Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Valion Puffetit muuttui jokunen vuosi sitten huonoiksi, kun keksiosa muuttui kirjaimellisesti kovaksi keksiksi, joka oli mauton ja jonka takia puffetit muuttui hankaliksi syödä. Mutta nyt yllättäen resepti on jälleen muuttunut ja nehän on entistäkin parempia!
Nykyään Puffetissa keksiosa muistuttaa vähän keksitaikinaa ja on ihanan pehmeä ja vähäsen sitkeä sekä herkullinen. Todella hyvä uudistus.
En yleensä pidä mangon makuisista tuotteista mutta mangopuffet on hyvää.
Kerrankin näinkin päin että huonontunut tuote paranee entistä paremmaksi.
Olen tullut tuotannosta katoavien kosmetiikkatuotteiden takia niin neuroottiseksi, että jos epäilenkin jonkin tuotteen valmistuksen loppuvan, yritän ostaa sitä varastoon. On niin hankalaa löytää toimivan tuotteen tilalle toinen vastaava. Nyt harkitsen jopa hamstraavani hyvää, Suomesta myynnistä jo kadonnutta huulivoidetta virolaisesta verkkokaupasta kun siellä sitä on vielä myynnissä.