Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?

Vierailija
12.02.2017 |

Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.

Itse olen huomannut näiden kadonneen:

- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)

Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.

Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.

Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!

Kommentit (1507)

Vierailija
1021/1507 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalostajan tilliliha.

Vierailija
1022/1507 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesseli toffeekaakao. Minttuversio oli kanssa hyvää. Poistui vuosituhannen vaihteessa jo markkinoilta mutta mieleen jäi.

Fazerin dumle -keksit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1507 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesseli toffeekaakao. Minttuversio oli kanssa hyvää. Poistui vuosituhannen vaihteessa jo markkinoilta mutta mieleen jäi.

Fazerin dumle -keksit.

Vesselihän taisi vaihtua nimeltään Dumle-kakkaoksi. Eikä ole sitäkään enää tai en ole ainakaan nähnyt kaakaohyllyillä. Onkohan vuosi tai pari kun ostin sitä viimeksi, että ei ole kovinkaan kauaa kun vielä sai. 

Vierailija
1024/1507 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicy Fruit purkka, RIP. :(

Vierailija
1025/1507 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruuna kefiiri.

Vierailija
1026/1507 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Maraboun maitosuklaalevy maultaan jotenkin halvempi kuin joskus parikymmentä vuotta sitten vai aika kullannut muistot?

On! Käyttävät glugoosi-fruktoosisiirappia joka on halpaa höttöä oikeaan sokeriin verrattuna. Ja monta kertaa makeampaa kuin sokeri.

Ongelman syy on siinä että Marabou siirsi tuotantonsa itä-Euroopaan.

Toinen mitä olen huomannut että Estrellan sipsit ovat jotenkin kuivempia ja mauttomampia nykyään. Tuotantolaitoksen sijainnista ei tietoa.

Vierailija
1027/1507 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astis-astianpesuaine

Orbit purukumit

Vierailija
1028/1507 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalostajan tilliliha.

https://www.jalostaja.fi/tuote/jalostaja-tilliliha-400-g/

Vierailija
1029/1507 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanta Guarana, oli Fantan jonkunlainen Limited Edition energiajuoma. Ehtisin yhden pullon ostaa. :(

Vierailija
1030/1507 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lion-kaakaojauhe. Lapset tykkäsivät ja minä tykkäsin.

Vierailija
1031/1507 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ne appelsiinilohkon muotoiset karkit. Sellaset pienet mitä oli pienissä rasioissa. Koristeltiin niillä aina suklaakakku ja napsin niitä suuhuni siinä samalla.

Vierailija
1032/1507 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä vieläkin! Ei tosin monissa paikoissa, mutta oon tässä parinkin vuoden sisällä nähnyt sitä joissain kaupoissa.

Vierailija
1033/1507 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä vieläkin! Ei tosin monissa paikoissa, mutta oon tässä parinkin vuoden sisällä nähnyt sitä joissain kaupoissa.

Onko Turussa sitä jossain? Minkä nimisissä kaupoissa?

Vierailija
1034/1507 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbowin maitosuklaa- tai hasselpähkinäsuklaalevyt. Oli samettisen makuisia suklaata ja palat sopivan paksuja. Tätä oli vielä ainakin reilu kymmenen vuotta sitten, muistan kun lukioikäisenä söin levykaupalla.

Vierailija
1035/1507 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoosta en ole löytänyt rainbowin lakritsikastiketta. Miksiköhän otettu pois myynnistä? Helsingin s-ketjujen kaupoissa näyttäisi olevan..

Vierailija
1036/1507 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtran virolainen creme fraiche.

Vierailija
1037/1507 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinävanukas. Merkkiä en muista. :(

Vierailija
1038/1507 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on enemmän kuin pari vuotta, mutta vieläkin harmittaa! Lidlissä oli aivan huippu suihkutettava, hiuksiin jätettävä hoitoaine. Muistaakseni Cien-merkkiä. Pullo oli lasinen, korkki kirkkaan pinkki muistaakseni. Suihke sellaista hennosti läpinäkyvää valkoista. Ihana tuoksu. Sopivan kevyt koostumus hennompaankin hiukseen, hoiti, mutta ei liikaa. Ostin tätä säännöllisesti ja sitten yhtäkkiä sitä ei enää saanutkaan. :( 

Vierailija
1039/1507 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkapiimä. Rauhotti kipeää vatsaa ja maistui hyvältä.

Vierailija
1040/1507 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin paistopisten bagelit. Ei löydy enää mistään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän