lomassa aikasta paljon, mutta sitä ei mieli tehnyt. Nyt kun oksentelu loppui, niin karkkia en olekaan syönyt. Hedelmiä syön ihan mielelläni :) Roskaruokaa tuli myöskin jossain vaiheessa himoittua, mutta kun oksensin heset, kebabit ja pizzat, niin nyt ei enää tee niitäkään mieli! Mutta niitä mansikoita, lurps :)

Mutta nyt siis tämä tyttö lähtee uimaan...

MiaMik ja " torppataneli" rv 13+1 (vaikka kuinka monta kertaa kirjoittaa päivän aikana, niin kumma kyllä raskausviikot ei mee eteenpäin ;))

Vierailija
52/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
53/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermo meinaa mennä kun ei tahdo saada kiinne meidän alueen neukkatätiä :O/. Soitin jo viime to ja kukaan sillä ei tiennyt, onko hän paikalla?!? Soitin ma uudestaan ja sitten joku viisas tiesi sanoa, että hän on saikulla ja palaa to! Soitin sinne äsken ja jätin soittopyyntöä jos tädistä vaikka kuuluisi?!? Ei näköjään hevillä saada aikaa mökiäisen kanssa :O)

Hyvä kaveri oli eilen meillä yökylässä. Oli kiva nähdä häntä kun on muuttanut Lahteen. Ei vaan jaksa valvoa enään yhtä pitkään kuin ennen niin piti sanoa hyvät yöt jo puol 10 aikaan...

Masussa aaltomaista särkyä aina välillä. Nälkä iskee paljon nopeammin ja väsymystä on havaittavissa. Muuten olo normaali.

Työpaikan vieressä on vaateliike, jonne ajattelin hilpaista ruokiksella! Pakko käydä katsomassa jotakin uutta! Housut ja paita olis hakusessa. En vaan tiedä, milloin tämä masu alkaa kasvaa niin etten enään mahdu normivaatteisiin kun nytkin jo tuntuu, että turvottaa enkä muutenkaan viitsi ahtautua nakinkuoriin :O)) Väljä on mukavampi!

Jään odottelemaan josko se neukkatäti soittaisi takaisin ja saisin sen ekan ajan varatuksi...

- Jepen & mökiäinen rv 4+6 -

Vierailija
54/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainhan minä tädin kiinni! Ensimmäinen käynti on 24.4. jolloin rv pitäisi olla 9+3 raskauskiekon mukaan. Varasi samalla ajan lääkärille 28.4., joka ilmeisesti tekee sisätutkimuksen jne... Tiedä noista kun ensimmäinen kyseessä:O) Kivaa kuitenkin kun aika on varattu vaikka joudutaankin odottelemaan vielä 1 kk.

- JP -

Vierailija
55/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma taas vaihteeksi! Kevättä rinnoissa ja mieli virkeä:)

Saas nähä miten on Iglun käyny... Jännässä odotan kyl viestiä :)

Ite meinaan pakata sairaalakamppeet viikonlopun jälkeen valmiiksi, jos se lähtö joskus tulis meillekki...

Kiva Jepen, että sait vihdoin neuvolatädin kiinni :) Vaikka ensikäyntiin on tosiaan vielä aikaa, niin itellä helpottaa kun tietää sen olevan kuitenkin varattuna.

Pikku-millillä ei niin pikku-masu, vaan kuuluuhan sen jo ollakki tuon kokonen :) Viikkoa edessä kuljet, eli kyl täällä ollaan suht saman kokosia... Niin ja kiva, et sait taas nettiyhteydet pelaamaan :) Pidähän helmat katossa kaverisi häissä ;)

Ankka kyseli alkuraskauden himoista... Jos seksiä ei lasketa niin... ;)

Hmm... mulla oli ihan ekana vissyvesi. Sitä meni päivässä vähintään 2 1,5litrasta pulloa... Sit tuli neekerinpusut, mandariinit, salmiakki (Lakrisal) ja appelsiinit. Yks mielihalu kerralla. Viimeaikoina mieli on tehny myös maitoa tai kaakaota... Kumpaakaan en ole juonut normaalisti ainakaan kymmeneen vuoteen. Nyt taitaa munkit tehä tuloaan, sillä olen joutunu jo muutaman kerran ostaan munkkeja, vaikka en niitä normaalisti syö. Aika herkkupainotteista... :)

Neuvola terveisiä... Painoa tullut 250g/vko, eli yht 1kg 700g eka neuvolakäynnistä. Pertsan sydänäänet meinasi olla aluksi heikohkot, mutta heti normalisoitui kun käännyin kyljelleen. Ei oikein tyksi Pertsa eikä mamma selällään olosta. Pissa ja paineet ok. Seuraavaksi onki sit lääkäri 4.4.

Sain sit tilattua aamulla kampaaja-ajankin ja nyt on uusi hieno väri päässä! Oikein piristää sekin auringon lisäksi :) Nyt hieman pyykkäystä ja pakkausta, sillä ollaan viikonlopuksi lähössä kavereiden luo Lappeenrannan suunnalle...

Lisa & Pertti-Irmeli 34+2

Vierailija
56/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti huikkaan tähän pinoon, jotta josko kiinnostaa treffit... käykää kurkkaamassa lapsettomuus/plussanneet lapsettomat-puolelta ja pistäkää nimi listaan, jos kiinnostaa! Jos täällä on muita tuttuja, myös teille, ehkä en tunnistanut kaikkia...

Muille vaan kovasti onnea, pino näyttää kivalta ja liityn ehkä joukkoon jossain välissä, kunhan uskallan... :)

-Osse ja Santeri 7+1

Vierailija
57/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkblue] Jännät paikat Iglulla! Koko ajan pitää vahdata tätä palstaa, että joko on ilmoitusta pienen maailmaan tulosta!

Tervetuloa uusille! Mukava, että jokko kasvaa, kun toisesta suunnasta porukkaa siirtyy vauvapuolelle...

Pikku-Miilillä oli jo melko suuri massu, mutta niin sen pitääkin olla!

Muistelin, että jollain oli huomenna eka ultra, mutten muista kenellä... Hatara pää! Tsemppiä kuitenkin!

Omasta navasta; pari päivää meni oksentamatta, mutta tänään taas pääsin pönttöä halailemaan. Töissäkin keseken palaverin oli pakko juosta vessaan. Nyt sitten viimeisetkin työkaverit varmasti tajusivat, mistä on kyse =) Mutta helpottamaan päin tämä olo on jokatapauksessa!

Himoista: Mulla on tehnyt paljon mieli vihreitä omenoita ja viinirypäleitä oikein kylmänä suoraan jääkaapista. Suklaata en ole syönyt ollankaan ja karkkia muutenkin aika vähän. No eiköhän niitäkin ehdi vielä himoita!

Voikaa hyvin! =) Sippu ja pikku-tikru 13+6

Vierailija
58/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut muutamaan päivään kirjoitella, mutta lukemassa olen käynyt joka päivä. Eilen meinas mennä hermo, kun palsta tökki, mutta onneks illaks aukes. Niin paljon on tullu tarinaa, etten millään kaikkia muista, mutta Iglun synnärille lähtö toki jäi mieleen. Mikähän siellä tilanne? =) Ja joku kyseli himoista. Mulla on pieniä aavistuksia himoista ollut, mutta eilen alkoi tehdä mieli kaurapuuroa, jota sitten mikrotin illalla ja olipas hyvää... ;o) Mutta myös nuo roskaruuat kiinnostaa, mutta koitan välttää niitä kun väsymyksen takia en oo jaksanut paljoa liikkua. Eilen jaksoin lähteä hiihtämään ja tänään ois tarkoitus myös lähteä vielä pienelle lenkille.

Meillä oli tänään äitiyspolilla eka ultra (yksityisellä siis oon jo käynyt, mutta äippäpolilla kontrolloidaan mun munuaisia ym., kun olen siis ollut vuosi sitten isossa leikkauksessa)

Kaikki edelleen hyvin: pituutta tyypillä 17,3mm ja vastaa viikkoja 8+2, sydämensyke kuultiin ultran kautta (tippa tuli silmään) ja istukka kasvaa kohdun takaseinään. Kohtu on taaksepäin kallellaan. Oikeasta munasarjasta löytyi 3cm kysta, mutta lääkäri epäili sitä keltarauhaseksi. Hyvällä mielellä ja ahkeralla seurannalla siis täällä mennään eteenpäin. Np-ultra on sitten 24.4. =) Nyt Emmerdalen pariin...

Hyviä vointeja kaikille!

Amy ja EkaVekara rv 8+2(?)

Vierailija
59/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amylle onnea ihanista ultrakuulumisista =)

Noista himoista... unohdin aiemmin vastata. Mulla ei mitään varsinaisia pitkäaikaisia himoja oo ollut. Vähän kausiluontoisesti on jotain tehnyt mieli, mutta ei mitään sellaista oo ollut, että olis ihan pakko saada heti tässä nyt. Alkuraskaudessa teki mieli suolakurkkua. Nyt mielitekona on paprika... mikä närästää niin kerpuleesti, mutta on niin hyvää. Makeanhimo on ollut koko ajan kyllä hirmuinen, mutta niin se on mulla muutenkin. Ai, mutta eilen iski kauppareissulla hirveä mieliteko paikalliseen herkkuun kuumaan koiraan. Joka siis nokialla on vähän hodarityyppinen ratkaisu mutta ei kuitenkaan mitään sinne päinkään. Elikkäs siis sokerimunkki makkaralla ja kaikilla perinteisillä grillimausteilla =) ja lämpimänä tietysti... tosin mä otan aina kahdella nakilla, mutta kuitenkin... niiiiin hyvää! Pakko oli sellainen sitten grilliltä hakea

Vierailija
60/112 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhanenä täällä kirjoittelee... Ääh mikä flunssa iski! Tosi kurja olo eikä jaksais mitään tehdä No, jos nyt kuitenkin jaksais neuloa vaikka pikkuista kypärämyssyä, kun sain eilen sen nutun valmiiksi. Joku ihana tuore äippä tuolta vauvapuolelta kertoi mulle lapseltaan neuvolassa mitattuja pipomittoja, niin nyt osaan sitten vähän arvioida tuota myssyn silmukkamäärää :)

Noista himoista... joku oli laittanut tosi osuvan listan, jolle kuuluu ainakin mandariineja/appelsiineja, salmiakkia ja vissyä :) Mäkin join ihan alkuraskaudessa pullotolkulla niitä makuvissyjä, mutta nyt ne ei kyllä enää maistu ollenkaan. Aluksi en voinut ajatellakaan suklaata, mutta nyt kyllä siihen on tullu himo! Samoin kaakaota tekis mieli koko ajan, etenkin kun kahvi ei maistu, mutta en uskalla sitä koko ajan kitata, kun en halua kerätä kauheasti kiloja. Mulla oli kuitenkin 3,5kg tullut jo rv 15+0 joten pitää vähän varoa. Nyt tuntuu, että tahti on hidastunut eikä viimeisen kolmen viikon aikana ollut tullut kuin 500g! Aluksi se oli varmaan myös jotain turvotusta, kun musta tuntu, että kyljetkin oli kauheat makkarat!

Kivoja noi pikku-millin masukuvat. Pitäis varmaan itsekin alkaa räpsiä.... Tänään sain töissä onnitteluja ihmiseltä, jolle en ollut raskaudesta kertonut, eli vihdoin joku uskaltautui sanomaan jotain :)

Toivottavasti Iglulla oon kaikki hyvin, pidämme peukkuja bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdb

-Q- ja -q- 18+3 (viikko rakenneultraan, jee/apua!)