Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus eutanasiasta lääkäreiltä - Siitä voi tulla saattohoidon korvike!

Vierailija
18.02.2017 |

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005092973.html

Hollannissa ja Belgiassa eutana­sian perimmäinen tarkoitus oli alun perin samanlainen kuin Suomessa nyt tehdyssä kansalaisaloitteessa. Käytännössä eutanasiasta on silti tullut vaihtoehto saattohoidolle.

Hollannissa 7,6 prosenttia syöpäpotilaista kuolee eutanasian seurauksena. Ei ole uskottavaa, että näin monen potilaan kärsimystä ei olisi voitu lievittää muilla keinoin. Eutanasiaa on myös laajennettu mielenterveyspotilaisiin ja muistisairaisiin – sekä Belgiassa lapsiin.

Kommentit (189)

Vierailija
1/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eutanasiaa on myös laajennettu mielenterveyspotilaisiin ja muistisairaisiin – sekä Belgiassa lapsiin."

Kamalaa!

Vierailija
2/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta ja panettelua!  Oletko joku ristitty kun puhut tuollaista scheissea täällä?  HÄPEÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, ihmisten ei tarvitsekkaan kitua sairaalasängyissä viikkoja?

Vierailija
4/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On erittäin ristiriitaista, että Suomeen halutaan laatia eutanasialaki ennen kuin osaavan saattohoidon saatavuus on turvattu lailla. Jos ­eutanasiasta on laki ja saattohoidosta vain suositukset, ­eutanasiaa tullaan vääjäämättä käyttämään saattohoidon korvikkeena."

Kyse on jälleen kerran säästöistä! Saattohoito tulee liian kalliiksi valtiolle ja kunnille, halvemmaksi tulee "lopullinen ratkaisu". Elämmekö 2017 Suomessa vai 1930 luvun Saksassa?

Vierailija
5/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta ja panettelua!  Oletko joku ristitty kun puhut tuollaista scheissea täällä?  HÄPEÄ!

Minä olen lainannut tuota artikkelia, lääkärien sanoja. Kysy heiltä.

Vierailija
6/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätkää nyt viimeistään eutanasian kannattajat, ettekö näe mistä tässä on kyse? Rahasta!.

7/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuolemassa, eikä toivoa ole niin onko se nyt sama kuoleeko heti vai vaikka viikon päästä. En näe eroa. (älkääkä viisastelko, että sittenhän kannattaa kaikkien kuolla heti, kun kuitenkin joskus kuollaan)

Vierailija
8/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama. Täällä elukatkin saa parempaa kohtelua kuin ihminen, joka kärsii.

Vierailija
9/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Jos on kuolemassa, eikä toivoa ole niin onko se nyt sama kuoleeko heti vai vaikka viikon päästä. En näe eroa. (älkääkä viisastelko, että sittenhän kannattaa kaikkien kuolla heti, kun kuitenkin joskus kuollaan)

Niin mutta se menisi siihen että hekin jotka eivät osaa pitää puoliaan tapettaisiin. Artikkelissa mainittiin miten on käynyt esim. Belgiassa. Muistisairaisiin! Miten ihminen joka ei edes muista mitä on sanonut aiemmin voisi mitenkään ilmaista tahtoaan? Entä jos muuttaa mieltään? Hänelle joku uskottelisi että ettekös te muista että me sovittiin siitä eutanasiasta silloin aiemmin. -Ai jaa, no kaipa se on minulle sitten parhaaksi. Sairasta!

Vierailija
10/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei haluaisi kuolla Suomessa kun kipua ei hoideta?

Vierailija
11/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nanao kirjoitti:

Niin mutta se menisi siihen että hekin jotka eivät osaa pitää puoliaan tapettaisiin. Artikkelissa mainittiin miten on käynyt esim. Belgiassa. Muistisairaisiin! Miten ihminen joka ei edes muista mitä on sanonut aiemmin voisi mitenkään ilmaista tahtoaan? Entä jos muuttaa mieltään? Hänelle joku uskottelisi että ettekös te muista että me sovittiin siitä eutanasiasta silloin aiemmin. -Ai jaa, no kaipa se on minulle sitten parhaaksi. Sairasta!

Muistisairaskin kärsii.

Vierailija
12/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, jotkut on niin aivopesty uskomaan poliitiikkoja ettei edes ymmärretä kun ollaan viemässä mm. sairaat, vanhat ja mielisairaat piikille säästöjen toivossa. Vai oletteko samaa mieltä, että kaikilla ei ole samaa ihmisarvoa?

Vierailija
13/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kärsimystä pitäisi vain lievittää, jos itse haluaa että se päättyy kokonaan? Ei muilla ihmisillä pidä olla mitään sanomista siihen, milloin ja miten haluaa elämänsä päättyvän. Jos minä sairastuisin johonkin hirveään, kuolemaan johtavaan sairauteen, valitsen mielummin lääkärin järjestämän nopean kuoleman kuin hitaan kidutuksen hautaan.

Vierailija
14/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kärsimystä pitäisi vain lievittää, jos itse haluaa että se päättyy kokonaan? Ei muilla ihmisillä pidä olla mitään sanomista siihen, milloin ja miten haluaa elämänsä päättyvän. Jos minä sairastuisin johonkin hirveään, kuolemaan johtavaan sairauteen, valitsen mielummin lääkärin järjestämän nopean kuoleman kuin hitaan kidutuksen hautaan.

Minä, minä, minä.

"Kohtaamme työssämme päivittäin vakavasti sairaita ihmisiä. Meillä ei ole mitään halua, oikeutta tai sydäntä vähätellä ihmisen kärsimystä tai toivetta kuolla. Lakia säädettäessä on kuitenkin ajateltava kaikkia vakavasti sairaita kansalaisia."

Vierailija
15/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005092973.html

Hollannissa ja Belgiassa eutana­sian perimmäinen tarkoitus oli alun perin samanlainen kuin Suomessa nyt tehdyssä kansalaisaloitteessa. Käytännössä eutanasiasta on silti tullut vaihtoehto saattohoidolle.

Hollannissa 7,6 prosenttia syöpäpotilaista kuolee eutanasian seurauksena. Ei ole uskottavaa, että näin monen potilaan kärsimystä ei olisi voitu lievittää muilla keinoin. Eutanasiaa on myös laajennettu mielenterveyspotilaisiin ja muistisairaisiin – sekä Belgiassa lapsiin.

Oletko koskana ollut syöpäkivuissa?

Kivut ovat niin suuret että mikään lääke ei siihen tehoa. Ei yhtään mikään.

Jos kipua edes yritetään oikeasti lievittää niin se tarkoittaa että mm. morfiinia annettaan niin paljon että potilas ei tajua tästä maailmasta mitään. Sitä pitää jatkaa 24/7.

Mitä järkeä on ihmisen elää niin että hän joko on järkyttävissä kivuissa tai niin huumattuna että hän ei tajua maailmasta mitään? Miksi joku haluaisi elää niin että on täysin kyvytön tekemään mitään tai edes enää tajuamaan mistään mitään? 

Vierailija
16/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään saattohoitoon erikoistuneet lääkärit ei halua myöntää, ettei kaikkien kipua voida hoitaa, tai että toisille eutanasia on parempi vaihtoehto. Heiltähän saattaisi loppu työt.

Vierailija
17/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa eutanasia voidaan tehdä jopa pienelle lapselle ilman hänen omaa suostumustaan. Jos lapsi esim. syntyy vammaisena niin hänet voidaan eutanasioida heti syntymän jälkeen.

Vierailija
18/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasian saa ne, jotka sitä ITSE haluaa. Ja Suomessa sitä vastustaa ne lääkärit, joiden työhön se vaikuttaa vähentävästi eli saattohoitolääkärit. Se siitä empatiasta tai mistä lie.

Vierailija
19/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollannissa eutanasia voidaan tehdä jopa pienelle lapselle ilman hänen omaa suostumustaan. Jos lapsi esim. syntyy vammaisena niin hänet voidaan eutanasioida heti syntymän jälkeen.

Lähde?

Vierailija
20/189 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On erittäin ristiriitaista, että Suomeen halutaan laatia eutanasialaki ennen kuin osaavan saattohoidon saatavuus on turvattu lailla. Jos ­eutanasiasta on laki ja saattohoidosta vain suositukset, ­eutanasiaa tullaan vääjäämättä käyttämään saattohoidon korvikkeena."

Kyse on jälleen kerran säästöistä! Saattohoito tulee liian kalliiksi valtiolle ja kunnille, halvemmaksi tulee "lopullinen ratkaisu". Elämmekö 2017 Suomessa vai 1930 luvun Saksassa?

Ymmärrätkö edes sitä että edes potilaat ei halua saattohoitoa vaan päästä pois tästä maailmasta?

Miksi kukaan haluaa jopa kuukausia elää huumattuna ja lopuksi viikkoja tai kuukausia tajuttomana?

Jos ihminen on pakko laittaa täjuttomaksi pysyvästi ennen kuolemaa koska kivut on niin suuret niin mitä järkeä siinä on? Hän ei tule tajuamaan mitään ennen kuolemaansa eikä häntä tulla enää herättämään ennen kuolemaa. Joten miksi se kuolema ei saisi tulla heti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi