Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Puolen litran purkissa myyty Pirkka maustamaton AB- jugurtti. Niitä monia eri maustettuja löytyy ja niiden vieressä sit yleensä jonkin toisen merkkinen maustamaton jugurtti 3- kertaisella hinnalla 🙁
Mä oon nähny noita Juicy Fruit-purkkia vieläkin K-ryhmän kaupoissa. Esim. Kuopion isoissa cittareissa on, myös pienemissä K-supermarketeissa. Käy katsomassa sun alueen citymarket, toivotaan et olis sielläkin! :)
Vierailija kirjoitti:
Lidlin paistopisten bagelit. Ei löydy enää mistään!
Moi Kasper Strömman.
Fazer pyramidi karkit tulispa takasin joskus :(
Mini weetabiksit kahta makua.
Mynthon karpalo. En löydä edes mitään todisteita, että sellaista on ollut olemassa, mutta olen varma, että on. Se oli mun suosikkimaku vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Astis-astianpesuaine
Orbit purukumit
Orbit-purkkaa saa Tallinnasta ruokakaupoista! 😀
Sunnuntain vanilja rahkavalmiste, käytin paljon leivonnassa :(
https://www.foodie.fi/entry/suunnuntai-200g-rahkavalmiste-vanilja/64112…
HP-kastikkeen hedelmäversio. Se oli niin ihanaa, että olisin voinnut juoda.
Sellerisuola. Oli jotain ihan tavallisena Mc Gormickina tai Santa Mariana.
Vierailija kirjoitti:
Nutrilett viiden päivän aloitus pakkaus. Tässä oli hyvä makuiset vanukkaat jälkiruoaksi, joita ei muuten myydä.
Lumene sininen kivipuuteri, nykyisissä ei ole enää tarpeeksi vaaleaa sävyä
Lumene kivipuuteri on taas markkinoilla. Mammutti markkinoilla 9€ plussakortilla
Lumenen C-vitamiininaamio ja huultenrajauskynä (nro 2 ). Molemmat lopetettiin reilu vuosi sitten. En ymmärrä. Superhyvät!
Super-jäätelö. Pinkki, joka poksuu suussa.
Merkkaripussi ja Roopeankan kolikot.
Tiimarit.
S-marketin rainbow tonnikala currykastikkeessa. Myös muut rainbow tonnikalat ovat kadonneet. Miksiköhän?
Joskus 90-luvulla myytiin Nestlen Clusters muroja, herkullisia ne muhkuraiset valkoiset pähkinät.
Itse kaipailen välillä Anttiloita ja Tiimareita. Joo, tiedän eivät ole "tuotteita"
Mässä Yx karkit. Täydellinen maku ja koostumus suussa.
-Lumenen kulmakynä sävy 2, siis sitä vanhaa sarja, joiden ulkoasu oli vielä sininen.
-Fairy Power Spray.
Åttå drinkero valkovenäläinen ja minttukaakao. Ostin noita lavalliset ensimmäisen oman kämppäni tupareihin. Muistan pikkutyttönä juoneeni jotain kahvin makuista fizziä ja se oli uskomattoman hyvää, enkä ole nähnyt sitä vuoden 2006 jälkeen. Leguana joskus meni, miksihän sekin lopetettiin?