Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help, ystävä haluaa tunkea kaveri- ja tuttavaporukoihin rytinällä!

Vierailija
03.03.2017 |

Minulla on ollut hyvä ystävä parin vuoden ajan. Pidän hänestä ja meillä on ollut tapana tavata 1-2 kertaa viikossa, aika usein siis. Kaksi lastamme ovat ikätovereita ja tulevat hyvin toimeen keskenään. Kerromme toisillemme tavatessamme kaikki kuulumiset ja tekemiset (keitä tavattu, missä käyty jne). Siis ihan molemmin puolin eikä mitenkään kehuskelevaan sävyyn.

Ongelmaksi on kuitenkin tullut se, että ystävä haluaa että järjestän yhteisiä tapaamisia kaikkien ihmisten kanssa jotka mainitsen. En ikinä ehdota itse vastaavaa, vaikka samalla mitalla kertoilee kavereistaan ja tekemisistään.

Pahin oli kun lapseni luokalle tuli lapsi, jonka perheessä on saman rotuinen (harvinainen) koira kuin ystävälläni ja on lisäksi kotoisin samasta kaupungista kuin kaverini. En tunne lapsen äitiä kuitenkaan pintapuolista tuttavuutta paremmin, mutta ystäväni halusi heti että annan edes hänen numeronsa naiselle, koska heillä on niin paljon yhteistä. Ystäväni tietää koirasta harrastusporukan kautta, joten ihmettelen miksi ei sitä kautta yritä tavata..

Kieltäydyin, koska minusta se saisi minutkin outoon valoon, koska en itsekään tunne naista. Nainen ei toki ole ainoa, jonka haluaa tavata vaan niitä on tällä hetkellä kaksi lisää.
Hän on muuten todella mukava ihminen, mutta herkkä ja riitantuu helposti. Haluan pitää hänet erillisenä ystävänä, koska pelkään sitäkin, että hän aiheuttaisi sekaannusta.

Hän on vasta viime aikoina alkanut käyttäytyä tuolla tavalla, enkä oikeasti tajua miksi ei ymmärrä kun olen sanonut, että yritäpä itse tutustua ja vaihtaa numeroa kun meillä on tuparit jne.. Se ei siis haittaisi minua, mutta en halua olla mitenkään osallinen noiden ystävyyssuhteiden syntymiseen. Ahdistaa koko tilanne. Tekee jo mieli repiä tukka päästä kun hän mainitsee, että "sun pitäisi järjestää tapaaminen, kuulostaa todella hauskalta tekemiseltä/ihmiseltä"..

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että hän haluaa uusia kavereita. En näe tuossa mitään pahaa.

Todellakin kuulostaa siltä. Ei siinä olekaan mitään pahaa, että haluaa uusia kavereita, mutta mietipä omalle kohdallesi mikä työ ja riski järjestää kaikkien (!)  kavereidesi kanssa yhteistapaamisia. Ensinnäkin, osasta tiedän jo valmiiksi että persoonat eivät kohtaa, mutta miten sen sanot herkästi loukkaantuvalle?

Toiseksi olen kahden lapsen äiti ja käyn töissä. Viikonloput ja illat menevät harrastuksissa ja olen persoonaltani sellainen, että en yhtään nauti isossa porukassa olemisesta ellei juhlista ole kyse. Ja ikävintä on se, että kaverini on tässä saamapuolella mutta mitä minä tästä hyödyn? En mitään. 

ap

Kuulostaa ulkopuolisen korvaan siltä, että olet mustasukkainen ystävistäsi ja nyt yrität väen vängällä keksiä hyviä tekosyitä puoltamaan sitä, että kaverisi on hölmö. Miten se ettet nauti isoista porukoista liittyy siihen, että kaverisi (1kpl) tulisi joskus mukaan teidän illanistujaisiin tms.? Muuttaako yksi ihminen jotenkin oleellisesti tilannetta? Ja jos persoonat eivät kohtaa niin ehkä hän huomaa sen itsekin, eikä ehdota enää tapaamisia.

Itselläni kokemusta, että ystäväni halusi pitää ystävänsä "erillisinä" ystävinä. Myöhemmin selvisikin syy: hän oli meitä kaikkia haukkunut jokaiselle erikseen ja lisäksi oli mustasukkainen

Minulla ei ole luksusta viettää illanistujaisia. Vietämme iltapäivän kahvihetkiä lasten kanssa, joten porukan koko olisi tuolloin 9-15 henkeä, joten juu ei pelkästä hyväntekeväisyydestä.

Ap

Aloitusviestisaähän puhut tupareista ja muissa viesteissä juhlista.

Tarkoitin, että niissä juhlissa voisi sitten tutustua, mutta minun odotetaan järjestävän lisäksi vielä kahvikyläilyjä ja muita treffejä.

Ap

Vierailija
42/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vain analyysistä, olisihan näin voinut olla, mutta ei ollut. Tapasin tämän tutkijan muissa yhteyksissä, tulimme kyllä toimeen ja olemme yhteyksissä. Enkä usko, että tämä yhteinen ystävämmekään ajatteli kuten spekuloit. Miksi hän olisi viettänyt itsekään aikaansa meidän kanssa. Tuli vielä mieleen tuo kun kerroit, että puhut tälle ystävällesi näistä muista ystävistäsi, jotka hän haluaisi myös tavata. Entä jos hän tulkitseekin sinut väärin ja olettaa, että haluatkin, että opit tuntemaan nämä ihmiset, joista puhut? Miksi muuten puhuisitkaan heistä hänelle? Miksi puhut ihmisistä hänelle, joita hän ei tunne? Käsitteletkö hänen kanssaan suhteitasi näihin muihin ihmisiin? Mitä tapahtuisi, jos hän muodostaisikin oman käsityksensä heistä tutustuessaan heihin?

Voin sanoa että kävin Kirsin kanssa lounaalla, tai yksi nainen kielitunnilta pyysi kahville. En tiedä mitä johtipäätöksiä ja käsityksiä tästä on vetänyt, ei ole tarvetta salata kun tapana ei ole haukkua, jos sitä haet. Kaikki ovat ihan mukavia ihmisiä, mutta en jaksa venyä maailman ääriin järjestääkseni kaveritapaamisia. Itse voivat tutustua. Jos se tekee musta itsekkään kakan niin ei sen väliä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps: tutkijakaveristasi vielä, kiva että teillä on nyt yhteys. Ja se, että teidän tutkijoiden kemiat eivät olisi kohdanneet, ei todella tarkoita että ystävänne ei olisi voinut pitää teistä molemmista oikeasti!

Vierailija
44/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kuulostaa siltä. Ei siinä olekaan mitään pahaa, että haluaa uusia kavereita, mutta mietipä omalle kohdallesi mikä työ ja riski järjestää kaikkien (!)  kavereidesi kanssa yhteistapaamisia. Ensinnäkin, osasta tiedän jo valmiiksi että persoonat eivät kohtaa, mutta miten sen sanot herkästi loukkaantuvalle?

Toiseksi olen kahden lapsen äiti ja käyn töissä. Viikonloput ja illat menevät harrastuksissa ja olen persoonaltani sellainen, että en yhtään nauti isossa porukassa olemisesta ellei juhlista ole kyse. Ja ikävintä on se, että kaverini on tässä saamapuolella mutta mitä minä tästä hyödyn? En mitään. 

ap

Kuulostaa ulkopuolisen korvaan siltä, että olet mustasukkainen ystävistäsi ja nyt yrität väen vängällä keksiä hyviä tekosyitä puoltamaan sitä, että kaverisi on hölmö. Miten se ettet nauti isoista porukoista liittyy siihen, että kaverisi (1kpl) tulisi joskus mukaan teidän illanistujaisiin tms.? Muuttaako yksi ihminen jotenkin oleellisesti tilannetta? Ja jos persoonat eivät kohtaa niin ehkä hän huomaa sen itsekin, eikä ehdota enää tapaamisia.

Itselläni kokemusta, että ystäväni halusi pitää ystävänsä "erillisinä" ystävinä. Myöhemmin selvisikin syy: hän oli meitä kaikkia haukkunut jokaiselle erikseen ja lisäksi oli mustasukkainen

Minulla ei ole luksusta viettää illanistujaisia. Vietämme iltapäivän kahvihetkiä lasten kanssa, joten porukan koko olisi tuolloin 9-15 henkeä, joten juu ei pelkästä hyväntekeväisyydestä.

Ap

Tarkoitin, että niissä juhlissa voisi sitten tutustua, mutta minun odotetaan järjestävän lisäksi vielä kahvikyläilyjä ja muita treffejä.

Ap

Hieman ristiriitaista infoa annat.

Sulla ei ole aikaa illanistujaisiin, vaan tapaat ystäviäsi päivisin kahvittelun merkeissä isolla porukalla mutta silti juhlisanne hän voisi tutustua? What?

Ja kerroit myös, että kahvitteluporukka on yleensä 9-15 henkeä mutta siihen ei siis tämä yatävä mahtuisi edes silloin tällöin mukaan.

Vierailija
45/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Mulla oli tuollainen ystävä: Tutustui ensin kaikkiin ystäviini. Varasti ne sen jälkeen yksi kerrallaan hänelle itselleen ja alkoi puhua potaskaa minusta selän takana. Saikin suurimman osan puolelleen koska oli niin ovela. Keräsi siis itselleen "hovia". Yllätys yllätys= narsisti. Narsisti haluaa kilpailla kanssasi kaikesta, myös ystävistä. Haluaa panna paremmaksi. Jos kerrot että olet tehnyt jotain kivaa, hän on kateellinen. Jos ostat jonkun kivan vaatteen itsellesi, hän ostaa paremman, kalliimman. Jne. Iso varoituksen sana ap:lle: VARO!

Vierailija
46/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin vastenmielimen ajatus pyytää kaveri joskus mukaan niin lakkaa puhumasta näistä muista ystävistä. Tällöin et ainakaan joudu kiusalliseen tilanteeseen.

Vierailija
47/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette näin sokeita ja tyhmiä? Tuo ystävä on kateellinen ap:lle ja yrittää tunkeutua ap:n ystäväpiiriin. Ei kannata suostua. Intuitiosi sanoo jo että tuo ihminen aiheuttaa hankaluuksia. Mikä velvollisuus muka aikuisella ihmisellä on tutustuttaa toista ihmistä omiin kavereihin? Ei mikään.

Vierailija
48/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieman omituista ja sosiaalisesti kömpelöä ystävältäsi. Tunnistan tuon, että työssäkäyvänä pienen lasten äitinä vapaa-aika on kultaakin kalliimpaa, ja sitä ei halua käyttää tuollaisiin ihme säätöihin. Sinuna ignooraisin nuo pyynnöt naurahduksella ja jos painostaa niin sanoisin lyhyesti, että en ryhdy sellaisia järjestämään, piste. Sosiaalisesti kömpelöt pakottaa toimimaan suoraviivaisesti.

Vierailija
49/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap

Ap

Hieman ristiriitaista infoa annat.

Sulla ei ole aikaa illanistujaisiin, vaan tapaat ystäviäsi päivisin kahvittelun merkeissä isolla porukalla mutta silti juhlisanne hän voisi tutustua? What?

Ja kerroit myös, että kahvitteluporukka on yleensä 9-15 henkeä mutta siihen ei siis tämä yatävä mahtuisi edes silloin tällöin mukaan.

Kahviporukka on noin iso, koska siinä on osanottajien lapset mukana. Illanistujaisia ei ole, mutta 4 synttärit kotona vuodessa ja tuparit sattui olemaan vastikään. Juhliin kutsun kaikki, illanistujaisia viinin ja pienen poppoon kera en vietä, vain kahvitteluja.

Ap

Vierailija
50/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin vastenmielimen ajatus pyytää kaveri joskus mukaan niin lakkaa puhumasta näistä muista ystävistä. Tällöin et ainakaan joudu kiusalliseen tilanteeseen.

Niinpä. Se nyt vain sattui olemaan yhteinen tapa, mikä pitänee nyt lopettaa. Hän varmasti huomaa sen ja loukkaantuu. Hyvä ystävä kaikesta huolimatta kyseessä...

Ap

Vierailija
51/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme, että suomalaiset ovat niin yksinäisiä kun tuollainen asenne yksinäistä ystävää kohtaan... Raukka yrittää saada ystäviä, ja te vain haukutte. Onko se nyt niin iso vaiva pyytää mukaan kahvittelemaan porukalla? Voi luoja teitä ilkeitä naisia, olette kuin Mean Girls-teinileffasta. Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
52/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vain analyysistä, olisihan näin voinut olla, mutta ei ollut. Tapasin tämän tutkijan muissa yhteyksissä, tulimme kyllä toimeen ja olemme yhteyksissä. Enkä usko, että tämä yhteinen ystävämmekään ajatteli kuten spekuloit. Miksi hän olisi viettänyt itsekään aikaansa meidän kanssa. Tuli vielä mieleen tuo kun kerroit, että puhut tälle ystävällesi näistä muista ystävistäsi, jotka hän haluaisi myös tavata. Entä jos hän tulkitseekin sinut väärin ja olettaa, että haluatkin, että opit tuntemaan nämä ihmiset, joista puhut? Miksi muuten puhuisitkaan heistä hänelle? Miksi puhut ihmisistä hänelle, joita hän ei tunne? Käsitteletkö hänen kanssaan suhteitasi näihin muihin ihmisiin? Mitä tapahtuisi, jos hän muodostaisikin oman käsityksensä heistä tutustuessaan heihin?

Voin sanoa että kävin Kirsin kanssa lounaalla, tai yksi nainen kielitunnilta pyysi kahville. En tiedä mitä johtipäätöksiä ja käsityksiä tästä on vetänyt, ei ole tarvetta salata kun tapana ei ole haukkua, jos sitä haet. Kaikki ovat ihan mukavia ihmisiä, mutta en jaksa venyä maailman ääriin järjestääkseni kaveritapaamisia. Itse voivat tutustua. Jos se tekee musta itsekkään kakan niin ei sen väliä.

Ap

Jos todellakin kertoisit vain tuollaisia asioita "kävin xx:n kanssa kahvilla ja toisen kanssa lounaalle", miten kaveri muka tuon perusteella osaa päätellä, että he ovat kiinnsotavia ihmisiä, joihin on päästävä tutustumaan.

Vierailija
53/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hieman omituista ja sosiaalisesti kömpelöä ystävältäsi. Tunnistan tuon, että työssäkäyvänä pienen lasten äitinä vapaa-aika on kultaakin kalliimpaa, ja sitä ei halua käyttää tuollaisiin ihme säätöihin. Sinuna ignooraisin nuo pyynnöt naurahduksella ja jos painostaa niin sanoisin lyhyesti, että en ryhdy sellaisia järjestämään, piste. Sosiaalisesti kömpelöt pakottaa toimimaan suoraviivaisesti.

Just.

Vierailija
54/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi: Se kateus ei näy narsistin naamasta mitenkään. Vuosien saatossa alat tajuamaan narsistia, aluksi sitä pimeää käytöstä on mahdoton huomata, koska osaavat olla myös hurmaavia. Manipulointiahan tuo on , ap, älä ole sinisilmäinen.  Hän vain yksinkertaisesti haluaa sen, mitä sinulla on. Ja arvaa vaan, mistä hän puhuisi näiden uusien tuttavuuksien kanssa: No sinusta tietenkin! (eikä hyvää tosiaankaan).

Vierailija
55/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette noin kietutuneita toisiinne? Kerrotte kaiken, ja tapaatte 2 kertaa viikossa? Eikö teillä kummallakaan ole miestä???

Vierailija
56/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kertoisi tuppautujalle enää mitään muista kavereista. Eikö teillä ole muuta puhuttavaa?

Vierailija
57/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että suomalaiset ovat niin yksinäisiä kun tuollainen asenne yksinäistä ystävää kohtaan... Raukka yrittää saada ystäviä, ja te vain haukutte. Onko se nyt niin iso vaiva pyytää mukaan kahvittelemaan porukalla? Voi luoja teitä ilkeitä naisia, olette kuin Mean Girls-teinileffasta. Kasvakaa aikuisiksi.

Ei tässä ollutkaan kyse yksinäisestä ihmisestä.

Vierailija
58/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos todellakin kertoisit vain tuollaisia asioita "kävin xx:n kanssa kahvilla ja toisen kanssa lounaalle", miten kaveri muka tuon perusteella osaa päätellä, että he ovat kiinnsotavia ihmisiä, joihin on päästävä tutustumaan.

Niinpä, nyt pääset asian ytimeen. Kerran mainitsin että on serkku x paikassa, hän siihen, että voinko pliis tavata hänet joskus?!

Ap

Vierailija
59/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yksinäinen.

Ap

Vierailija
60/184 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedoksi: Se kateus ei näy narsistin naamasta mitenkään. Vuosien saatossa alat tajuamaan narsistia, aluksi sitä pimeää käytöstä on mahdoton huomata, koska osaavat olla myös hurmaavia. Manipulointiahan tuo on , ap, älä ole sinisilmäinen.  Hän vain yksinkertaisesti haluaa sen, mitä sinulla on. Ja arvaa vaan, mistä hän puhuisi näiden uusien tuttavuuksien kanssa: No sinusta tietenkin! (eikä hyvää tosiaankaan).

Nämä narsistijutut alkavat mennä hieman yli. Itselläni on oikeasti ollut narsistinen ystävä ja sitä ei kyllä ap:n kertomuksen mukaan voi päätellä. Ap:han sanoi ystävän olevan muuten hyvä ystävä. Jos narsismisyytöksiin lähdetään niin yhtä hyvin ap voi olla narsisti, joka haluaa eristää ystävänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi