Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Onko paula täplät muka poistuneet???? Ei kai, miksi olen nähnyt vastaavia aina kaupassa. En tosin ole koskaan tarkemmin katsonut onko erilaisia kuin ennen, kun en vanukkaita yleensä osta.
Vierailija kirjoitti:
Onko paula täplät muka poistuneet???? Ei kai, miksi olen nähnyt vastaavia aina kaupassa. En tosin ole koskaan tarkemmin katsonut onko erilaisia kuin ennen, kun en vanukkaita yleensä osta.
Varmaan tarkotettiin niitä jogurtteja, ei vanukkaita
Vuosikymmenen taitteessa oli hetken aikaa appelsiinin ja kolan makuista limua kaupoissa. Olikohan nimeltään Mezzo mix tai vastaava? Sekin katosi aika äkkiä. Toisaalta joskus ostin kokeeksi pullon eikä ainakaan itseeni tehnyt suurta vaikutusta.
Onko juustonugetteja vielä jostain? Mistään en ole löytänyt.
Semmonen oliiviziapatta tms oli joskus Lidlin paistopisteessä. Ei enää.
Ingmanin Caribbean Coctail -jäätelö, ihan paras! Rommirusinajäätelöä, nam. Lisäksi Maraboun Brejk -patukka
Vierailija kirjoitti:
Lorealin suoristusainetta! Se oli vielä joskus 2011-2012 sellaista geelimäistä ja teki hiuksista ihanat! Nykyään on v*ttumaisena suihkeena, eikä läheskään niin hyvää. Ja jos sitä suihkauttaessa menee lattialle, niin lentää helposti p*rseelleen, koska tekee lattiasta niin liukkaan.
Pinkki pullo? Oih, sitä meni litratolkulla, kun jaksoin suoristaa tukkaani ja tällätä joka aamu. Nyt olen meikitön käkkärätukka :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Lidlin hedelmälihainen lasipulloissa myytävä appelsiinimehu. Join sitä 10 vuotta, jätti elämään suuren aukon.
Siis häh??! Onhan edelleenkin saatavilla lasipullossa appelsiinimehua, hedelmälihalla tai ilman, juurikin Lidlissä. Just tuli tarjouslehti, jossa tämä oli.
Ei ole lasipullossa tuo. Se oli sellainen isosuinen pullo, ei viileässä tiskissä.
Mun vanhemmilla on aina tuota lasipullossa olevaa appelsiinimehua lidlistä. Viimeksi viikko sitten olivat ostaneet.🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää muista valmistajaa, mutta joskus 90-luvulla myytiin todella hyvää jogurttijäätelöä puikossa. Makuna oli muistaakseni vadelma. Oli siis sellainen mehujäinen vadelmainen kuorrutus ja kuorrutteen alla vadelma-jogurttijäätelöä. Sitä jätskiä oon ikävöinyt jo vuosikaudet.
Solero?
Jive
Lidlissä myydyt juotavat jukurtit. Makuja oli kuningatar, persikka ja oisko ollut lime. Kesän aikana kadonneet :(
Freeman kasvojen kuorintanaamio, jossa oli AHA-happoja muistaakseni papayasta... Oli ihan parasta rasvaiselle iholleni, todella tehokas ja silti edullinen tuote. Nyt sarjassa on enää muita tuotteita, mutta ei hedelmähappoja sisältävää kuorintaa. Hamstrasin niitä alesta useamman tuubin ja sitten jälkeen en ole sitä löytänyt. Oli ennen ainakin Cittareiden valikoimassa.
Pantteri-mehujää! Ehdoton suosikkini. Ihme, ettei Suomen markkinoille ole tullut salmiakin/lakritsin makuista mehujäätä sen koommin.. Harmi! :(
Lemppareihin kuului myös Soleron jogurtti-jäätelö, jota sitäkin taisi saada vain kesän tai kaksi.
Soleron Red Berries-mehujää, oli superhyvää!
Vierailija kirjoitti:
Chililihapullat, mikä se valmistaja nyt olikaan. Perinteisiä myydään edelleen siinä suorakaiteenmuotoisessa muovi paketissa.
kivikylän, on niitä pyydä kauppiasta tilamaan
Naminamit ja niiden muutama vuosi sitteb lopetetut rinnakkaistuotteet, erityisesti se vanilja ja toffee <3
Pirkan teriaki-kastike. Mystisesti hävinnyt kaupan hyllyiltä. Oli tosi hyvä 👌eikä ole löytynyt oikein toista samanlaista
Minusta tuntuu, että kaikki makeiset ynnä muut, joista pidän, poistuvat valikoimasta. Näköjään niitä ei sitten osta muut, kuin minä.
Tuotteita, joista pidin ja jotka hävisivät:
-magnum jäätelö, jossa oli sisällä suklaatryffeliä (poistui joskus 2000-luvun alussa)
-rainbow hunajasuklaa (halpis-toblerone)
-pepsi cappucino
Lukuisia muita, makeisia lähinnä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Maraboun maitosuklaalevy maultaan jotenkin halvempi kuin joskus parikymmentä vuotta sitten vai aika kullannut muistot?
Kyllä on maku huonontunut, samoin kuin Daim-suklaan. Eikö sitä tee joku eri firma nykyään. Suklaa on eurooppalaiseen tapaan yli-imelää.
Kiitos näistä, ajattelin, että itse jotenkin muistan Maraboun maitosuklaan ja Daimin maut herkullisempana kuin ne oikeasti olivatkaan. Mutta oikeastikin ne ovat sitten latistuneet maultaan. Toinen, mitä en ollenkaan kestä on, että sinisen Jacky-makupalan reseptiä muutettiin vuosi-pari takaperin. Ennen niin hyvää, ja sitten siitä tuli ihan surkeaa itäblokkiin ajatukset vievää kamaluutta.
Pervitiini